pepino5xx píše:Účinnost atmosferického benzínu je až 25%, a nemyslím si, že teplota chad. kapaliny vyšší o 20°C pomůže či uškodí.
btw snížení emisi jde samozřejmě se zvýšením učinnosti a opravdu si myslíte že to tam dali jen tak ten termostat?
je to čistá fyzika, to je jako by jsi napsal že nema cenu intercooler kterej sniži teplotu vzduchu o 20C
- utesnovac chladice-kdyz mi povolil chladic na rozhrani hlinik plast, dojel jsem s tim bez problemu z Berlina domu
- kvalitni vodeodolna paska "gafa" - vzdy praskne ta hadice kterou nemas
- kus benzinove hadice (posledne mi na e34 praskla v tatrach pri -20...)
- rychloopravna sada pneu - i kdyz nezalepi vetsinou diru poradne, da se nouzove dojet na nejblizsi benzinku a prohodit za rezervu - neni nad to menit kolo nekde v kopci na dalnici, v noci a za deste
- pajka na 12V, kus cinu
- uhliky do alternatoru
- utesnovac chladice-kdyz mi povolil chladic na rozhrani hlinik plast, dojel jsem s tim bez problemu z Berlina domu
- kvalitni vodeodolna paska "gafa" - vzdy praskne ta hadice kterou nemas
- kus benzinove hadice (posledne mi na e34 praskla v tatrach pri -20...)
- rychloopravna sada pneu - i kdyz nezalepi vetsinou diru poradne, da se nouzove dojet na nejblizsi benzinku a prohodit za rezervu - neni nad to menit kolo nekde v kopci na dalnici, v noci a za deste
- pajka na 12V, kus cinu
- uhliky do alternatoru
Zrovna nedávno se mi stalo že mi na e36 odešly uhlíky, asi 300km od domova, musel jsem na benzince koupit tu největší baterku a dojet na ni. Nic proti, ale chtěl bych vidět jak měníš uhlíky v alternátoru někde u cesty, nemyslím si že jsem uplně manuálně nezručný, ale když jsem měnil ty uhlíky drbal jsem se s tím půl dne, a to jsem byl na dílně, takže komplet nářadí, zvedák
Zalezi od auta, uhliky v terenu jsem menil kdysi na e34 525i s m20, byla to brnkacka, je pravda ze u modernejsich alternatoru s vodnim chlazenim to moc realne u krajnice neni.
V kazdem pripade bych byl pro presun tady toho topicu do jine sekce, muze byt uzitecny i pro majitele jinych aut nez jen e38
no jo ono pristup k alternatoru u V8 motoru (coz je 8 z 10 E38) je trochu jiny nez u R6. A jak pises pokud je to M62 s vodou chlazenym altikem tak na ceste nemas sanci.
Jo presunte to do pokecu, tam to nikdo neuvidi Je to tema da se rict o e38 tak proc to tahat jinam
fakt fuj hnus M62 ma termostat az na 105°C. no k ty teplote: tohle sem vytah ze skodovackyho techwebu. sice tusim, ze to na strankach bmwklubu nema co delat;-) ale moudří se učí od druhých....
Spalovací motor je tepelný stroj a jeho konstrukce je počítána na provoz při určité teplotě, dnes nejčastěji okolo 90° C. Nejlepší vlastnosti má motor při teplotě 120° C, ovšem zatím nemáme přijatelně levné oleje, které by tuto teplotu snášely. Udržovat teplotu chladící kapaliny na hodnotě okolo 120° C znamená zvýšení tlaku v chladící soustavě aby nedošlo k jejímu varu. Při varu se vytváří parní bubliny, které značně omezují přestup tepla se stěn do kapaliny, dochází k místnímu přehřívání materiálu, který se v tom místě tepelně více roztáhne a narušuje tvar součásti se všemi negativními důsledky. Systém se zavzdušňuje, chladicí kapalina špatně cirkuluje. To dále komplikuje možnost použití tak vysoké teploty v provozu, protože se značně zvýší nároky na těsnost soustavy. (Motory Mercedes - Benz pro F1 této vlastnosti využily, provozní teplota je 125° C a při první sezóně nasazení v McLarenech byly nepřekonatelné jak výkonem, tak spotřebou.) Všechny zde uvedené hodnoty platí pro motor zahřátý na provozní teplotu.
je fakt, že vozit si s sebo nějaké ty hadičky, nářadí a podobné není od věci.S tou pumpou už nevím..asi bych ji nezvládl vyněnit, ale jinak souhlasím. bavoráky nejsou tak malé, aby tyhle blbůstky neuvezli někde zašupnuté v rezervě. Já tohodle stylu ale příkladem nejsem. na delší trasy sem jezdil už se stařičkou E21 a vyšploucla mě jen jednou za 10 let co sme ji měli. Přestal fungovat vstřik, ale bylo to jen 100km od domu tak OK. Po sléze jízdy do Polska cca 1600kmtam a zpět s E28 a taky nic. S E34 sem byl 2x Srbsku a Černé Hoře a 1x ve Francii a nevezl sem zhola nic. A servis před odjezdem taky moc velkej nebyl. na poprve sice kontrola v autoservisu, ale naposled sem koukl jen já jestli něco někde nekape, nevisí a podobně, koupil 1l oleje, 2l destilky a jelo se. 3000 Km za 7 dní a nic se neposralo.Možná to vypadá jako hazard, ale mám buď štěstí, nebodobry auto. Na servis sem vůbec prase, doleju kapaliny, vyměním co vyloženě hoří a žádny velky mazlení. ne že bych si ho nevážil ale jezdím teď každej týden pracovně na SK cca 600km tam a to samé zpět a nemám čas ani money se vrtat s kdejakou kokotinou. Největší zápich byl když sem z toho Srbbska od Budapešti táhl na laně kamoša s Faldou(r.v.98, 80000km) já E34 520 (r.v.93,tehdy jen 310000-dnes 350000).
Ať si klidně kdo chce letí letadlem ale za dovolenou autem bych to já neměnil.Po cestě člověk navštíví a uvidí to co by z letadla nemohl. Prostě dobrodrůžo.
_____
Mimochodem teď pokukuju po E38 728nebo730. Poraďte a povězte jaké máte zkušenosti.
tak tak, souhlasím, většina věci se taky dá sehnat ruzně na vrakáči, letos jedu turecko autem a to už chce byt trošku připravenej a prostě se mi libi to že člověk si musí poradit sám, ale taky vás nezklame jednání nějakyho osla z cestovky.
já nevím jak vy, ale já raděj strávím nějakejch pár hodin za volantem bavoráku, než abych čekal jak debil na terminálu na letišti a ještě se pomalu člověku dívají až do řiti, jestli neveze nejakou tu bombu, nebo drogy.Jinak mám lítání moc rád, ale ta procedůra potom a před tím+ cestování na a z letiště mi ten zážitek z letu dost zhnusí. Takže souhlasím z již uvedeným názorem že létat do destinací nad 3000km. Jinak by BMW
ja chapu lidi co maj oktávky že litaj, to bych nejradši lital i praha brno, ale třeba v 7er je uplně neskutečny cestovani, člověk ani neví že jede. najet 2000km za jeden den není problem bez toho aby se posádka uplně odrovnala.
MOD fishmaker : odstraněna zbytečná citace přímo předchozího příspěvku