Stránka 3 z 6

Napsal: čtv 19.02.2009 14:15
od Fatal Design
Speedy píše:
Fatal Design píše:
kosh píše:tohle je ale turbo. To funguje na jiném principu


Ale jo, to chápu. Jde mi o to, jestli je to o tom designu toho sání a +/- to funguje stejně i takhle, nebo je v tom něco jiného ...

Je to samozřejmě i o tvaru. Nejdůležitější je totiž udržet rychlost proudění vzduchu do všech válců stejně. Jentak si doma postavit sání bych nedělal, pak se může stát, že budeš mít nekteré válce špatně plněné vzduchem a motor nebude mít výkon a ještě se ti časem posere, protože válce budou mít různé složení směsi.


Takže pomineme-li MAF a délku sání, tak ideální by bylo mít 6x trubku ke klapce a na konci každé vzduchový filtr ?

Napsal: čtv 19.02.2009 15:20
od kosh
Fatal Design píše:
Speedy píše:
Fatal Design píše:[quote="kosh"]tohle je ale turbo. To funguje na jiném principu


Ale jo, to chápu. Jde mi o to, jestli je to o tom designu toho sání a +/- to funguje stejně i takhle, nebo je v tom něco jiného ...

Je to samozřejmě i o tvaru. Nejdůležitější je totiž udržet rychlost proudění vzduchu do všech válců stejně. Jentak si doma postavit sání bych nedělal, pak se může stát, že budeš mít nekteré válce špatně plněné vzduchem a motor nebude mít výkon a ještě se ti časem posere, protože válce budou mít různé složení směsi.


Takže pomineme-li MAF a délku sání, tak ideální by bylo mít 6x trubku ke klapce a na konci každé vzduchový filtr ?[/quote]

důležitý údaj je taky délka sání a teplota nasávaného vzduchu ... a tohle by jsi se systémem, který ty popisuješ nedodržel. Ono ideální řešení je opravdu skořepinový airbox ... používá se opravdu všude v motorsportu ... a ještě ideálnější je airbox odladěný na brzdě dle požadavků uživatele ... ale s takovou se dostaneš pomalu na cenu toho auta

Napsal: čtv 19.02.2009 16:24
od Speedy
všeobecně platí, že dlouhé tenké sání zvyšuje korutící moment v nizkých ot. Cím je sání kratší a většího průřezu, stoupá výkon, ale také se posouvá k vysokým ot kroutící moment.

Takže řešení krátkých násosek s filtrem pro každý válec je super pro vysokootáčkové motory nebo motory, které se používají v lehkých autech, které točí motor v maximálních ot(vrchy, okruhy), ale je to nevhodné pro rally apod.

Napsal: pát 27.02.2009 17:18
od Badboy
mate niekto skusenosti s airboxom od Tomasa z bmwpower.cz? predsalen po vzhliadnuti par videii z youtube :rock: ideme do toho aj s kamosom buduci tyzden mu ideme zaslat riadiace jednotky, ktore posle aj s boxami naspat

Napsal: sob 28.02.2009 16:43
od viktor_m3
Kolik vás to bude stát od bmwpower? Jaký používají airbox?

Napsal: sob 28.02.2009 18:28
od Lion
viktor_m3 píše:Kolik vás to bude stát od bmwpower? Jaký používají airbox?

Dle jejich stránky by cena s programem bez váhy vzduhu měla být pro 3 litra za 26 000,-Kč (řekl bych normál cena). A airbox použivají viz. obrázek níže.
Obrázek

Napsal: ned 01.03.2009 10:12
od MattyX
no kamos ma na tej S38 karbon aibox a vysel ho ze svajcu na 1500E ale na zakazku delanej u firmy ktera dela karbonovy casti do letadel a jako bokovku ti udelaji co chces :D

Napsal: ned 01.03.2009 19:21
od viktor_m3
to Badboy:
až to budete mít hotové, napiš jak jste dopadli. U Tomáše BMWpower jsem si nechal prověřovat své první báwo, myslím, že je solidní a ví o čem mluví.

Napsal: ned 01.03.2009 19:28
od Speedy
Od Toma Hajra mám řj a sání hamman na závodním autě a motor jde pěkně do otáček. Ale není to pro civilní ježdění, řj nepočítá s lambdama, detonačníma čidla a váhy vzduchu.

Napsal: ned 01.03.2009 23:11
od tukan
mě Hajro chipoval 528i a super spokojenost s dalšim pujdu zase k němu :wink:

Napsal: pon 02.03.2009 19:18
od bobor
speedy: preco to nie je pre bezne jazdenie dobre?

Napsal: pon 02.03.2009 20:27
od viktor_m3
speedy to asi bude mít na závodění pěkně nakrmený a spotřeba a emise ho netrápí...

Napsal: pon 02.03.2009 21:20
od bobor
No mna emisie tak isto netrapia.A spotreba?O kolko konkretne stupne o 2-3litre?Pocul som ze za studena sa to hada trosku to ma vobec nezaujima,od spodu to nema taky zaber,aj to viem.Tak preto sa pytam,nerad by som vyhodil 25litrov von oknom.

Napsal: pon 02.03.2009 22:54
od Hanz
bez te vahy vzduchu je to vazne JEN na blbnuti, zapomente na jezdeni po meste v zime na kratke trasy a pod, ten motor bude uchlastanej a svicky (ktere normalne vydrzi sotva 10tis km) umrou jeste rychleji... zmeny tlaku (pred bourkou a pod) budou mit velikej dopad na chod motoru... bez vahy bych taky vyndal katy, protoze je prebytek benalu stejne znehodnoti...
jinak skladem za 16999,- k odberu a prohlidce v Praze...

Napsal: stř 04.03.2009 15:07
od Speedy
Spotřebu u závodního auta po městě jsem fakt neměřil :-) Na okruhu je to tak od 0,4litru/1km po 0,7l/1km.

to sani, co nabízí Hanz je přesná kopie Hamman saní.

Napsal: stř 04.03.2009 17:30
od bobor
Taka mzno blba ot,ale ked to tam montovali od Hamana nechavali tam vahu vzduchou alebo tak tiez upravovali riad.jed.?Nehovorim teraz o klasickom chipe od Hamana.

Napsal: čtv 05.03.2009 10:06
od Nevra
bobor píše:Taka mzno blba ot,ale ked to tam montovali od Hamana nechavali tam vahu vzduchou alebo tak tiez upravovali riad.jed.?Nehovorim teraz o klasickom chipe od Hamana.



když sem viděl M3 s airboxem přímo od Hamana, tak tam váha vzduchu nebyla

Napsal: pát 24.04.2009 20:52
od viktor_m3
to Badboy: Už to máte s kámošem hotové?

Napsal: pát 24.04.2009 21:45
od zapo
A co kdyz se da carbon sani a za vyvod se pred sportovni kuzel necha koleno s tou vahou? To by mohle fungovat ne?

Napsal: pát 24.04.2009 23:23
od Badboy
viktor_m3 píše:to Badboy: Už to máte s kámošem hotové?


vies co vykaslali sme sa na to obaja aj koly tym negativnym ohlasom...necakane prisli aj ine investicie do auta taze tak... kupil som K&N vlozku a mozem kaslat