Stránka 3 z 4

Napsal: čtv 05.06.2008 10:37
od Speedy
Macha píše:
thomaswilliams píše:já ho mám v tabulce jako doporučenej olej...auto má 160.000 najeto a motor si přede jako kočička....ti co slyšeli potvrdí....ale dávám značku ..FINA..
Jo ty ho tam dát mužeš protože máš US verzi a ta má uplně jinou hlavu!!!
Nicméně když to bude honit, tak se ten oil stejně přehřeje a minimálně hydroštely se z toho můžou posrat. V 328i jsem musel používat taky 10W60, když jsem s tím jezdil z ostra.

Jinak např. rally auta nebo okruhový auta tak řídký oil jako 5W30 nebo 5-40 nepoužívají. Na kopce možná někdo jo, kvůli třecímu odporu, ale ty motory jdou brzy do kytek.

Napsal: čtv 05.06.2008 13:30
od DFender
kosh píše:Jak to tak čtu chlape tak máš doma 318 s nálepkou M3 na kufru a nemáš ponětí o světě. Nechci se tě nějak dotknout jen mi to tak příjde. Kluci ti tady 1,5 stránky vysvětlují, že nalít do eMka jiný olej než TWS je blbost a ty pořád meleš hlouposti. Nalij tam nějaký olej na smažení...když jsou na něm dobré řízky tam musí být dobrý i do eMka ne.

To je vidět že právě čteš blbě a že si třepim prsty na houno .. Uplně jasně tady DOKAZUJU že půlka světa jezdí na olej jinejch viskozit a ty pak napíšeš tohle ... To s tim olejem na smažení je dost hustý, ale bohužel k problému to moc nemluví, přesto dík za zájem ...

Napsal: čtv 05.06.2008 19:08
od DFender
Tak sem našel tohle http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1003372 a je tam toho napsanýho dost a dost ... Takže kdo má zájem může naštudovat, je to moc zajímavý!!!

Napsal: čtv 05.06.2008 19:35
od Lion
DFender píše:Tak sem našel tohle http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1003372 a je tam toho napsanýho dost a dost ... Takže kdo má zájem může naštudovat, je to moc zajímavý!!!
No jo, ale oni se na tom foru baví o americký verzi M3 a tam je to přece jasný. My se tu bavíme o evropský verzi. Já bych si rovněž do svý M3 nic jinýho nenalil než olej 10W-60.

Napsal: pát 06.06.2008 00:09
od DFender
Lion píše:
DFender píše:Tak sem našel tohle http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1003372 a je tam toho napsanýho dost a dost ... Takže kdo má zájem může naštudovat, je to moc zajímavý!!!
No jo, ale oni se na tom foru baví o americký verzi M3 a tam je to přece jasný. My se tu bavíme o evropský verzi. Já bych si rovněž do svý M3 nic jinýho nenalil než olej 10W-60.
Mno nevím ta tabulka je jednak pro motory S50US tak i pro S50-což evropa je, to platí i pro S52, a pokavá se do toko začteš tak jich půlka má euro verze M3 ...
Jinak to že se bavíme o evropský verzi je mi vzhledem k poloze naší vlasti kupodivu jasný ...

Napsal: pát 06.06.2008 10:00
od Speedy
Ta tabulka je dost zajimava, krizi se tam dost informaci a nektery motory tam nejsou. Kazdopadne praxe mluvi tak jak jsem psal vyse. A v te tabulce teplot-viskozit tam neni rozvedena vizkozita treba pri 100°C.
Co se tyka motoru S50 evropská verze, tak ta v tabulce oleju prave neni, ale je tam S54, který z S50 vychází.

Každopádně už mě to nebaví, přiznávám, že moje vědomosti nejsou v této oblasti skoro žádné, takže jako jediný další argument, který bych vzal v potaz je odpověď přímo od BMW. Osobně všem, co chtějí motory prohánět pěkně z ostra odporučuju 10W-60 a olejový chladič. Ostatní si tam lejte, co chcete, jsou to vaše peníze za opravu zadřenýho motoru :roll:

Napsal: pát 06.06.2008 13:28
od DFender
Speedy píše:Ta tabulka je dost zajimava, krizi se tam dost informaci a nektery motory tam nejsou. Kazdopadne praxe mluvi tak jak jsem psal vyse. A v te tabulce teplot-viskozit tam neni rozvedena vizkozita treba pri 100°C.
Co se tyka motoru S50 evropská verze, tak ta v tabulce oleju prave neni, ale je tam S54, který z S50 vychází.

Každopádně už mě to nebaví, přiznávám, že moje vědomosti nejsou v této oblasti skoro žádné, takže jako jediný další argument, který bych vzal v potaz je odpověď přímo od BMW. Osobně všem, co chtějí motory prohánět pěkně z ostra odporučuju 10W-60 a olejový chladič. Ostatní si tam lejte, co chcete, jsou to vaše peníze za opravu zadřenýho motoru :roll:
Jj taky už mě to unavilo, díky Speedy za diskuzi, končím též ... Svoje sem řekl, každý má právo svobodné volby oleje :-)


Btw. motor S50 právě že v tabulce uveden je, a to jako poslední v kolonce 1) jako Others, pod tabulkou je dokonce jmenovitě vyjmenován do téhle kategorie společně s S52 a tabulka by měla být originál BMW ... Ty lidi co tam píšou maj poměrně dost výkonný auta (nad 250 rwhp) který na ježdění do práce určitě nepoužívaj a rozhodně nejde jen o lidi ze států ...

Napsal: pát 06.06.2008 14:18
od Speedy
Ja bych jen podotkl, ze
S52 je americka 3,2.
S50U je americka M3 e36 3litr.
Evropska M3 e36 je S50B30 (3litr) a S50B32(3,2litr).
M3 e46 ma S54.

Napsal: pát 06.06.2008 14:49
od DFender
To je jasný, S50 bez U je teda v tom případě evropa, ne?

Napsal: pát 06.06.2008 15:08
od DFender
A už uplně naposledy, nebo mi zase nějakej chytrolín napíše něco o fritování :)

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... engine+oil

Týpek s nickem JamesM3M5 tam má příspěvek kterej se naprosto shoduje s tim o čem tady celou dobu mluvim, takže víc už k tomu říct nemůžu-tohle je přesně můj názor!
A skutečně se zde neoddiskutovalně hovoří o evropských autech !! :)

Třeba sem někomu pomohl nebo ho aspoň donutil k zamyšlení a o to jde :)

Napsal: sob 18.10.2008 05:38
od LOPOLO
to je pekny zes nasel na netu kolegu .. vsak si tam lej co je libo :-)

Napsal: pon 20.10.2008 13:13
od Speedy
DFender píše:A už uplně naposledy, nebo mi zase nějakej chytrolín napíše něco o fritování :)

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... engine+oil

Týpek s nickem JamesM3M5 tam má příspěvek kterej se naprosto shoduje s tim o čem tady celou dobu mluvim, takže víc už k tomu říct nemůžu-tohle je přesně můj názor!
A skutečně se zde neoddiskutovalně hovoří o evropských autech !! :)

Třeba sem někomu pomohl nebo ho aspoň donutil k zamyšlení a o to jde :)
Po Tobě bych ten motor fakt kupovat nechtěl, jak píše LOPOLO, lej is tam co chceš :lol:

Napsal: pon 20.10.2008 13:33
od DFender
Díky chlapci! Se svolením od takovejhle motorářskejch kapacit se mi teď bude jezdit zase o něco lehčeji!! :)

Napsal: pon 20.10.2008 17:16
od Lion
DFender píše:Díky chlapci! Se svolením od takovejhle motorářskejch kapacit se mi teď bude jezdit zase o něco lehčeji!! :)
Jojo nemáš zač, ja nakonec věděl, že si dáš říct a dáš tam Castrol TWS 10W-60. :wink:

Napsal: pon 20.10.2008 17:24
od Vlasta
Třeba mu nefunguje teploměr nebo ještě nejel na plný kule.

Napsal: pon 20.10.2008 18:07
od kosh
Kurde chlape tak 95% lidí tady tvrdí že tam máš dát TWS a ty se pořád hádáš. Takže jsme všichni kokoti a ty jsi letadlo

Napsal: úte 21.10.2008 10:42
od DFender
Ale prd koshi, já se právěže nehádám, dyk si to přečti zpátky, kde sem se hádal? Já tady jako jedinej ARGUMENTUJU a snášim důkazy na obranu :) ... Ale od vás sem se nedočkal JEDINÝHO rozumnýho příspěvku kterej by osvětlil tu nezbytnost použití takhle hustýho oleje pro běžnej provoz .. Toť vše ... Za to že si mám jezdit na co chci a že sem vlastně kokot sem slyšel x-krát :D

Jinak je mi to srdečně jedno, já jenom vim že kámoši ve státech, který tomu fakt hověj a jsou maniaci jezdí na oleje nižších viskozit-a to dokonce i v "track cars"...Chtěl sem jen vědět proč tam to jde a tady ne...Toť vše :D

Napsal: úte 21.10.2008 12:23
od Speedy
Protože za 1. ten motor je na ten hustší olej stavěnej, protože má tlustší olejovej film s kterým se počítá při návrhu vůlí v motoru na ložiscích, na olejovým čerpadle a vanosu(který je zrovna na olej dost náchylnej) apod a taky protože má větší viskozitu při vyšší zátěži(100°C) a nedochází k přepalování oleje a jeho prudké degradaci. Jako 5W-40 olej snese bežné ježdění a točení motoru do 5000ot, ale pak ho na minutu dvě zahřeješ na 110-120°C a je po něm a motor se prudce začne opotřebovávat. Jako první co začne odcházet jsou ojniční ložiska a rozvody.

Je to na tvém rozhodnutí, každopádně za A) nechápu, proč jezdíš Mpowerem, za B) vědět, že se do motoru lil jiný olej než ten co tam patří, tak bych od něj dal ruce hned pryč a to radím každému, kdo nechce dělat repas motoru. A to platí nejen u tvého M. Můžeš agrumentovat jak chceš a dávat tady odkazy na různé weby, kde se chytráci radí, jak ušetřit na oleji, mě osobně to může být buřt, ale troufám si tvrdit, že o tom už něco taky vím a pár těch Mpowerů mi rukama prošlo a dost jich zrovna dojezdilo právě na vadném oleji. Takže endžoj :D

Napsal: úte 21.10.2008 12:47
od DFender
Díky Speedy!
Takže M má zemědělský vůle, který vyplní jen olej TWS ...
Jakmile vytočím motor nad 5t. přestává mazat - musím se zeptat dole motoru na superbiku s výkonem 180HP/litr a jezdícím na 0W40..ale tam asi nebudou ty vůle, který zvládá jen BMW a vůbec konstrukce bude uplně jiná :)
Pár M s zvonicím spodkem se tady taky dělalo a skoro všechny dojely na nízkou hladinu oleje.. teda přiznávám že u 3.0, u 3.2 už je to vychytaný ..

A určitě nejde o šetření na oleji!!!!! Tos vymyslel ty!! Jde o to že když po ránu je pod nulou-tady třičtvrtě roku a ty nastartuješ se svym TWS, tak ten motor z toho bude tutově uplně nadšenej a bude okamžitě mazat o stošest všechny ty vůle co tam sou, hlavně na vršku :)

Nechápeš proč jezdim M? Proč? To mě dost zajímá? Jako podle tebe nesmim? :)

Napsal: úte 21.10.2008 13:08
od Nevra
hoši já vás prcám ..metu do Albertu pro 7L lukany :D