Stránka 17 z 29
Napsal: pon 11.04.2011 20:45
od PRAHAV8
Nemáte někdo aktuální CD s mapama? Pro BMW E38 rv 97.
Napsal: úte 19.04.2011 20:26
od prodejM3
taky bych se pridal a s prosbou o mapy

Napsal: stř 16.11.2011 21:41
od PRAHAV8
Čau, měnil jsem teď u dvou svých (pod)aut náplně chladiče a normálně jsem to vypustil šroubem na chladiči, a když to vše vyteklo tak jsem tam nalil fridex. Tento víkend bych se rád vrhnul na E38 ale nikdy jsem si tam náplň neměnil a nevím, jestli můžu po vypuštění ( předpokládám že šroubem na chladiči) nalít fridex? Jde mi o to jestli tam ten fridex patří a když už tak jaký? Pak mě taky zajímá, jestli nemůžu nějak zavzdušnit systém nebo to nějak prostě posrat? Vždy jsem to dával do BMW, ale tuhle zimu jsem si řekl že to udělám sám i když mě od toho už dva lidi odrazují.

Napsal: čtv 17.11.2011 00:39
od JaraX
vypustíš šroubem, nastartuješ a necháš motor běžet par sekund s otevřeným šroubem na chladič, ale jen opravdu pár sekund, at s to jen protočí a vyletí voda, potom necháš motor vychládnout a naleješ tam kapalinu do chaldiče, žádnej fridex, ten by ti to sežral, musí to byt kapalina do cchaldiče kompatibilni s BMW, v prodejně dilů ti poradí, měla by být modrá nebo dozelena, určitě nesmí byt červená. jak motor vychládne (stačí třeba 20min) naleješ vodu co se tam vleze, otevřeš odvzdušnovák, dojeleš co se vleze, nastartuješ a pustíš topení na maximalni teplotu, počkáš a zase doleješ, pak se půjdeš projet par km, zdechneš auto na benzínce, dáš kafe, po kafi přijdeš, a doleješ stav, pak po pár desitkách km znova a máš odvzdušněno.
Napsal: čtv 17.11.2011 10:40
od PRAHAV8
Ok takže žádný fridex
Ted mě zajímá kde je ten odvzdušnovák jak o něm píšeš abych ho otevřel.
Napsal: čtv 17.11.2011 10:42
od JaraX
pokud máš benzína tak je na expanzce, pokud máš naftu tak tam není
Napsal: čtv 17.11.2011 10:52
od PRAHAV8
Napsal: čtv 17.11.2011 11:06
od JaraX
jo klidně
Napsal: čtv 17.11.2011 11:08
od PRAHAV8
JaraX píše:... naleješ vodu co se tam vleze, otevřeš odvzdušnovák, dojeleš co se vleze, nastartuješ a pustíš topení na maximalni teplotu, počkáš a zase doleješ, pak se půjdeš projet par km, zdechneš auto na benzínce, dáš kafe, po kafi přijdeš, a doleješ stav, pak po pár desitkách km znova a máš odvzdušněno.
To mam ten odvzdušnovák nechat otevřený i když budu jezdit?? Díky za pomoc!!
Napsal: čtv 17.11.2011 13:19
od kralik
Kdyz budes jezdit tak ne

Neb by ti jim chcala - bublala voda ven...
Napsal: čtv 17.11.2011 13:51
od PRAHAV8
A ten srou je ten co je hned vedle hrdla kam se leje voda?? Byl jsem se ted podivat na motor nic jineho jsem nenasel.
Napsal: pát 18.11.2011 18:40
od kralik
Je to plastovy sroub co ma drazku do krize a je nahore, nic takoveho tam nenajdes. Bacha je plastovy, takze dotahovat s citem a i pri odvzdusnovani ho nemusis vytocit, staci povolit. Ono to neni tak slozite ja to vypada.

Napsal: pát 18.11.2011 19:04
od JaraX
a je tam napsany ENTLUFTNUNG
Napsal: pát 18.11.2011 19:59
od PRAHAV8
Jasne tak to je ono. Náplně v chladici je 12L pokud se nepletu?
Napsal: úte 22.11.2011 10:34
od PRAHAV8
Musím sundat ten velký kus (prostřední) krytování nebo stačí ty malé kousky, co jsou jako za mlhovkami? Myslím krytování motoru pro úplnost

Napsal: čtv 24.11.2011 19:40
od PRAHAV8
Nikdo nic??
Napsal: čtv 24.11.2011 22:08
od hurvajs77
PRAHAV8 píše:,2 Když dam spátečku (R) tak mi to začne pískat a svítit tlačítko PDC ( aspon myslim že se to tak píše ) a když ho zmáčknu tak to přestane. Je to normální?
Tohle samozřejmě normální není, pokud tedy není některé čidlo moc blízko překážce. Pokud ano, je to OK, ale dle Tvého popisu je jedno kde jsi a PDC stále píská. Pak to vypadá na problém v systému. A jestli ho budeš chtít opravit, můžeš si připravit ranec. Jedno PDC čidlo vyjde cca na 4.500,- a je jich v autě osm. Nedavno jsem to řešil, po nehodě jsem si zničil jedno čidlo a servisák mi vysvětloval, že pokud zjistí systém nějakou chybu, raději vypne celý systém, než aby se riskovalo, že nabouráš díky právě špatnému čidlo, které ukazuje chybně.
PRAHAV8 píše: 3, Když stojím z vypnutym motorem a mam zaplé radio tak se po chvíly ( asi 5min ) stáhnou zadní opěrky a odjistí se kufr. Je to normální?
Normální to rozhodně není a podle mne to může být docela velký problém. Elektrika v autě, kór v prošpikovaném elektronikou, to je zaděláno na pěkný průser...

Napsal: čtv 24.11.2011 22:20
od PRAHAV8

Mel jsem zapadnuté čidlo proto to pískalo. Jinak tyhle veci jsem vyresil asi uz pred rokem

Ted potrebuji resit ten chladic nebot jsem se docetl ze nikde na chladici neni vypustni sroub

Napsal: čtv 24.11.2011 22:32
od hurvajs77
aha

Nevšiml jsem si datumu... Tak to se omlouvám

Napsal: pát 25.11.2011 21:56
od PRAHAV8
Tak na chladiči žádny výpustný šrou není

Vše se musí vypouštět přes 3 hadice a stejně tam zustane asi 1l. Jinak v systému jsem měl jen asi 6/7l náplně

Vše jsem udělal podle návodu JaraX a dokázal jsem tam nacpat jen 11l místo 12,5l.