Re: Návod jak správně vyměnit kolo
Napsal: sob 03.11.2018 17:55
Není žádnej důvod je nemazat, jsou to všechno pověry, pletení si pojmů a pedance jako o Castrolu, chladící kapalině od BMW atd...Spejbl píše:Tak mi tedy napište jeden rozumný důvod, proč nemazat závit kolových šroubů. Ne dogmata, typu, že se to nedělá.
Závit očistit, umazat ho (grafitkou, měděnkou či motor. olejem) a dotáhnout momentem 120 Nm.

Když sebou vozíš metrovou tyč tak šrouby nejspíš nemusíš mazat, ale já bych je stejně namazal, nechci riskovat že zlomím klíč (už se mi stalo že prskl nástavec na golu když jsem povoloval spodní šroub zadního tlumiče), praskne šroub, strhnu hlavu atd... Když sebou vozíš jenom ten 30 cm klíč z fabriky jako já tak by jsi je měl namazat protože zarezlej šroub tím klíčem v nouzi možná nepovolíš. Když jsem koupil svý auto, a neměl jsem týč, některý šrouby byli tak zarezlý že jsem musel doslova skákat po klíči jak tady někteří píšou, a to vážím 100 klio.

Nejspíš se ti to stane v zimě, bude tma, zima, bude chcát, bude to v blbým místě, budeš unavenej a nebudeš moct povolit šroub. Namazáním o nic nepřijdeš, ale nenamazáním si možná naděláš plno zbytečných problémů.
Hodně lidí si plete pojmy a proto se toho bojí. Tohle platí jenom kdyby jsi to mazal olejem, jenže měděná pasta není olej, slouží k úplně jinýmu účelu než olej a složení je úplně jiný než olej, obsahuje měď ,tak že se naopak zvyšuje tření a měl by jsi je utáhnout o 25% míň jak říká výrobce.JaraX píše:jelikož klesá tření a tím i síla kterou to drží, pokud to namažeš, měl bys to utahovat mnohem větším momentem.
http://www.auto.cz/jak-spravne-vymenit- ... dime-99460

https://www.antiseize.com/PDFs/torque_s ... ations.pdf
Ale jak jsem už vysvětloval, ve šroubech je obrovská marže bezpečnosti tak že jestli je utáhneš na 100nm nebo na 130nm, je to absolutně jedno, důležitý je aby byli utažený pevně a stejně protože v extrémních případech kdyby jsi jeden utáhnul třeba na 300nm a ostatní na 50nm, mohlo by dojít ke zkroucení brzdovýho rotoru.
A ještě se vrátím k mazání dotekový plochy, jak už jsem říkal měděná pasta přenáší teplo výborně, ještě zvyšuje tření a s přítlačnou sílou 20 tun se opravdu nic protáčet nebude, není to olej, a pokud tam rozetřeš jenom kapičku aby to celý nepřirezlo, nebo když pořád nevěříš, namaž aspoň ten střed, nic neskazíš, akorát zabráníš tomu že ti někde v prčici nepůjde sundat kolo.

A další več, plno lidí se zajímá o tuning, ale nejlepší tuning z kterýho začít je dát si do auta normální rezervu místo tý malý, nebo toho lepidla který dneska dávají, třeba i jedno zimní kolo je lepší než ta malá rezerva když někdo nemá moc peněz protože aspoň budeš moct jet víc než 80km/h.
