Stránka 2 z 2

Re: BMW E90 N52 el. vodní pumpa

Napsal: stř 14.06.2017 07:32
od RomanM3
díky
ta pumpa dá o sobě vědět nějak dopředu že je na odchodu, nebo umře bez výstrahy ze dne na den? možná bych ji měl taky preventivně vyměnit...

Re: BMW E90 N52 el. vodní pumpa

Napsal: stř 14.06.2017 08:41
od de-nitro
ta druha moznost je spravne

Re: BMW E90 N52 el. vodní pumpa

Napsal: stř 14.06.2017 08:49
od Skaletonz
RomanM3 píše:díky
ta pumpa dá o sobě vědět nějak dopředu že je na odchodu, nebo umře bez výstrahy ze dne na den? možná bych ji měl taky preventivně vyměnit...
Je to přesně jako píše de-nitro. Jenom bych to teda ještě upřesnil. Není to ze dne na den, ale spíš z minuty na minutu. :D To si takhle normálně jedeš, pak najednou oranžová kontrolka teploty kapaliny, větrák sepne naplno, chvilku po tom červená a konec. Na US forech pár lidi psalo, že když pumpa odchází, tak u ní většinou začne rosit kapalina, ale nějak si nedokážu představit, že bych před každou jízdou zvedal auto, sundaval ten spodní kryt a prohlížel spoje. :D Pokud je čas a finance, tak určitě preventivně vyměnit. ;)

Re: BMW E90 N52 el. vodní pumpa

Napsal: stř 14.06.2017 12:41
od RomanM3
ok, pumpa obědnaná. když do pátku příjde, tak to bude krááásná neděle pod autem zase - nox senzor plus pumpa :)
rád se v tom hrabu - nevadí mi to...jen manžeka občas prská :twisted:

Re: BMW E90 N52 el. vodní pumpa

Napsal: stř 14.06.2017 13:12
od Skaletonz
Rozumné rozhodnutí. Vzal si i termostat? Jenom jeden tip k demontáži. Doporučuju sundat saharu, je tam pak o hodně lepší přístup. A taky pozor na to gumovy kolínko mezi termostatem a pumpou, který se musí sundat. Kapalina v něm zůstane i po vypuštění okruhu. Ja to samozřejmě nevěděl, takže následovala sprcha. ;)

Re: BMW E90 N52 el. vodní pumpa

Napsal: stř 14.06.2017 20:12
od RomanM3
Termostat jsem menil asi pred dvema třema měsícema - krátce po té, co jsem to koupil, protože to netopilo. To jsem ještě nevěděl že ta pumpa umí být tak zákeřná....

No kdybych to věděl (čti: kdybych si to lépe nastudoval dříve), mohl jsem to udělat při jedné špíně...ale co už. Jak říkám, mě to nevadí. Rád se v tom hrabu, je to moje hobby, relaxuju při tom. I když je pravda že výměna toho termostatu byl pěkný opruz.

Re: BMW E90 N52 el. vodní pumpa

Napsal: čtv 15.06.2017 14:40
od mykovec
Jak byste to viděli s pumpou, když má člověk u N53 najeto 267tis? Kdy by bylo podle vás dobrý vyměnit tu druhou, když nevím, od kdy tam je a kolik má? Vydrží všechny stejně nebo se kvalita postupem času třeba zlěpšovala jako s dalšíma verzema vstřiků u N53?

Re: BMW E90 N52 el. vodní pumpa

Napsal: čtv 15.06.2017 15:26
od pavproch
Moje N53 má najeto 230tis a od 150 tam je (preventivně) druhá (nová, OEM z autorizáku) pumpa....

Re: BMW E90 N52 el. vodní pumpa

Napsal: čtv 15.06.2017 20:17
od RomanM3
mykovec píše:Jak byste to viděli s pumpou, když má člověk u N53 najeto 267tis? Kdy by bylo podle vás dobrý vyměnit tu druhou, když nevím, od kdy tam je a kolik má? Vydrží všechny stejně nebo se kvalita postupem času třeba zlěpšovala jako s dalšíma verzema vstřiků u N53?
Hele ja jsem v podobne situaci a proto pro jistotu menim preventivne at mam klid. Taky nevím jak dlouho už tam ta pumpa je. Mam najeto 340tis poctivych. S autem jezdi hlavně manželka s dětmi a fak bych nerad aby někde zustala viset. Zvlašť když to umí umřít bez výstrahy a já v tu dobu budu určitě jak na potvoru někde alespoň na druhé straně republiky - jsem často pracovně pryč

Re: BMW E90 N52 el. vodní pumpa

Napsal: čtv 15.06.2017 20:32
od redy19
Skaletonz píše:
redy19 píše:Zdravím..
Chystam se ke koupi E91 325-330i N52.. Zajímala by mě cenová relace tehle opravy.. Termostat a pumpa.
Díky. ;)
Cena pumpy šla za ty roky celkem dolů. Pierburg se dá sehnat cca za 6800(včetně šroubů). Termostat se pak pohybuje kolem 1300. Pokud si to budeš dělat sám, tak ještě ušetříš za práci. Výměna to není složitá. Jenom ten přístup je tam celkem zajímavej. U mě to zabralo cca. 3 hodiny(demontáž a montáž) Kdyžtak sem pošli, co se chystáš koupit, jestli to není tajné. ;)
AHoj, tajné to určitě není, ale ještě nic konkrétního nemam vybráno. Tepv v neděli jsme se rozhodli pro nový vůz (O1 RS uz chce vyměnit)
a vylučovací metodou mě vyšlo jen BMW E61/91 30I.. motoro N52 (6 válců, 3 litry a žadný turbo).

Kdyby někdo o nějakém pěkném kousku věděl, tak mužete dát info. :)