Stránka 2 z 3

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: stř 07.06.2017 14:52
od Vlasta
JaraX píše:- rychlost topení je taky dána objemovovu hustotou motoru, je prostě rozdíl jeslti ten benzín má tak 3x tenčí stěnu bloku, taky benzínová R6 váží mnohem míň jak naftová hliníková R6, ten benzinák by ty tlaky co sou u nafty vživotě nevydržel. v benzínáku sou navíc větší ztráty, proto benzín proti naftě žere trochu víc o to víc topí..
To je učivo fyziky druhýho ročníku střední školy. Právě to teplo je ztrátové, možná využitelné tak v zimě k rychlejšímu topení, vydává se energie, aby se nevyužila a musela se odvést Pánu Bohu do oken.
JaraX píše:-u nafty je křivka výkonu mnohem kratší a mnohem ostřejší
Nevím, jakou křivku máš na mysli, ale právě u benzínu se s tím motorem musí dost lomcovat v otáčkách nahoru a dolů – rozsah účinných otáček motoru
JaraX píše:čím větší přeplnovací tlak, tím větší turbodíra resp turboefekt
Tak to už dnes řeší kombinace několika turbodmychadel, několikastupňová turba nebo kompresory, popř. jejich kombinace

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: stř 07.06.2017 15:01
od JaraX
- no však a co ti vadí že tam je větší ztátové teplo, tak všichni ví že benzín o něco víc žere, tak at je tam teplo. to každej hned vidí že to o něco víc žere a že to jde do tepla, které v zimě dobré k topení a v létě je k ničemu, ale tak to prostě je, pokud máš elektromobil tak se taky spousta tepla ztratí při výrobě a transformaci té energie.

- však rozsah otáček je výhodou a čím větší tím lepší, sám si to tady napsal že elektromotor nepotřebuje převodovku a právě díky rozsahu otáček, pokud by ten benzínák mohl točit 1-50k rpm tak by to bylo idealní, ale takovej motor by moc nevydržel.
proto u nafty s malým rozsahem otáček je potřeba mít co nejvíc kvaltů a řazení je opět nekomfortní, proto opět všechny luxury auta mají velký objemy a málo rychlostí, ale pokud chceme dávat 2,0d do 2,5 tunovyho auta tak jediny jak se to dá rozumně udělat je naladit motor na malej rozsah otáček a narvat kvaltama.

- ano čím více stupnů přeplnování, tím větší komfort, idealní by pro ně bylo aby nafty měli nástup jako benzín, ale zatím se jim to furt nedaří, když jsem měl půjčenou G11, tak na naftu to není špatný, ale benzín je furt někde jinde.

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: stř 07.06.2017 15:16
od Vlasta
JaraX píše:- no však a co ti vadí že tam je větší ztátové teplo...
Tak minimálně platíš za něco, co nevyužiješ. To je stejný, jako by sis před barák nainstaloval radiátor a měl radost z toho, že topíš sýkorkám. U elektromobilu je to kurwa jinak. Tam si rozmyslíš, jestli v zimě nebudeš topit a dojedeš 200km nebo si zatopíš a po 50km skončíš na 2 hodiny u stojanu
JaraX píše: však rozsah otáček je výhodou a čím větší tím lepší, sám si to tady napsal že elektromotor nepotřebuje převodovku a právě díky rozsahu otáček
Ne v případě, že k tomu motoru potřebuješ převodovku, to je to, jak říkám, lomcování otáčkama nahoru a dolů
JaraX píše:- ano čím více stupnů přeplnování, tím větší komfort, idealní by pro ně bylo aby nafty měli nástup jako benzín, ale zatím se jim to furt nedaří, když jsem měl půjčenou G11, tak na naftu to není špatný, ale benzín je furt někde jinde
U vícestupňový nafty turbolag nepoznáš a jede to celkem plynule. U vysokoobjemovejch benzínů je pořád výhoda hitlerpohon, ale to taky nebude do nekonečna

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: stř 07.06.2017 16:18
od JaraX
- jenže ten "radiator" máš i u nafty, jen je prostě menší. to bys nesměl jezdit ničím, leda na kole. zbytkový teplo u spalovacího motoru prostě vždycky bude, to není nic co by benzín nějak znevýhodnovalo. a řešíme komfort, tzn větší zbytkový teplo = v zimě vyšší komfort. u elekromobilu zas tak neprotopíš, dojezd to snižuje řádově v procentech, né v desítkách procent.

- jaký zase lomcování otáčkama, cokoliv co zrychle mění otáčky pokud to nemá variator a ideální stav je nemít převodovku, tzn zvyšovat a snižovat otáčky a opět jsme u komfortu, plynulý tah motoru = vyšší komfort, neplynulé nárusty výkonu = nižší komfort, menší rozsah otáček nutnost řadit = nižší komfort

- i u 750d tri turbo není nástup tak plynulý jako u 750i atmosféra, zatím je to furt citit a rozdil mezi tím kdy to plní a neplní je furt dost velkej.

- hitler pohon nemá s komfortem nic společnýho, opět tu řešíme komfort, a na ten LPG nemá vliv, LPG má vliv na ekonomickou stránku věci a na to že si může relativně "chudej" člověk dovolit jezdit s V8 či V12 atd a užít si ten komfort toho motoru kterej by u R6 nafty nikdy neměl.


tímto končím tudle diskuzi, už bylo vše napsáno. pokud neřešíme dojezd, nejkomfortnější je elektromotor, potom benzín, pak nafta. Tečka, tady není co dál řešit.

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: stř 07.06.2017 17:06
od Vlasta
JaraX píše:...u elekromobilu zas tak neprotopíš, dojezd to snižuje řádově v procentech, né v desítkách procent.
To jsi klasickým elektromobilem ještě asi nejel. Tam si i rozmyslíš, jestli si pustíš rádio
JaraX píše: - jaký zase lomcování otáčkama, cokoliv co zrychle mění otáčky...
Měníš otáčky, ručička lítá nahoru a dolů = větší spotřeba
JaraX píše:- i u 750d tri turbo není nástup tak plynulý jako u 750i atmosféra...
To asi ne, ale vzhledem k tomu že zrovna do toho motoru ten hitlerpohon nenarveš, tak s tou třílitrovou naftou na spotřebu vyhraješ o tři délky

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: stř 07.06.2017 17:14
od Vlasta
Hele, ale beze kozy, dnes jsem zase trávil den "D" a půl hodiny jezdil po dálnici jako kikot, abych vyprášil DPF. V poslední době jezdím akorát po městě a vychází to tak, že na jednu plnou nádrž přichází tato doba

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: stř 07.06.2017 18:36
od JaraX
- atmosferická 750i jde v pohodě zaplynovat, nevím proč by neměla jít, dělali jsme jich mraky. nevím jak jsi přišel na to že by to nešlo?
- nevím co je klasickej elektromobil, najezdil jsem pár set km v i3 a nijak jsem se neuskromnoval, uvidíme už ji budu mít na delší dobu, chci ji na pár měsíců, vyzkoušet jaký je realný život s i3.
- změny otáčky nemají se spotřebou nic společnyho, pokud je realativně stejná učinnost motoru, což v nižším spektru je, samozřejmě že pokud to budu rvát do 7krpm tak spotřeba bude vyšší, ale většinou se mění spotřeba spíš v dusledku změn rychlosti.

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: stř 07.06.2017 19:24
od TANN3R
Ten pán, co chtěl na začátku poradit s výběrem e61 už dávno sedí u dealera hjonde a podepisuje kontrakt na našlapanou novou i30 :D

Osobně bych dneska už nic jiného, než 35d (jen 200Kw) nebo 45i/50i nechtěl. Obojí jede parádně, beznin líp. Nafta pro normálního smrtelníka, co dává auto do servisu bohužel nemá žádnou výhodu. LPG v 545i beru jako samozřejmost. Obojí potřebuje někoho schopného na servis, jinak to majitele sežere.

Výhody benzínu: komfort, kultivovanost, dokonalá křivka výkonu, servis.. Jediná výhoda nafty je pořizovací cena, 535d je prostě víc a u 545i je třeba připočíst ještě LPG. Českej trh s V8 5er je marnej a v Německu si je docela cení (ví proč).

Btw. Účinnost je sice u atmo V8 mizerná, ale proč by mě to mělo srát, když jezdí za 13l LPG? Argument že spotřební daň se určitě v budoucnu na plyn zvedne atd neberu, to s říká už posledních 15let a reálné to není. Už jen proto, že zdanit jeden produkt dvěma lidem různě jen proto, na co ho chtějí použít je dost složité. Navíc si myslím, že nízkou cenu LPG nadobro zajistily právě ty moderní primovstrikovy pekáče, tím že na plyn jezdit nikdy nebudou..

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: čtv 08.06.2017 10:09
od jakubdb
Kluci, ještě přemýšlím... Nejezdím až tak dlouhé trasy, předpokládám, že autu škodí studený motor a že se za kratší trasu pořádně neprohřeje. Vyřešilo by to Webasto? Motor by měl mít provozní teplotu už při startu, nebo se pletu?

Jde vůbec do auta dodělat? Nevíte, na kolik cca to tak vyjde? :-) dík

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: čtv 08.06.2017 10:19
od JaraX
webasto se dodělat dá, počitej s investicí tak 20k, ale webasto ti ohřeje jen kabinu, dají se přepojit hadice tak aby to ohřívalo i motor, ale stejně se neprohřeje olej a ten diesel je tak masivní že to nebude mít prakticky žádnej význam, to by muselo jet hodinu před každým startem aby to vůbec mělo význam. a pokud budeš jezdit jen krátké trasy, tak DPF zaneseš velmi rychle a oddděláš turbo, nafta není na krátké trasy vůbec určena.

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: čtv 08.06.2017 10:28
od Misanek
Webasto pomáhá. Ano, sice olej neohřeje, nicméně v zimě za svůj půlhodinoivý pracovní cyklus dokáže vodu ohřát v motoru v klidu na cca 40 až 50 stupňů, takže to není pro motor úplně tak bezvýznamná věc jak se tady Jarax snaží tvrdit. nehledě na to, že chladící kapalina v topení je ještě teplejší a po nastartování motoru procirkuluje motorem i takto ohřátá kapalina a tím pádem se motor ještě rychleji zahřeje na provozní teplotu. Webasto je pro ohřátí motoru před startem fajn. On je podle mě fakt znatelný rozdíl, jestliže motor startuje úplně studený nebo aspoň vlažný.

A v případě m57 bude i ten olej trošku ohřátý vzhledem k tomu že má výměník olej/voda, který je zde nainstalován mimo jiné také právě z toho důvodu, aby se olej rychleji ohříval na provozní teplotu

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: čtv 08.06.2017 10:38
od JaraX
netvrdím že to je zbytečný, ale rozhodně to není žádnej teplej start, určitě to motoru pomůže, ale rozhodně to neudělá z nafty s DPF auto na dojíždění krátké vzdálenosti.

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: čtv 08.06.2017 10:40
od jakubdb
Tak jsem to nemyslel. Neříkám, že chci z nafty udělat auto na krátké trasy. Jen jestli tím třeba prodloužím životnost motoru a jeho komponentám. Mě by to navíc přineslo dodatečný komfort. Jen přemýšlím, jestli se to vyplatí ekonomicky. Nevím jak moc Webasto "žere".

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: čtv 08.06.2017 10:43
od JaraX
většinou tak 0,4 l /hod
určitě se to vyplatí, minimálně za ten komfort to stojí, nafta navíc moc netopí, takže to pomáhá hodně. já mám webasto v každým svym autě.

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: čtv 08.06.2017 11:16
od jakubdb
JaraX píše:většinou tak 0,4 l /hod
určitě se to vyplatí, minimálně za ten komfort to stojí, nafta navíc moc netopí, takže to pomáhá hodně. já mám webasto v každým svym autě.
Dík za info :) a ty sis je tam nechal dodělat, nebo už jsi to s tím koupil? Na internetu je spousta nabídek a moc se v tom neorientuji. Nevíš kde to dělají?

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: čtv 08.06.2017 11:17
od JaraX
v sedmě jsem ho měl, v X5 a e46 jsem si ho dodělal.
musí to dodělat někdo kdo dělá BMW, neorigo sady neumí pracovat se sběrnicí auta.
ja bych spíš hledal auto který už to má, vybavený kusy mají skoro každý webasto

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: čtv 08.06.2017 11:49
od ACDC
Život je příliš krátký na řešení spotřeby auta. Vlastní zkušenost.

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: čtv 08.06.2017 14:41
od Misanek
JaraX píše:netvrdím že to je zbytečný, ale rozhodně to není žádnej teplej start...
No, vzhledem k tomu, že při této teplotě chladiva již tuším nedochází ke žhavení, tak to svým způsobem variace "teplého" startu je. Samozřejmě blok je ještě téměř studený, olej taky neni na provozní teplotě, ale je vlažný atd. pokud tedy bereme teplý start jako start, kdy jsou veškeré kapaliny v provozní teplotě. Ale jistě víš jak to myslím :wink:
JaraX píše:určitě to motoru pomůže, ale rozhodně to neudělá z nafty s DPF auto na dojíždění krátké vzdálenosti.
Tak to je jasné. I kdyby byl motor čistě hypoteticky neustále udržován na provozní teplotě, tak by to z dieselu s dpf nedokázalo udělat auto na krátké vzdálenosti...

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: pát 09.06.2017 05:00
od jakubdb
Tak jasné že DPF bude potřebovat "výlety" :) Nevíte jak často se případná regenerace DPF spouští? Vím že to záleží na zaplnění, ale bude to třeba jednou do týdne? Měsíce? Půl roka?

Re: 535d E61 s nájezdem 200k - má smysl kupovat?

Napsal: pát 09.06.2017 05:58
od JaraX
zhruba co 500km