Stránka 2 z 10

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 11:30
od TANN3R
Dáš 17" a na to Wanli a ještě ti zbyde na vodu do ostřikovačů :D

JayFader: Já bych je nezatracoval, kdyby byly za odpovídající cenu proti 335i, což ale nejsou. A ty auta ve tvých odkazech nejsou do 400k :D

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 11:30
od Skaletonz
MartinK píše:
JaraX píše:taky bych koupil nějakou E91 335i. souhlasím s tannerem.
a starší auto je určitě spolehlivější a méně servisně náročně, u těch Fkových řad už 100k do servisu jednorázově není nic neobvyklého.
A u tohoto tebou doporučovaného modelu si myslíš kolik bude ten servis? A zkušenost jak často (průměrně) - každý rok, co 3, co 5 let? To je taky rozdíl.
Počítám, že pravidelný každoroční servis standardních věcí cca do 10k. A jednou za X (dle odpovědi výše). Jsem mimo?
Já jsem se za rok, co mám E90 325i N52 dostal asi na 60k. S tím, že jsou v tom pneu na zimu, pneu na léto + disky, komplet tlumiče, svíčky, jedna cívka, startér, odlučovač oleje včetně hadic, všechny oleje a určitě jsem ještě na něco zapomněl. Auto má najeto 200k a poslední strašák, kterýho se bojím je vodní pumpa. Jinak musim zaklepat, že je to OK. U BMW prostě ty servisní náklady budou jiné než u škodovky. ;)

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 11:44
od MartinK
TANN3R píše:Protože je to jediný motor, co má rozumný poměr cena/výkon. Přímovstrikove benzíny bez turba mají hodně problémů, servisně vychází podobně, spotřebou taky jako foukana verze. U 35i máš alespoň super výkon a taky si drží cenu. A z nafty už v e91 lci natož pak v Fku není jediný motor, co by se dal doporučit. K těm problémům, ze kterých měl každý dřív u nafty strach, jako vstřiky, turbo, řemenice, atd. teď navíc mají problémy jako praskání bloku, zadřena klika, roztrženej řetěz..
OK, myšlenku benzínu jsem již koupil. jsem rozhodnutý pro benzín (sice vyšší spotřeba, ale dlouhodobě menší náklady na servis a méně problémů, je to tak?).
Takže v benzínu jen to 335i je OK a zbytek je shit (proč?) nebo je to stejné jen nižší obsah? Protože takhle vysoká obsah nepotřebuji na mé užívání. Ovšem pokud je rozdíl v kvalitě motoru, tak potom je to něco jiného.
Protože i logicky nižší obsah bude nižší cena...

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 11:46
od MartinK
TANN3R píše:Protože je to jediný motor, co má rozumný poměr cena/výkon. Přímovstrikove benzíny bez turba mají hodně problémů, servisně vychází podobně, spotřebou taky jako foukana verze. U 35i máš alespoň super výkon a taky si drží cenu. A z nafty už v e91 lci natož pak v Fku není jediný motor, co by se dal doporučit. K těm problémům, ze kterých měl každý dřív u nafty strach, jako vstřiky, turbo, řemenice, atd. teď navíc mají problémy jako praskání bloku, zadřena klika, roztrženej řetěz..

Edit: při nájezdu 25tis za rok chceš proservisovat 10tis za rok? To se obávám že je max tak na servis oktávky, ale jedničkové..
Tímto jsem jen potvrdil, že tomu fakt nerozumím. Co je tedy realita?

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 11:47
od MartinK
JayFader píše:Já bych ty benzínový šestiválce v 325i a 330i úplně nezatracoval. Přece jen v porovnání s 335i jsou o dost levnější. Pokud bude auto i motor v solidním stavu, tak udělá ještě stovky tisíc km. Osobně jsem kombíky nikdy moc nesledoval.

Co jsem jen tak letmo kouknul. Nevím teda, jestli upřednostňuješ manuál, nebo je ti to jedno. Manuálů je obecně dost málo. Ber to jen pro představu. Až se nějak rozhodneš, co by ti sedělo, konkrétní kus bude třeba chvíli hledat.

325i

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 56764.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 15905.html

330i

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 96154.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 66811.html

335i

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 77618.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 72541.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 51320.html

Děkuji moc. Automat bych preferoval.

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 12:08
od JaraX
protože servis N53 stojí určitě víc než servis N54 a N55, ty NOx sensory, dusíkové katy, vstřiky atd to tam pěkně prodražujou, o tom že to běží jak nafta se vůbec nebavím.
benzínovou atmosféru klidně, ale N52

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 14:04
od JayFader
TANN3R píše:A ty auta ve tvých odkazech nejsou do 400k :D
Ano. To jen potvrzuje fakt, že i rozumná, relativně vybavená 335i rok 2007-2009 se za 400k nesežene.

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 14:41
od JaraX
pak bych šel do 330i nějaké poslední N52

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 20:16
od tommee
To se ale připrav na 10+ staré auto. N52 330i skončily s faceliftem 2007. Jestli chceš ale osobní zkušenost, měl jsem 2006 330i N52 a dodnes lituju, že jsem to prodával:) (a to mám teď novější auta a jednu úplnou novotu na cestě)

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 20:36
od JaraX
ono stejně je to strašný, za 300k máš pěknou (a stejně starou) 750i uplně se vším, nebo holou 330i. holt bohužel sedmiček se lidí hodně bojí a trojek se bojí málo.
čím novější auto, tím větší pokladnička,

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 20:40
od pavproch
Už sem to tu psal víckrát - jako UŽIVATEL (ne servisák!) sem v rozporu s JaraXem: mám doma v garáži jak N53 (daily), tak N52 (autí pro radost) a do auta pro denní používáníbych si znovu pořídil N53 (i přes jeho dýzlový volnoběh).

Btw, nesouhlasím ani s názorem, že N54 bude na servis výhodnější než N53 - oba motory dle mého obsahují naprosto stejná kurwítka, N54 navíc i větrník/y.

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 20:49
od JaraX
ale houby, uživatelsky = nic o tom nevím. všichni zákazníci mi brečí jak je N53 nahovno, jak do toho rvou prachy, protože si na klubu přečetli nějakýho chytrolína co píše že N53 je lepší jak N52. tys to kupoval nový(zánovní) a píšes jak ve 150k vyměníš pul auta atd. uvědom si že tady je minimum lidí co nemá velkej problém jen tak z hecu do toho 2kila, tady sou lidi co chcou za 25k dělat servis za 10k!

a N54 ačkoliv se zdá že má více kurvítek, tak právě díky turbům se nesnaží tolik šestřit chudou směsí a ruzny sračkovy regenerace N-katu atd. ve výsledku N54 a N55 fungují mnohem spolehlivěji jak celá N53.

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 21:00
od Jaris330D
No jéjé, já jsem si kolikrát říkal, že 745Li prodám a koupím si něco novějšího a menšího, ale není co. Pořád si říkám, že to mám starý a bude to pořád v servisu. To že se mně to teď nějak sere, tak je asi smůla. Ale to je u mě normální, jak ten automobilovej bůh vidí, že se mně daří a mám konečně nějaký slušný chechtáky, ta se mně něco posere, abych jich neměl hodně :D . Zatím nejspolehlivější auto, co jsem měl bylo E46 330D M57. Za 4 roky 80 000 kč servis se vším všudy.

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 21:02
od pavproch
@jarax: Ano, kupoval sem N53 jako "nové auto" a od začátku se o něj nadmíru starám (a draze, to je taky fakt). Navíc se chová i dost "jankovitě" (zřejmě kvůli EUR5, zatímco moje N52 má jen EUR4), přesto si trvám na tom, co jsem napsal. Ale nemám patent na rozum, pouze popisuju svou zkušenost a názor z ní pramenící (zkušenost s jedním konkrétním kusem N53 a jedním konkrétním N52, nezevšeobecňuju!).

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 21:02
od Jaris330D
JaraX píše:ale houby, uživatelsky = nic o tom nevím. všichni zákazníci mi brečí jak je N53 nahovno, jak do toho rvou prachy, protože si na klubu přečetli nějakýho chytrolína co píše že N53 je lepší jak N52. tys to kupoval nový(zánovní) a píšes jak ve 150k vyměníš pul auta atd. uvědom si že tady je minimum lidí co nemá velkej problém jen tak z hecu do toho 2kila, tady sou lidi co chcou za 25k dělat servis za 10k!

a N54 ačkoliv se zdá že má více kurvítek, tak právě díky turbům se nesnaží tolik šestřit chudou směsí a ruzny sračkovy regenerace N-katu atd. ve výsledku N54 a N55 fungují mnohem spolehlivěji jak celá N53.
Ty truba jsou v benzínu podle mě spolehlivější než v naftě. Jen by mě zajímalo, jestli jsou chlazené už vodou nebo olejem.

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: stř 17.05.2017 21:11
od JaraX
tak protože turba v naftě jedou na uplně jinej tlak než u benzínu.
si taky všimni že benzín bez turba má výkon menší o pár procent, n53 vs n54 = rozdíl 25kW
u nafty máš u 3.0d s turbem a bez rozdíl tak 120kW, to je taky důvod proč má motor N54 a N55 tak obrovskou výkonovou rezervu čipem.

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: čtv 18.05.2017 16:06
od MartinK
Hele nižší obsah ne? Já asi nepotřebuji 3litr (víc žere a nepotřebuji ani tolik obsah a asi i pořizovací cena bude příznivější a mohl bych nabušit taky výbavu a ne nějaou nudu). ty staraší ročníky s kvalitním motorem (cca 2006-07).
Je rozdíl 330i nebo nižší třeba 320i, atd.?

Dík

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: čtv 18.05.2017 16:11
od pavproch
Už sem to tu kdysi psal - když sem vybíral v 2011 auto a rozhodoval se mezi 3er a A4, taxem při zkoušení přesednul z 330d do 320d (obojí e91) a výbavou, materiály, jízdními vlastnostmi to bylo jako bych přesednul do auta o dvě třídy níž.... :idea:

Imho správný "mnichovan" začíná až se šesti hrnky.

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: čtv 18.05.2017 16:12
od pavproch
Btw, benzínové 325i a 330i s N53 jsou oba třílitry, pouze 25i má jiné sání, sw a nižsí výkon.

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Napsal: čtv 18.05.2017 17:59
od MartinK
pavproch píše:Btw, benzínové 325i a 330i s N53 jsou oba třílitry, pouze 25i má jiné sání, sw a nižsí výkon.
A díky tomu rozdílu je lepší které? Začínám tušit, že prostě 330i je prostě v 3er topovka a nemá smysl řešit něco jiného. Je to tak? Takže radši starší 330i než jiný 3er kterýkoliv? :)