Stránka 2 z 2
					
				
				Napsal: stř 15.06.2016 10:49
				od MattyX
				tobě se ve předu liší odklon o 1" ?
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.06.2016 15:55
				od Jackj07
				to přední levý kolo bych rád vyřešil, začínám u těhlice a uvidím co se změní...
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.06.2016 17:49
				od MattyX
				No tehlice to nutne byt nemusí, ono se za ty roky ty klobouky v kastly umí pohnout únavou. Každopádně stavitelné uložení to vyřeší, když dáš 2" odklon tak to bude na silnici dobrý 

 
			
					
				
				Napsal: stř 15.06.2016 20:26
				od Hanz
				Je to tehlicí nebo ohnutym tlumicem, protože by jinak nezavrel kapotu, kdyby musel o tolik uhnout klobouk Mcpersnu... da se to vyřešit excentrickym sroubem nebo proste dat na vlastní riziko menší 

 
			
					
				
				Napsal: stř 15.06.2016 23:04
				od MattyX
				zrovna e36 ty hrnce od nosníku praskají každé druhé ...
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 16.06.2016 07:17
				od Jackj07
				zrovna tlumič bych vyloučil, ten je nový KW, zkusím těhlici a dyštak dík za tip se stavitelným uložením 

 jak se bude auto chovat s tímhle odklonem oproti serii nebo jak to mám teď já?
 
			
					
				
				Napsal: čtv 16.06.2016 07:17
				od Jackj07
				jinak kapota lícuje dobře  

 
			
					
				
				Napsal: čtv 25.08.2016 08:03
				od zitap
				Tak přidám svůj výstup z geometrie. Byl jsem u Sršeň&Brož. Byla to vesměs pozitivní zkušenost. Vyměnili mi táhla řízení a potom seřizovali. 
Nicméně udělali jen přední nápravu, kde vyladil sbíhavost. Zadní zůstala netknutá. Báli se, aby nestrhli šrouby ve spodním rameni, kde se dělá odklon. Sbíhavost vzadu taky nenastavoval, i když jsem předtím měnil siláče ve vlečných ramenech, nicméně mě potěšilo, že jsem se trefil do celkové tolerance sbíhavosti, i když nahraně. Takže podle toho co píše Francis, je zadek seřízen „správně“ tzn. odklon lehce za hranicí do příklonu a sbíhavosti na hranici do sběhu. Předek je bohužel, trochu mimo.
Vidím, že mám podobnej problém jako Jackj07, kdy se mi odklon vpředu liší o 0,9°. Přišel si na to, čím to může být? Jsem v podobným stádiu jako ty, mám nový tlumiče + uložení, nový axiální táhla řízení + čepy, nový polyuretany ve stabilizátoru i jeho tyčkách. Jediný, co mi chybí k dodělání jsou ramena, který jsou pěkně starý. Můžou dělat takovej rozdíl právě ramena? Když jsem se koukal pod kapotu pohledovou kontrolou mi nepřišel levej klobouk nějak nadměrně vytaženej a kapotu bez problému zavírám. Těhlici jsem nekontroloval, takže kouknu i na ní a uvidím, co zjistím.
Kód: Vybrat vše
http://www.imgup.cz/images/2016/08/25/geometrieE36323isedanM-suspension.jpg
 
			
					
				
				Napsal: čtv 25.08.2016 10:17
				od Joshuax
				Takze geometrie negeometrie... ma smysl jezdit na geometrii, kdyz ti tam pak 3/4 auta neudelaj ?
A tolerance nejsou od toho, aby kazda strana byla v opacnem spektru tolerance... Dostat to auto tam bylo viditelne drazsi, nez vysledna hodnota odvedene prace  

 kam ten svet speje...
 
			
					
				
				Napsal: čtv 25.08.2016 11:05
				od zitap
				Musím doplnit ještě něco. Psal jsem to ráno narychlo. Jelikož jsem na geometrii spěchal a potřeboval jí mít do pátku hotovou, jelikož jedu na dovolenou, nacpal jsem se jim do programu. Pan Brož říkal, že nemůže slíbit nastavení zadní nápravy právě kvůli zmíněným šroubům a čas nahřejvat je a zkoušet povolit nebyl a nový šrouby skladem taky neměl. Podstoupil jsem tedy tenhle zákrok s vědomím, že odklony nastavit možná nepůjdou.
Sbíhavost je otázka, ptal jsem se servisáka, co to dělal, jestli jí nastavoval, ale říkal, že s tim nic dělat nebude tzn. nebude nastavovat sbíhavost bez odklonů a naopak.
Takže ke zhodnocení, přístup byl pozitivní a rychlý. Odvedená práce je vidět na protokole. Celková cena byla 1.500 Kč = výměna axiálů+čepů a geometrie.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 25.08.2016 11:10
				od Joshuax
				Aha, no to pak mnohe vysvetluje, ale stejne si nemyslim, ze by odtamtud mela odjizdet auta s rozdilem v geometrii o cely stupen mezi stranami... Jsou tu dva protokoly a oba se stejnym problemem, to je statisticky dost velke procento 

 
			
					
				
				Napsal: čtv 25.08.2016 11:20
				od zitap
				Vzhledem k tomu, že geometrie byla dělaná stejným zařízením tzn. John Bean Visualiner 3D Arago i protokol má stejné schéma, je tu pravděpodobnost, že přístroj neumí měřit E36 s M-podvozkem  

  a přidává odklonu vlevo cca 1°
Ne, ale vážně. Není to divný?!
 
			
					
				
				Napsal: čtv 25.08.2016 11:57
				od Joshuax
				Treba nemaj rovne podlahu 

 
			
					
				
				Napsal: pát 26.08.2016 00:35
				od Totic
				Tak to zkusím vyhrabat protokol pro E36 M-sport podvozek co jezdím taky na Mr.Johna Beana 3D laser něco.. 
Druhá věc, že odklon vpředu se na seriovkách nešteluje jen sbíhavost, to jde na M vozech skrz unibaly ne? Pokud se pletu sorry.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 26.08.2016 08:18
				od Joshuax
				Ano, ale kdyz mam takhle rozhozeny odklony, tak bud je na tom podvozku neco zle, nebo nebyly dodrzeny podminky nastaveni geometrie. Vzhledem k dvoum protokolum, ktere maji stejny problem, bych tipoval spis to druhe...
Leda ze by oba parkovali na stejnem miste s jednim kolem na chodniku, to je taky cesta, jak docilit rozm*dani podvozku 

 
			
					
				
				Napsal: sob 27.08.2016 04:33
				od airbone
				vsecky bmw sa robia so zatazenim. Jednoducho ak vam niekto robi na tychto karach geometriu bez predpisaneho zatazenia vozidla a plus k tomu min 60% paliva v nadrzi, tak to nie je geometria ale kokotina a nikdy to nebude dobre. Vela servisov nato jebe, lebo sa im nechce zohnat vrecka s pieskom alebo bandasky s vodou pre spravne zatazenie. Potom to aj tak vyzera ak niekto steluje odklony bez zatazenia...  

 
			
					
				
				Napsal: ned 28.08.2016 22:26
				od johnyfly1
				mne zatazovali v jednom servise auto ale nezatazili ho predpisanou zatazou ale zatazili ho tolkymi zavaziami aby kleslo na pozadovanu vysku ktora je pisana aj v tise...je to spravne?
			 
			
					
				
				Napsal: pon 29.08.2016 15:09
				od zitap
				Tak pridam dalsi poznatek. Byl jsem na geometrii znovu, protoze byla nutna vymena zadniho lozisko. Jiny servis, ale stejny zarizeni na mereni, nicmene stejny vysledek. Odklon se mi lisil o cca 1 stupen. 
Zatizeni bylo v obou pripadech stejne podle toho co bylo v predpisu. Takze podminky mereni zustaly taky stejny. 
Proto si myslim, ze je proste neco spatne. Tipuju, ze rameno nebo samotna tehlice. Az vymenim ramena napisu dalsi zkusenost.
			 
			
					
				
				Napsal: pon 29.08.2016 15:22
				od Joshuax
				Tak to je hodne slusny, ze tu jsou dva stejny problemy na dvou ruznych autech 

 
			
					
				Re: Geometrie na sportovním podvozku
				Napsal: stř 16.11.2016 20:02
				od Rouballik
				Některý přístroje při 
měření geometrie náprav dokážou i počítat s tím nezatíženým autem. Pozor na to, že vám to pak nemusí štimovat když to neládujou taškama.
Celou vadu bych tipoval na to, že si to prostě kucí blbě nastavili a nenapsalo jim to že maj do auta něco cpát.