Stránka 2 z 2
Napsal: pát 07.03.2014 11:40
od Davyd
Po středečním výletu za JaraXem můžu s úlevou říct, že pokud byly lopatky zatuhlé případně actuator z jiného důvodu nefungoval, tak po užívání si výkonu a výletech ke 4 tis. otáčkám se to samo spravilo

Prolbém ale přetrvává, zakopnutí při přidání v nízkých otáčkách a hlavně slabší výkon. Vzhledem k tomu v kolika a jakých autech JaraX jezdí, si nebyl jistý, jestli je výkon toho mého OK.
Takže dotaz:
je někdo v okolí Ostravy s BMW E9x 2,0 D 130 kW ochotný zkusit projet moje a nechat mě svézt ve svém autě? Ať to můžem srovnat? Protože na diagonstice nic není, auto je bez závad

Napsal: pát 07.03.2014 12:06
od deejaywolf
Davyd píše:Po středečním výletu za JaraXem můžu s úlevou říct, že pokud byly lopatky zatuhlé případně actuator z jiného důvodu nefungoval, tak po užívání si výkonu a výletech ke 4 tis. otáčkám se to samo spravilo

Prolbém ale přetrvává, zakopnutí při přidání v nízkých otáčkách a hlavně slabší výkon. Vzhledem k tomu v kolika a jakých autech JaraX jezdí, si nebyl jistý, jestli je výkon toho mého OK.
Takže dotaz:
je někdo v okolí Ostravy s BMW E9x 2,0 D 130 kW ochotný zkusit projet moje a nechat mě svézt ve svém autě? Ať to můžem srovnat? Protože na diagonstice nic není, auto je bez závad

Ahoj, mám podobný problém. Mám E91 120kW. Auto mi pořádně začíná tahat až od 1700 otáček. Pokud bys chtěl zkusit projet moje, tak není problém. V Ostravě jsem každý všední den. Sice tím nic nevyřešíš, ale měl bys aspoň lepší pocit, že to blbě jede i dalším

Napsal: sob 08.03.2014 00:45
od Kortys
E91 120kw, turbo po repasi a zatah opravdu až nad 1700ot, asi to bude normální. Mám automat a když chci předjet, tak je tam prodleva a pak auto vystřelí.
Napsal: sob 08.03.2014 11:45
od mike-ee
Davyd
Pohybuji se v Ostravě prakticky každý den. Dneska mám školu asi do 4 přes týden bývám k dispozici po 16. Hodině e90 130kW
Napsal: stř 02.04.2014 16:27
od Davyd
Tak se mi ten problém objevil zas, dokonce tentokrát opravdu auto jelo jak šnek, na čtvrtinu plynu pocitově beze změny, ale když jsem sešlápl víc, šla nahoru jen spotřeba, jinak to skoro bych řekl zrychlovalo méně, než na 1/4 plynu - zjevně asi v nouzáku. Na palubce žádná zpráva. Z diagnostiky mi zas vypadl ten zatracený actuator. Dojel jsem na oběd, nasraný nastartoval a vyjel...po šlápnutí na plyn vystřelilo auto v nejlepší formě a od té doby zas týden (500 km) nic. Mike-ee díky za nabídku, pošlu SZ.
Jinak mě ale zjevně čeká servis turba.

Napsal: čtv 10.04.2014 09:53
od krikri36
Jenom se mi to projevuje naprosto náhodně, cca 1 x za 100km, to turbo mě taky napadlo ale je mi divný, že by to dělalo občas a dělá to at je auto v zátěži, nebo se šolíchá po městě, mám ke všemu takovej divnej pocit, že to nějak souvisi s regeneraci DPF filtru..
Ahoj, dokážete mi tu někdo poradit, můj dotaz se týká BMW 325D 145kw, r.v.2007 s DPF filtrem, problem spociva v tom, ze nekdy motor na 3,4 a 5 rychlostní stupen v oblasti okolo 1700 ot/min poskubne. Stava se to tehdy kdyz spis solicham plyn a pak pridam. Auto jakoby jedenkrat poskubne a pak zacne normalne akcelerovat. Auto nehlasi zadnou chybu, drzi normalne otacky, nedusi se, vykon ok, pred mesicem bylo na diagnostice, kde vse bylo ok, korekce na vstrikach taktez. Puvodne jsem to videl na zaneseny egr ventil, ale ten jsem mel venku a cistil, to me napadlo zejmena s ohledem na to ze to zaclo delat az kdyz se oteplilo ale mozna to nesouvisi, napada me jeste vaha vzduchu a nebo DPF, mam totiz pocit, ze se to stava pri regeneraci, protoze mi to jednou dokonce skubalo v tomto pasmu otacek opakovane. Co by to jen mohlo byt a jake jsou moznosti opravy? Uvazuji o odpojeni EGR a DPF off, ještě me napadla váha vzduchu nebo vstriky, fakt nevim..
Napsal: čtv 17.04.2014 17:11
od Davyd
Mi se to taky objevovalo náhodně, pokud šolíchám jemně plyn a pak přidám, auto cukne a začne pořádně zrychlovat. Prostě "zakopne a zabere". Ale když se to servo na turbu sekne, tak najednou mám motor tak 50kW, místo 130.
Už se to stává čím dál častěji. Vypnu motor, otevřu kapotu, seklé ramínko uvolním a zas to jede super.
První krok bude čištění turba - koupil jsem Innotec Turbo Clean set, výhodou je, že stačí se dostat na výdechovou část turba, nemusí se vymontovat - bohužel můj mechanik dneska nemá čas, zítra taky naprd a v sobotu potřebuju jet 600 km na hory. Takže otázka na specialisty

Pokud to pojedu, pokaždé když ucítím zaseklé ovládání lopatek (a to ucítím okamžitě, co přidám plyn) zastavím a uvolním ho...je to velký problém?
Máte někdo zkušenost, jestli se v tom servu vymelou převody, když se bude chudinka snažit přetlačit seklé lopatky turba? Je tam ozubené kolečko na motorku, ozubené kolečko na hřídeli se šnekem a další ozubené čtvrtkolo na tom šneku...obrázek vydá za 1000 slov

Mám šanci hodit auto do servisu až po Velikonocích
P.S. - případně kdyby to četl nějaký šikula, který by zítra měl pár hodin čas (samozřejmě placených), do SZ prosím

Napsal: čtv 17.04.2014 19:12
od Dave320
Davyd, prosím tě kolik tě stál ten Innotec Turbo Clean set? Kde si ho sehnal?
Taky by se mě asi jedna sada šikla že bych si tot taky pročistil.
Díky Dave
Napsal: čtv 17.04.2014 19:54
od Davyd
Sehnal jsem jeden kousek tady
http://www.autojedlicka.cz/ Oficiální dovozce ho nemá - ve flašce č. 3 je nějaká ropná příměs, takže si musejí vyřídit licenci importéra ropných produktů.
Možná u těch jedličků ještě budou mít, jinak je cena přátelská (mají za cca 1030 Kč, něco přihodili za poštu) - jinak na eBay to angláni dávají za 40 liber (nepošlou do ČR), Rakušáci za 80-90€ bez poštovného. Výhodou je, že se nemusí demontovat turbo, jen se člověk potřebuje dostat "dolů", takže odpojit ten kus, co vede k DPF. Pak už jen zaslepit tím kartonem, nastříkat, nechat hodinu - občas pohýbat ramínkem naklápění lopatek, vypláchnout, hotovo. Jo, taky nalít jednu flašku toho sajrajtu č. 3 do palivového filtru.Nejsem mechanik...ale kdoví, jestli není nakonec jednodušší to turbo celé vyndat, doma si ho v pohodě vyčistit a vrátit zpátky (samozřejmě před sundáním ramínka k actuatoru je třeba sakra dobře změřit, jak to bylo sešroubováno, pokud zrovna nemáte doma tohle
http://www.youtube.com/watch?v=YgQXyAvyvNQ).
EDIT:
Tak jsem absolvoval cestu 1500 km. Trochu jsem se bál, ale auto jelo naprosto v pohodě, tempomat 140 v Rakousku, 150 u nás. Celková průměrná spotřeba 5,3 k našim hranicím, 5,5 když jsem u nás pak zrychlil (pššššt). Výkon OK.
Takže ví bůh. Každopádně výplach a čistění tomu turbu rozhodně neublíží. Druhá věc je - actuator (regulátor) je spojen s turbem prostřednictvím pohyblivého dílu se 2 "klouby". Ty se můžou sekat, takže máte závadu "4CD - Regulátor plnícího tlaku" a žádnou jinou. Existuje na to opravárenská sada - 11 65 7 823 724 odpovídá motoru N47 2,0D 130 kW z výroby kolem 5/2008, stojí kolem 400 Kč. Vyčistíme turbo, nahodíme tenhle opravárenský bazmek a uvidíme

Napsal: čtv 22.05.2014 22:50
od Davyd
Tak to vypadá, že dobrá věc se podařila. Turbo vyčištěno (asi zbytečně, šlo krásně volně i před čištěním). Spojovací díl k sevomotorku vyměněn, auto jede moc pěkně. Předpokládám, že 235 kmh (dál jsem na té "dálnici" němel odvahu) by to s blbým turbem nedalo

Napsal: úte 27.05.2014 12:03
od Lathy
Zdravim Klubaky.
Tak od neděle mam problém

Rok auto jezdilo Ok, ale ted se mi asi zaseklo natačení lopatek.Auto jezdi bez zvuku turba je líné a turbo je slyšet až kolem 3000 otáček. Když se divam na turbo a odemču vozidlo tak actuator sjede nahoru a pak dolu a pak sebou 2x trhne. Jako kdyby bylo někde něco zasekle. Takže si myslim, že to bude lopatkama, protože elektronika asi funguje.
Zitra to davam do servisu aby se na to podival znamej, tak uvidime.
Jinak mam Bmw E90 320d 120kw 2005
Kdyby s tímto měl někdo zkušenosti tak dejte vědět budu rad za každé info.
Napsal: stř 28.05.2014 13:30
od Lathy
Zde přidávám video co za zvuky děla ten muj actuator :/
http://ulozto.cz/x15vnQiQ/img-4163-mov
Napsal: čtv 05.06.2014 13:23
od Lathy
nemáte nekdo zkusenosti s touto firmou?
http://www.flexamiauto.cz/
Prej umi i nastavovat el. regulaci.
Napsal: čtv 12.06.2014 09:11
od Dave320
Čau Lathy, tak jak jsi to pořešil s tím turbem?
Nechal jsi nakonec udělat ten repas nebo šel do nového? A pokud repas kde?
Když tak dej potom vědět co a jak a kde, myslím že se ta informace a zkušenosti hodí více lidem zde.
Napsal: čtv 12.06.2014 14:33
od Kolafa
šílený je, jak se s těma závadama de-facto tápe! Řešim podobnej problem, turbo mi odešlo, vyměněno za nové, ale furt mi to trochu cuka 1500 otaček +- 300. Na diagnostice nic. Varianty: DPF, EGR, váha vzduchu, automat, měnič, řetěz, případně další ...... a to mam najeto blbejch 100tis!
Napsal: sob 14.06.2014 12:24
od Lathy
Zdar!
Tak sem nevydržel čekání a v patek sem zajel do firmy flexamiauto v Brně. Koupil sem tam repasovane turbo s nastavenou el.regulaci za 8500kc. A musim vam říct, ze asi celou dobu co auto mam sem jezdil tak s 60% výkonem

turbo zabírá od 1500-1600 otacek je slyšet krasne zádné prodlevy pri sešlápnutí plynu a actuator pri otevření dveří nedela zadny zvuk zadny cvakani. Proste krása auto jezdi uplne lehce.
Tak jeste par set km budu zajizdet turbo, tak dam vedet:)
Takže maximalni spokojenost!
Napsal: pon 16.06.2014 08:28
od Unlimited
Lathy: Tak super, dobrá rada i reference pro ostatní... vyměnit turbínu a hnedka je svět zase krásnej, aneb tolik radosti za osm a půl kapříku
PS: výměna byla v ceně a staré bylo na protiúčet?
Napsal: pon 16.06.2014 21:58
od Lathy
Výměnu mi delal muj znamej mechanik. Za staré Turbo chtějí 1800 zálohu a kdyz ho vratis, tak ti ju vrati. Takže me to stalo 8500 Turbo + prace a olej

takže nějakých 11500 .
Ale ta radost za to stala

hlavne klid na 12 měsíců se zárukou
