Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

nadměrne vybíjení baterie 530i e60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: nadměrne vybíjení baterie 530i e60

#21 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

JaraX píše:no jo, E60 a barevná hudba, to je klasika.
ale todle vypadá že ti prostě jen odešel altík, nastartuj to, změř kolik to dobíjí.
Voltmetrem se to nastartovaný změřilo v motoru na +terminálu a kostru ukazuje 13,6-13,8V.

Konečně jsem se taky dostal do palubního hidden menu a projel to. Po startu palubní napětí ukazuje cca 13,5-13,8V. Nejvíc tomu dá zabrat puštění světel (H7) a výhřev sitze - tak o 0,3V dolů, klima a radio ani tak ne. No ale postupně než jsem dojel na benzinku, tak to spadlo na cca 12,5V. Zhasnul jsem klíč do polohy 1, abych dál viděl co ukazuje a baterka spadla postupně na 12,2V. Než zaplatil tak už to startování mělo problémy, při točení to skokově padá až k 12V->8V !

Klasika, musel jsem to zhasnout úplně a podruhé to natočí už jakžtakž, jakby se to nabudilo..

Pak třetí startování za 10min už bez úspěchu. Natočil jsem to na káble a záložní baterku. Pak ten palubák při 20min jízdy ukazuje nejčastěji 13,4V. Po vypnutí do pol.1 padá napětí postupně k 12,2V. Rád bych z toho tu baterku vyloučil, chová se to právě stejně při obou dvou.
Naposledy upravil(a) Totic dne ned 18.11.2018 16:24, celkem upraveno 1 x.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: nadměrne vybíjení baterie 530i e60

#22 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

starML píše:- tu podezřelou baterku dej na nabíječku a pokus ta nabíječka má režim RECOND, tak ho použij,
- potom tu baterku ponech alespoň 24 v klidu, jestli bude držet náboj,
- potom zkus ten "zátěžák", mají ho např. v každém Škoda servise a reklamu na to rádiu,
- ale budou se strašně divit, že BMW má baterku 90Ah a někdy i silnější, takže budou muset použít nejvyšší rozsah,
- pokud budeš měřit palubní napětí při nastartovaném motoru, tak to ukáže třeba 13,8 Voltu, i když bude neprůchodná jedna z diod - tohle chce osciloskop http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... _ko-ac.png , nikoliv digitální voltmetr, který ukáže efektivní hodnotu napětí.

Více:
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... rubehy.php
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... Sd_zHSdzzt
-Obě baterky jsem nabil a nechal zkontrolovat na zátěžáku. Nejsou nejnovější, ale test byl v pohodě.
-Nabíjecí funkci "pulzy" na oživení KO baterek mám, ale nepoužil jsem. Obě jsou nabité na max. 13,7V tak za 3-4 hodinky..
Naposledy upravil(a) Totic dne ned 18.11.2018 16:56, celkem upraveno 1 x.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: nadměrne vybíjení baterie 530i e60

#23 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

koki píše:Doporučuji zkontrolovat altík udělat případně repas altíku a hlavně vyměnit regulátor za originál! důležité! Od té doby je klid. A baterii dát AGM ideálně 90Ah AGM, pokud se dá sehnat nebo 95Ah AGM. Jde zaregistrovat baterii na 90ah AGM max. Ve voze mám 105Ah AGM, registrovanou na 90Ah AGM. Nemělo by to snad ničemu vadit.

Otázka dá se dokódovat, aby vůz počítal s vysší kapacitou baterie pro 105Ah AGM při registrování? Nebo je pevně dáno nastavení max. 90Ah AGM?
Altík vozím záložní a zkontrolovanej OK. Jenom ho přehodit a bude se vědět..

Jinak s baterkou 80Ah dva roky nebyl problem. Na testování jsem jezdil dokonce jen s 75Ah a startovala vpoho. Kdybych chtěl novou (jakože si myslím od začátku, že to není třeba) tak dám asi 90Ah třeba Vartu Black nebo Silver. AGM je jistě lepší, ale dokud nemám Stop/Start tak to neřeším skrz cenu.

===
Edit : abych to dodatečně objasnil musely se vyměnit plus káble od baterky pod podlahou. Skrz oxidovaný šroubový spoj se nedobíjel okruh.
Odpovědět