Stránka 2 z 2
Napsal: čtv 17.03.2016 07:47
od Giovany1971
Hošani klídek..nechte toho hádání

..Jen k tématu..I tryska u PD CR může bez problémů najet 500 tis...ale za splnění několika předpokladů
že máš štěstí na kvalitní kusy z výroby
nutno kvalitní palivo
a přimazávání
ze svého okolí znám jednu e 39 kterou koupil majitel novou ve Zlíně ..auto má najeto 536 tis km..jezdí ke mně na olej v automatu.
Puvodní majitel ...puvodní převodovka..původní vstřiky!!
Ale od začátku přimazává naftu přípravkem Bischop's original..jak naftu tak olejové náplně. A jak hodně lidí nadává na převodovky GM..tak tady je vidět že jsou to kecy..vše je o majiteli a o jeho přístupu k servisu a chování k autu.
To že má řada z vás polomrtvé vraky a pak se tady každý vylévá jak je co na hovno..to je jen důsledek toho čemu se říká Český přístup...tedy dokud to jede seru na to ..žádná prevence!!!!
Já osobně dělám celé roky oleje v motorech po 7 až 10 tis km..automaty max 30 tis...a převodovky s integrovanými filtry vně převodovky i dřív
Oleje po těchto km vypouštím téměř takové jaké jsem je tam nalil..myšleno v převodech..Olej po 8 či 10 tisíci z motoru je ještě mezi prsty cítit že maže..po 2O až 30 je to abrazivní voda.
Naftu tankuji vyhradně Verva ..popř eurooil...a přimázávám vifem smíchaným s olejem HP od Husqvarny...občas vyleju do nádrže cely vif..jen tak pro zlepšení kondice trysek..
Dělal jsem takové věci vždy... at to byl benzin nebo nafta..vždy nadstandartní přístup..nikdy jsem neřešil turbo..trysky..palivové čerpadla..
Ano ono to stojí peníze... oil v 6HP 26-28... 5 tis... ano pro někoho je to brzy měnit a vyhazovat tyto peníze po 30 tis km..ale pro mne ne..vím že kdo maže ten jede, a dlouho..hranice životnosti se mohou tímto přístupem posunout na samotné maximum..jen bůh ví kde sou..
Tak nebrečte a přistupujte k těm vaším miláčkům zodpovědněj...i dost je někdy málo..moje heslo

Napsal: čtv 17.03.2016 09:51
od Vlasta
Hlavně v klídku a bez O. T. nebo sem vlítne aktivní mod xyron a máte hned první výstrahu
Napsal: čtv 17.03.2016 20:33
od Mikesmik
Kluci díky za prima debatu o stáčení a vstřikovačích.
Zeptám se možná blbě, ale když to škube při zpomalování bez plynu, fakt dobtoho kecají vstřikovače? Jde tam palivo když ekonometr při jízdě ukazuje nulu za jízdy?
K otázce - 7.3 - osciluje mezi 675-683 ot/min na volnoběh na D i P, motor teplý, 7.0 přes 90. Náplň je cca 5000 měněná.
Nový poznatek - vypadá to, že to dělá jen během jízdy na D. M5 nebo M6 jsem to zatím nedokázal způsobit. Jaký je technický rozdíl mezi jízdou na M6 a D vysokou rychlostí? Je tam M6 nějak víc zamčená lockup lamelami? Na M vnímám silnéjší vazbu od záběru motoru, na D je okamžitá reakce na plyn mdlejší.
Omlouvám se, jestli se ptám jako lama, zase rozumím třeba jiným věcem...
Díky
Napsal: čtv 17.03.2016 20:59
od Honza325
Jestli jsi dělal olej v převodovce a měnil jsi i kabelovou průchodku,tak si zkontroluj,jestli jsi dostatečně zatlačil novou průchodku do mechatroniku. Ta zajišťovací packa se dá zamáčknout i do nedostatečně zatlačený průchodky... A taky zkontrolovat zda neni konektor zaolejovanej. Zažil jsem už podobnou závadu na autě známého. Jen se teda rozsvítila i oranž. kontrolka,že řadí bez sešlápnutý brzdy nebo tak něco. Jinak projev závady podobnej.
Napsal: čtv 17.03.2016 21:14
od Mikesmik
Já to nedělal, nechával jsem to dělat na žižkově, asi znáte. Dělalo to i před výměnou náplně.
Převodvka jinak řadí medově, jen když používám auto celej den na lítání po Praze v zácpách, tak začne řadit ve vyšších otáčkách a s cuknutím. Řešil jsem to už ve vlákně o AT obecně. Radili mi zkontrolovat chladící obvod převodovky. Může to souviset?
Napsal: pát 18.03.2016 05:10
od Giovany1971
[quote="Mikesmik"]Kluci díky za prima debatu o stáčení a vstřikovačích.
Zeptám se možná blbě, ale když to škube při zpomalování bez plynu, fakt dobtoho kecají vstřikovače? Jde tam palivo když ekonometr při jízdě ukazuje nulu za jízdy?
K otázce - 7.3 - osciluje mezi 675-683 ot/min na volnoběh na D i P, motor teplý, 7.0 přes 90. Náplň je cca 5000 měněná.
Nový poznatek - vypadá to, že to dělá jen během jízdy na D. M5 nebo M6 jsem to zatím nedokázal způsobit. Jaký je technický rozdíl mezi jízdou na M6 a D vysokou rychlostí? Je tam M6 nějak víc zamčená lockup lamelami? Na M vnímám silnéjší vazbu od záběru motoru, na D je okamžitá reakce na plyn mdlejší.
Viděl bych to na kontrolu tlaků v jednotlivých sekcích na rozvaděčí..zrovna otestovat hydroměnič...tohle ti udělá kdokoli kdo zná správné hodnoty a ví co má měřit..zajed do něj do firmy kde na to mají vybavení.
Doma s tím neuděláš nic pokud nevíš po čem máš jít..i kdybys tušil kde a jak to chceš rozdělat??
Myslím že pokud to má spojitost s teplotou ..může se to týkat právě rozvaděče a tlaku oleje ..napadá mne i měnič...
Předpoklad je že máš správně naplněnou převodovkou tím správným olejem
Napsal: pát 18.03.2016 14:36
od Mikesmik
Díky, tohle se mi zdá vcelku hlavu mající...
Nějaký tip na toho "kohokoli" z Prahy a okolí nebo Plzně, kdo má potřebné vybavení na kontrolu automatu, umí to a nebude ze mě dělat blbce, tahat ze mě za diagnostiku desetitsíce a chtít mi prodat repasované převodovky? Já to určitě sám dělat nebudu ani nikdo kolem mě. Jsem lama i na výměnu oleje.
Ideálně kdyby někdo se někdo znalej chtěl nechat pozvat na oběd a pomohl mi to pochopit. Následnou lidskou práci a know-how samozřejmě zaplatím. Jen mám prostě poslední dobou se servisy problém, že kdykoliv přijdu z něčím, co není zrovna výměna oleje nebo destiček, nebo jinou banalitou, přijdu si jako blbec. Auto s 230t přece nemůže bejt dokonalý (může) a určitě je to stočený (není) a buďte rád, že to jezdí (jsem). Jenže nejsem ten typ, co řeší olej až po zadřeným motoru a protože se živým v IT mimo jiné jako analytik neznámých systémů, tak mám rád, když chápu co se v autě v těch krabicích z hliníku děje, proč, jak to opravit a jak tomu předejít.
Výměnu náplně dělali v Automat Cars Service na Praze3. Každopádně to tam bylo už předtím. Výměnu náplně jsem dělal prostě kvůli údržbě a jako pokus odstranit tyhle neduhy, který považuju za počátek něčeho horšího, nebo následky nevhodného zacházení v minulosti - těžký vleky, trápení za studena, cukačky v zácpách... chci prostě předejít nutnosti měnit celou převdovku.
Napsal: pát 18.03.2016 15:05
od Sweden
Na tvůj problém nedokážu odpovědět ale jediný servis který ti mohu doporučit s čistým svědomím a bez obav že by se ti někdo snažil vytáhnout z kapsy co největší obnos je servis na převodovky ZF Pakra Jihlava.Tam bych nejspis začal.Špičkové vybavení,jednání a v neposlední řadě i ucházející ceny.Vyctou ti live data v obou režimech a myslim že budete hned chytřejší.
Napsal: pát 18.03.2016 17:54
od Mikesmik
V pakře mi při popisu chování nabídli diag převodovky s tím, že to musí vyndat a rozebrat a až to rozeberou, tak budou vědět co a za kolik.

A jenom tahle legrace s výsledkem rozebrané převodovky na stole je bratru za 15k.
Chápu, že kdo chce mít opici, musí mít na banány, ale tohle už je přes čáru u 8 let starýho auta.
Pokud se dá něco vyčíst i z nějaké live diagnostiky elektronicky na vozidle, tak je situace jiná a nanutím se jim tam na tohle.
Načatý vstřikovače jdou poznat z diagnostiky podle adaptačních dat, nebo je třeba je vyndat a nějak to růčo řešit?
Napsal: pát 18.03.2016 19:00
od Sweden
Tak asi chyba komunukace mezi tebou a přijímacím technuïkem v Pakře,proč si nestojíš za svým?Prostě chci jenom diagnostiku a live data jako je zamykání/odemykání měníče,prokluz,tlaky apod.
Nikdy jsem u nich neměl sebemenší problem,je to vše o domluvě.
Vstřiky aby jsi měl 100% jistotu tak z motoru ven na stolici otestovat a zkušebnímu technikovi stat pro jistotu za zády aby tě taky netahal za nos.Nebo si udělat sám domácí přepadový test který ale taky o vstřiku neřekne vše.
Napsal: pát 18.03.2016 19:11
od Misanek
Jde je poznat jedině na live datech diagnostiky podle velikosti rozdílných korekcí. Opticky na nich nic moc nepoznáš
Napsal: pát 18.03.2016 19:47
od Sweden
Podle korekci poznas hodnoty ktere ti nic nereknou o stavu vstriku.
Napsal: pát 18.03.2016 21:54
od Misanek
Sweden píše:Podle korekci poznas hodnoty ktere ti nic nereknou o stavu vstriku.
Je to ale hodnota, podle které si člověk o spalování může udělat aspoň nějaký obrázek. Nebo máš nějaký lepší nápad jak diagnostikovat stav vstřikovačů kromě výše zmíněné stolice (mimochodem test jednoho vstřikovače = 500kč)
Napsal: pon 04.04.2016 16:11
od Mikesmik
Díky za info...
Projel jsem to před pár dny po dálnici na M5/6 a přijde mi, že to necukalo skoro vůbec - pokud, tak neznatelně. Je možné, že do toho kecá nějak DPF a tím, že jsem to hnal pořád 180+ na M6 jsem ho profouknul, kvalitně regeneroval a je pokoj? Prostě mi přijde, že cukání je při jízdě na M méně než na D. Nebo je úplně po škubání...
Díky.
Napsal: pon 04.04.2016 18:43
od mi00wa
vypadá to na EGR ventil či váhu vzduchu.
Napsal: pon 04.04.2016 20:57
od Mikesmik
EGR je kompletne vycistenej s novym termostatem cca pred 15 000km. Co klapky v sani? Mohly by ony? Byly pred cca 30 000 vyndany a cele sani komplet vycistene od karbonu z EGRu. Vaha na posledni diag pusobila podle dat dobre...

Napsal: pon 04.04.2016 21:01
od mi00wa
proč se vyndávaly ?
Cítim jsi nějakou změnu před a po ?
Napsal: pon 04.04.2016 23:08
od Mikesmik
Spatne jsem to napsal - vyndany, protoze mirne poustely olej ze stareho turba. Nakonec slo nove turbo a ocistene klapky zpet spolu s vycistenym egr s novym termostatem.
Prislo mi, ze bez klapek to ztratilo dole moment.