Stránka 2 z 4

Napsal: sob 16.01.2016 17:07
od mi00wa
Asi myslel separátor oleje > http://i231.photobucket.com/albums/ee83 ... 008069.jpg
je vzadu až 5-6 vstřikovač.

Napsal: sob 16.01.2016 21:09
od JaraX
jj separator oleje určitě vyměn, duležity

Napsal: ned 17.01.2016 09:47
od tommy_romeo
Jak casto se ma menit separator oleje?

Napsal: ned 17.01.2016 09:50
od JaraX
cca každé 3-4 výměny oleje. tzn cca 60-80tkm, pokud máš ten s filtrem je vhodné vyměnit filtr při každé výměně oleje

Napsal: ned 17.01.2016 14:39
od MadButcher
jj, podle faktury ventilační jednotka turbodmychadla, podle fotky co tady je separator oleje :wink: nevim presne co to v motoru dela, ale po vymene to zase jede jako z praku :)

Napsal: ned 17.01.2016 17:15
od tommy_romeo
Netusim jestli mam ten s filtrem. Kupoval jsem ho v Cartecu do e60 rok 06 a menil cca pred 40tis km

Napsal: ned 17.01.2016 17:51
od Jirke
Ok, diky za vysvetleni. Kdyz uz to resime, Kupujete to original nebo na tom nesejde ?

Napsal: ned 17.01.2016 17:53
od JaraX
origo

Napsal: pon 18.01.2016 16:17
od ScanX
Ještě přemýšlím o těch rozvodech. Mělo by na tom být 18 normohodin, což je řekněme 6-8 tis. Zbytek do 30 je materiál? Sada na rozvody bude max 5 tis (na netu jsem našel něco za 1500) a jinak se tam mění jen těsnění, ne? Pořád mi to přijde nějak strašně moc...

Napsal: pon 18.01.2016 17:20
od JaraX
jo dej tam sadu za 1500, to bude kvalita, nestačí vyměnit jen rětez, musíš i pastorky,.

Napsal: pon 18.01.2016 17:41
od ScanX
Proto jsem odhadl, že original bude 5tis místo1500. Možná tam toho materiálu bude víc a na to se právě ptám :)

Napsal: pon 18.01.2016 23:46
od JH76
ScanX: Mám 530xd 10/2006 (manuál) a jelikož si auto potřebuju ještě nějaký čas nechat a chci, aby pokud možno spolehlivě sloužilo, tak jsem do něj teď před zimou preventivně taky zainvestoval - nešlo jen o rozvody, dělalo se toho víc. Nemám to rozpočítané po položkách, ale celková cifra za díly + práci byla cca 65 tisíc Kč (na obojí byla přátelská cena, servisák je kamarád, díly byly za jeho nákupku). Můžeš se inspirovat: výměna rozvodových řetězů (SWAG – stejně jako originální) a napínáků (horní, střední, spodní rozvodový řetěz), výměna těsnění a gufer – pod řemenicí a vysokotlakým čerpadlem (Corteco), pod olejovou vanou (Elring), pod ventilovým víkem (Elring), výměna spojkové sady (Sachs), výměna dvouhmoťáku (LUK), výměna řemenice na klice (Corteco), kontrola a vyčištění vířivých klapek v sání (stav OK), zavaření vyklepané dírky v hliníkové trubce k intercooleru, výměna chladiče klimatizace (Nissens) - původní už začal téct, bylo tam vidět barvivo přidané při posledním plnění do chladiva, výměna venkovních řemenů a kladek (ContiTech), výměna vodní pumpy (Saleri), výměna 6 ks žhaviček (BERU), motorový olej + filtr (olej vlastní - nezapočítán v ceně), kontrola vstřikovačů, výměna vadného vstřikovače na 5. válci, kontrola svodů (stav OK, mám tam prý litinové), 3x nové stěrače (vpředu Bosch Aero Twin). To vše za těch cca 65 tisíc. Jinak už před rokem jsem měnil olej v rozvodovce (VTG) – orig. BMW Verteilergetriebeöl TF0870, č. dílu 83220397244 (v souvislosti s výměnou celé rozvodovky - původní v nějakých 255 tisících km přestala fungovat, po rozebrání v ní ale nic špatného na pohled není), a měnil jsem i olej v předním a zadním diferenciálu a taky v manuální převodovce. Při tom jsem nechal zkontrolovat nivo, jestli nejsou děravé hadičky a kompresor nesaje bordel (stav byl OK). Cca před dvěma lety jsem měnil olejový separátor (mám ho už bez filtru, jen kus plastu a taková membrána) a preventivně vyčistil DPF (mimo auto). Tolik asi rámcově, na co se můžeš prioritně zaměřit :wink: K tomu samozřejmě spotřebák jako brzdové kotouče, destičky, kapalina, stabilizátory na přední nápravě, přelámané kabely do 5. dveří atd.

Napsal: úte 19.01.2016 21:19
od Jirke
MadButcher píše:jj, podle faktury ventilační jednotka turbodmychadla, podle fotky co tady je separator oleje :wink: nevim presne co to v motoru dela, ale po vymene to zase jede jako z praku :)
Co ty mas presne za model auta ?
Dnes jsem se vratil od specialistu na BMW, prej ze ten separator menit urgentne nemusim...ze u LCI je to bezproblemovy - labyrint. Ze kdyby byl problem, bude se olej hrnout ven okolo jinych tesneni na motoru...

Napsal: úte 19.01.2016 21:24
od JaraX
ten olej co se hrne ven většinou první zničíí turbo, všechny separatory se musí měnit, i u LCI, jelikož jim tvrdne membrána

Napsal: úte 19.01.2016 21:27
od MadButcher
LCI 530, rok 2008, M57D30, 173kW (pred cipem teda...)

(jo a je stribrne - kdyby to hralo nejakou roli)

Napsal: úte 19.01.2016 21:35
od Jirke
Slo mi o to kdyzs psal jak ti to pomohlo vis...jesi nemas predfacelift. No nic, ja to zkusim teda vymenit, to me vubec nezruinuje a dam vedet. Jestlize mam najeto 370.000km a nemam jedinej dukaz ze by se to kdy menilo, turbo puvodni, tak bych mohl byt snad kurna jedine mile prekvapen 8)

Napsal: úte 19.01.2016 21:42
od Jirke
Jo a jeste jeden dnesni poznatek kterymu moc nerozumim.
Dle diadnostiky vadna zhavicka na 5. valci. Pritom svicky (tusim BERU) meneny pred rokem = 30.000km. Muze ta svicka odejit, nebo to uz znaci zhavici jednontku ? Samozrejme se ptam jen dopredu, to jak to zjistit vim, ale nechce se mi do toho...

Napsal: úte 19.01.2016 22:58
od JaraX
pokud seš si jistej tím že je ten žhavič OK tak je KO jednotka, měnil jsi to zaráz?
vždycky se mění žhaviče zaráz s jednotkou

Napsal: úte 19.01.2016 23:58
od horan
V dnesni posrany dobe, kdy auto nevydrzi ani cestu z autosalonu domu a nektery dily nefunguji ani pri vyndani z krabicky je otazka "muze se to po roce a 30000km rozbit" uplne mimo. :roll:

Napsal: stř 20.01.2016 08:26
od Jirke
JaraX píše:pokud seš si jistej tím že je ten žhavič OK tak je KO jednotka, měnil jsi to zaráz?
Muzes hadat :)
V mym sani nejsou virivy klapky od vyroby, takze jednotka tolik netrpela, ale jako vetsina vveci kolem motoru jednou odejde nehlede na to, jasne no..
Dik.