Stránka 2 z 2

Napsal: ned 20.09.2015 12:03
od PRAHAV8
RomanM3 píše:já mažu šrouby měděnou vazelinou...
a k tomu momentu...200Nm je blbost podle mě....ten šroub je věčně přetaženej no ale jak kdo chce.
Já šrouby ale měním za nové a ty snesou klidně 200 ty staré třeba 15-20let se můžou urvat. Jinak ta vazelína je dobrá věc taky to dělám. BMW snad doporučuje utahovat na 100 ale hodně lidem už se při jízdách v Praze šrouby začali povolovat :? Já jsem v současné době přešel na utahovaní 160 u vozů jako je BMW, MB a další lepší auta u těch sraček jako Ford stačí 110-120

Napsal: ned 20.09.2015 12:54
od Lucifer
Matky fordů mají většinou 80Nm a u mondea je to 90Nm 8O

Ale když jim to stačí, on ten šroub extrémně namáhaný není když ta síla je rozložená mezi 5 šroubů.

Ale nechápal jsem několik pneuservisů, člověk by si řekl, že to jsou lidé profesionálové s profesionálním přístupem k práci. Jenže vezme rázovou pistoli, nastavenou na max utahovací moment což bývá minimálně 500Nm a víc a třískaj až nechaj tu pistoli dobouchat šroub na doraz. To mi málem vypadly oči když jsem to na místě viděl :roll:

Napsal: ned 20.09.2015 12:59
od PRAHAV8
Ve fordu od kterých beru díly mě řekly že utahují vše na 100-110 takže prakticky neporušuji jejich servisní praktiky