Stránka 2 z 5
Napsal: úte 23.12.2014 12:16
od matiz
Kdo dokaze prepsat, dokaze zadat jakekoliv číslo, jak nahoru, tak dolu. Akorát jestli to ma vyznam nebo nejaky smysl to nevim. Vykaslal bych se na to. Vsude mas záznamy při tolika a tolika, dosere se cela historie nanovo a ne každý snese aby mu tam svitilo 870k -))))))
Napsal: úte 23.12.2014 12:26
od Teddy
od novýho roku by měla bejt veřejně přístupná databáze záznamů stavu tachometrů z stk. Bude potřeba zadat vin a číslo protokolu z stk.
Zatím bude pouze na národní úrovni, takže stáčeči ojetin z dovozu budou mít o to větší kšefty.
Napsal: úte 23.12.2014 12:34
od hurvajs77
tak jestli bude fungovat jak registr vozidel, tak možná bude funkční za nějaký ten rok... :-D
Napsal: úte 23.12.2014 12:59
od matiz
Pritom je to uplne zbytecne. Nejvetsi prinos by byl kdyby to poresily automobilky na sve urovni coz by bylo nejelegantnejsi reseni. Bohuzel tady cesta nevede a zadna na toto téma neslysi. Stacilo by jim k tomu tak malo, udelalt to tak, aby to bylo ekonomicky nevyhodne a lehce rozpoznatelne. Hotovo. Ve chvili kdy na tom stacec stravi dva dny aby rozebrali všechny jednotky, smotal, polamal nejake ochranne body je po ptakach a poptávky ubude, jelikož to proste nebude chvilkova zalezitost a nebude to tak lukrativni. Poresit by se to dalo, ale i ty automobilky k tomu vedou nejspis ekonomicke duvody, při predstave ze bmw smotat nepujde a audi ano, verim ze se to projevi na prodeji novych aut.
Napsal: úte 23.12.2014 13:16
od pavproch
matiz píše:Kdo dokaze prepsat, dokaze zadat jakekoliv číslo, jak nahoru, tak dolu.
technicko právní OT: dolů je to trestné, ale nahoru?
Napsal: úte 23.12.2014 13:24
od Teddy
registr vozidel je úplně jiná pohádka. To byl velkej a komerční projekt. V překladu to znamená, že někdo seděl ve svym golfovym klubu a říkal si, že už dlouho nepřišla lukrativní státní zakázka. Tak přemýšlel co by.... no a vymyslel registr vozidel. Priority jsou jasný. Především na tom musí bejt několika set tisíci procentní marže, pak to nesmí bejt poznat, pak se musí ušít správný zadávací podmínky, aby to vyhrál ten pravej člověk. Funkčnost je až někde na konci.
Podle toho to dopadlo.
Databáze stavů z stk už existuje. Jen je potřeba jí zpřístupnit na webu. Náklady údajně do 100 tis. Za tyhle peníze se do toho žádnej kmotr hnát nebude. Jak to nemá 9 a víc nul, tak je ta zakázka nezajímá. V tom nic neschováš.
Dá se ale předpokládat, že během několika málo let někdo přijde s nápadem udělat novou databázi. Důvody se najdou. Zrychlení kvůli množství přístupů, napojení do zahraničí atd. atd. To už bude velká zakázka a dá se předpokládat, že se jí ujmou "ti praví". Takže to pak přestane fungovat.
Lobby dovozců aut je však sakra silná, takže ještě bude chvilku trvat, než se napojíme na evropskou databázi.

Napsal: úte 23.12.2014 13:27
od Teddy
pavproch píše:
technicko právní OT: dolů je to trestné, ale nahoru?
Přísně vzato "trestné" není ani jedno. V trestním řádu to tuším pořád neni (možná se mýlim). Trestné je to, že na základě tohoto údaje někdo navýší cenu auta. Trestný je tedy ten podvod zákazníka ve smyslu podvodným jednáním od něj něco získat.
Když si navýšíš stav tacho, tak nikoho nepodvádíš ve smyslu, že bys na základě toho něco získal.
Napsal: úte 23.12.2014 14:58
od Quido
Napsal: úte 23.12.2014 15:22
od hurvajs77
přijde mi to, že je to opět české zpracování - bude nutné zadat VIN a číslo protokolu... VIN je v pohodě, ale číslo protokolu? Kdyby raději opravdu trestali za stáčení, ale stát umí udělat jen bu bu bu, to je asi tak vše. Lobby dovozců se postará o ostatní
Napsal: úte 23.12.2014 15:53
od EdyBoyS
A kdo mi dovede vrátit kiláky zpět??
Na co budu mít na budíku číslo, které nic neznamená... Když můžu mít pravé kilometry
Napsal: úte 23.12.2014 16:44
od Teddy
hurvajs77 píše:přijde mi to, že je to opět české zpracování - bude nutné zadat VIN a číslo protokolu... VIN je v pohodě, ale číslo protokolu? Kdyby raději opravdu trestali za stáčení, ale stát umí udělat jen bu bu bu, to je asi tak vše. Lobby dovozců se postará o ostatní
Nějaký zabezpečení tam přece musí bejt. Číslo protokolu by mělo bejt v TP. Navíc by ti prodejce měl i dát protokoly z stk. Třeba já je schovávám a předávám kupujícímu.
Už jsi někdy podal trestní oznámení pro podvod za stočenej tacho? Jestli ne, tak na co si stěžuješ?
Napsal: pon 29.12.2014 12:54
od hurvajs77
beru to takto, pokud budu kupovat, resp. vybírat auto a bude mě zajímat stav km, budu obvolám autobazary a řeknu si o VINka. Nepředpokládám, že mi prodejce řekne i číslo protokolu. Pak to bude k ničemu.
Ne, nepodával jsem a ani podávat nebudu. Stav km mne u auta nezajímá...
Napsal: pon 29.12.2014 14:07
od Teddy
Předpoklady jsou k ničemu. Až praxe nám ukáže.

Když už si prodejce vyhledá otevře techničák kvůli vin, tak určitě zvládne ho i otočit a nadiktovat ti číslo protokolu.
Napsal: pon 29.12.2014 14:31
od vita11
A když s tím bude mít problém, tak víš že něco není v pořádku
Napsal: pon 29.12.2014 15:12
od Hanz
JaraX píše:možna i víc, ale jak říkám prověřit mechanikem co dělá BMW, toho vzít sebou, ověřit přes BMW, připadně i cebia
ad Cebia - docela zajimave pocteni, jak "funguje" tahle placena fabrika na iluze...
http://www.autohificlub.cz/forum/13/184 ... -zarazit/0
Napsal: pon 29.12.2014 16:47
od hurvajs77
souhlasím s autorem toho článku, že Cebia je hnus. Bohužel se jen potvrzuje pravidlo, že jsme v čechystáně. Cebia je jen kus bezcenného papíru, ale dobře placeného. Nápad to byl možná dobrý, realita je prostě jiná.
Jen aby to nedopadlo podobně s tím novým "dokonalým" systémem. Lidský faktor je lidský faktor...
Napsal: úte 30.12.2014 13:49
od Filozof
jde někde zjistit výpis s STK ? Kdyby si člověk u 10-20letého auta zjistil výpisy z STK které jsou po 2letech a někdo to stáhnul dalo by se odvodit alespoň přibližně nájezd km.
Třeba borec jezdí 30tis ročně a po 5letech to stáhl o sto tisíc km tak se to do přepočítat celkem rozumně.
Takže jde nějak zjistit z STK kilometry při kontrolách které jsou po 2letech ? At už za peníze nebo někde z nějaké evidence ? Rád bych si taky ověřil nějaké auta.

Napsal: úte 30.12.2014 13:51
od Fx
Zrovna od ledna to bude dostupné, pokud budeš znát čísla protokolů STK a VIN. Čísla protokolů jsou ve velkém TP.
Napsal: úte 30.12.2014 13:57
od Filozof
a pokud mám druhé TP kde jsou poslední 2-3majitelé ?
Nestačilo by VIN auta a TP malé které má každej u sebe, aby mu poskytli jako majiteli vozu výpis všech STK co proběhli za život auta ?
Napsal: úte 30.12.2014 14:03
od hurvajs77
přesně to je to co jsem psal já, pokud se stane, že je vystavený duplikát nebo byl popsaný velký TP, tak se prostě nedostaneš k "věřejným" datům. To je to co mi vadí na tomhle zkurveným čechystánu, místo toho aby se dělali věci jednoduše, tj. najeté km jen na VIN, tak se to u nás ještě ochrání číslem protokolu...
Nehledě na to, že podvádět se dá stále, korupce je nevymytítelná :-)