Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW e39 540iA při pomalé jízdě se přehřívá,při rychlé všeOK.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
PowerM5
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: sob 12.02.2011 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 2873

#21 Příspěvek od PowerM5 »

Ahoj,
občas se mi stává, že mám ručičku teploty na půlce, ale jakmile jedu mimo obec, klesne mi pod půlku. Při pomalé jízdě se vrátí na půlku. Na začátku někdo psal test budíků č. 7 - teplota nemrznoucí kapaliny. Poradíte mi, jak si to mohu nastavit, aby mi to ukazovalo stupně? díky moc
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#22 Příspěvek od Angelos »

A dostal jsi se do toho testu č.7? Nebo nevíš jak se tam dostat? Pokud v něm jsi, tak to máš ve stupních.

Mimochodem to vypadá na termostat.
PowerM5
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: sob 12.02.2011 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 2873

#23 Příspěvek od PowerM5 »

Vůbec nevím, jak se tam dostat. Termostat jsem již jednou měnil a změna žádná. Ty výkyvy jsou malé, ale teď mi trvá hodně dlouho, než ručička vyleze do půlky a to jedu jenom po městě. Jedná se o M5 E39.
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#24 Příspěvek od Angelos »

PowerM5
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: sob 12.02.2011 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 2873

#25 Příspěvek od PowerM5 »

Super, díky moc
PowerM5
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: sob 12.02.2011 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 2873

#26 Příspěvek od PowerM5 »

Tak mi nejde otevřít ani jeden soubor :(
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#27 Příspěvek od Angelos »

No jo, ono už to neni dostupný, promiň. Zkus tohle - http://goo.gl/3408HF
PowerM5
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: sob 12.02.2011 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 2873

#28 Příspěvek od PowerM5 »

Povedlo se, díky moc
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#29 Příspěvek od rades »

Kluci,můžete mi tu někdo z majitelů motoru M62- 4,4l 210kW-u mě konkrétně v e39 540iA r.2001 napsat,jakou máte na BC teplotu chladící kapaliny při delší jízdě? Díky moc,už se o to zjištění snažím delší dobu,ale zatím nikdo nic konkrétního nenapsal. Moje údaje jsou 109-111st a co jsem se tu zatím dočetl u jiných motorizací,tak je to 90-100st,ale to je u tohoto mého motoru asi nesmysl,když otvírací teplota termostatu je 105st.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#30 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Já měl na M62 teplotu dle BC na 109-113,jak kdy.Termostat jsem měnil za originální díl a nezměnilo se to.Zkrátka to kolísá.
padre
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 29.05.2014 00:00
Bydliště: Malá Štáhle

#31 Příspěvek od padre »

mám 540iA r.v.2002 a teplota se mi pohybuje takhle

-v létě když byla teplota i kolem 30 stupňů,tak při normální jízdě se mi pohybovala od 104-110 max.,pokud jsem jel hodně svižně tak vyleze do 112 a naopak když sjíždím kopec na pijánko tak klesá k těm 104,jinak taková průměrná je kolem 105-106

-ted v "zimě" při teplotě -4 až -6 mě překvapilo,že je teplota průměrně vyšší i když je větší zima :? ,pohybuje se mi to mezi 106-108 při normální jízdě,pokud vyjíždím kopec (např Skřítek u nás) tak vyleze až k 110 max. a pří sjíždění klesá až pod 100(sjezd 10km na pohodu)


-takže si myslím,že to mám OK,protože co tady dost často čtu, tak to bývá mnohem více, jediné co nechápu proč mám v zimě průměrnou teplotu vyšší než v létě

-co se týče motoru,tak by mi mělo vše fungovat,jak má-vodní pumpa měn¨ěná i s řemenicí,nové kladky,řemem,napínák,viska funkční a termostat taky

-snad Vám to tak stačí
padre
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 29.05.2014 00:00
Bydliště: Malá Štáhle

#32 Příspěvek od padre »

-jinak u V8 je pracovní teplota nad 100 stupňů proto se tady neustále píše,že je potřeba mít hadice v cajku,že rády praskají,je to právě vyšší provozní teplotou u V8
-taky jsem z toho byl poprvé vyděšen a pak jsem tady trochu zapátral a zjistil jsem ,že teplota nad 100 je úplně normální,byl jsem dříve zvyklý na "klasické auta"
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#33 Příspěvek od rades »

No výborně,díky za odpovědi,tak jsem si to představoval:). Vím,že u tohoto motoru je normálních 110st,jenže tady se hovořilo o 90st a podobně,tak jsem se chtěl ujistit.Navíc to řeším teď ve spojitosti se špatným chlazením oleje v převodovce,což souvisí i s teplotou chladící kapaliny,protože následně chladí olej převodovky a je jasné,že to není žádná hitparáda,když má 110st voda chladit další okruhy.Nyní jsem se tu ale dozvěděl zajímavou věc,kterou jsem do teď nevěděl,že okruh chlazení převodovky má svůj vlastní termostat. Mám totiž delší dobu problémy s vychlazováním převodovky(cca 130tis km) který se projevuje tak,že při horku a sportovní jízdě motor v režimu automat sám podřadí na dvojku a chová se špatně-nebudu to tu rozebírat,řešeno v jiném vlákně) Takže nechápu,co vedlo konstruktéry BMW řešit takovou vysokou teplotu pro V8-asi to nějaký důvod má,ale nevím.Každopádně díky za přesný popis průběhu teplot-u mě se to chová nyní v podstatě úplně stejně.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ano, od 9/98 má V8 chladič s výměníkem pro automat, který je řízen vlastním termostatem.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#35 Příspěvek od rades »

Fx píše:Ano, od 9/98 má V8 chladič s výměníkem pro automat, který je řízen vlastním termostatem.
A ten je v té krabičce dole pod motorem na levé straně co vypadá jak dvojtá žebrovaná konzerva na rybičky:) ?? z ní vedou olejové hadice oleje převodovky.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Díl číslo 2 z tohoto odkazu:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05

Číslo 17211437772, cena v BMW Cartec je 2706 Kč vč. DPH
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#37 Příspěvek od rades »

Fx píše:Díl číslo 2 z tohoto odkazu:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05

Číslo 17211437772, cena v BMW Cartec je 2706 Kč vč. DPH
Moc Ti děkuji,to si myslím,že už je takovou dlouhou dobu i příčina mého problému s podřazováním převodovky když je teplo,nebo když často řadí-prostě když se začne převodovka zahřívat -resp.olej v ní,tak chlazení nefunguje a padá převodovka do nižších rychlostí,aby to otáčkama vychladila-tedy to si myslím já,jestli to je pravda,zjistím při výměně tohoto dílu.Bylo by to super,kdybych díky tobě odstranil problém,který mám už cca 5 let:)R.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#38 Příspěvek od rades »

V mém případě to asi vypadá,že je stále uzavřený a neotvírá a proto to padá.uvidíme,ale mám konečně zase naději,že ten dlouhodobý problém vyřeším.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Určitě to chce:
- Pořádně odvzdušnit chlazení
- Při výměně termostatu zkontrolovat průchodnost výměníku tepla s chladičem

A taky bych mrkl na převodový olej samotný.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#40 Příspěvek od rades »

Olej v převodovce je i s filtrem čerstvě vyměněný,k mému překvapení tam ani nebyli nějak extra kovové ani jiné částice,olej v běžném stavu odpovídající kilometrům od poslední výměny. Můžeš mi ještě prosím tedy poradit,jak správně odvzdušnit systém? Já to dělám jen tak,že naliju kapainu,nechám do zahřátí motoru povolený odvzdušňovací šroub,do doby,než nejdou bubliny,pak zatáhnu šroub,projedu a zase povolím šroub a tak to dělám až utíká jen kapalina.Zatím jsem si s tím vždy vystačil a bylo to ok.díky
Odpovědět