Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
BMW e39 540iA při pomalé jízdě se přehřívá,při rychlé všeOK.
Návod stáhneš třeba tady - http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=kody+bc
No jo, ono už to neni dostupný, promiň. Zkus tohle - http://goo.gl/3408HF
Kluci,můžete mi tu někdo z majitelů motoru M62- 4,4l 210kW-u mě konkrétně v e39 540iA r.2001 napsat,jakou máte na BC teplotu chladící kapaliny při delší jízdě? Díky moc,už se o to zjištění snažím delší dobu,ale zatím nikdo nic konkrétního nenapsal. Moje údaje jsou 109-111st a co jsem se tu zatím dočetl u jiných motorizací,tak je to 90-100st,ale to je u tohoto mého motoru asi nesmysl,když otvírací teplota termostatu je 105st.
mám 540iA r.v.2002 a teplota se mi pohybuje takhle
-v létě když byla teplota i kolem 30 stupňů,tak při normální jízdě se mi pohybovala od 104-110 max.,pokud jsem jel hodně svižně tak vyleze do 112 a naopak když sjíždím kopec na pijánko tak klesá k těm 104,jinak taková průměrná je kolem 105-106
-ted v "zimě" při teplotě -4 až -6 mě překvapilo,že je teplota průměrně vyšší i když je větší zima
,pohybuje se mi to mezi 106-108 při normální jízdě,pokud vyjíždím kopec (např Skřítek u nás) tak vyleze až k 110 max. a pří sjíždění klesá až pod 100(sjezd 10km na pohodu)
-takže si myslím,že to mám OK,protože co tady dost často čtu, tak to bývá mnohem více, jediné co nechápu proč mám v zimě průměrnou teplotu vyšší než v létě
-co se týče motoru,tak by mi mělo vše fungovat,jak má-vodní pumpa měn¨ěná i s řemenicí,nové kladky,řemem,napínák,viska funkční a termostat taky
-snad Vám to tak stačí
-v létě když byla teplota i kolem 30 stupňů,tak při normální jízdě se mi pohybovala od 104-110 max.,pokud jsem jel hodně svižně tak vyleze do 112 a naopak když sjíždím kopec na pijánko tak klesá k těm 104,jinak taková průměrná je kolem 105-106
-ted v "zimě" při teplotě -4 až -6 mě překvapilo,že je teplota průměrně vyšší i když je větší zima

-takže si myslím,že to mám OK,protože co tady dost často čtu, tak to bývá mnohem více, jediné co nechápu proč mám v zimě průměrnou teplotu vyšší než v létě
-co se týče motoru,tak by mi mělo vše fungovat,jak má-vodní pumpa měn¨ěná i s řemenicí,nové kladky,řemem,napínák,viska funkční a termostat taky
-snad Vám to tak stačí
-jinak u V8 je pracovní teplota nad 100 stupňů proto se tady neustále píše,že je potřeba mít hadice v cajku,že rády praskají,je to právě vyšší provozní teplotou u V8
-taky jsem z toho byl poprvé vyděšen a pak jsem tady trochu zapátral a zjistil jsem ,že teplota nad 100 je úplně normální,byl jsem dříve zvyklý na "klasické auta"
-taky jsem z toho byl poprvé vyděšen a pak jsem tady trochu zapátral a zjistil jsem ,že teplota nad 100 je úplně normální,byl jsem dříve zvyklý na "klasické auta"
No výborně,díky za odpovědi,tak jsem si to představoval:). Vím,že u tohoto motoru je normálních 110st,jenže tady se hovořilo o 90st a podobně,tak jsem se chtěl ujistit.Navíc to řeším teď ve spojitosti se špatným chlazením oleje v převodovce,což souvisí i s teplotou chladící kapaliny,protože následně chladí olej převodovky a je jasné,že to není žádná hitparáda,když má 110st voda chladit další okruhy.Nyní jsem se tu ale dozvěděl zajímavou věc,kterou jsem do teď nevěděl,že okruh chlazení převodovky má svůj vlastní termostat. Mám totiž delší dobu problémy s vychlazováním převodovky(cca 130tis km) který se projevuje tak,že při horku a sportovní jízdě motor v režimu automat sám podřadí na dvojku a chová se špatně-nebudu to tu rozebírat,řešeno v jiném vlákně) Takže nechápu,co vedlo konstruktéry BMW řešit takovou vysokou teplotu pro V8-asi to nějaký důvod má,ale nevím.Každopádně díky za přesný popis průběhu teplot-u mě se to chová nyní v podstatě úplně stejně.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Díl číslo 2 z tohoto odkazu:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05
Číslo 17211437772, cena v BMW Cartec je 2706 Kč vč. DPH
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05
Číslo 17211437772, cena v BMW Cartec je 2706 Kč vč. DPH
Moc Ti děkuji,to si myslím,že už je takovou dlouhou dobu i příčina mého problému s podřazováním převodovky když je teplo,nebo když často řadí-prostě když se začne převodovka zahřívat -resp.olej v ní,tak chlazení nefunguje a padá převodovka do nižších rychlostí,aby to otáčkama vychladila-tedy to si myslím já,jestli to je pravda,zjistím při výměně tohoto dílu.Bylo by to super,kdybych díky tobě odstranil problém,který mám už cca 5 let:)R.Fx píše:Díl číslo 2 z tohoto odkazu:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05
Číslo 17211437772, cena v BMW Cartec je 2706 Kč vč. DPH
Olej v převodovce je i s filtrem čerstvě vyměněný,k mému překvapení tam ani nebyli nějak extra kovové ani jiné částice,olej v běžném stavu odpovídající kilometrům od poslední výměny. Můžeš mi ještě prosím tedy poradit,jak správně odvzdušnit systém? Já to dělám jen tak,že naliju kapainu,nechám do zahřátí motoru povolený odvzdušňovací šroub,do doby,než nejdou bubliny,pak zatáhnu šroub,projedu a zase povolím šroub a tak to dělám až utíká jen kapalina.Zatím jsem si s tím vždy vystačil a bylo to ok.díky