Stránka 2 z 3

Napsal: stř 28.05.2014 13:14
od wehrwolf
...mám v e 39 Wahler a spokojenost

Napsal: stř 28.05.2014 16:13
od kubikula420
pumpa je puvodni

Napsal: stř 28.05.2014 20:00
od Reefy
e155 píše:Jde o to, co si představuješ pod kolísáním teploty. Když jsem měl v prdeli termostat a viskospojku, tak jsem měl ukazatel teploměru pořád uprostřed. Ta tolerance je obrovská - od cca 80 do cca 114 st.C. Vyvolej si skryté menu na BC a podívej se za jízdy na aktuální teplotu. Možná budeš dost překvapen. U E39 má být max 97-98 st. Já měl občas i 108-114 a teploměr pořád nic. Najdeš tady i jiné info - krátce po startu vyšší, ale to se týká M62, ne M54.
Zdravím - mohu vědět jak vyvoalt "skryté menu" ? :-)

Napsal: ned 08.06.2014 23:01
od Michal-E39
Chová se mi to podobně, elektrický ventilátor při chodu na místě nebo pomalé jízdě spíná skoro pořád na malé otáčky (samozřejmě s vyplou klimatizací). Ikdyž elektrický ventilátor běží, mechanickou vrtuly zastavím vždy snadno prstem, vizkospojka je vždy zcela volná.

Předpokládám tedy, že vizkospojka je mrtvá. Dá se vyměnit bez vypouštění vody? Předpokládám, že k té levotočivé 32mm matce se někudy dostanu, zajišťovací přípravek na řemenici čerpadla si vyrobím. Otázka je, zda jde sundat ten kryt nad vrtulí, aniž bych musel někde rozpojit vodu.

Jde zobrazit teplota motoru na malém BC? Teploměr, co ukazuje vždy střed, je k ničemu, nejraději bych ho nějak přeprogramoval.

Napsal: pon 09.06.2014 07:31
od Birkoff
Michale, co si vybavuju, tak vrtule s viskou jde sundat bez rozebírání/vyndavání čehokoliv jiného, platí !!! pro V8 M62 motory. Já totiž jiný nemám. :D

Napsal: pon 09.06.2014 20:46
od Lucifer
32klíč nasadit na visco vrtuli a jednou se dobře trefit kladivem do klíče a už jde vrtule dolů :)

Napsal: pon 09.06.2014 21:39
od Michal-E39
Tak vynat to šlo jen se sundáním krytu pod motorem i s šestiválce M54. Ten motor je delší než V8, tak tam překážejí řemenice. Šlo to vyndat spodem jen díky tomu, že ta plastová vrtule je pružná. Já měl tu matici lehce přirezlou, tak jsem si musel udělat zajišťovací přípravek na řemenici - půl metru plocháče, poblíž okraje 12mm díru na hlavičku šroubu, hned vedle výřez pro matici viskospojky. Tou dírou se to navleče na hlavičku šroubu řemenice, další šroub řemenice se o plocháč jen opře.


Moje viskospojka byla vepředu poblitá od oleje, takže zřejmě vyteklá. Po očištění jsem ji ohřál v troubě na 110*C a vyzkoušel - zcela volná. Zřejmě mám viskospojku určenou pouze pro zimní provoz. :-)

BMW Praha Vestec chce za OEM díl výrobce BEHR zhruba 6000Kč. To snad spadli z višně, na netu je běžně za $90, tedy pod 2 litry.

Napsal: pon 09.06.2014 22:15
od Michal-E39
Jeden uživatel po mě chce fotky zajišťovacího přípravku. Ten šikmý konec není potřeba, ten už byl na kusu plocháče, co mi první padl do ruky.
Tady jsou:

Napsal: úte 10.06.2014 07:57
od aDAm_2
tvl visca za 6tyček se někdo solidne jebnul do hlavy. Loni sem jednu kupoval, sice podle vás na mini motor (M50) ;) ale mám behr za litříka a fousek.

Napsal: stř 16.07.2014 19:22
od kubikula420
k cemu je tam ta elekricka vodni pumpa? Vym ze slouzi k obehu vody kdyz motor stoji. Ma jeste nejakou jinou funkci? Ma vlastni pojistku? Co jsem meril tak tam mam furt 4,5V coz je kravina pumpa teda nejde.

Napsal: stř 16.07.2014 20:51
od ACDC
Jde přímo z jednotky klimy, +.

Napsal: stř 16.07.2014 21:01
od kubikula420
Tak ze vede dovnitr az ke klima panelu?

Napsal: stř 16.07.2014 22:24
od Michal-E39
Není ta elektrická pumpa to, co z toho auta vrčí chvíli po vypnutí motoru? To asi jediné by mělo smysl, když tam není žádné nezávislé topení.

Napsal: pát 18.07.2014 20:15
od kubikula420
tak jak to je?

Napsal: pát 18.07.2014 21:41
od Don
To co vrci je sahara a dochlazuje motor po vypnuti.

Napsal: pát 18.07.2014 23:21
od ACDC
O ničem takovém se WDS ani TIS ani Bently nezmiňuje

Napsal: pát 18.07.2014 23:51
od Michal-E39
Don píše:To co vrci je sahara a dochlazuje motor po vypnuti.
Sahara to určitě není, tohle je jemný zvuk nějakého malého elektromotorku.

Napsal: sob 19.07.2014 01:37
od Don
No muzes slyset palivove cerpadlo, zavirajici se klapky ventilace, v interieru pak vrtulku klimapanelu.

Napsal: sob 19.07.2014 08:59
od kubikula420
a na tom cerpalde ma bejt proud po otoceni klicku? A ma nejakou pojistku?

Napsal: sob 19.07.2014 11:34
od Don
Po otoceni klicem do prvni polohy by melo natlakovat. Ovlada ho rele v kasliku pred spolujezdcem.