starML píše:První video
https://youtu.be/5dyBjwFqLZk Analog Values 2:
- lambdy před katem se překlápějí celkem pravidelně mezi nula celé něco až 0,8 a občas to ukazuje čistou nulu, ale INPA prostě neumí vyčítat tolik proměnných, zvláště když se některá hodnota má měnit 10x za vteřinu => takže OK,
- hodnota lambda intergrátor se potácí okolo hodnoty 1, občas nepatrně klesne nebo stoupne, ale odpovídá to jízdnímu profilu, akceleraci nebo deceleraci, takže OK,
- hodnoty aditiv i muliplikativ jsou lehce kladné a bohužel se neprojevila ta závada, kdy dle protokolu byly překročené multiplikativní (=provozní) adaptace, na Bank1 to má 18,75%, na Bank2 37,20%, škoda, tohle je prostě OK,
Druhé video
https://youtu.be/ne746_qZvsw rough:
- vidím, že válce 7-2-1 umí pracovat i na větší výkon = dávají klikové hřídeli dobré zrychlení, ale proč jednotlivé válce nepracují přibližně stejně?
- pochopím, když to neukazuje nic, protože by to chtělo jinou časovou konstantu pro vyčítání obsahu paměti v ŘJ motoru
- ale pokud to už ukazuje, tak každý válec každou chvilku dostává jiné množství paliva, pokud uvážím, že vzduchu dostávají všechny stejně,
- už dlouho jsem neviděl žádný 8-válec v INPA rough pracovat krásně pravidelně, ale na youtube se častěji ukládají videa s problémy než nějaký ideální stav viz
https://www.youtube.com/watch?v=P7jNvciwmO0
Třetí video
https://youtu.be/ZTnECzqkyPc Analog Values 1:
- váha vzduchu a injection time se chovají správně, více vzduchu odpovídá více paliva, malé zpoždění +/- odpovídá době zpracování odezvy
- že občas jdou obě hodnoty přes MAX je normální, protože je nějakým způsobem nastaveno měřítko zobrazení a změnit to nelze => tohle je také OK,
- že cívky nejsou zalité olejem beru na vědomí, i když jsem chtěl, "že nejsou zalité svíčky", ale to je jedno,
- tlak paliva 3 Bary na volnoběh je OK, proč je pouze 2 Bary po zapnutí klíčku nevím, je to tlak stejného čerpadla v nádrži a za jízdy se tohle měřit nedá,
- odlučovač oleje a membrána za sáním spolu souvisí, respektive membrána řídí odsávání par z klikové skříně - membrána je dost poruchový díl u starších motorů - pokud praskne, do sání motoru jde více vzduchu, o kterém váha vzduchu neví a může být příčinou ochuzení směsi, ale videu 1 se to na lambda integrátoru nějak výrazně neprojevilo => nemůžu říci, že tady je něco špatně - ale zkus to tam prostříknout čističem na brzdy viz
https://www.youtube.com/watch?v=s1fTSP8VHvA
- uvidíme, jak se to bude chovat po tom naplánovaném přetěsnění,
- podívej se, v jakém směru máš namontovaný díl č. 6
http://www.ebay.com/itm/BMW-e39-535i-54 ... 1eb5897210
- pumpa sekundárního vzduchu
http://i.ebayimg.com/images/g/ILwAAOSw- ... -l1600.jpg má pracovat pouze po startu studeného motoru asi do dosažení teploty chladící kapaliny 40 stupňů a fouká vzduch za výfukové ventily, tj. před lambdy a před katalyzátor a slouží k naředění výfukových plynů. Tím se "relativně" sníží výfukové emise studeného motoru a ekologové jsou štastni. Ve skutečnosti z výfuku vyjde stejné množství exhalací, ale díky přidanému vzduchu to je méně koncentrované a nesmrdí to tolik. Ten větrák ovládá ŘJ motoru, ale jeho absence by nějak neměla vadit, protože ŘJ motoru zajímá teplota chladící kapaliny a "smysluplné" hodnoty od ohřátých lambd - dokud tohle nedostane, motor (dávkování paliva) běží na defaultní hodnoty tzv. "elektronického sytiče" - jenže Tobě tohle při startu blbne, že ANO?
- ale důležité je to zaústění do výfukového potrubí, je tam takový ventil nebo zpětná klapka (díl 1), která se musí po ukončení činnosti toho sekundárního "větráku" uzavřít. Pokud se neuzavře, tak tlak výfukových plynů tudy uniká a lambdy před katem za provozu naměří jiné složení výfukových plynů -
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2286 - v jakém stavu jsou tyto ventily?
- "aktivní uhlí" je součástí systému odvětrání palivé nádrže. Přes to "aktivní uhlí" nádrž vydechuje benzínové páry do vnější atmosféry (u vozidla v klidu), aniž by to moc smrdělo. A za provozu jsou benzínové páry přisávány do sacího potrubí a spalovány, přičemž vzduch do nádrže je přisáván přes ten filtr s aktivním uhlím v opačném směru a tím se ten filtr zpětně regeneruje - ale není to na věčné časy, filtr se časem rozpadne a ucpe. Cvičně se podívej na elektroventil odvětrání (díl 1)
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0804 , protože i tudy proudí do sání vzduch +/- obohacený benzínovými párami, ovládání toho elektroventilu řídí ŘJ motoru a tudíž s tímto vzduchem počítá, pokud to ovšem funguje správně - ventil i ten filtr
http://www.realoem.com/bmw/photos/13901433603 .
- při zapnutí zapalování ten ventil nedělá nic, protože ho otevírá ŘJ motoru podle okamžitého potřeby. Ale dá se vyzkoušet přivedením napětí +/- 12 Voltů z baterky, kdy ventil musí cvaknout - můžeš vymontovat a vyzkoušet profouknutím ústy, jestli otevírá a zavírá.
