Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna oleje v automatické převodovce-zkušenosti se servisy

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#21 Příspěvek od calif »

Byl jsem v ZF pakra v jihlavě.
Zkušenost jsem tu popsal v patřičné sekci, servis ....
Ale řeknu svůj názor, co jsem koupil sedmu tak Jaraxe považuju bez ironie za experta a člověka na slovo vzatého. Ale viděl jsem ten servis na vlastní oči, mluvil s těma zaměstnancema, viděl lidi co tam choděj a ano, čekal jsem cca 5 hodin a zaplatil 7500kč za pouhou výměnu oleje, ale za prvé-žádné řešení co tam přijde za olej, přišel tam jednoduše ten co se tam dal před dvaceti lety, prostě ten z prvovýroby, a tu zajištuje ZF, nikoliv bmw, takže když někde vidím olej od převodovky od bmw tak fakt ne, je tam Olej ZF Life Guard Fluid 6 , ten a žádný jiný, pokud jsem to dobře zkopíroval z emailu :)
podobný přístup k autu jsem nikde neviděl, a to rovnou přiznal že je to první e38 kterou tam mají, jezdí tam už jen auta s těma novýma osmikvaltama bo kolik to má dnes rychlostí :) ale měli z toho radost, seběhla se půlka firmy :) nebyl problém přihlížet celému procesu, bylo vidět že pracovník ví co dělá, odpovídal na všechny dotazy, mechaniku převodovky měl vážne zmáknutou, olej se vymění z 99 procent, všude visí certifikáty se jmény pracovníků a datumem aktuálního školení. vyměnil filtr,průchodku, těsnění vany,všechny šroubky,filtr mi ukázal i s jehjo datem výroby, byl z roku 2002,takze byl stopro měněn po 8 letech od výroby,mimochodem o výměně oleje v automatu je zmínka i v servisním plánu v servisce, ale jen u 730i , což moc nechápu-kdo má servisku necht se přesvědčí,- auto má najeto 400tis, a řadí obstojně, občas zaváhá, v jíném jsem nejel, nemohu porovnat, mechanik řek že chování je ok, auto projel dvakrát, při převzetí a po úkonu, chování stejné i po výměně,žádnou změnu nepozoruju, ale jsem klidnější ohledně výdrže převodovky,v kopci mě podrží , na rovině se samo rozjede, za studena po zařazení D možná trochu kopne, ale to je asi vše, těsnost ok.
Výměnu ramen,čepů,tlumičů,kotoučů atd svěřím i člověku co dělá renaulty a fordy je to pořád podobná mechanika, ale na funkci převodovky závisí mobilita a je mi jasný že jakmile to přestane řadit je z toho krásnýho pohodlnýho auta polovrak co vídám v inzerci na bazoši, kde se tyto auta ocitnou převážně proto že odešla převodovka. takže věřím že jsem udělal dobře a výměna oleje v ceně převodovky z inzerce se vyplatí :))))
at každý dělá jak uzná za vhodné...
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#22 Příspěvek od calif »

mimochodem když jsem volal do ACR auto a zjištoval zda se někdy u mého auta měnila převodovka, tak jsem se jentak ze cviku optal na ten doživotní výraz jenž se týká oné převodovky - doživotní je myšleno cca 200tis km........
samozřejmě mi bylo potvrzeno olej měnit.......
na závěr řekl něco na způsob že i ted s nynějšími skříněmi které jsou samo také doživotní mají občas problém s chápáním doživotnosti.
Ono to v servisním plánu vypadá velmi hezky, - doživotní náplň - , obzvláště nákupčí firemních flotil to vidí rádi, a ano, po dobu pěti let kdy auto jezdí ve flotile, což se asi netýká zrovna bmw 7 , nebo pokud ho po tuto dobu používá první zákazník, tak to určitě ta převodovka vydrží, těch pár výměn almar na záruku za to stojí....
takže doživotní znamená hlavně do konce života u prvního majitele.....a skončení záruky....
Magicie
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: stř 16.09.2015 00:00

#23 Příspěvek od Magicie »

Někdo nějaký tip na dobrý servis na Moravě?
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 39#1405839

Jihlavu mam docela z ruky.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Snejk »

calif píše:před dvaceti lety, prostě ten z prvovýroby, a tu zajištuje ZF, nikoliv bmw, takže když někde vidím olej od převodovky od bmw tak fakt ne, je tam Olej ZF Life Guard Fluid 6 , ten a žádný jiný, pokud jsem to dobře zkopíroval z emailu :)
no zrovna tohle je dost odvážný tvrzení i na pakru, v době výroby e38 o nějakym ZF LG6 těžko někdo ještě slyšel když ani neexistoval. e38 má náplň LT 71141, kterou do prvovýroby dodávalo ESSO/mobil a tuším že to ZF pojmenovalo Lifeguard5

názvy ZF Lifeguard jsou jen interní názvy normálních komerčních olejů jako třeba tebou zmiňovaný BMW olej... tam taky koupíš olej BMW a značí ho jako ATF-1 ATF-2 atd.. ale pořád dostaneš ten originální olej (LT71141 a nebo ZF LG5, to je to samé)...

ZF Lifeguard 6 je originálně SHELL M1375.4 a v BMW se běžně prodává jen asi 5x dráž... ale pořád je to jen ten samý olej... ale primárně vyvinutej a určenej pro 6rychlostní skříně. rozhodně to není originální nápln pro tvojí starou převodovku která má jezdit na LT71141.

Ale zase abych tě nestrašil tak ZF LG6 je s tou náplní vcelku kompatibilní a má lepší vlastnosti jako odvod tepla atd takže to tomu šrotu úplně neublíží.
ale zas aby sis nemyslel kdoví co za zázračnej originál všech originálů tam nemáš.

Dokonce už i DEXRON VI pokrejvá specifikaci LT71141 a víc takže i na ten to dokáže jezdit...

A ani já ten jejich zázračnej průplach moc neuznávám (jednak výrobce i ZF si tim sere do huby protože oficiálně v době výroby převodovek se takhle olej prostě měnit nemá a ve všech dokumentacích jsou popsané pouze ty částečné i jako doporučené) ale ted si všichni koupili předraženou průplachovou mašinku a tak musí tlačit reklamu o tom jak je to blahodárný aby se jim zaplatila a pak i možná se vyrobila nějaká rozbitá převodovka na servis..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od JaraX »

taky pruplach neuznávám,
do pětikvaltu liju LT11141
do 6Q Lifeguard fluid 6
a do 8mi kvaltu fluid 8,
kdosi mi říkal že do 6Q jde lít i LGF 8, že je lepší, ale nedal bych experimentoval a zkurvil někomu převodovku, tak leju co tam patří, navíc ty 6Q u benzína sou prakticky nezničitelny.

základ je ale výměna těsnění pod mechatronikem, většina lidi má ještě puvodní a pak se díví jak jim to řadí.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#26 Příspěvek od Jaris330D »

Tak právě na tohle jsem zvědav. U mého byl olej měněn před 60 000 km, ale bez té průchodky. Nevím u koho nechat vyměnit olej v automatu. Klidně v té zf Pakra, ale nechci průplach a nerad bych od nich slyšel, že je v háji celá převodovka, jen kvůli tomu, aby měli kšeft.
Magicie
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: stř 16.09.2015 00:00

#27 Příspěvek od Magicie »

Proč nechtít průplach, je tam nějaký důvod? Když už i ofiko servis dělá pokud si člověk řekne průplach.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od JaraX »

Jaris330D píše:Tak právě na tohle jsem zvědav. U mého byl olej měněn před 60 000 km, ale bez té průchodky. Nevím u koho nechat vyměnit olej v automatu. Klidně v té zf Pakra, ale nechci průplach a nerad bych od nich slyšel, že je v háji celá převodovka, jen kvůli tomu, aby měli kšeft.
¨

já ti to klidně vyměním, jen se musíš objednat dostatečně dopředu
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od JaraX »

Magicie píše:Proč nechtít průplach, je tam nějaký důvod? Když už i ofiko servis dělá pokud si člověk řekne průplach.
protože převodovka je zvyklá na nějaký olej(ojetý), po čase se vytvoří všude vule, ten olje to "vymezí" svojí vyšší hustotou, u auto co mají něco najeto a vymění se olej průplachem se často stane že do pár měsíců se odporoučí celá skříň, u výměny bez průplachu se vymění větší část oleje, tzn olej se obnoví ale není to pro převodovku taková změna jako průplach.
Magicie
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: stř 16.09.2015 00:00

#30 Příspěvek od Magicie »

Díky za vysvětlení, takže už chápu, že existují jisté preference u výměny oleje v automat. převodovce (průplach, dolití) a ty se liší, tzn. každý zastává jiný názor.

Není náhodou na to u ZF Pakra podle zákona nějaká záruka? Já bych tedy čekal, že pokud mi někdo vymění olej, filtr apod. a do měsíce selže převodovka, tak jsou za to bych řekl zodpovědní a mají teoreticky i nějaké pojištění?

Jediné, co mne napadlo je, že si nechají před montáží podepsat papír, kde se zříkají jakékoliv odpovědnosti, ale to je pak otázka jestli k takovým jezdit.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od JaraX »

tak třeba u naftových BMW velmi často odchází převodovky jen tak z ničeho nic, bez varování, a záruku na výměnu oleje v takové převodovce byl dal jen blázen,
Magicie
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: stř 16.09.2015 00:00

#32 Příspěvek od Magicie »

Takže máme 3 tábory:
- propláchnu
- vyměním (část zůstane)
- nechávám jak je

Někdo tvrdí, že 1 je zlo, někdo že 2ka nestačí a 3ka je asi tak nějak odsouzená úplně.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od JaraX »

tak ono to je realtivní,
ja si myslím že u nafty má možná i BMW pravdu a má smysl nechat doživotní nápln, že převodovka stejně jednou odejde a peníze za X výměn dáš pak za převodovku.
každopádně u každého auta kde jsem kdy měnil olej v automatu at už to byla nafta nebo benzín tak se vždy zlepšilo řazení, takže já jsem pro výměnu a nekupovat si naftu a tím je to vyřešeny :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#34 Příspěvek od Filozof »

jen dvě možnosti ... bud proplach s výměnou nebo jen klasická výměna.

Jelikož jsem se bavil s dvěma lidma co dělají dlouhé roky automaty a mění oleje jak u MB tak AUDI BMW a dalších ...a vždy mi řekli pokud mám možnost kvalitní výměny s proplachem mašinou abys měl 99procent nového oleje je to nejlepší možnost zároven prohlédnout automat jak na tom je a nějaké drobnosti povyměnovat ...dejme tomu 500kč -2tis navíc ... a máš na 80-100tis klídek pokud jezdíš dálky pokud město spíše kolem 50ti tis km.

Pokud nemáš možnost a chceš co nejlevněji tak výměna klasickým zpusobem ...cca 60procent náplně a co 40-50tis km měnit stále dokola ...

Osobně pujdu na kompletní výměnu s kontrolou serepetiček jak je to opotřebované abych věděl....

Převodovka před smrtí odejde u nového oleje možná o chvilku dříve ...to je rozdíl ...odešla by tak či tak.

Po repasi převodovky bych dělal jen komplet výměnu oleje s filtrem.

v ZF v německu i u nás na dvou místech dělají komplet výměny s prohlídkou a není problém u spousty aut. Důležité je vědět jak je na tom převodovka a většinou mechanik řekne že je automat na tom špatně. a čeká jej oprava hned při prohlídce případně jen drobnosti co jsou na výměnu.

Když nevíš jak něco řešit ptej se přímo lidí co v tom oboru dělají dlouhé roky a ZF automat ti poskládají se zavřenýma očima... a vyjmenují všechny díly i pozpátku. :-) Tito lidé ti řeknou jak to má bejt nejlépe... všechny fora jsou plné polopravd jako v hospodě. Ptej se přímo u zdroje.

NEJVETSI BLBOST STOLETI AUTOMOBILISMU JE NEMĚNIT OLEJ .... TO NECHAPU KDE SE VZALO !!! :-D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od JaraX »

ja to chapu, třeba v osmikvaltu bych olej neměnil, ta převodvka stejně většinou vydrží kolem 150-200tkm, takže olej vyměníš vždy s převodovkou :D
Magicie
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: stř 16.09.2015 00:00

#36 Příspěvek od Magicie »

Já teda tajně doufám, že to za mně vyřeší ještě další možnost - nové auto, ale asi to ještě u 100-120 tis. km prodávat nebudu :D.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od JaraX »

nové auto bude ještě horší :)
Odpovědět