Stránka 2 z 3

Napsal: pát 02.01.2015 23:16
od Meda
Samozrejme je to tak, ze ridicske opravneni skupiny B znamena max 3500kg, stejne tak RP. sk. E znamena 3500kg z cehoz plyne, ze pokud mas B+E znamena to 3500kg+3500kg, problem je v tom, ze jsi limitovany zatizeni na kouli dane vyrobcem toho ktereho auta, takze v praxi to znamena treba 1800-2350kg+2000kg.

Navic ted podle nejake nove vyhlasky je i pri maximalne 2t na kouli mozne tahat platak, kery ma zatizeni treba 2,5t kdyz pri tazeni neprekrocis povolenou hmotnost na kouli..

Kazdopadne se to trochu zvrhlo, nechtel jsem resit jestli na to nekdo ma ridicak, nebo se to smi a nesmi :)

Trochu k veci: ted jsem si psal s panem prodavajicim X5 3.0i manual s tim, ze auto ma tazne (dodelavane) a pry ze je zapsane i se zatizenim na 3500kg. Pozadal jsem ho tedy o foto zadni strany TP a samozrejme udaj vyrobce je maximalne 2300kg a navic s tim, ze nesedi hmotnosti, nejvetsi technicky pripustna je 2724kg a nejvetsi technicky pripustna hmotnost soupravy je 5015kg, cili to vychazi na 2991kg..

Vita: tohle je paradni info, alespon vime, ze to opravdu slo, nahodou nevis jestli se to tykalo jen FL modelu kdyz brozura je z roku 2005?

Napsal: pát 02.01.2015 23:57
od Francis
Meda: S hmotnostmi je to mírně složitější než píšeš. Vždy musí být splněny všechny následující požadavky:
- maximální hmotnost tahače v dokladech musí být větší než maximální hmotnost přívěsu v dokladech
- okamžitá hmotnost tahače musí být větší než okamžitá hmotnost přívěsu
- okamžitá hmotnost přívěsu nesmí být větší než povolené zatížení koule

Příklady:
- za E34 s maximální hmotností 2025 kg a tažným na 1900 kg smím táhnout přívěs s maximální hmotností 2000 kg avšak naložený pouze na max 1900 kg a auto musí být naloženo tak, aby vždy bylo těžší než přívěs
- za tím samým autem nesmím táhnout přívěs s maximální hmotností 2500 kg ani kdyby byl prázdný a měl okamžitou hmotnost menší než 1900 kg

Napsal: sob 03.01.2015 00:02
od Meda
Nevim jestli se neco nemenilo ted aktualne s tou vyhlaskou, ale pokud je to tak jak pises, tak vlastne stejne 3500kg nevyuzijes.. Druha vec asi bude jestli to bude policajt pri kontrole resit, samozrejme muzes trefit na kokota, ale povetsinou jim bude asi stacit videt, ze mas na kouli 3,5t a na plataku celkem nalozeno treba 3t..

To uz je teda spis reseni ve stylu nezapsanych alu a pneu na aute, nemel bys to tam mit, ale v praxi se to temer neresi, pokud si nenarokujes neco z havarijky..

Napsal: sob 03.01.2015 00:19
od vita11
Ještě francis zapomněl zmínit, že u M1G (G jako Geländewagen? :roll: ) je ten poměr 1,5. Respektive přívěs může mít 1,5x hmotnosti tahače :)

K příplatkovému navýšení nosnosti: nejstarší ceník, v kterém jsem to našel je z 10/2004. Ve starších to není. Aspoň teda ne v těch, co jsou na auto-treff.com. Ale v technických datech byla poznámka o "zvýšení za určitých podmínek" už v roce 2002

Napsal: ned 04.01.2015 23:46
od JaraX
z praxe to řeknu tak že u nás se to nějak ukecá, ale v DE je 1kg přetížení tuším 2 eura, 100kg navíc, 200 eur, apod
no a nikdo se o ničem nebaví a celkem je nezajímá ani hodnotka v TP nýbrž štítek v autě. mrknou na max soupravy, odečtou hmotnost X5 a vše zváží a hned ví.
jinak všechny předFL mají 2,3 a všechny poFL mají 2,7, možná existuje pár vyjímek na 3,5 tuny, ale těžko říct jeslti to není jen uprava auta bez upravy štítku a hodnot.
např E70 má s tažným i jinou saharu apod.

Napsal: pon 05.01.2015 00:06
od Francis
Nevím jak je to u X5, ale měl jsem kdysi E30 325iX Touring s originálním TZ z fabriky a v německém TP bylo 1500 kg při stoupání do 8% a 1300 kg nad 8%. Podle českých zákonů tenkrát nebylo toto možné zapsat do TP, a tak mi vepsali jen nižší hodnotu. Po doplnění klimatizace a tedy i přídavného elektrického ventilátoru před chladič, napsal mi p. Stehlík lejstro pro evidenci vozidel a povýšili mi hodnotu v českém TP na 1500 kg. Co bylo na štítku už nevím, auto už přes 9 let nevlastním.

Co píše JaraX je fakt, v DE a A a možná i jinde je přetížené tažné velký a drahý problém.

Napsal: ned 11.01.2015 21:34
od Huska
Kluci nedávno jsem si dělal BE takže mám čerstvé info z autoškoly.

s klasickým B můžeš mít auto 3,5t + přívěs do 750kg = celkem souprava do 4250kg !
BE auto 3,5t + přívěs nad 750kg = souprava max 7000kg !

jsou další omezení jak Psal Francis, že nemůžeš táhnout těžší přívěs než je tažné vozidlo atd

tažné zařízení ke konkrétnímu autu je určeno nejen váhou auta, ale výkonem motoru a brzdnou silou a také konstrukcí konkrétního tažného zařízení.... rozhodující je údaj výrobce v TP

Napsal: ned 11.01.2015 22:01
od Francis
Nesouhlas, podle zákona B skupina smí max hmotnost soupravy 3500 kg, tedy auto včetně vleku.

Napsal: ned 11.01.2015 22:09
od JaraX
přesně tak, 3,5 tuny je hmotnost soupravy

Napsal: ned 11.01.2015 22:09
od Huska
Francis píše:Nesouhlas, podle zákona B skupina smí max hmotnost soupravy 3500 kg, tedy auto včetně vleku.
přečti si nová pravidla .. opravdu je to tak jak píši, že za dodávkou s 3,5t můžeš táhnout přívěs do 750kg. Ověřoval jsem to oficiálně z důvodu toho jestli musím nechat zaměstnancům udělat Ečko nebo ne.

výtažek zákona:

Pro tahání přívěsů do celk. hmotnosti 750kg a do 3500kg (kategorie O1 a O2) je nejdůležitější definice řidičských oprávnění B, B96 a B+E:

§ 80a (1) Do skupiny

f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti

1. nepřevyšující 750 kg,

2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo

3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,

k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3500 kg,

Napsal: ned 11.01.2015 22:20
od Huska
dokonce je to i tak, že s Bčkem můžeš táhnout vlek nad 750kg, ale nesmíš překročit soupravu 3,5t .. to dřív také neplatilo ! mám i toto vyjádření z ministerstva dopravy

Napsal: pon 12.01.2015 09:32
od Francis
Ona už platí zprasená novela?

písmeno f) odstavec 3. končí slovy "ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu" což je opět český zprasek, protože co je to "v rozšířeném rozsahu"? Není to E?
Podobně jako písm. k) kde se dá vydedukovat, že vlek může mít nejvíce 3500 kg, což je málo pro M1G a N1G, které mohou tahat 1,5 násobek své hmotnosti.
Obě písmena jsou v nesouladu s okolními zeměmi.

Napsal: pon 12.01.2015 17:25
od Huska
Francis píše:Ona už platí zprasená novela? .
tak jak jsem již psal výše .. sám jsem si nebyl jistý, ale v autoškole a následně dopis z ministerstva dopravy mě ujistil, že je to tak jak jsem napsal :-). - byl jsem ve správním řízení za tažení vleku nad 750kg bez Ečka (do 3,5t soupravy) a nakonec jsem řízení "vyhrál"

Dá se to pohledat i na internetu kde je to vysvětleno ( vím že to měli na http://www.agados.cz když jsem kupoval velký vlek). Na M1G a N1G už ti bohužel B+E nestačí :-/

PS: že v tom je bordel je pravda, už několikrát jsem se dohadoval s policajtama (kdy chtěli dát neoprávněnou pokutu)... naposledy dnes kdy buzerovali za to, že na autě nemáme vylepenu známku emisí (od ledna se už nevylepují pouze technická, ale do Břeclavi se ta informace nedostala)

Napsal: sob 14.03.2015 17:29
od sir-kiss
Nevíte někdo, co to mám za tažné? Potřebuji někde sehnat tu kouli, ale na tažném je jen kód 075BO2002 a nic jiného.

Napsal: sob 14.03.2015 19:17
od Meda
To je nejaky divny, takhle se prece koule nemuze aretovat, byla by tam velka sila v tahu pri rozjedu.. Nema tam byt jeste nejaky drzak ve kterem je pak teprve koule?

Napsal: ned 15.03.2015 00:24
od sir-kiss
Vím prd, takhle to vypadá zboku

Napsal: ned 15.03.2015 10:10
od Meda
Z ty fotky to nebylo prvne videt, ale ta dira co tam je bude stopro na sroub, takze to asi bude spis nejaky atermarket..

Napsal: ned 15.03.2015 10:22
od sir-kiss
Na šroub je to určitě, za zásuvkou je z té strany navařená matka, ale nevím, co je atermarket ( after ??? ). Co s tím? Je to nakouli, nebo ne?

Napsal: ned 15.03.2015 10:45
od sir-kiss
Asi seženu kouli s řádně dlouhou tyčkou, poměřím ten kónus, vyvrtám přesnou díru, zaaretuju šroubem napevno a do deklíku udělám zespoda drážku a vyvrtám otvor na tyčku, abych to měl aspoň trochu uzavřený. A bude....

Napsal: ned 15.03.2015 20:53
od Meda
Ty nevis co je atermarket? To je prece jasny aftermarket ve kterem ti vypadne F :)