Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M3 E46 vs 911 996 3.4

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
KOMA
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00
Bydliště: BRNO

#21 Příspěvek od KOMA »

Jak jsem psal,ta 3,4 u 996 je špatná, jinak až na turbo, jsou motory Porsche spolehlivé. Co se týče M3 e46 a Porsche, tak to jsou velmi rozdílná auta. Když to řeknu krátce, M3 e46 je víc taková drzá, surová, ostrá, Porsche 911 je spíše takové elegantní, kvalitní a furt se tlačí dopředu, pocitově, ale jede víc M3 e46, samozřejmě pokud se nebavíme o turbo 911, to dělá s 911 zabijáka :) Jinak i to turbo by bylo spolehlivé, ale je to náročnější na údržbu a to už majitelé neřeší :(
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#22 Příspěvek od 540david »

Díky za názory, moc bych ocenil Pepom3, pokud zde napíšeš srovnání obou vozů. Dost mě zajímá pocit z řízení, odezva volantu, přenos váhy v zatáčce při ubrání plynu, brzdy(:-) ikdyž je jasný 911), stabilita při rychlostech 250+ a celkově srovnání, které auto je lepší a zábavnější. Byl bych moc vděčný a jistě by to v budoucnu zajímalo i mnoho jiných zájemců o tyto vozy, jelikož jsou to přímí konkurenti jak cenově, tak výkonem. O velikost, kufru a podobný hlouposti se nezajímám, ale jako perličku, co spotřeba?
pepam3
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: stř 22.08.2007 00:00

#23 Příspěvek od pepam3 »

KOMA píše:Jak jsem psal,ta 3,4 u 996 je špatná, jinak až na turbo, jsou motory Porsche spolehlivé. Co se týče M3 e46 a Porsche, tak to jsou velmi rozdílná auta. Když to řeknu krátce, M3 e46 je víc taková drzá, surová, ostrá, Porsche 911 je spíše takové elegantní, kvalitní a furt se tlačí dopředu, pocitově, ale jede víc M3 e46, samozřejmě pokud se nebavíme o turbo 911, to dělá s 911 zabijáka :) Jinak i to turbo by bylo spolehlivé, ale je to náročnější na údržbu a to už majitelé neřeší :(
Tak já teda nevím proč by zrovna 996 měla mít tak špatný motor. podle recenzí a testů je 911 jedna z nejspolehlivějších...... jediný motorický problém u těchto vozů je ten, že je to boxer. tudíž kvůli sériové konstrukci olejové-motorové vany při použití sportovních gum-slicků atd. dochází při jízdě na okruhu při dlouhých rychlých zatáčkách vlivem odstředivé síly k tomu, že olej se z vany přeleje z jedné strany na druhou do hlav. tudíž jde pak klika naprázdno-proto se je vidět dost aut s klikama po GO-spíš motor po GO. Oproti M3 má 911 na přístrojové desce přímo orig. již tlakoměr oleje, takže člověk má mnohem větší šanci zjistit kdy a co se děje s motorem. jinak se na to dá skoro vše sehnat stejně nebo lépe než e46 m3 a to i včetně převodoky a dílů do toho. Kdy máte na výběr od převodových vidliček, přes synchrony až po převodová kola. na což u M3 e46 lze koupit akorát novou převodovku. Jinak díly převodových dílů jsou srovnatelné né li levnější než do staré dobré m3 e36 3.0. (tj.obyč. převodoka). Brzdy také ceny dost podobné. spojka také.
Jinak jak píšeš obě auta jsou dosti rozdílná, ale že by 996 byla rychlejší než m3 e46 bych netvrdil. obě auta bych řekl že jedou plus minus stejně a v obyč. provozu jedno druhému neujede.
Jinak pokud dotázající nikdy nejezdil s bmw m3 či 911 doporučuji obě si projet. Jsou dosti rozdílná a to jak svým projevem a atmosférou a každému může sedět něco jiného. Jak je zde napsáno M3 je spíš takový rapl, a 911 je trošku usedlejší, ale to je kus od kusu a výbavě-podvozku, výfuku atd. ale je pravda že 911 více svou rychlost maskuje a mnohem více nasebe strhává pozornost.
jak píšu každému může sedět něco jiného. ale 350 tis. je zoufale málo na obě. :cry:
pepam3
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: stř 22.08.2007 00:00

#24 Příspěvek od pepam3 »

jo teď jsem si přečetl tvůj dotaz.
no brždění a přenos váhy atd. je to dost ošemetná věc. Ber to pouze jako můj laický názor z malé zkušenosti. Je to dost subjektivní. Bmw má již od nižších otáček motor trošku živější. Boxer se musí trošku z malých otáček zvedat-je to takový ten krásný nastydlý brouk. ale v průběhu otáček se charakter motoru zcela změní a jeho zvuk i projev je úplně někde jinde. Z M3 jsem měl pocit, že tedy od spodu trošku lépe reaguje. 911 to dohání více nahoře. Neberte to s ohledem na otáčky motoru ale poměrově na použitelné otáček motoru kdy 911 se točí o trošku méně.
Brzdy, u M3 veřejné tajemství že obyč. brzdy na okruhu odchází. ale u 911 zkušenost ještě nemám ale nikde jsem o tom nic psaného neviděl..... Ale brzdění s 911 nebo s m3 je jiné. u M3 prostě ten čumák je přikovanej motorem k zemi a brzdí a zatáčí podle pokynů řidiče když pominu mírnou nedotáčivost s ohledem na nájezdovou rychlost. u 911 mám pocit že nejdříve si musíš do brzd ťuknout aby si auto sedlo na čumák a měl si možnost zatočit. - takže zde nejdřív brzdit a pak zatáčet. u mojí ikdyž tam mám KW podvozek tak na některých nerovnostech má čumák tendenci si normálně odskočit-ne ze směru, ale nahoru-kvůli odlehčení předku. S M3 si na výjezdu máš možnost více pohrát se zadkem, u 911 to tak nejde, ta si prostě při jízdě pod výkonem prostě přidřepne a jak ti seděl u BMW předek kvůli motoru tak 911 sedí takhle zadek. No pohrát si s tím na výjezdu jde také, ale chce to více rychlosti a pak je tam o dost menší prostor na limitu s volantem než u M3. Musíš být na volantu rychlejší a s otáčky u motoru také. prostě to jsou jiné auta-ale to je jízda na limitu.
Spotřeba je u 911 tak o 1-2litry větší. když s tím jedeš podle předpisů tak je to ještě větší neštěstí než u M3. má zoufale málo otáček.
Takže si musíš vybrat autí sám, říkám projet a uvidíš. obě jezdou jako z praku. Vzhled legend je také odlišný. atmosféra také. ale to je dobře, každý si vebere to své a to je dobře.
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#25 Příspěvek od 540david »

Jezdil jsem v M3 E46, E36 3.0 i v M5 E39, takže nějaké zkušenosti mám. Nejvíc najeto z E36. Ovšem v 911 krom jízdy na sedadle spolujezdce v novém turbu nikdy. Bohužel sehnat někoho, kdo půjčí na víkend 996 je dosti bláhové. Abych řekl pravdu, tak jsem právě u E46 pozoroval takovou těžkopádnost při táhlých zatáčkách a dost mě vadil ten betonový podvozek na našich silnicích. Kamarád měl tenkrát Megana RS Cup a na okresce mě vyprášil jako malýho kluka. To, musím otevřeně přiznat, mou důvěrou v M3 důrazně otřáslo. Kde ten usranej Rencek jel v zatáčce jako po kolejích, tam M3 poskakovala a i při maximálním zrychlování už od apexu jsem nestíhal. Je fakt, že měl tlumiče Penske s externí expanzní nádobkou a výkon 290 Ps, ale když mám M3 rozhodně o takové zážitky nestojím. Pravda je, že jsem měl majitele M jako spolujezdce, a dle jeho slov už víc z auta bez závodních zkušeností nejde vymáčknout. Nesmírně se mě líbí M3 na CSL kolech jako je např. tahle:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... asrc=st|as

ovšem je dosti ošoupaná. Zas na obranu, z Nizozemí jsem vozil motorky a byly vždy 1A. Bohužel, jak zde všichni tvrdíte 350tis začínám považovat za nedostačující... :cry:
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#26 Příspěvek od 540david »

Díky za názor. O víkendu jsem sehnal známého, který mě sveze v Caymanu a má i 993, takže pokecáme a snad budu moudřejší. Jen po telefonu dost vychvaloval Boxstera S právě pro ty neutrální vlastnosti. Je to dilema a boj, něco si vybrat!! Ale krásný boj.. 8)
KOMA
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00
Bydliště: BRNO

#27 Příspěvek od KOMA »

pepam3 - to jsi mě špatně pochopil, já jsem motory Porsche chválil, jen říkám, že obsah 3,4 v 996 na tom nebyl nejlépe, měl častější problémy něž 3,6. Netvrdil jsem ani, že Porsche 996 3,6 je rychlejší než e46 m3, jak říkáš, jsou na stejno, ale pocitově jede M3 e46 víc. Srovnávat se ty auta nedají, každé je jiné a po svém potěší řidiče, mám obě a ani jedno bych nevyměnil za to druhé.
pepam3
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: stř 22.08.2007 00:00

#28 Příspěvek od pepam3 »

neber to zle, četl jsem to narychlo a asi jsem tě špatně pochopil. tiše závidím, že si můžeš dovolit mít obě auta. tak rozlišné a obě tak krásné. :wink:
KOMA
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00
Bydliště: BRNO

#29 Příspěvek od KOMA »

Néé, to vůbec, nic se neděje, já to zle neberu. Jo, mám ty auta rád, jednou, ale přijde den, kdy budu muset z nějakých důvodů prodat a to se už teď netěším :(
pepam3
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: stř 22.08.2007 00:00

#30 Příspěvek od pepam3 »

s takovými dny si neotravuj hezké chvíle před tím. to by ti otrávilo život. užívat si krásných dní dokud to jde, stejně z života nevyvázneme živí.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od RuDoSh »

Mysleli jste tuhle Z4?

http://auto.bazos.cz/inzerat/37950320/B ... -coupe.php

Ta je kamarádova. Za ty peníze si myslím, že super svezení.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#32 Příspěvek od Meda »

Jojo, to je ta, co jsem myslel, skoda, ze to nechce vymenit :)
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#33 Příspěvek od 540david »

Prodat M5 je v současný době asi nemožný, co? Je to škoda, že takový super auta jdou za tak směšný ceny.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#34 Příspěvek od Meda »

Neni to nemozny, par jsem jich uz mel a prodal, ale treba rok neni zadna dlouho doba pri prodeji :) Lidi se tehle aut zbytecne boji, ja se pri koupi prvni klasicky taky bal a ted uz si neumim moc predstavit, ze bych nekdy jezdil v necem jinym :)
Design
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 30.03.2014 01:00

#35 Příspěvek od Design »

Pokud porsche tak turbo a kdyz to neni turbo tak to musi byt GT
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#36 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Tak taky něco přidám, kdybych měl vybrat mezi 996 a M3 e46 tak bych šel do M3 a ani bych dlouho nepřemýšlel. Pokud vezmu v potaz univerzælnost, výkon a prov. náklady. Na druhou stranu pokud by člověk chtěl nějakou ikonu z číslem 911 na zádi tak 964 je moc pěkná, to stejné 993 ale za úplně jiné peníze. Když jsem kdysi váhal co po M3 a co po CSL tak základní 911 (997) byla celkem nuda, 997 S sice o něco lepší, ale emociálně je CSL někde jinde. GT3 je už jiná káva , ale za jiné peníze. Vybírat 911 do 350 je blbost....i u M3 je to spodní hranice. Takové auto koupíš a uděláš oleje , filtry, brzdy a gumy a 80 je fuc hned ze startu. Taky je pravdou, že obě auta funguji úplně jinak a koně u porsche jsou jiné než kone u bmw. Boxster S je fajn, ale šel bych do 987ky. Ale 350 je zase málo. :wink: sáhni po 3litru v trojce nebo v zetku a budeš spokojenej. :wink:
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od matal Moderátor »

Sorry za skoro OT, na 1.stránce někdo psal, že 130i váží 1500kg, což pravda není, 130i má minimálně o 200kg míň, tedy má pod 1300kg, což je právě na tom autě zajímavé,že je lehké a díly stojí skoro stejně jako na 116i..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#38 Příspěvek od 540david »

Díky za názory, v případě 911 a M3. Ta Z4 se mě nelíbí, bohužel ten Banglův styl snesu až od E60. Včera jsem se svezl v Caymanu S a 911 996 3.6 a pokud budu upřímný, jistěji jsem se cítil v tom Caymanu ovšem ten je zcela finančně mimo mé možnosti. Co se týká té 911 vzali jsme jí na trasu Beroun - Karlštějn - Plzeň a je to opravdu jiný styl řízení než M3. Jen se nedokáži ubránit tomu hlodání někde vzadu v hlavě, že je motor až za zadní nápravou a případná výrazná ztráta adheze je zakončena offroad vložkou. Jinak řízení je paráda a i při drobných skocích na horizontech je to auto stabilní, což mne velmi překvapilo. Výborný jsou brzdy, to je fakt neskutečný. Ovšem zas bych řekl, že je auto mnohem víc háklivý na utažený zatáčky, tam bylo znát, jak se s tím vnější zadní 285 pere. A je tedy pravda, že ať člověk přijede kamkoliv je hned středem pozornosti. Dále mě přijde, že má menší odpor vzduchu. Auto jelo skoro 300 a to je na ten výkon opravdu velice slušné. Jen mě přišlo, že se od 280 začal odlehčovat volant.

Jinak k té 130i, údaj skoro 1500 jsem čerpal z netu. Večer sem hodím odkaz na tu stránku. Jsou tam všechny automobily a jelikož mne váha opravdu zajímá, tak tyto stránky často využívám.

Abych přiznal pravdu, nejvíc jsem nahlodán k té 911 a jsem připraven limit posunout na 400. To je opravdu stop, jinak budu bydlet sám a problém vyřeším koupí S1000RR za 300..:-)) Co se týká Boxstera S, tak má prý velmi podobné vlastnosti jako Cayman, což je opravdu super a cabrio je výborné. Vžda jsem cabro chtěl už z důvodu podobnosti k motorce. A je také výrazně levnější. No a M3 je BMW což je srdeční záležitost. Auto hledám pouze a jedině pro radost, nezajímá mne počet sedadel, spotřeba ani zda může parkovat venku. Rozhodující je váha, jízdný vlastnosti a výkon.

Opravdu Vám všem moc díky za názory, jelikož snad jen zde na klubu se tazatel dočká opravu kvalitní odpovědi od lidí, kteří ty vozy vlastní a ne jako jinde od náctiletých trotlů co jsou jen chytráci.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od MattyX Moderátor »

matal píše:Sorry za skoro OT, na 1.stránce někdo psal, že 130i váží 1500kg, což pravda není, 130i má minimálně o 200kg míň, tedy má pod 1300kg, což je právě na tom autě zajímavé,že je lehké a díly stojí skoro stejně jako na 116i..
Má pravdu ten chlapec, váží 1450kg podle několika informací na webu ;)

1300 važí dobře vybavená E30 v cabriu :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#40 Příspěvek od 540david »

http://www.thecaryoudrive.com/en/021957b2

ale sprint na 100 za 5.5s je opravdu slušný.
Odpovědět