Stránka 2 z 4
Napsal: ned 30.08.2015 15:23
od Corleone2309
No to je pekny ale kdyz je budu brat z BMW tak me to bude stat stejne jak celej podvozek jinde nebo se to da sehnat relativne za slusny penize?
Napsal: ned 30.08.2015 16:05
od Sweden
Kdyz to budes takhle prozivat tak si nic nekoupis.Jestli to chces pustit lehce dolu tak kup bud Eibach nebo H&R pruziny a pak uvidis jak dal,kdyz ti to nebude vyhovovat tak koupis stelovak a nastavis si vse svych prani a predstav
Napsal: ned 30.08.2015 16:27
od pavproch
já dával na m4Zlika H+R Sport Springs (-20mm předek i zadek) a zachoval sme OEM adaptivní tlumiče.... spokojenost, jen ve sport+ by mohly být ještě krapet tužší (ty tlumiče)
na 3er sem dával KW V1 a...jízně to byla fantazie, ale fčíl (najeto 25tis km) začínám mít obavy, že přední tlumiče sou v řiti (nebo na cestě do řiti)
navíc sem si potvrdil, co psali na e90post, že KW V1 sou extrémně citlivé na těplotu okolí - jak je pod nulou, sou tuhé jak drát, jak je plus 35, měkké jak řídká sračka
příště pudu (u 3er) do Bilsteinu, asi... m4Zlika zřejmě delší dobu nechám, tak jak je...
Napsal: ned 30.08.2015 16:33
od pavproch
anebo pudu do H+R
Napsal: pon 31.08.2015 09:14
od omaro1
Pavproch: Zhruba 5 let zpátky jsem měl KW V1 na Passatu 2.8 V6 4 Motion, jízdní vlastnosti se po jejich instalaci změnily razantně k lepšímu, je ale pravda, že životnost tlumičů nebyla kdoví jaká, na přesný nájez si už nevzpomenu. Naštěstí se dají (nebo alespoň u těch pro Passat se daly) vyměnit v těchto tlumičích tlumící patrony.
Jedna patrona vyšla tehdy na cca 2500Kč bez DPH, po výměně byly jízdní vlastnosti opět vynikající.

Napsal: pon 31.08.2015 09:24
od Francis
Corleone2309: Nenutím tě kupovat originál, jen ti dávám nápovědu k výběru. Kup si a namontuj co chceš, ale pak si nestěžuj, že to leží níž než jsi plánoval.
Porovnat čísla pružin pro různé motorizace/typy karoserie není časové náročné, za 5 minut budeš vědět.
Napsal: pon 31.08.2015 09:43
od pavproch
@omaro: díky za podnět
@corleone: zkus prozkoumat nabídku H+R (do CZ vozí escape6), bilstein nebo i to KW (forcedracing)
rozdíly v hmotnosti 50 kg imhio nehrajou roli, dva metráky (rozdíl i a xi, např.) už ano.
skutečné snížení: sport pružiny H+R pro m4Zlika slibovaly sníženíé 3/4" a skutečnost sedí na chlup
stavitelný KW V1 sliboval předek -20 až-50 (myslím), zadek -15 až -40 nebo tak nějak) a.... minimální snížení zadku sedělo an chlup, s předkem bylo třeba si hrát, imho minimální snížení bylo nula, takže s emuselo jít dost dolů...
Napsal: pon 31.08.2015 11:20
od Corleone2309
Dekuji za cenne informace vsem. Francis vim ze me do niceho nenutis a dekuji za odpovedi. Pokusim se nejak pozjistovat oznaceni pruzin sice nemam etku ale nejak se s tim poperu.
Napsal: pon 31.08.2015 11:54
od Francis
Ach jo, nepochopil. ETK nepotřebuješ, nejde o originální čísla dílů ale o to, co ti nabídnou jako alternativu.
Poptej u prodejce pružin katalog a koukni na sadu pružin pro 320i, 320d, 335i, 335d, 335xi, ... případně pro coupe, convertible a touring. Pokud bude sada pružin pro všechny stejná, poděkuj, vrať katalog a už se tam nikdy nevracej.
Napsal: pon 31.08.2015 22:40
od MattyX
V katalogu musíš mít uvedeno maximální zatížení nápravy. Pokud je uvedeno nějaké snížení při určitém zatížení a ty máš lehčí auto na dané nápravě, je logické že budeš o kousíček výše a naopak pokud těžší, tak snížení se zvětší...
V dnešní době, kdy se do auta dá najebat milion kravinek, kdy auto s panoramou, el. masážníma židlema atd. bude váhově jinde a tudíž ti nemusí snížení korespondovat.
Napsal: pon 31.08.2015 22:50
od Corleone2309
Jop matix toto chapu a je to logicky ale ne kazdy vyrobce udava primo na strankach zatizeni na napravu. To je celej problem a napriklad ke katalogu kilenu jsem se proste nedopracoval.Ale myslenku chapu a budu se ji ridit.
Napsal: úte 01.09.2015 19:25
od Corleone2309
Jop matix toto chapu a je to logicky ale ne kazdy vyrobce udava primo na strankach zatizeni na napravu. To je celej problem a napriklad ke katalogu kilenu jsem se proste nedopracoval.Ale myslenku chapu a budu se ji ridit.
Napsal: úte 01.09.2015 19:29
od MattyX
Mrkni na piston.cz něco tam máme od Vogtlandu.
Napsal: ned 06.09.2015 18:31
od Corleone2309
tak k cemu jsem dosel
Moznosti: weitec
Eibach
Kw
H&R
Vsechny vyse zminene maji zatizeni prdek/zadek
1045/1200
Me zatizeni dle TP je 940/1160 je tedy rozdil cca 100 kg na napravu hodne? Znamena to tedy ze kdyz je deklarovane snizeni 3cm tak pri mem zatizeni bude treba o cm mensi?
Pak jsou tu origo m paket ale tam jsem zatim nezjistil zatizeni. Nejake dalsi Typy na pruziny?
Napsal: ned 06.09.2015 19:31
od Sweden
100kg je podle me zanedbatelnych,kamarad mel e60 vzadu H&R -30mm,dolu mu to slo uplne presne o 30mm a kdyz jsme dozadu nacpali dve zensky o celkove vaze cca.110kg tak to uz dolu vubec neslo.
H&R mam vyzkousene i osobne na byvale e61 a deklarovanych -30mm bylo naprosto presnych,takze u H&R bych se vysledku nebal,ted u e63 chci jit kvuli lepsimu komfortu do Eibachu.
Napsal: ned 06.09.2015 19:58
od MattyX
100kg je přeci sakra rozdíl, mají to tam kvůli tomu, že jsou určeny pro všechny motorizace - tzn. pokud máš 2.0d tak to bude o krapet výš, než když budeš mít v autě 3.0 , nebude to o moc, ale bude to o něco výše.
Každý auto reaguje na zatížení jinak, takže to co platí u E60 nemusí platit u E90

Napsal: ned 06.09.2015 21:01
od paveld
100kg mi taky přijde jako dost. HR jsou poměrně tuhý pružiny, tak tam rozdíl v zatížení není tak znatelný jako u jiných měkčích pružin, ale tohle znát dle mě bude. Mám je na autě a rozdíl prázdný/plný kufr (což může být hodně zhruba necelých 100kg) udělá tak 1cm rozdíl ve výšce zadku.
Napsal: ned 06.09.2015 21:46
od Francis
Corleone2309: Rozdíl v zatížení předku je nemalý. Pružiny jsou jen pro tvůj model auta nebo pro celou řadu E90/E91/E92/E93?
Napsal: ned 06.09.2015 22:54
od Sweden
Celkem rad bych vedel kolik mm udela 50kg na sportovni pruzinu.Jak jsem psal jiz vyse,pruziny H&R,zadni naprava, po prilozeni zive vahy 110kg a rozdil vzdalenosti lem blatniku/stred kola oproti vzdalenosti bez zatizeni nemeritelny (rozumej nemeritelny klasickym metrem)
Napsal: ned 06.09.2015 23:19
od Sweden
Francis píše:Corleone2309: Rozdíl v zatížení předku je nemalý. Pružiny jsou jen pro tvůj model auta nebo pro celou řadu E90/E91/E92/E93?
Co jsem na to v rychlosti kouknul tak u Eibachu je psano pouze pro e90/91,za to ale pro vsechny motorizace krom 335i/335d.Takze o vysledku finalniho snizeni se da v tomhle pripade pouze spekulovat,H&R je v oznaceni pro dany vuz o chlup vpredu,mene motorizaci,x drive,apod.