Stránka 2 z 6
Napsal: pon 14.10.2013 20:26
od BudVlad
Ty ventily vypadají dost špatně, asi budeš muset sundat hlavu. To spíš vypadá na olej ze separátoru.
Napsal: pon 14.10.2013 21:23
od Poldav6
co vím tak amíci čistí ventily pomocí tzv. wallnut shell blast. Prostě stříkají na ventily nějakou hmotu a zároveň odsávají, na netu je materiálu a návodů dost. A jako prevence není špatné vstřikování methanolu

Napsal: pon 14.10.2013 21:31
od mara
Trosku nechápu měnit preventivně HPFP. Dokavad funguje tak ho neřešit ne ?? Ještě me zajímá : chtěl jsem u prav. Výměny oleje měnit i pal. Filtr ale mechanik mi řekl ze ho nemám. To jako tam vůbec nic neni?
Napsal: pon 14.10.2013 21:37
od mara
Kompre
Jak to ze mas po tak krátké době a nájezdu 85 tis tolik problému s tím motorem? V bmw jim to nepřijde divné ? Ja mám najeto 70 tis a z tvých přizpevku se začínám trosku bát !!!
Napsal: pon 14.10.2013 21:44
od BudVlad
Filtr tam je, ale je to součást regulátoru tlaku paliva a je uvnitř nádrže. Pokud není problém tak se nemění.
Starší modely HPFP měly problémy a proto je v záruce měnily za spolehlivější. Na mojí 08 E92 čerpadlo odešlo asi po roce. To nové zatím funguje.
Napsal: pon 14.10.2013 22:25
od mara
Aha. Ja mám r. v 11/07 takže uz bych měl mít HPFP v pořádku ze ? Ja byl pouze na svolavacce měnit civky a čidlo polohy váčky vyf. Plynu.
A ten filtr se nemusí měnit tak pravidelně jako normální pal. Filtr? Trosku mi to nedává smysl .... Doufám ze to v Bmw dobře vymysleli

)
Napsal: pon 14.10.2013 22:35
od BudVlad
11/07 je starší než moje a mě čerpadlo odešlo asi po roce. Asi máš štěstí že ti vydrželo. Palivový filtr se během prvidelné údržby nemění.
Napsal: úte 15.10.2013 08:55
od kompre
no co ja viem tak momentalne je uz minimalne 4ta ak nie 5ta nahrada za povodne HPFP cerpadlo cize BMW ho nahradzalo stale novsim a novsim typom kedze stale bol nejaky problem a je len otazka casu kedy to poveodne vypovie a nechcel som saskovat niekde na dialnici s odstavenym autom, ktore nedokaze nastartovat, pripadne naraz prist o vykon auta pri 150km/h. Ja som mal zo zaciatku podozrenie na problem s HPFP ale nakoniec bol problem inde, ale mam ho vymenene bral som to ako investiciu, ktoru by som tak ci tak casom podstupil.
V BMW sa tvaria ze tam maju kopec takychto aut a pripravuju ma na to, ze sa bude menit viac veci systemom pokus omyl. Ja sa nad nicim nepozastavujem lebo polovica z tych mechanikov a diagnostikov su kuchar casnik a vedia o tom kulove, ak im chybu nevypluje diagnostika su uplne strateni a casto nevedia kudy kam.
dufam ze hlava nebude musiet ist dolu

a v N53 je stale separator (predpokladam ze bezudrzbovy)? nikde som o nom nic necital ani nenasiel nahradny diel.
Ja som auto kupil minulu jesen presne 3 rocne (je vyrobene 10/2009) s 75000km priamo od leasingovky vedel som historiu aj poznal cloveka co na nom jazdil, za dobru cenu, ale uz pomalicky lutujem. Od zaciatku len a len problemy. A ziadny servis nevie co dalej. Momentalny problem s vybrovanim motora (respektive celeho auta), motor zle odpaluje minimalne na 1 alebo 2 valcoch riesim od aprila - auto nastartujem otacky sa pomalicky ustaluju k volnobehu a ked sa dostanu niekde pod 700 tak zacne nepravidelny chod a vybrovanie az kym sa motor nezohreje potom je vsetko v poriadku!! Stale dufam ze to bude len nejaky senzor, vstreky, pripadne len nejaka prkotina kedze sa to prejavuje len za studena. Ale ked som videl tie ventily zacal som sa bat ze to bude skor suvisiet s nimi.
Napsal: úte 15.10.2013 09:11
od vita11
polovica z tych mechanikov a diagnostikov su kuchar casnik a vedia o tom kulove
hlavně ti v autorizovaných servisech
Napsal: úte 15.10.2013 11:22
od Poldav6
Palivový filtr se opravdu běžně nemění. Celá ta součástka s LPFP stojí přes 5 tisíc a v Renocaru mi řekli, že ji nikdy neměnili...
Hrubý chod za studena by mohly být vstřiky. Já bych jako první změřil kompresi ve válcích. Podle toho bude možné odhadnout, odkud jde ten olej.
Misfiry může způsobovat i špatná lambda sonda... Běžná léčba je jinak svíčky, cívky, vstřiky

Vyměněný vstřik musí být i správně instalovaný, aby fungoval.. Mně tam třeba chyběla podložka a proto netěsnil, byla špatná komprese atd atd.
Mám N54 a dá se instalovat taková vychytávka, oil catch can.. Zachytává olej ze sání, který se potom uchycuje u těch ventilů. Je běžné, že motory N54 jsou kolem 80tis. fakt zasrané.
Jinak amíci píšou, že právě to vyčištění ventilů jim hodně zklidnilo chod motoru.. Třeba by to pomohlo

Jen nevím, jestli na to má tady někdo vybavení, protože čistit to kartáčkem asi bude vopruz...
Napsal: úte 15.10.2013 12:36
od BudVlad
S těma odborníky v sevisech je to tady asi všude stejný. Když mi odešlo HPFP, jel jsem do BMW v Budějovicích kde jsem auto koupil. Asi po dvou hodinách čekání mi řekli, že podle diagnostiky je něco s benzinem a abych přijel příští týden. Jel jsem do Německa, mechanik nastartoval auto a hned řek je to HPFP. Půjčili mi auto a druhý den to bylo opravené. Od té doby jezdím jen tam. Jednou při sevisu mi také půjčili auto, že budou měnit všechny vstřiky. Tady měnili zdarma cívky, ale o výměně vstřiků nevím. Tady se může o půjčování auta zdarme jen zdát.
Napsal: úte 15.10.2013 12:52
od pavproch
V tomdle musím pochválit CarTec v Ově.... jednu dobu sem měl s 3er (koupeno u nich) dost trable (blbla elektrika, po mnoha návštěvách a výměně půlky auta to přestalo, pravděpodobně vadný hlavní releový blok) a vždycky mi dali náhradní auto enem za spálený benzín... i při každém servisu dostanu náhradní potahovadlo (buď 116i nebo 320d, bo to sou jediné manuály, co tam mají....)
Napsal: sob 19.10.2013 11:35
od kompre
v pondelok idem menit jeden vstrek na 3tom valci (urcite to nepomoze) tak som zvedavy aky zvoli servis postup. tolko problemov s jednym relativne novym autom som veru este nevidel (problem je hlavne v diagnostikovani vady), ak sa mi to nepodari dat dokopy, budem sa ho musiet aj ked nerad zbavit.
Napsal: ned 03.11.2013 00:34
od kompre
vstreky 3 a 5 vymenene + povedali mi ze tam chybali pod nimi podlozky co si vsak nemyslim, keby tam chybali podlozky auto by malo problem nie len za studena a auto sa chova rovnako ako pred vymenou..
vybrovanie za studena, bohata zmes za studena a sem tam nudzovy rezim za studena.. za tepla ide stale ako hodinky, necitim ziadny nespaleny benzin z vyfuku.. auto som si zobral na vikend a v utorok ho veziem zase naspat do servisu.. vidim na nich ze su bezrandni, vstrekovace mam v kufri a faktura zacina narastat

uz sa len smejem a mavam rukou nad celym autom

Napsal: pon 25.11.2013 22:09
od vita11
S dovolením zneužiju toto vlákno. Hledal jsem to a nikde nenašel.
Kolik do N53 nacpete oleje při výměně? Vím že náplň je 6,5l ale otákza je, kolik tam zůstane po vypuštění. Mě to po nalití 6ti litrů ukazuje max.
Před vypuštěním měrka ukazovala přesně mezi ryskama a vyteklo z toho 5,5l oleje, takže teoreticky to ukazuje dobře. Ale nezdá se mě, že by v motoru zůstávalo půl litru.
Předem díky
Napsal: pon 25.11.2013 22:11
od pavproch
3er čili N53:
mně minulý týden Michal vycucnul (odsávačkou zvrchu) 6.5 litru starého a nalil 6.5 litru nového....
a kolik mi to ukazovalo před a kolik po nenvím, bo nemám idrive a velký BC (a popravdě řečeno mně to ani nezajímá)
jo , asi před 1000km sa to rozsvítilo, taxem dolil asi 3/4litru
Napsal: pon 25.11.2013 22:23
od vita11
Díky ti
Neměl by ještě někdo údaj při vypuštění spodem šroubem?
Napsal: pon 25.11.2013 22:48
od BudVlad
Řek bych, že po vypuštění tam zbyde skoro půl litru. Odhaduji to podle toho jak dlouho jsem čistil motor po pěkné blbosti co jsem udělal. Byl jsem také zvědav kolik tam po vypuštění zbylo, tak jsem s motorem otčil když byl vyndaný filtr. Kolik oleje vyteče při vypuštění spodním šroubem jsem nikdy neměřil, auto žádný olej nežere.
Napsal: pon 25.11.2013 23:09
od vita11
Mě to mezi výměnama asi 1l - 1,5l sežere (měním po 15tis) a vzhledem k tomu, že měrka je pouze elektrická, tak se pokouším zjistit, jestli měří správně a jestli tudíš vím, kolik je v motoru oleje.
Ale pokud tam zůstane půl litru, tak je asi v pořádku
A když se vrátím k původní otázce - kolik tam toho oleje po vypuštění naleješ? Taky 6l nebo víc? Díky
Napsal: pon 25.11.2013 23:17
od BudVlad
Leju tam 6.5 l a elektronická měrka mezi výměnami pořád ukazuje full. To znamená, že by tam po výměně bylo skoro 7 l. Proto jsem také chtěl vědět kolik tam zbyde po vypuštění.