Stránka 2 z 2

Napsal: úte 17.09.2013 06:27
od vsemick
Nemůžu si pomoct, ale co popisuješ se hodí na špatnej termostat až moc dobře.Nevadí že je nový.Dneska klidně koupíš dva špatné termostaty po sobě i od dobrého výrobce.Jen bych nepředpokládal, že po takové ababázi není tahle věc dávno vyloučená.Doporučoval bych termostat strčit do hrnce a povařit ve vodě - jestli se otvírá poznáš s jistotou (a jestli ne, nebo jen do cca.5mm tak je špatný a není co řešit).Ale jak říkám jestli bylo auto ve slušném servisu tak je tohle jedna z prvních věcí co normální člověk kontroluje. Co se týká splynovače.. neznám typ kde by byl plyn a voda oddělen těsněním které by se mohlo porušit a dojít k průniku (ale to neznamená že takový neexistuje) - nic ti ale nebrání vodu od něj odpojit a ty dva konce hadice buď zaslepit nebo propojit mezi sebou.

Napsal: úte 17.09.2013 06:42
od Kukace
Termostat byl kontrolovan,ale asi pred pul rokem v te dobe se akorat ztracela voda,ale netlakovalo to.
Takze i vadny termostat muze tlakovat?Jak to tak vidim,tak mi stejne asi nikde presen nereknou cim to je a ten motor nakonec musim zkusit vymenit :(

Napsal: úte 17.09.2013 08:49
od Francis
Jednodušší než výměna motoru je testovací jízda bez termostatu.
Dan td píše:... byla právě špatná membrána v reduktoru, což se podle "plynařů" prý "občas stává"...
Stává se to jen u reduktorů úsporné konstrukce, např. Magic. Je to daň za malé rozměry a rychlý náběh do provozu = rychlý ohřev. U poctivých reduktorů "vydlabaných z ingotu" se to nestává.

Napsal: úte 17.09.2013 09:40
od vsemick
No u M43 je termostat součástí plastového hrdla (vstupu z chladiče)..při troše šikovnosti ho ale jde i tak vyndat (kovový díl termostatu z toho plastu). Ale bacha na to mám za to že u tohohle motoru termostat jedním segmentem otvírá velký okruh a druhým zavírá malý okruh.Když se vyndá tak je sice velký okruh otevřený, ale vodě nic nebrání jít cestou nejmenšího odporu a téct jen mezi hlavou a blokem. (( Nouzově jde po vyndání termostatu vyškubnout tyčinku co z nej vespod trčí a nahradit ji o 8mm delší tyčkou stejného průměru - termostat je tak nuceně otevřený)) Není ale nic jednoduššího než termostat vyzkoušet tak proč to komplikovat.

Napsal: úte 17.09.2013 11:37
od Kukace
Nadruhou stranu termostat asi nebude pricinou ztraceni vody v okruhu ne?Ktera je fakt razantni,rekl bych ted momentalne tak 1l na 70-100Km.
Rikate ze teda mym reduktorem to byt nemuze,kdyz sem zkousel jezdit se zavrenym plynem a dela to stejne?

Napsal: úte 17.09.2013 12:22
od vsemick
To je pravda.Termostat at už je v jakémkoli stavu, nemá vliv na mizející vodu.No nic, po tolika pokusech a laborování už bude asi na řadě výměna celého motoru.

Napsal: pon 23.09.2013 18:03
od Kukace
Jelikoz poraz nemuzu sehnat druhej motor a potrebuju jezdit,zatim sem to vyresil tak,ze sem nechal natlakovat hadice a potom sem otevrel vicko o kousek abych to odtlakoval,ale zaroven netekla voda ven.Pocitam ze se mi asi bude vyparovat voda,ale to pri mym uniku stejne nevadi.Vadi to jeste necemu,nebo se s tim da zatim jezdit?Jeste sem si ted vsimnul,ze mi auto porad topi,kdyz dam topeni na max. tak vic,ale kdyz dam na studeny tak topi stejne,navic z pruduchu to skoro vubec nefouka ani kdyz dam 4 foukani,je to jina zavada,nebo to ma sovislost s tim pootevrenym vickem?

Napsal: úte 24.09.2013 06:14
od vsemick
Jezdit s otevřeným okruhem doporučit nejde.Možná tak kousek popojet než se motor zahřeje.Ale hodně tím motoru usnadníš aby opakovaně vyvřel.Bod varu kapaliny záleží na jejím složení a hlavně tlaku.(už při jednom baru vře voda o dvacet stupňů později a to jsou v chladicí směsi přísady co bod varu ještě oddalují, omezují pěnění atd.) Když do okruhu naleješ jen vodu z kohoutku a ještě ho neuzavřeš, tak moc dlouhou cestu raději neriskuj.
Jinak motor M43 není problém sehnat přímo tady v inzerátech,na bazoši,přez google.Hádám tak za 4-8tis. (a přiber k němu ventil topení)

Napsal: úte 24.09.2013 07:06
od Kukace
Takze je lepsi jezdit s natlakovanyma hadicema?Porad shanim,uz sem prolezl vsechno,tady na inzerci taky nic.Bud sou to vraky nebo je to az u Prahy (sem z Brna) a lidi ani nemaji hned cas.
A s tim topenim,nejenom ze to topi,ale hlavne to nefouka skoro vubec,to s tim ma taky souvislost?

Napsal: úte 24.09.2013 09:01
od vsemick
Oboje je naprd.Správné je závadu odstranit.(i když chápu, že tohle po tom, cos jak píšeš už vyzkoušel slyšet nepotřebuješ).Teď jsem pro srandu zadal vyhledat ""motor bmw"" na Sbazaru a první M43 z Brna-venkova byl hned na třetím řádku.A to nejde o nijak speciální stránky. Pokud jde o foukání ventilátoru, tak na "velikost průvanu" nemá stav vodního okruhu vliv(na jeho teplotu ano).

Napsal: úte 24.09.2013 13:15
od Kukace
Na ten motor sem se byl podivat,borec ho vychvaloval,ale totalni vrak,nesel mu ani na po 5 natocit,vsude polepenej silikonem.Fakt me pobavil.
Takze co ma na velikost foukani vliv?

Napsal: úte 24.09.2013 16:39
od beny-maser
na velikost foukání má vliv správná funkce ventilátoru topení, tzn. ventilátor nebo jeho ovládání

Napsal: úte 24.09.2013 17:22
od pepa318is
hoší mam podobný problém E36 318is M44, voda se neztraci ale hadice jsou natlakovany jako prase ,vodní pumpa běží a termostat funguje neví někdo kde by mohla býti chyba ? ?

Napsal: čtv 05.12.2013 22:37
od Kukace
Tak sem vymenil celej motor a uz je to ok,asi byl prasklej blok.Ale nezjistoval sem to.S LPG to nemelo co delat.Kdyby chtel nekdo motor na ND tak se ozvete.

Napsal: pát 25.07.2014 14:42
od Brody
Ahoj, obnovím téma. Konečně jsem zjistil, kde mi uniká voda. :D Bohužel je to radiátoru, nebo někde v těch plast. trubkách. :roll: Dá se to nějak olepit něčim? Auto nemá skoro žádnou hodnotu a nechci tam dávat novej radiátor.. popravdě nechci ani sundavat palubku, kvůli takové pí.. :D :lol: :roll:
Má někdo nějaký nápad?
Obrázek

Napsal: pát 25.07.2014 20:12
od Design
Nalit stop leak sračku třeba to pomuže nejlevnejši řešeni.

Napsal: sob 26.07.2014 18:55
od Jamall
Tak klasický topenářský trik. Na léto tam pošli obyčejnou vodu z kohoutku a vodní kámen tu dírku ucpe :wink: