Stránka 2 z 5
Napsal: pon 21.01.2013 01:42
od paveld
Ten napínák není problém vyndat bez demontáže čehokoliv, je z boku motoru a stačí ho jen vyšroubovat. Jedinný co tam může být KO je ta pružinka (unavená), nová stojí myslim jen pár korun tak neni problém ji preventivně vyměnit. Nevim teď jistě, ale někde se to tu kdysi řešilo a snad ten napínák je napínaný pružinkou jen chvíli než se natlakuje olejem - takže pokud je problém dýl než několik sekund po nastartování, bude problém jinde. Nevim to ale jistě. Každopádně je ta výměna práce na několik minut.
Napsal: pon 21.01.2013 10:19
od Francis
Rady523i: Chce to lépe číst a nebo si pár dnů něco pamatovat, na předchozí straně bylo (zvýraznil jsem nyní to o napínáku):
Francis píše:Než to všechno vyměníš (a zaplatíš), zkontroluj, jestli funguje napínák řetězu.
Je na pravé straně motoru ve směru jízdy (tedy na výfukové straně), díl č. 9,10,11 a 12
Zátka (díl č.9) je našroubovaná zvenku motoru.

Napsal: pon 21.01.2013 18:38
od Rady523i
No dobře , ale kde si napsal jestli se ten napinak da vindat když je motor složenej v aute ta zatka je mi jasna ale co když jej vyšrobuju a budu chtít zkouknout tu pružinu a on tam někde spadne dovnitř ten valeček č.12 tak si mužu hodit pač dílnu nemam a nejbliž to mam až nekam cca 20 km proto jsem se tě ptal jakou ma funkci a jak přesně funguje jestli je to jen pružina a jestli na rozvod ma vliv olej jestli nějakým způsobem i tady na tom napinaku není nějakým zpusobem hydro dopínaní ,,,,, a pak sem se ptal na ten řetez co je na vanosu jestli tenhle napinak je taky jen pružina nebo je hydro napinací olejem ,,,,,,,,, tohle sem se nedočetl a možna na to čeka více lidí protože jsem se na funkci napinaků neptal jen ja
Napsal: pon 21.01.2013 22:25
od paveld
Váleček tam nemá jak spadnout, tak buď v klidu. Na tom napínáku na vanosu pružinka podle mě neni, ale nevim jistě, nepokoušel jsem se ho rozebrat pokud to vubec jde.
Napsal: úte 22.01.2013 00:42
od Francis
Kdyby něco mohlo spadnout dovnitř motoru, upozornil bych na to.
Z obrázku je patrné, pokud máš alespoň základní technickou představivost, že pružina je jedním koncem opřená o pístek a ten o lištu napínáku, druhým koncem o dno zátky. Zapřením o zátku tlačí tedy na pístek a tím napíná řetěz. Zůstane-li řetěz na místě, dovnitř pružina ztlačit nepůjde a jediný směr, kam může po demontáži zátky, je směrem ven z motoru.
Zkontroluj, zda není pružina prasklá a zda se pístek volně pohybuje.
Pokud si nejsi jistý ani jednoduchou demontáží zátky a pružiny spodního napínáku, ani neuvažuj že bys sám měnil řetězy a nastavoval VANOS. Svěř to někomu, kdo ví jak na to.
Napsal: pát 25.01.2013 17:32
od Rady523i
Tak napínak je v pohodě pružina taky a řetěz vanosu je dokonce novej nebo je proetě videt jako že je nedávno měněnej ,,, přesto rachtání setrvava ale divný jednou ne jednou jo v podstatě je to od 10-11 hodin déle takže pokud nastartuju po jizdě do 11 hodin tak pohoda a žadný rachot ale když je to cca 15-18 hodin tak je rachot pěkně zřetelně slyšet ,,, takže jediné co mě napadá je to hydroštel nebo více jich, jinak jsem koukal jestli je olej ve filtru kvuli té klapce tak je ho tam plno a i po deseti hodinach je plnej ,,,,, poradte je nutne při výměně hydroštelů sundavat hlavu nebo neni diky
Napsal: pát 25.01.2013 19:45
od paveld
Nechci řikat že ten problém je určitě tou pružinkou, ale jak jsi přišel na to že je v pohodě? Porovnával jsi ji že je stejně dlouhá jako nová? Já když položil obě vedle sebe, tak nová jak neni unavená byla cca o 0,5cm delší. Takže ta stará nemusela být v pohodě.
Napsal: pát 25.01.2013 21:36
od Rady523i
dal jsem nový stoji 350 kaček , ano vypada skoro stejně jako ta stara jen asi v tlaku muže mít jiny přítlak ale to nevim , prostě jsem radši koupil novou dal do auta a stejne pri studeným motoru pri -7 po dvanacti hodinach od přijetí autem z práce tak start zase zarachotil a cca 3 vteriny po chytnutí motoru rachot a zase klid ,,,,,chystam se po ujeti cca 1500 km na další výměnu oleje jestli to není jeste bordel pac olej co jsem po koupi auta měnil byl černej až běda nevim co tam bylo ale dal jsem origo olej bmw ll04 5w30 a budu davat castrol edge 5w30 a uvidím pak už jen hydroštely
Napsal: pát 25.01.2013 21:44
od Rady523i
A na vanosu je pružina taky ale ten je dost napnutej a při pomačkaní je dost slušně vyvinuta sila jej odmačknout ,,,,
Napsal: pát 25.01.2013 21:47
od Rady523i
jinak rozvody to nejsou pac ani po nastartovaní tim myslim po trech vterinach zarachocení nejsou slyšet a po ujetí 20km a ohrati motoru slyšet taky nejsou motor jede tiše bez jakeho koliv šustnutí vrzaní proste ticho ,,,,, jen ty tři vteřiny po nastartovani zarachta a ticho
Napsal: pát 25.01.2013 21:52
od shade741
ono by nebylo zlý zvuk nějak nahrát, ono totiž zarachocení je celkem široký pojem, osobně zastávám názor jak už zde bylo napsáno hydroštely to budou nejpravděpodobněji, já nemám castrol jako olej vůbec v lásce, výborné oleje sou od liqui moly, na hydra mívali i takovou sajrajtovinu do oleje ale sám stím nemám zkušenosti, btw proč to všecko píšeš furt pod sebe?
Napsal: pát 25.01.2013 21:54
od paveld
Ten olej taky neni uplně správně, ale nakolik to může vadit nevim. Měl by tam patřit 10W40 příp. 5W40.
Tohle zní fakt jako hydroštely, buď ti z nich vyteče olej protože netěsní sami o sobě a nebo by to mohl být zpětný ventil olejového okruhu - to tu někdo kdysi řešil a prý to taky pomohlo. Každopádně ani jedna věc neni zrovna levná.
Je to díl č.1, ventil se nachází uvnitř a neprodává se zvlášť, nevim jestli jde vubec nějak z toho vyndat:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Napsal: pát 25.01.2013 22:18
od Rady523i
dnes jsem olejový filtr vyndal a byl okolo plny oleje takze olej drzi ta zpetna klapka drží si myslim auto stalo dyl jak 24 hodin a olej tam byl pořát myslím tam kde je filtr ,,, jinak olej 5w30 tam patří a oleje jine nechapu proc navic 5w40 pro me nic neřeší a ani 5w50 či 60 mě jde o start to znamena co nejrychleji tam ten olej dodat takže možna 0w ale ten neni ani predepsany a ani jej snad tady nikdo neřešil ,,,,,, jen by mě zajimalo kdyz udělam ty hydra kolik tak muzou stat + oprava +prace
Napsal: sob 26.01.2013 00:28
od Francis
Otázka: Je to slyšet uvnitř auta při startování, když sedíš za volantem a máš zavřené dveře?
Napsal: sob 26.01.2013 00:41
od DWXak
Tak mě napadá, možná jsem měl něco podobného... zkus jemně přidávat aubírat plyn v nižším rozsahu otáček jestli to ten zvuk dělat nebude... Mě to dělalo taky hned po nastartování (jak trochu houpnou otáčky) a pak nic, ale v určitých otáčkách to rachotilo pořád. Místo 5w40 jsem dal 10w40 a je po problému
Napsal: sob 26.01.2013 02:03
od Rady523i
uvnitř auta to slyšet není , když jsem startoval vždy jsem stal venku a když jsem mel i otevrenou kapotu motoru tak to byl obzvlast slyset ten rachot , jinak když lehce zvedam otačky jen tak do 1000 -1200 i za studena a i za tepla je porad ticho jen když to startuje a chytne od toho momentu cca 3 vteřiny rachtí a pak je naprosto ticho a jen ševeli a i ve vyších otačkach a když spadnou na volnoběh tak nic,,, a to na 5w30 bmw long life 04 jinak možna že 10w40 by pomohl ale když by to byli hydra tak za cas to bude stejne delat znovu , nerad bych neco zanedbal a později nebyla oprava ze vedsi penize
Napsal: sob 26.01.2013 22:29
od Rady523i
chlapy vy tu poradite díky moc ,,, se zeptam proč se do tohodle motoru m52 523i e 39 i když je olej předepsany nedava nebo říkate nema dávat 5w30 když vsechny specifikace sedi a podle nich olej vyhovuje a co jsem tu vsude o olejich četl tak nove oleje jsou nad dimenzované
Napsal: ned 27.01.2013 01:13
od Francis
Tenhle zvuk má mnoho motorů, jenže majitelé když to startují tak sedí uvnitř se zavřenými dveřmi a neslyší to.
Neřeš to a žij s tím, dokud se to nezačne zhoršovat.
Napsal: ned 27.01.2013 11:36
od Rady523i
francis: to si myslím že není dobrá rada , pokud to jsou ty hydroštely tak abych za měsíc neprojel vačku nebo obě ,,,,nebo se protrhne hydro a zustane vyset ventil a je po srande potka se to a je vymalovano pak je to na vyhození hlavy a nekde koupit jinou nebo jine podobné ukony a podstatne dražší
Napsal: ned 27.01.2013 12:20
od Francis
Nic z toho co píšeš, nehrozí. Díly jsou sice lehce opotřebené a dlouhým stáním z nich vyteče olej, ale po nastartování si olej doplní a únik je tak pomalý, že za chodu motoru je zanedbatelný.
Koupil jsem auto s M52B25 s najetými 220 tisíci km, prřed čtyřmi a půl lety. Po nějaké době jsem si všimnul tohoto zvuku, ba co je horší, po velké zátěži na okruhu v Mostě motor cvrlikal jak šicí stroj a nevím, kolik kol jsem s přehřátým olejem najel.
Zvuk po startu neřeším, zvuk za tepla řeším letním olejem 10W-60 a necvaká to ani po hodinové jízdě na německé dálnici v rychlosti +- 200 km/h ani po hodinovém driftování v Sosnové (kde se jezdí max lehce nad 100 km/h a moc to nechladí).
Mám natočeno 411 tisíc a zvuky jsou stále stejné. Tedy po startu to někdy zacvrliká na dvě-tři otáčky motoru, za tepla řešením sportovním olejem funguje.
Jedno originální zdvihátko stojí 616,80 Kč (v ELITu si drze žádají 703 Kč za totéž) a je jich tam 24, což je celkem 14.803,2 Kč (v ELITu o dva tisíce více). Celý motor z bouračky vyjde levněji. Ještě máš chuť to řešit?