Stránka 2 z 3
Napsal: pon 17.09.2012 20:11
od Lucifer
Já tomu nevěřim. Dnes se snaží všechno co nejvíc ojebat a dostat z toho co nejvíc peněz...
Podle mě jen marketingový tah. Kdo by kupoval taky V power kterej už podle všech funguje jen trochu, tak si chlapi od shell řekli dáme jinej název a uděláme novou reklamu. A lidi to tankujou s tím že dělají něco dobrýho pro svůj motor a že to líp pojede

Napsal: pon 17.09.2012 20:29
od shade741
Fabledwarrior, lukas 92 - prvně je třeba si uvědomit, že na ethanol budete jezdit s větší spotřebou, jedinou negativu jsem objevil tu, že to narušuje ty plasty z čeho sou hadičky a dřív se "vyjiskří" čerpadlo. Přestavba auta na ethanol je dle mýho totální nesmysl, počítal jsem to na svou 325i abych na oba dva najel stejnou vzdálenost tak musím ethanolu koupit o proti benzínu více což mi hodilo usporu asi 80 kč na najetou stejnou vdálenost jak na benzín (100l), což je při použití čistého ethanolu. Pokud by se ředilo 1:1 je uspora asi 40 kč . Na čištění je super, na oživení směsi o oktany taky ale kupovat to tak, abych jezdil levnejc je dle me blbost
edit:Našel jsem své staré výpočty a dopočítal to přesně- upraveno
Napsal: pon 17.09.2012 20:48
od fabledwarrior
To že to žere plastový hadice je nesmysl.. přečti si pořádně specifikace... všude ti to vyvrátěj. A proč bys Ethanol ředil 1:1 s benzínem? Vždyť tam je jasně napsaný, že to má 85% ethanolu a 15% N95. Jinak nevím kde jsi to četl, ale ve většině lepších firem ti budou garantovat maximální zvýšení spotřeby o 15% a pokud to přesáhneš, tak ti vrátěj peníze a omluvěj se ti, takže asi to s tou spotřebou nebude tak hrozný... vychází dejme tomu na 1,5 litru na 100 km víc což není tak hrozný. Za dejme tomu 500 natankuješ 19,2 litru Ethanolu a nebo 12,8 N95. Jestli ti auto žere dejme tomu 10 na 100 s N95 tak stím najedeš 128km a když ti žere 11,5 Ethanolu tak najedeš 167km. Jo je to blbejch necelejch 40km jenže když dost jezdíš, tak to máš zachvilinku zaplacený. A pak už bych řekl, že opravdu šetříš oproti nějakým Shell full save a podobně. Na LPG to nemá, ale i tak bych řekl, že když hodně najezdíš, tak se ti to vyplatí.
Napsal: pon 17.09.2012 20:57
od Lukas92
fabledwarrior píše:To že to žere plastový hadice je nesmysl.. přečti si pořádně specifikace... všude ti to vyvrátěj. A proč bys Ethanol ředil 1:1 s benzínem? Vždyť tam je jasně napsaný, že to má 85% ethanolu a 15% N95. Jinak nevím kde jsi to četl, ale ve většině lepších firem ti budou garantovat maximální zvýšení spotřeby o 15% a pokud to přesáhneš, tak ti vrátěj peníze a omluvěj se ti, takže asi to s tou spotřebou nebude tak hrozný... vychází dejme tomu na 1,5 litru na 100 km víc což není tak hrozný. Za dejme tomu 500 natankuješ 19,2 litru Ethanolu a nebo 12,8 N95. Jestli ti auto žere dejme tomu 10 na 100 s N95 tak stím najedeš 128km a když ti žere 11,5 Ethanolu tak najedeš 167km. Jo je to blbejch necelejch 40km jenže když dost jezdíš, tak to máš zachvilinku zaplacený. A pak už bych řekl, že opravdu šetříš oproti nějakým Shell full save a podobně. Na LPG to nemá, ale i tak bych řekl, že když hodně najezdíš, tak se ti to vyplatí.
sice plyn vyjde na provoz na provoz o dost levněji ale pořizovací cena je někde jinde...
Napsal: pon 17.09.2012 20:58
od fabledwarrior
Právě proto... pořizovací cena LPG do mýho auta by byla asi stejná jako celková cena toho auta. Takže to je nesmysl. Ale pořizovací cena tý jednotky pro E85 je lidová a dá se na tom taky něco ušetřit.
Napsal: pon 17.09.2012 22:43
od shade741
hadici sem vyměnoval osobně věř si čemu chceš- uvolnuje změkčovadla, a sám si o tom něco zjisti ethanol má na stejnou výhřevnost jiný směšovací poměr, proto ho musíš dopravit do válců více za stejný čas než benzínu, takže si auto musí přidat na vstřikovačích a pokud to ty kapacitně zvládnou, tak logicky jde spotřeba nahoru. Proto oněch pouhých 15% navýšení spotřeby logicky nechápu- dopravím tam stejně(případně 15%+) paliva které je na výhřevnost k poměru uplně jinde(což tech 15% navíc nepokryje) než benzín a pojede to stejně?

Ohledně výhody oktanového čísla- to by musely mít e 36 uplně jiné komprese v motorech aby to mělo opravdu znatelný efekt. Takže v čem je ta jednotka na ethanol kouzelná by mě fakt zajímalo , případně co upravuje atd
Napsal: pon 17.09.2012 23:33
od fabledwarrior
Úprava motorů spočívá namontováním řídící jednotky E85, která prodlužuje dobu vstřiku a řídí složení směsi paliva. Řídící jednotka je ovládaná automaticky a sama rozpozná na jaké palivo jedete, dokonce v jakém poměru je E85 k Naturalu a na základě výfukových plynů sama určí bohatost směsi. Dále při nízkých teplotách v zimě nastaví velmi bohatou směs na start. Bez této jednotky Vaše vozidlo v zimě nenastartujete, škodíte motoru a hlavně zvýší se Vám spotřeba o 30% což je kontraproduktivní. Zde vznikly fámy o zvýšené spotřebě užíváním E85, pouze u nás garance zvýšení spotřeby na E85 max. do 15% (jinak vracíme peníze).
Častým problémem u vozidel přestavěných na palivo E85 bývá vysoká spotřeba. Tento problém je v drtivé většině případů způsoben neúplně funkční Lambda sondou!! Nefunkční lambda sonda se při jízdě na benzín často nijak neprojevuje, protože vozidlo konstruované na toto palivo je schopno si ,,dopočítat(odhadnout),, přebytek kyslíku ve výfukových plynech.
Jinak tomu je, pokud vůz upravíte na palivo E85, protože právě lambda sonda je při přestavbě na Ethanol hlavním čidlem, od kterého se vše odvijí, protože měří přebytek kyslíku ve výfukových plynech a jak je známo, tak Ethanol obsahuje cca 30% kyslíku a benzín maximálně 3%. Díky lambda sondě tedy řídící jednotka může ,,rozeznávat,, druh a nebo poměr paliva, aby jej mohla správně dávkovat.
Ethanol vlastně není o nic víc korozivní než ropný benzín - protože vážnou korozi způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpouští. Za předpokladu, že nebyla voda v nádrži před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, neboť se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.
Etanol zničí těsnění a hadičky? U aut z 90-tých let příliš nebezpečí nehrozí - gumové hadičky z neoprénových, silikonových a teflonových hmot jsou k palivu prakticky netečné.
Asi tak?
Napsal: úte 18.09.2012 00:25
od shade741
Stále jsi mi neodpověděl na otázku jak je možné, že palivo co má o 40% výhřevnost na poměr menší zvedne spotřebu jen o 15% ? Neříkám že to nelze, jen mi to nejde do hlavy. Auto neupravené a jezdit na ethanol- dle mych osobnich testu z pohledu uspory- hloupost- lambdu mám OK. Auto s krabičkou- osobní zkušenost nemám, pouze od člověka co už vystřídal asi tři různé a tam po upravě vycházela uspora na 100 l paliva cca na 50 - 150 Kč což je dost směšné bohužel. Nevim jak konkretne primo tenhle upravce co popisuješ a jestli sou v nich rozdily sam jsem netestoval, rozhodně se e 85 nebráním pokud mi někdo opravdu je schopen doložit že to funguje na e 36 jak 4val tak r6 a je tam uspora

Rozhodně bych byl taky rád kdyby to fungovalo ty ceny sou otřes, jen se mi enchce vyhodit prachy oknem za nakou krabičku
Napsal: úte 18.09.2012 01:01
od fabledwarrior
Hele já jsem se taky nedočetl, jak je to možné, ale když ti to garantujou vrácením peněz, tak proč to řešit? Prostě když to nebude fungovat, tak ti to vyndaj, vrátěj peníze a jedeš dál. Jediný co vím, že to upravuje předvštřik a směs paliva. Co jsem se ještě dočetl, tak právě vtěch krabičkách je hodně velkej rozdíl. Je to hlavně vtom, že některý ty krabičky fungujou jen na oko a to na co jezdíš buď nastavíš ručně, případně to ta jednotka pořádně ani nečte a spíš odhaduje a proto to je nahovno. Proto musíš vybírat tu plně automatickou s čtením z lambdy, ta to pozná na 100% ať natankuješ cokoli, vždy to správně určí, jak vstřikovat palivo. Dál se ta jednotka ještě kalibruje na každej typ motoru a podobně.
Napsal: úte 18.09.2012 01:13
od Lucifer
Stačí 2 větičky na smlouvě nebo faktuře že ti peníze vrátí jen např do 100km od montáže systému. Najedeš 100km řekneš si, že to nejdřív vyzkoušíš až to zjistíš, že to tak výborně nefunguje jsi v prdeli protože sis nepřečetl Všeobecné obchodní podmínky se kterými si souhlasil při podpisu faktury.
Nevím nesetkal jsem se s tím, ale kdo ti v dnešní době bude něco garantovat vrácením peněz.
A jak píše shade, fyziku jen tak neochčiješ

Napsal: úte 18.09.2012 08:29
od Francis
Bioethanol je levnější jen díky jínému zdanění. Výroba jednoho litru biopaliva vyjde dráž než vytěžení ropy a zpracování. Jak dlouho ještě bude únosné biopaliva dotovat? Jakýsi pohlavár EU prohlásil, že max. do roku 2020. A možná že ani to ne.
Napsal: úte 18.09.2012 10:12
od Lucifer
Doufám že v roce 2020 už budeme mít dávno po EU

Napsal: úte 18.09.2012 10:16
od fabledwarrior
Tak je jasný, že si tu smlouvu nejdřív dobře přečtu.
Jinak co bude v roce 2020.. kdo ví, ale jsem si jistej, že tohle auto mít už nebudu, takže mi to nijak nevadí:D
Napsal: úte 18.09.2012 16:37
od Totic
A co má stát ta Bio krabička ?

S výhledem pro (M)ethanol

do 2020 by se to mohlo pořád vyplatit a pak ji dát pryč.
Doufám, že v 2020 už budu mít BMW i8, nebo nějaký vychytaný LPG..

Napsal: úte 18.09.2012 17:03
od fabledwarrior
Stojí to 4 000,- + práce
http://www.automedik.cz/palivo-prestavby-e85.html
Tady od tý firmy si to nechám udělat já.
Napsal: čtv 20.09.2012 10:23
od michal09
Ach jo, doba je zlá, takže se ani nedivim že každej chce do auta kdejaký plyn, LPG, etanol, metanol a kdo ví co ještě...

Takže se to snažím tak trochu pochopit, ale stejně mi to jde dost proti srsti, osobně bych si něco podobného do auta nedal ani za zlatý prase, páč bych ho tím v mých očích úplně degradoval. Pokud nemám na provoz auta, prodám ho a pořídím úsporněší, těmhle kompromisům s heslem "za málo peněz hodně muziky" moc nevěřím, sry...
Jinak ohledně toho Nitro+ si rovněž myslím že se jedná o marketignový tah a pod novým názvem se skrývá staré 100 octanové palivo od Shellu. Já u 100 oct. benzínu preferuji Vervu

Napsal: čtv 20.09.2012 10:52
od fabledwarrior
Ona tohle je otázka pohledu. Naprosto bych s tebou souhlasil, kdyby to palivo nějak to auto opravdu degradovalo. Jenže ono tomu tak není a dokonce to tomu autu prospívá. Jak je známo, kompletně to pročistí motor, nezakarbonuje ti ho, má mít větší výkon díky většímu oktanovému číslu (kvůli tomu to ale nechci), a ještě uděláš radost ekologům:D Takže to auto určitě nedegraduješ. Tak proč jezdit za draho, když to jde levně? Já neříkám že na provoz toho auta nemám, ale nejde mi na rozum, proč bych měl jezdit za draho a dotovat vládu, když můžu jezdit levněji a za ty peníze třeba pozvat přítelkyni několikrát navíc na večeři nebo jí něco koupit. Takhle to beru já...
Napsal: čtv 20.09.2012 10:55
od Lucifer
Proto mám na daily naftu a vládu jsem nedotoval snad ani jednou co to auto mám
A za ty ušetřený peníze auto už dostalo pěknou péči

Napsal: čtv 20.09.2012 10:57
od fabledwarrior
Proto taky šetřím na diesel:D Já chci 330d E46 a přesně vím, že vládě taky nedám ani korunu:D
Napsal: čtv 20.09.2012 11:52
od michal09
fabledwarrior píše:Ona tohle je otázka pohledu. Naprosto bych s tebou souhlasil, kdyby to palivo nějak to auto opravdu degradovalo. Jenže ono tomu tak není a dokonce to tomu autu prospívá. Jak je známo, kompletně to pročistí motor, nezakarbonuje ti ho, má mít větší výkon díky většímu oktanovému číslu (kvůli tomu to ale nechci), a ještě uděláš radost ekologům:D Takže to auto určitě nedegraduješ. Tak proč jezdit za draho, když to jde levně? Já neříkám že na provoz toho auta nemám, ale nejde mi na rozum, proč bych měl jezdit za draho a dotovat vládu, když můžu jezdit levněji a za ty peníze třeba pozvat přítelkyni několikrát navíc na večeři nebo jí něco koupit. Takhle to beru já...
Ano je to otázka pohledu... Denně jezdím s firemní naftovou Octávkou, Bávo mám pro radost a jako koníček... Degradovalo nebo nedegradovalo, to je taky otázka pohledu, prostě je to zásah do motoru a to mi nikdo nevymluví a já do motoru prostě zasahovat nechci, viděl jsem jak vypadala V8 po instalaci LPG a spadla mi čelist údivem... A ono taky v dnešní době nesmíš všemu věřit... jako že to autu dokonce prospívá, čistí motor a přidává výkon, to už je jako reklama na vzduchové filtry, laděné koncovky výfuku nebo podobné vylepšováky...

Ale je to každého věc, o tom žádná

Jo a Ekologové jsou jedni z posledních lidí na Zemi komu bych chtěl udělat radost...
PS: berte mě s rezervou já si do auta nenechám nainstalovat ani handsfree, protože to beru jako zásah do elektroniky vozu
