Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 zase ten volnoběh

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#21 Příspěvek od fizzer »

Tak už se mi to podařilo nasimulovat :twisted: a hned dvěma způsobama.

- když na okamžik odpojim a zas připojim čidlo teploty chladící kapaliny (to zelený), tak to udělá přesně ono! čidlo (asi) funguje správně, ohmická hodnota se mění s teplotou plynule a odpovídá manuálu. nicméně se mi nepodařilo naměřit žádné napětí v tom štekru, nevíte někdo, jak přesně to funguje? tu gumu jsem stáhnul a dráty jsou v pohodě. ale zas, kdyby tam nešel proud, tak by se nijak neprojevilo to odpojení a připojení... hm.

- když mám sundanej filtrbox a motor běží, a já na moment přiblížím ruku k váze (ne že zakreju ten otvor, ale jen tak na centimetr až dva od něj), tak to taky udělá to samý. wtf? ta "deka" ze spodní strany kapoty neplandá a nic jinýho co by mohlo ucpat vstup do filtrboxu tam neni...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#22 Příspěvek od Kami1 »

jak je to čidlo zapojený nevím, ale předpokládal bych, že by tam mělo být při odpojení 5V a při zapojení čidla napětí závislé na teplotě (dělič)

to zakrytí rukou by zas značilo špatný měření vzduchu

kopnutí do plynu jsem myslel:
volnoběh -> kopnout do plynu na cca 2krpm (plyn ani chvíli nedržet) -> sledovat padání na volnoběh, jestli se to neprohoupne
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od castro »

kdyby jsi trochu hledal, tak je toho tady napsáno o tomhle problému mraky.

Podle mě za to může olejovej separátor. Ale nevim jak je to u M50.

investice ne větší než 1500. Na tuhle věc je diagnostika právě krátká, protože je to čistě mechanická věc. Díky zhrudkovatělýmu oleji už ta membrána co v něm je nepracuje správně a projevuje se to přesně jak popisuješ. Já jsem si tim taky prošel, všechny možný čidla vyměněny ale tohle to rozlousklo. Někde i BMW uvádí výměnu po 100-150tis km.

je to ta věc na hadici pro olejový výpary co vede z ventildeklu a vrací se přes ten separátor zpátky do olej.vany.

Obrázek
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od castro »

Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#25 Příspěvek od Kami1 »

castro píše:kdyby jsi trochu hledal, tak je toho tady napsáno o tomhle problému mraky.

Podle mě za to může olejovej separátor. Ale nevim jak je to u M50.
fizzer píše:...
dále jsem kvůli eliminování možnosti přisávání falešného vzduchu zrušil odvětrání nádrže a klikové skříně do sání, oboje je odvětráno do atmosféry, příslušné vstupy do sání samozřejmě pečlivě zaslepeny.
...
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od castro »

Tak jsem nepozorne cetl...
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#27 Příspěvek od fizzer »

a navíc tam separátor nebyl ani předtím, hadice z ventildeklu vedly přímo do kolena sání... resp. ta tenká do sacího potrubí. :)
Odpovědět