Stránka 2 z 2

Napsal: pon 04.04.2011 00:25
od starML
starML píše:Kdyby to bylo moje auto, tak v tom 20-pólu propojím 15+17+20 a INPA nastavím na INTERFACE=ADS a mělo by to jet. Ale ještě budu chvilku študovat, jestli na něco přijdu.
Na http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1489947 se tento problém řeší :

Hi to get inpa to work with this chip you need too
#2 connect pins17&18&20 together on your ftdi chip
#3 load drivers from .ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
#4 configure
#5 connect to inpa ?

Jen to 17&18&20 asi bude překlep

Napsal: úte 05.04.2011 20:23
od Kalasnikov
díky, no oni tam řeší FTDI čip takže USB-COM převodník pokud to chápu dobře. Ale o víkendu to zkusím propojit podle tvojí rady a uvidím, snad to dobře dopadne.

Jinak jsem zjistil ještě jednu věc že jsem schopný se dostat do ecu S50 M3

sice postupně vyskakují chybová hlášení o nefunčních skriptech a jejich odklikáváním se mi po řádku zobrazí celé menu (ale samozřejmě nic nejede)

Napsal: pát 13.05.2011 19:49
od Kalasnikov
Tak konečně jsem se dostal k tomu přepojit ten kabel ( spojit 15+17+20) , a tudy asi cesta nepovede, načíst DME nešlo tentokrát s novou hláškou "control unit is disturbed" ale nešlo se dostat ani do jednotek abs atd.

Napsal: pát 13.05.2011 23:02
od starML
1.5 IFH-0010: Data transmission to control unit disturbed
This problem can occur with XP computers with the OBD interface.

Reason:
With Windows XP, it is not possible to automatically set the receive and transmit buffers using OBDSetup.exe, like in Windows NT.

Solution:
Set the receive and transmit buffers to 8 as shown in the following:
Use Start à My Computer à Control Panelà System à Hardware à Device
Manager à Ports (COM & LPT) and then click with the right mouse button to call up the properties of the COM port that is being used. Under the Port Settings tab, set the Data bits of the receive and transmit buffers to 8.

Více najdeš v INPA_FAQ.pdf - zkus stejdu Gůůůgla

Napsal: sob 14.05.2011 01:44
od Kalasnikov
Díky, ale takhle už to nastavené mám.

Napsal: ned 22.05.2011 17:48
od MUF_IV
Ahoj, ted jsem procetl cele vlakno. Mam stejnej problem resim to uz dva dny a porad nic, cista instalace XP, Serial port nakonfigurovan FIFO, registry OK, hodntoy 8-8, Taky me napadl seriovy kabel ale jiny nemam, musim koupit. Jinak jsem mel INPU funkcni, CARSOFT maka bez problemu takze prevodnikem to nebude..skoncim v inpe na hlasce IFH-0003 datatransmission to iterface disturbed.. at zemním na ADS nebo OBD :(((

Mám E39 rv 2001, je tam kulatej konektor, je to teda OBD??

Napsal: ned 22.05.2011 19:02
od starML
INPA FAQ říká :
1.4 IFH-0003: Data transmission HOST/Interface failed
Reason 1: In the Ediabas.ini file, the interface is set to STD:OBD. However, you have connected an ADS connector.
Solution 1: Modify the interface setting.

Reason 2: The data transmission failed when sending (e.g. short circuit in the line).
Solution 2: Get rid of the short circuit, for example.

Reason 3: Connector not connected or no power supplied.
Solution 3: Check whether the connector is connected and is supplied with power.

Reason 4: The device manager has been used to disable the FIFO buffer for COM1.
Solution 4: In the device manager (Windows XP: Enter “Start” à “Control Panel” à “System” à “Hardware” à “Device Manager” à Ports (COM & LPT)), and then select COM1 from the ports. Then under the “Port Settings” tab, select “Advanced”. There must be a check-mark by “Use FIFO buffers” and “8” must be selected for the receive buffer and transmit puffer.

Musíš pochopit, že kulatý 20-pin je tzv. OBD-I, hranatý 16-pin je OBD-II - to jsou diagnostické konektory. A potom jsou módy komunikace - OBD a ADS. Ty se nastavují v tom INI souboru. Já mám kulatou 20-pinovou a funguje mi to i v módu ADS, i v módu OBD, protože v zásuvce mám obsazené a zapojené piny 15 (L-line) a 17 a 20 (K-line).

;Starší auta (do 95)- mód ADS, komunikuje po pomalé L-Line i rychlé K-Line. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE=ADS
;Novější auta (od 95) – mód OBD, komunikuje jen na rychlé K-Line. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE= STD:ODB

Pokud to je auto 2001, měl by jsi mít v Ediabas.INI
Interface =STD:OBD

A teď mi není jasné, jaký interface používáš. Mě totiž INPA s interfejsem na Carsoft nefunguje a obráceně. Pošli mi ten Tvůj Ediabas.INI ze složky C:\EDIABAS\Bin . Mail máš v SZ.

Napsal: pon 23.05.2011 07:18
od MUF_IV
Aha, tak v těch konektorech a komunikacích jsem měl docela zmatek. Poslal jsem ti ediabas.ini e-mailem a ještě pro jistotu fotku toho co mam, aby se přece jen nevyjadřoval špatně :) Kdysi mi to chodilo perfektně, sice jsem se v tom moc neorientoval, ale běželo to..je to sice dávno, ale zkoušel jsem s tím ovládat pomocí funkce remote auto a šlo to, tudíž ani nepedpokládám že by byl vadný převodník když CARSOFT jede v deafult konfiguraci a ledky na převodníku při komunikaci blikají. Ještě dotaz, musí být auto nastartované pro INPU, nebo stačí mít klíček na kontrolkách?

Napsal: pon 23.05.2011 10:31
od voTon
nevim jak vam ale me inpa poradne nechodila na zadnym aute pred rokem cca 98, sem tam nejaka jednota, ale jinak vcelku k nicemu, inpa jse skvela, ale prakticky jen na e46 a e39. na starsi modely jedine gt1 :) protoze carsoft 6,5 je taky marnej.

Napsal: úte 15.07.2014 14:55
od blinker
díky za supr rady :)

Napsal: pon 06.04.2015 00:24
od zzeli
Ahoj, hledal jsem docela dost, ale nenasel jsem nasledujici.
Kam se ma na RS232 rozhrani na PC napinovat L-line signal?
http://www.usconverters.com/index.php?m ... page&id=61

Dneska jsem napichnul 740i r. 95 na INPU a povidalo si to jenom s DME, prevodovkou, ABS a pak uz prakticky s nicim. Tak podezrivam, ze mam spatne L-line vodic. Ted ho mam na pin 7 (RTS) COM1 portu.

Jinak K-line mam pres prevodnik na RX a TX (pin 2 a 3 COM1 portu). COM1 port je plne fcni, nastaven na doporucene hodnoty. Pri vycitani treba motoru to jen blikne a je to tam hned na prvni pokus i opakovane, tak snad je ta komunikace nastavena dobre.
Na kulatem OBD konektoru mam zapojeny vodice:
napajeni (14), zem (19), L-line (15 - je osazen) a K-line (20).
Pin 17 osazen nemam, takze nezapojen.

Je k necemu ignition? Musi to byt taky privedeno na RS232? INPA to k necemu pouziva krom toho ze rozsviti ze je zaply zapalovani a baterie?

A jeste doplnkovy dotaz co s reset pinem na OBD (7)? Da se taky nekam zapojit? Tech vystupu na RS232 zase tolik neni a zapojit ho na vstup nema smysl.

Napsal: pon 06.04.2015 01:05
od starML
Obrázek

Mezi RS232 a diag. konektor ještě patří interface - rozhraní
Obrázek

Dříve se to rozhraní dávalo do extra krabičky
Obrázek
Obrázek

Nyní se to už vejde přímo do konektoru
Obrázek

V tomto případě bych použil mód Ediabasu pro starší auta (do 95)- mód ADS, v souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE=ADS
Novější auta (od 95) – mód OBD, v souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE= STD:ODB

A teď je důležité, jestli v tom kabelu máš propojení pinu (15) kulaté 20-pólové zástrčky OBD-1 a např. pinu (15) hranatého 16-ti pólu OBD-2. Tedy jde o to, jestli ten interface vůbec podporuje L-Line a signál se nějakým způsobem na pin (15) OBD-1 dostane. Dělá se to např. propojením uvnitř toho 20-ti pólu, kde jsou již propojeny piny (17-TxD2) a (20-TxD1) + se ještě spojí s pinem (15-RxD). Koukni do toho 20-ti pólu, zkontroluj si nastavení FIFO UART, rychlost bych dal tak na 9600bit/sec, aby ŘJ vůbec stíhala komunikovat a počítač ji neuhonil, 8 bitů, parita žádná, stop-bitů 1, řízení toku žádné.

Pokud to vyžaduje mód ADS, musíš mít originální sériový port v počítači, žádné USB-Serial konventery na ADS mód nefungují a na 16-pólovém konektoru ani signál L-Line vyveden není, takže do do kulatého 20-pólu nepřivedeš. Zkusil bych využít výše zobrazený ADS-2 interface nebo tento od doitauto.de .

Obrázek

Napsal: pon 06.04.2015 01:51
od paveld
Pokud usiluješ o vlastní homemade ads interface, doporučuju pročíst tohle:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... page11#254

Konkrétně ta MKII verze od HansV opravdu funguje.

Napsal: pon 06.04.2015 02:56
od zzeli
Projel jsem to schema verze MK2 a musim rict, ze to funguje uplne jinak nez to co mam ted, nicmene logiku to ma. Tak to prubnu a uvidime. Diky za link, to bych hledal tezko :)

Napsal: čtv 04.06.2015 21:40
od zzeli
Tak jsem postavil diag dle odkazovaneho schematu a potvrzuju funkcnost na 740i 4/95. Jeste jednou diky za link :)