Stránka 2 z 2
Napsal: úte 28.12.2010 08:37
od Paavo
Me by zajimalo, esli RJ, pokud tam jde opravdu o 20% vice vzduchu, dokaze toto korigovat obohacenim smesi->pak ale nastava domnenka, ze to vice zere.Tyhle mereni uz maji ale docela vejsku a mozna by stalo za zvazeni , pokud je tu nejaky vzduchotechnik, se pokusit spocitat novy vedeni k vaze.
Napsal: úte 28.12.2010 11:43
od BudVlad
Na webu se najdou testy filtrů, které jsou ale od výrobců a dokazují že ten jejich je nejlepší. Tady je jeden amatérský test od studenta master's in engineering managemen. Test dělal na 6ti filtrech: Napa Gold, Amsoil two stage foam, Jackson Racing two stage foam, Baldwin fiberous, K&N a Mazda factory replacement.
Test filtrace dělal na své Mazdě Miata (MX3). Za testovaný filtr dal druhý filtr na kterém je vidět kolik toho filtr propustil:
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest3.htm
Pro test propustnosti byl použit vodní manometer:
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest2.htm
Výsledek testu je, že K&N propustí víc nečistot než standartní papírový filtr, ale má o něco málo lepší propustnost než ostatní testované filtry.
“If you need the 0.14% better airflow, than the K&N is hands down the best filter”.
Napsal: úte 28.12.2010 12:00
od blesk666
BudVlad: pekny test dik za neho. Jednu vec tam ale postradam - ucinnu plochu filtrov - cim je vacsia tym je vacsia aj nasavacia plocha a mensia restrikcia (samozrejme zvacsovanie nad hranicu ekvivalentneho prierezu uz straca zmysel). Moj seriovy panel Filter v Cupre R mal o cca 30% mensiu ucinnu plochu ako plocha pouziteho Sprintfilter KD1R s ktorym som nameral v maxime o cca 20% vacsie mnozsvo vzduchu ako bolo pocitane v mape. (za inej teploty a v inych otackach bolo mnozstvo vzdy mensie ako tych 20%). Logy mam ulozene kto by mal zaujem. (mala oprava Miata je MX5 - to je ten legendarny Roadster postaveny Mazdou podla Lotusu Elan)
Napsal: úte 28.12.2010 12:37
od BudVlad
Jo opravuji se. V USA a Kanadě se označuje jako Miata, v Evropě MX 5.
BTW: Miata, hlavně ten původní model se hodně podobal Elánu, ale výkonostně ne. (S Elánem jsem závodil).
Napsal: úte 28.12.2010 14:03
od BudVlad
Ještě k těm filtrům. U toho Elána jsem například nepoužíval žádný filtr. Měl 2 dvojité webry a krátké trubky bez filtrů. U závodního auta jde hlavně o maximální přívod vzduchu a fitrování není tak důležité. Často se u závodních aut používají Pipercross filtry vyráběné v Anglii. Používají foam a dostanou se i na běžný silniční provoz.
http://www.pipercross.net/competition/technical.asp
Napsal: úte 28.12.2010 23:47
od Paavo
takze nakonec asi jdu do nerezovy trubky od vahy naohybanou na co nejmensi uhly kvuli snizeni tlakovy ztraty vrazenymi odpory a kuzel prsknu do nafuku na brzdu.Jeste by me zajimal nazor na to, jak byste pritupovali k vyrazeni gumoveho kolena za vahou vzduchu a nahrazeni tohoto opet lestenym nerezovym kolenem, kter by bylo uvnitr hladke a nezpusobovalo turbulence,zakonite zbrzdeni toku vzduchu a snízení nasateho mnozstvi za sací cyklus.
Napsal: úte 28.12.2010 23:57
od blesk666
nahradou povodneho vlnovcoveho kolena za hladke urcite nic nezkazis-naopak. filter k nafuku je z hladiska privodu vzduchu a oddelenia od tepla ok, j etam ale problemn s vodou - mal som na primere GT AEM CAI (Cold Air Intake - origo na to auto) a aj ked som sa vyhybal vode bol filter uplne premoceny. keby som auto vtedy nepradal, asi by som s tym dalej kazdy den nejazdil
Napsal: stř 29.12.2010 00:15
od Paavo
na denni jezdeni to neni .......... a vyhledove ani nebude.Tedka s tim nalitam tak do 5000km za rok.A pocitam tak za pul roku, ze pujde komplet na racing-civilni upravu s tim ze se vse odlehci (bude spis tat v garazi

).Jak ja rikam, vyhonenejch ///M poweru je mraky, chci udelat spicovou 2.5L s pomerem hmotnost/vykon nekde k 4,5.
Napsal: stř 29.12.2010 01:53
od Jamall
Je pravda že auta určené na závodění nemají filtry, ale zas se nepočítá s tím, že ten motor musí namotat dalších 100 000km...co závod to motor ven...kontrola pístů, ojnic, ventilů a pravidelně nový olej + vstřiky….pokud to bereš opravdu vážně.
Když to vememe oběktívně, tak tahat kužel dolu k silnici je vcelku blbost. V létě se silnice rozpláli na X stupňů a taháš teplí vzduch. Cpát ho někam do prostoru před tolik potřební chladič u závodních aut je taky blbost. Nejlepší, nejlevnější a nesilnější varianta je předělat orig. sáni na „náporové“. Místo jednoho světla udělat trychtýř a vést ho přímo do boxu….nebo zbastlit kapotu kapličkou
Jinak za dob naších dědů se dělaly svody tak, že se trubka zasypala pískem, zavařila na obou stranách, následně rozpálila a pak tvarovala. Písek uvnitř zaručoval, že se trubka nesplácla k sobě jak ve svěráku a taky jsi vytvořil hladkou cestu uvnitř.
Jestli chceš svářenou trubku, tak ji nech zevnitř opískovat….
Napsal: stř 29.12.2010 09:08
od Paty
nerezovou trubku nemá cenu dělat

je zbytečně těžká a špatně se tvaruje

trubky který jsou org. jsou hliníkový,nebo plastový...
jestli si chceš ušetřit práci a zbytečnej čas tak si kup normálně plastový trubky na vodu(takový šedý) podle tvejch rozměrů + kolena podle určitejch stupnu ohlý, a jenom si to sání od klapky až po kam to chceš natáhnout poslkládej a je to udělaný... už jsem to na nějakým autě viděl.... a vypadá to normálně když to ještě hodíš do nějaký barvy, a svůj účel to splnuje...

Napsal: stř 29.12.2010 09:31
od cybernetworm
Tak tak, odpadní roury z OBI a za slušný peníz a jak poslouží. Nerez dělají spíš kvůli tlaku když mají turbo který tlačí fakt hoodně

Napsal: stř 29.12.2010 09:48
od Paavo
takze nerez je zbytecnej jo?Ja prave mel strach, aby se ty plastovy instalatersky trubky neroztekly.Prece jen je v sani docela teplo.
OT:S tou upravou to beru tak, aby auto bylo co nevic odlehceny (v ramci moznosti a hlavne kvality) motor po generalce,chip,vacky,zvysena komprese.......proste,aby to slouzilo plnohodnotne jako priblizovadlo pro max. 2 lidi ale melo to vysoky potencial.Na zavody bych to netahnul.
Napsal: stř 29.12.2010 11:58
od blesk666
tvarovana trubka ma oproti skladanej vyhodu v prave v hladkych stenach bez prechodov-zamedzuje to turbolentnemu prudeniu =ucinnejsie plnenie. Ak to budes skladat z odpadovych tak to radsej nechaj origo. Tenkosetnne nerezove trubky nebudu nejak dramaticky tazke, vie ti to na mieru vyrobit napr firma AMA v Modre. Ak by si to chcel dotiahnut na tie trubky mozes namotat Termotec pasku (termotec je znamy hlavne kvoli paskam na vyfuky, ale robia aj pasky na oizolovenie prave sacich potrubi, mam doma este z byvaleho auta cca 2m zbytok)
Napsal: stř 29.12.2010 12:01
od BudVlad
Jestli budeš z auta dělat racing special, tak jako filtr doporučuji Pipercross. Dělají competition filtry (
http://www.pipercross.net/competition/ ) a také tam dostaneš různé díly k sání (
http://www.pipercross.net/competition/products.asp ).
Zajímalo by mě co budeš dělat s motorem a kolik do toho budeš investovat. Je tady v Budějcích někdo kdo může odlehčit a vyvážit díly z motoru?
Co budeš dělat s podvozkem?
Napsal: stř 29.12.2010 12:17
od blesk666
pisal prave ze na zavody to nebude.
mam kamarata co do uprav Almery Gti dal cca 20tis eur (ziadne vyhodene prachy za opticky tuning-pardon styling) a s autom nebol ani raz na okruhu-su taki ludia pre ktorych je aj cesta ciel
Napsal: stř 29.12.2010 13:37
od Jamall
Záleží jak moc chceš shodit váhu, instalatérská trubka snese opravdu hodně vysoké teploty ale na váze nic neubere a taková práce je na*hovno. (máte ji doma pod umyvadlem a denně do ní liješ horkou vodu z rychlovarné konvice)
Když použiješ tlačítko "hledat" tak od místních seženeš polykarbonát místo skel...lamino díly, jako kapota, kufr, dveře, blatníky, atd. V neposlední řadě můžeš pokračovat sám doma....startér, klima, altík, int ven. Kup gelovou vysokokapacitní baterku, skořepiny s trubkovým rámem. Splaš 13“ litáky nebo Mková kola, s váhou se nechá čarovat.
Napsal: stř 29.12.2010 14:13
od blesk666
jamal: nechce zavodne auto takze tymto smerom asi nie.
skor si kup dvere z M3 E36 3,2 - su hlinikove - usetris spolu cca 30kg - vzhlad, funkcnost origo dveri a je to super ze neodlahcis auto len na jednom konci ale v strede - cize nemenis vyvazenie auta.
dost ubere z hmotnosti vymena vyfuku (origo mas liatinove zvody-plechove(nerezove budu vyrazne lahsie) kat, tlmice vyfuku prec-tiez dost redukcia hmotnosti.
disky - 13-ky asi na 325 neda kvoli brzdam. musel by mat max 250mm kotuce. asi najlacnejsie nove lahke disky su ATS DTC Superlight - 17" (17x7 s ET 37 ma 7,2kg, 17x8 s ET 20 ma 8kg) disk je cca o 1,5-2kg lahsi ako najlahsie M-kove disky. 1kg usetreny na hnanej naprave je cca ako 7kg mrtvej hmotnosti na nepohyblivych castiach - lepsia trakcia, zrychlenie, reakcie podvozka (menej odkskuju kola), kratsia brzdna draha...
sedacky - nahrada seriovych za lskrupiny (seriove maju 17-30kg kazda predna - podla typu). skupiny od 5kg carbonove po cca 8kg lacnejsie laminatove
to su lahko a nie velmi draho odlahcitelne casti, samozrejme da sa ist ovela dalej ale na denne jazdenie su vyssie uvedene upravy uplne bez problemov a budu pritom uz citelne na jazdych vlastnostiach
Napsal: stř 29.12.2010 16:55
od cybernetworm
Dle katalogu na M3 hliníkových dveřích je to na obou 15.2kg. takže 7,5 na jedněch.
Sedačky se dají sehnat skořepiny co jsem našel a váha krásných 6.5kg za slušnou cenu.
Na zadních sedačkách pokud někdo nepotřebuje a kravinách v kufru vč menší baterky a rezervy se dá ušetřit cca 50kg což už je znát na e36.
Napsal: stř 29.12.2010 17:24
od blesk666
tie dvere som sa sekol dik za opravu 15kg na oboch.
inak vyhazdanie zadku je dobre tak na sprint nie na jazdenie. auto bude spatne vyvazene a co ziskas na rovinkach to stratis v zakrutach. treba vzdy odlahcovat tak aby sa bud zachovala alebo priaznivo zmenili pomery predok/zadok