Stránka 2 z 3

Napsal: pát 03.12.2010 21:36
od jarda
Tak to mi dělala slabá baterka... když už jsem nastartoval tak jsem mohl celý den jezdit a startovat v pohodě, další den také, ale když jsem to auto nechal stát víc než dvě noci tak pak už to startovalo hodně špatně. Vyměnil jsem baterku a hotovo.

Napsal: pát 03.12.2010 21:45
od Kami1
jak jezdíš dlouhý štreky?
30 minut projeď auto, zastav, nech nakoplej motor,
zapni světla, ventilátor a výstražný a změř napětí na baterce, mělo by být nad cca 13.5V(altík),
chcípni motor, světla atd. nech zapnutý, napětí by nemělo klesnout pod 12V.
nauč se psát, alespoň oddělovat věty

Napsal: sob 04.12.2010 16:56
od kubikula420
Tak jsem to meril altik dava 13,8V pod zatizenim a baterka neklesne pod 12V.

Napsal: sob 04.12.2010 18:33
od Kami1
to značí ,že baterka i altík by měly být ok,
ale baterka by mohla trpět ještě vysokým samovybíjením, to poznáš tak, že nenastartuješ i když byla baterka po ty 3-4 dny odpojená
zkusil bych tam na zkoušku dát jinou baterku
pokud to jde, můžeš zkontrolovat hustotu elektrolytu

Napsal: sob 04.12.2010 18:45
od kubikula420
Nemam kde vzit dalsi baterku:(.Jinak baterka je bezudrzbova

Napsal: sob 04.12.2010 18:52
od Kami1
tak ji zkus na ty 4 dny odpojit a když nenastartuješ, tak je špatná,
když ano, něco ti tam víc žere
jak jezdíš dlouhý štreky?

Napsal: ned 12.12.2010 20:23
od kubikula420
tak dnes po zhruba 9 dnech sem nenastartoval znova sem meril odber po zamknuti 0,18A po odemceni 0,08A

Napsal: ned 12.12.2010 23:27
od kubikula420
a meril sem to tentokrat!!! na 10A rosah!! tak ze celkem 0,18A alarm 0.10A a auto 0.08A

Napsal: pon 13.12.2010 00:06
od Kami1
co takhle se naučit číst a odpovídat na otázky (pokud teda potřebuješ pomoct)?

jak jezdíš dlouhý štreky?????????????????????????????????

měls po těch devět dnů odpojenou baterku????????????????????????????

napojils měřák při měření odběru bez přerušení napájecího okruhu,
resp. taky: počkals s měřením pár minut po zamknutí?????????????????????????????????????????????

Napsal: pon 13.12.2010 09:57
od kubikula420
trasy nejak moc dlouhe nebyly ale asi 5 dnu jsem nikam nejel,baterka odpojena nebyla, merene to bylo po odpojeni - snad ani merit to jinak nejde kdyz by tam byl porad pripojenej tedkon sem necekal minule sem cekal asi 5 min a nic furt stejny

Napsal: stř 22.12.2010 15:43
od kubikula420
Tak uz sem na to prisel ten odber delalo imobilizacni relatko. Ted jen jak to zapojit aby nemelo takovej odber:(

Napsal: stř 22.12.2010 20:30
od jarda
Vyměnit ho za bistabilní. Nebo za nějaké s větším odporem - jaký proud Ti přes něj teče?

Napsal: stř 22.12.2010 20:39
od kubikula420
10A? jinak je to celkem drahy:D

Napsal: stř 22.12.2010 20:51
od jarda
10A? To by to relé muselo mít odpor 1.2 ohmu, což silně pochybuju, něco je špatně. Normální autorelé má odpor například 90 ohmů.. http://www.gme.cz/cz/relauto12v-30a-p634-714.html

Napsal: stř 22.12.2010 23:01
od kubikula420
jo ja myslel jak velky to bistabilni:D Nevim kolik prez nej tece zejtra to zmerim. nasel sem tu jedno mensi relatko a to ma odber 0,03A

Napsal: čtv 23.12.2010 00:16
od jarda
Předpokládejme, že teď tam máš autorelé zapojené tak, že přes něj teče proud při zaalarmovaném autě. Pokud je to autorelé s odporem 90 ohm, tak žere 0.133 ampérů. Pokud změříš že to žere výrazně víc, někde je chyba a možná bude stačit to relátko vyměnit za stejné funkční.

Pokud se Ti 0.133 zdá moc, můžeš

- tam dát jiné relé s větším odporem, tedy menším odběrem
(kolik proudu to musí snést poznáš podle pojistky přes kterou ten proud teče). Tohle řešení musí stačit.

- to zapojit opačně, tak aby bylo sepnuté po odalarmování (to bych nedělal pokud by Ti to v případě poruchy vyplo za jízdy motor, ale třeba na startér by to asi nevadilo)

- tam dát to bistabilní relé, pokud takové za rozumné prachy seženeš a dokážeš ho rozumně zapojit (třeba na signál odemčení a zamčení), to bych dělal až jako poslední možnost.

Napsal: čtv 23.12.2010 17:34
od kubikula420
relatko ma 0.09 ohm bez pripojeni a max prez nej proteka 6 A ale jen chvilku pak to de dolu a ustaly se to na nejakejch 3A a hlavne nejaka divna znacka je na tom relatku.Ted sem doma nasel nejaky mensi relatko a to pri sepnuti ma odber 0,03A

Napsal: čtv 23.12.2010 18:57
od jarda
No vidíš tak to divné relé co tam máš vyměň za jiné do stejné patice a vyřešeno.

Napsal: čtv 23.12.2010 19:28
od kubikula420

Napsal: čtv 23.12.2010 21:47
od jarda
No, to autorelé je na 12V, je stavěné na prostředí v autě, umí spínat větší proud, samo žere míň a předpokládám že Ti sedne do stávající patice, takže jasná volba. Jen by mě zajímalo co se stalo tomu co tam máš teď, že tolik žere. Aby to nebyla chyba v zapojení...