Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
výměna/doplnění oleje v převodovce
radim2561 píše:Já teda myslím ,že dle planu udržby se převodovka (olej) mění každou Inspection II ( jak už tady říkal Kami1). tudíž to vychází na něákých 60 000km. Jestli to měl od 140 do 212 000 km. Je dost možný ,že to měněný bylo už předtím ( klidně i dvakrát)
teoreticky ano, ale zase hafo lidí tvrdí, že se jedná o celoživotní náplň a to jsem se doslechl i od servisáků. Hodně lidí=hodně názorů. Těžko říct, který je ten správný. Každopádně výměnou se nic nezkazí.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Celoživotní ve smyslu života záruky, po smrti záruky nutno vyměnit, jinak hrozí smrt převodovky 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Někde jsem tu vyčet, že na uzávěru od těch skříní je magnet, který by měl ty otřepky sbírat, což je chytrý řešení.radim2561 píše:Taky měním přvod/difer. Teď budu měnit a pokud bude auto ještě moje další výměnu bych dělal po 60 000km.
Taky myslím ,že styk ozubených koles musí na oleji nechat následky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
S tím magnetem je to pravda, ale po x tisících km je obalenej "hnusem". Nicméně to neřeší automaty co mají hliníkovej měnič. Ten když se začne "drolit", ucpe filtr, následkem je nedostatečný tlak oleje a končí to spálenýma lamelama v převodovce = repase všeho. Takže pravidelné výměny alespoň ledasco napoví.
Ja som sa docital v mudrej knihe ze prevodovkovy olej v automate sa ma menit kazdych 40 000km (pri vymene musi byt olej zahriaty na prevadzkovu teplotu), pri manualy je to kazdych 80 000km... Takze radsej nes servisakom a kecalkom o dozivotnom oleji by som radsej veril tej knihe.
Ale chcem sa opytat na jednu vec co som nenasiel je tam aj nejaky filter co treba menit pri vimene prevodovkoveho oleja na automate? alebo to je az pri novsich automatoch?
Ale chcem sa opytat na jednu vec co som nenasiel je tam aj nejaky filter co treba menit pri vimene prevodovkoveho oleja na automate? alebo to je az pri novsich automatoch?
treba nekomu pomuze tohle http://zsteiner.rajce.idnes.cz/Desktop/#Stranka_289.jpg
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 51
- Registrován: pon 27.09.2010 00:00
Pitrsh píše:nic proti ale byl jsem na skoleni v nemecku v bmw a tam nam to rekli ze diferak ani prevodovka se nemeni myslite ze kecaj? je zajimavy ze kamos ma e36 325 kdyz daval naborany auto do srotu mel najeto pres 600 000tis nikdy nesahl na prevodovku a na diferak a vsechno fungovalo jak ma ja vim ze to neni investice tech par litru oleje ja to tedy menim taky ale tadyto nam rekli na tom skoleni jen rikam co jsem slysel
zajímavý teda je, že v servisním manualu je výměna oleje v diferáku každých 40 000 u modelů do 8/95 a 80 000 u modelů nad 9/95, převodovka pak každých 80 000. já mám e36 325i s poctivejma 130 000 rok 92, a předchozímu majiteli se diferák rozsypal... taky v něm nikdy olej neměnil, chápal bych kdyby s tím prasil a driftoval, ale vzhledem k tomu že mu je přes 80 let

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 51
- Registrován: pon 27.09.2010 00:00
Totic píše:Někde jsem tu vyčet, že na uzávěru od těch skříní je magnet, který by měl ty otřepky sbírat, což je chytrý řešení.radim2561 píše:Taky měním přvod/difer. Teď budu měnit a pokud bude auto ještě moje další výměnu bych dělal po 60 000km.
Taky myslím ,že styk ozubených koles musí na oleji nechat následky.





jasně že je tam magnet kterej v převodovce zachycuje otřepky které vznikají opotřebením materiálu(ozubených kol,sinchr.,ložisek) každopádně je myšleno že se musí po záruce automobilu vyměnit,klidně aby jste mohli klidně spát tak si cvičně můžete převodovku rozdělat a očistit si ten magnet:D
protože když vyměníš olej magnet furt bude zanešenej částečkama Je to magnet a kov je samozřejmě na tom...,(ale to jen pro opravdové milovníky aut
LOL)
Taky záleří jak kdo se k autu chová vždy de víc zabrat třeba driftování víc než normální ježdění podle pravidel že?
Už mám najeto na káře u E36 325i taky nějakech těch 180 000km a chystám se na výměnu oleje v převodovce když je tam tak málo to mě ještě nezabije cca1litr
D a převodovce to akorád odlehčí a je to vyměněný zachvilec:) Aspon na dalších pár tisíc km mám postaráno
Diff to stejný...




Taky záleří jak kdo se k autu chová vždy de víc zabrat třeba driftování víc než normální ježdění podle pravidel že?




