Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna/doplnění oleje v převodovce

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
OndraZ
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Praha zapad

#21 Příspěvek od OndraZ »

Cau, kdyz pominu stav oleje po xyz kilometrech, myslim ze je dobry olej v prevodovce/difu vymenit treba jen kvuli tem malinkejm kouskum oceli ze zubu kol co v tom vetsinou plavou... Kdyz to hodne, hodne prezenu, tyhle castecky z oleje delaji neco jako brusnou pastu, nebo ne?
radim2561
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: pon 31.08.2009 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od radim2561 »

Taky měním přvod/difer. Teď budu měnit a pokud bude auto ještě moje další výměnu bych dělal po 60 000km.
Taky myslím ,že styk ozubených koles musí na oleji nechat následky.
Syrup
Registrovaný
Příspěvky: 926
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Syrup »

Studna píše:Tak vyměněno, ale musím říct, že po 220tkm ten olej nebyl vůbec špatný. Jasně, trochu načernalý, ale stále měl červený nádech. Čekal jsem větší sračku.


a jsi si jistej ze ho nekdo pred tebou uz nemenil, treba ve 160ti? ... ;)
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#24 Příspěvek od Studna »

samozřejmě si jistej nejsem, ale předchozí majitel mi říkal, že ho neměnil a měl auto od 140 do 212 tkm. Zase mi říkal, že měnil olej v servu a ten byl černej jak boty. Tak pro jistotu jsem dal všude náplně nový. Nechával jsi všechno dělat v servisu, tak bůh ví na čem ho odrbali.
radim2561
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: pon 31.08.2009 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od radim2561 »

Já teda myslím ,že dle planu udržby se převodovka (olej) mění každou Inspection II ( jak už tady říkal Kami1). tudíž to vychází na něákých 60 000km. Jestli to měl od 140 do 212 000 km. Je dost možný ,že to měněný bylo už předtím ( klidně i dvakrát)
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#26 Příspěvek od Studna »

radim2561 píše:Já teda myslím ,že dle planu udržby se převodovka (olej) mění každou Inspection II ( jak už tady říkal Kami1). tudíž to vychází na něákých 60 000km. Jestli to měl od 140 do 212 000 km. Je dost možný ,že to měněný bylo už předtím ( klidně i dvakrát)

teoreticky ano, ale zase hafo lidí tvrdí, že se jedná o celoživotní náplň a to jsem se doslechl i od servisáků. Hodně lidí=hodně názorů. Těžko říct, který je ten správný. Každopádně výměnou se nic nezkazí.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Celoživotní ve smyslu života záruky, po smrti záruky nutno vyměnit, jinak hrozí smrt převodovky ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Životnost olejové náplně v převodovce by měla být cca 150-160t km.
radim2561
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: pon 31.08.2009 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od radim2561 »

A v diferaku to samý? Nebo tam je to namáhanější?

U aut co jsem měl před BMW ( vše VW) jsem měnil olej v převodovce po 60 000km ( bylo to doporučováno i výrobcem)
Takže to tak budu dělat i nadále :-)

Tou celoživotností se se asi opravdu myslí doba záruky ( pak už je to nezajímá)
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#30 Příspěvek od Cuky »

No pravdou je že určitě ten olej nevydrží navěky já jsem měnil na is-ku a asi po sto tisících tedy podle servisky to tak vychází a ten olej se spíš vysipal než vytekl :lol: tudíž na tom něco bude
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#31 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

radim2561 píše:Taky měním přvod/difer. Teď budu měnit a pokud bude auto ještě moje další výměnu bych dělal po 60 000km.
Taky myslím ,že styk ozubených koles musí na oleji nechat následky.
Někde jsem tu vyčet, že na uzávěru od těch skříní je magnet, který by měl ty otřepky sbírat, což je chytrý řešení.
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#32 Příspěvek od Cuky »

Jojo bývá tam magnet ale ne vždy
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#33 Příspěvek od Birkoff »

S tím magnetem je to pravda, ale po x tisících km je obalenej "hnusem". Nicméně to neřeší automaty co mají hliníkovej měnič. Ten když se začne "drolit", ucpe filtr, následkem je nedostatečný tlak oleje a končí to spálenýma lamelama v převodovce = repase všeho. Takže pravidelné výměny alespoň ledasco napoví.
AdamBMW
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: ned 26.09.2010 00:00

#34 Příspěvek od AdamBMW »

Ja som sa docital v mudrej knihe ze prevodovkovy olej v automate sa ma menit kazdych 40 000km (pri vymene musi byt olej zahriaty na prevadzkovu teplotu), pri manualy je to kazdych 80 000km... Takze radsej nes servisakom a kecalkom o dozivotnom oleji by som radsej veril tej knihe.

Ale chcem sa opytat na jednu vec co som nenasiel je tam aj nejaky filter co treba menit pri vimene prevodovkoveho oleja na automate? alebo to je az pri novsich automatoch?
zsteiner
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: sob 13.09.2008 00:00

#35 Příspěvek od zsteiner »

roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#36 Příspěvek od roman320 »

Jedna technicka k tem sroubum, napred povolit ten plnici (na boku) a az pak vypousteci. taky bys mohl dopadnout tak ze to vypustis ale novej uz nenalejes :)
pyro-technik
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: pon 27.09.2010 00:00

#37 Příspěvek od pyro-technik »

Pitrsh píše:nic proti ale byl jsem na skoleni v nemecku v bmw a tam nam to rekli ze diferak ani prevodovka se nemeni myslite ze kecaj? je zajimavy ze kamos ma e36 325 kdyz daval naborany auto do srotu mel najeto pres 600 000tis nikdy nesahl na prevodovku a na diferak a vsechno fungovalo jak ma ja vim ze to neni investice tech par litru oleje ja to tedy menim taky ale tadyto nam rekli na tom skoleni jen rikam co jsem slysel



zajímavý teda je, že v servisním manualu je výměna oleje v diferáku každých 40 000 u modelů do 8/95 a 80 000 u modelů nad 9/95, převodovka pak každých 80 000. já mám e36 325i s poctivejma 130 000 rok 92, a předchozímu majiteli se diferák rozsypal... taky v něm nikdy olej neměnil, chápal bych kdyby s tím prasil a driftoval, ale vzhledem k tomu že mu je přes 80 let :lol: tak to asi moc realné není
pyro-technik
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: pon 27.09.2010 00:00

#38 Příspěvek od pyro-technik »

Totic píše:
radim2561 píše:Taky měním přvod/difer. Teď budu měnit a pokud bude auto ještě moje další výměnu bych dělal po 60 000km.
Taky myslím ,že styk ozubených koles musí na oleji nechat následky.
Někde jsem tu vyčet, že na uzávěru od těch skříní je magnet, který by měl ty otřepky sbírat, což je chytrý řešení.



:D :D :D :lol: tohle řešení měla už škoda 1000MB :lol:
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#39 Příspěvek od Paty »

jasně že je tam magnet kterej v převodovce zachycuje otřepky které vznikají opotřebením materiálu(ozubených kol,sinchr.,ložisek) každopádně je myšleno že se musí po záruce automobilu vyměnit,klidně aby jste mohli klidně spát tak si cvičně můžete převodovku rozdělat a očistit si ten magnet:D :D :D protože když vyměníš olej magnet furt bude zanešenej částečkama Je to magnet a kov je samozřejmě na tom...,(ale to jen pro opravdové milovníky aut :D :D LOL)
Taky záleří jak kdo se k autu chová vždy de víc zabrat třeba driftování víc než normální ježdění podle pravidel že? :D :D :D Už mám najeto na káře u E36 325i taky nějakech těch 180 000km a chystám se na výměnu oleje v převodovce když je tam tak málo to mě ještě nezabije cca1litr :DD a převodovce to akorád odlehčí a je to vyměněný zachvilec:) Aspon na dalších pár tisíc km mám postaráno :) Diff to stejný...
Keviiin
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: ned 21.02.2010 01:00
Bydliště: Bruntálos
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od Keviiin »

ahoj prosim nevitre nekdo rozmer "horniho a spodniho " gufera u kardanu na ISku ?? prosim... potrebuju rozmer v MM abych to mohl obědnat..diky moc za odpovedi..piste klidne do SZ..toho si vsimnu dříve
Odpovědět