Stránka 2 z 6
Napsal: ned 11.01.2009 10:49
od Spajky
jediný co má smysl je brzdění motorem a opravdu to zbytečně nevytáčet/nepodtáčet.....TDi umí za 5 i bez těhle kravin.......

Napsal: ned 11.01.2009 12:51
od Fipo

na to je na mě moc....v zimě to spotřebu prostě větší mít bude, a dojíždět na neutral ke křižovatce....právě by jsi měl dojíždět se zařazeným kvaltem a bez plynu, protože i na neutral auto něco žere....a to že vám auto v zimě žere o litr víc jak v létě není nic neobvyklého

Napsal: ned 11.01.2009 13:20
od george01
Fipo píše::lol: na to je na mě moc....v zimě to spotřebu prostě větší mít bude, a dojíždět na neutral ke křižovatce....právě by jsi měl dojíždět se zařazeným kvaltem a bez plynu, protože i na neutral auto něco žere....a to že vám auto v zimě žere o litr víc jak v létě není nic neobvyklého

On myslel se shade 120 s karburatorem,tam je lepsi vyradit.
Napsal: ned 11.01.2009 13:27
od Chobot
pozorovat ´ekonoměr´, z toho se dá hodně vyčíst. Mít správně dofouklá kola. Vyházet z kufru všechen bordel co se nemusí furt vozit. Předvídat a při zpomalování podřazovat, brzdit motorem. Z kopce dát o stupeň vyšší kvalt a ject bez plynu, případně z prudšího kopce pak naopak podřadit a brzdit motorem(samozřejmě asi ve městě či v místech se sníženou povolenou rychlostí). Nepřetáčet, nepottáčet. Prý rychlé rozjezdy u benzínů jsou lepší než v klidu(náhlá spotřeba veliká, ale krátkodobá). Jezdit pokud možno delší vzdálenosti(ne nechat zahřát motor a hned to ´chcípnout´). Klima taky papá. Otevřená okna narušují aerodinamiku...........víc mi teď nenapadá.
Napsal: ned 11.01.2009 14:07
od george01
Chobot píše:pozorovat ´ekonoměr´, z toho se dá hodně vyčíst. Mít správně dofouklá kola. Vyházet z kufru všechen bordel co se nemusí furt vozit. Předvídat a při zpomalování podřazovat, brzdit motorem. Z kopce dát o stupeň vyšší kvalt a ject bez plynu, případně z prudšího kopce pak naopak podřadit a brzdit motorem(samozřejmě asi ve městě či v místech se sníženou povolenou rychlostí). Nepřetáčet, nepottáčet. Prý rychlé rozjezdy u benzínů jsou lepší než v klidu(náhlá spotřeba veliká, ale krátkodobá). Jezdit pokud možno delší vzdálenosti(ne nechat zahřát motor a hned to ´chcípnout´). Klima taky papá. Otevřená okna narušují aerodinamiku...........víc mi teď nenapadá.
To jestli jedes z prudkyho kopce na maly kvalt a nebo na velky a pribrzdujes,tak to je jedno ani v jednom pripade si to nebere nic jen kdyz pribrzdujes tak zbytecne brousis brzdy.A s tema rychlyma rozjezdama by to platilo u dieselu ale u benzinu urco ne.Benzin cim ma vetsi zatez tak klesa ucinost kdezto u nafty to skoro nevadi tam na to muzes slapat.
Napsal: ned 11.01.2009 14:16
od Chobot
george01 píše:Chobot píše:pozorovat ´ekonoměr´, z toho se dá hodně vyčíst. Mít správně dofouklá kola. Vyházet z kufru všechen bordel co se nemusí furt vozit. Předvídat a při zpomalování podřazovat, brzdit motorem. Z kopce dát o stupeň vyšší kvalt a ject bez plynu, případně z prudšího kopce pak naopak podřadit a brzdit motorem(samozřejmě asi ve městě či v místech se sníženou povolenou rychlostí). Nepřetáčet, nepottáčet. Prý rychlé rozjezdy u benzínů jsou lepší než v klidu(náhlá spotřeba veliká, ale krátkodobá). Jezdit pokud možno delší vzdálenosti(ne nechat zahřát motor a hned to ´chcípnout´). Klima taky papá. Otevřená okna narušují aerodinamiku...........víc mi teď nenapadá.
To jestli jedes z prudkyho kopce na maly kvalt a nebo na velky a pribrzdujes,tak to je jedno ani v jednom pripade si to nebere nic jen kdyz pribrzdujes tak zbytecne brousis brzdy.A s tema rychlyma rozjezdama by to platilo u dieselu ale u benzinu urco ne.Benzin cim ma vetsi zatez tak klesa ucinost kdezto u nafty to skoro nevadi tam na to muzes slapat.
Bod 1: Ano, i brzdy je dobré šetřit, ne? Když už teda se chce šetřit. Je mi jasný, že na spotřebu to bude prašť jak uhoď
Bod 2: Napsal jsem PRÝ, měl jsem volit ÚDAJNĚ či nějaké takové slovo. Ano toto je tkzv. ´jedna baba povídala´ a není to podložené vlastní zkušeností

Napsal: stř 14.01.2009 20:42
od HonzaB
Má na spotřebu vliv když je odpojenej egr?u nafty
Napsal: stř 14.01.2009 22:36
od Paavo
me by spis zajimalo, jestli ma na spotrebu vliv ladenej koncovej tlumic...........nikdo mi nebyl zatim schopnej rict, jestli to tak je
Napsal: stř 14.01.2009 23:12
od george01
Paavo píše:me by spis zajimalo, jestli ma na spotrebu vliv ladenej koncovej tlumic...........nikdo mi nebyl zatim schopnej rict, jestli to tak je
Koncovej tlumic tak 0.1 procenty.Svody nebo katalyzator jo ale tlumic vzadu ne.
Napsal: stř 14.01.2009 23:19
od george01
HonzaB píše:Má na spotřebu vliv když je odpojenej egr?u nafty
Kdyz je ten motor na to delanej tak asi nema cenu ten ventil odpojovat.Kazdopadne u nakladaku pisou ze recirkulace plynu trochu spotrebu zvysuje.
Napsal: čtv 15.01.2009 00:48
od Fipo
odpoj si čerpadlo a nebude ti to žrát nic

Napsal: ned 18.01.2009 21:36
od HonzaB
george01 píše:HonzaB píše:Má na spotřebu vliv když je odpojenej egr?u nafty
Kdyz je ten motor na to delanej tak asi nema cenu ten ventil odpojovat.Kazdopadne u nakladaku pisou ze recirkulace plynu trochu spotrebu zvysuje.
No já nevim mam 318tds 97rv. a když jsem to přivezl tak jsem to měl odpojený a když jsem to zapojil tak mi přišlo že to omalinko hůř tahne tak jsem to zase odpojil.
Napsal: ned 18.01.2009 23:48
od Kami1
EGR je podle mne hnus, co v motoru nema co delat a je tam jenom kvuli emisim. Je to jenom muj nazor, tak me opravte pokud se mylim.
Ladenej vyfuk, kdyz je "usitej na miru" tak by mel vykon zvysit a snizit spotrebu (jednotky procent, zalezi jak "neladene" je to delany origo). Kdyz je udelanej spatne, tak naopak.
Napsal: pon 19.01.2009 00:17
od kalda
Zastávám stejnej názor. Cpeme do aut intercoolery jak kráva, filtry měníme až to není hezký a v podstatě k ničemu. S každým vetším sešlápnutím pedálu nám ten ventil pouští ty hnusný, spálený, žhavý plyny zpět do sání.
Když jsem měl ještě starej systém vstřikování nafty, tuším EDC 1.14, ale teď fakt nevím, no prostě jedno z prvních el. ovládaných čerpadel, tak když jsem odpojil podtlakovou regulaci toho ventilu, auto jelo o poznání líp a ničemu to nevadilo, krom těm emisím...
Napsal: pon 19.01.2009 13:58
od HonzaB
Další co dost ovlivnuje spotřebuje je dobře seřízená geometrie,já měl rozhozenou geometrii a žralo mi to o 1-1,5litru víc.
Napsal: ned 01.03.2009 23:05
od nicoczech
No tak jsem se nedozvěděl přesně co jsem chtěl, ale teda odjiným lidí jsem se dozvěděl že lambda sonda může za přestřlenou spotřebu což se mě nejspíše týká a to proto že můj odhad je 20 litrů po městě a nemám katalyzátor, místo něj roura jak moc to ovlivňuje katík?
Napsal: pon 02.03.2009 00:12
od Hudyzz
Katíkem to nebude, já katík spálil na uhel, tak se vyndal uplně a auto subjektivně lépe jelo a řekl bych, že méně žralo, i když to bylo nepatrně, možná jen trochu lehčí nohou na plynu. Katík je tam stejně jen kvůli zelenejm, z hlediska výkonu a spotřeby věc naprosto přebytečná

Napsal: pon 02.03.2009 01:35
od Kami1
nez spatnej a nefunkcni kat tak asi lepsi ta trubka
na druhou stranu si myslim, ze kdyz mas ladeny svody tak se pri jejich navruhu s katem pocita, takze jeho vyndanim je trosku rozladis
takze vyhody/nevyhody vyndani katu sou otazkou konkretni soustavy
Napsal: pon 02.03.2009 08:12
od shade120l
Jen at žere dyt je benzín tedka nízko...
Ale ze zkušenosti... Lambda, ladák, katalyzátor, Svíčky, vzduch filtr, olej, Podhuštění či přehuštěný kola, široký gumy, audiozástavba (ta mi udála cca 1,5l/100km), termostat, Klima atd atd
Napsal: pon 09.03.2009 21:47
od mathias22
kdyz mam sport. filtr???je tam nejaky rozdil mezi origo a jim ve spotrebe?a +- o kolik?diky