Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Špatné řazení

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od capri »

zpátečka za jízdy je divny že chrčí co ? :D když se točí proti :D
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od capri »

pokud si dobře představim jak maj bejt ty kola seskladany tak jednotka synchron nema a zpátečka taky ne

tady jednotka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15

tady zpátečka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15

Edit: oprava k jednotce tam sychron je špatně jsem juknul
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od noname »

capri píše:pokud si dobře představim jak maj bejt ty kola seskladany tak jednotka synchron nema a zpátečka taky ne

tady jednotka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15

tady zpátečka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15


Nojo, ale proč je tam potom 5 sinchronů :?: :wink:
Dříve sem taky řešil sinchrony, bo mi haprovala 2 ka, ale problém byl v tom kolíčku na páce....
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#24 Příspěvek od Killca »

(sYnchron od toho sYnchronizovat dva a vice pohybu dohromady)

v odkazu u jednicky cislo 19 je co? :-D

v odkazu u zpatecky cislo 11 je co? :-D


ELGROSO: synchron muze byt nacaty, ja sem ho shanel stal v bmw kolem 1500kc myslim, ale jeste muze byt u tebe problem zde cislo 16, 18, 19 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... g_parts-2/

(vybiram nejvetsi shit motor, protoze jsi nerek, co mas za auto)

da se to vymenit i bez rozebirani prevodovky, odsroubovat kryt a magnetem vyndat pruziny, cepy a kulicky
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od noname »

Seru na převodovku :oops:
601 power only :D

ps: už jsem jich napočítal 6
Jarouch
Registrovaný
Příspěvky: 525
Registrován: pon 15.12.2008 01:00
Bydliště: Praha

#26 Příspěvek od Jarouch »

Bože všechny dražší auta maj synchronizovanou zpátečku.... To měla i Ford Sirka.... z osmdesátejch let
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#27 Příspěvek od Killca »

elgroso:

každopadně ještě k tomu synchronu, pravděpodobně to bude jím, osobne sem kvuli tomu rozebiral dve prevodovky nakonec, protoze v jedne byla vadna jednicka a ve druhe 4ka :-D jako makacka to je, ale je to celkem prijemna a zabavna prace, kdyz mas na to prostor, cas a teplo

muzes vysolit 1500 za synchron, ale ten tvuj nynejsi muze byt OK i KO, dokud to nerozeberes, nebudes vedet (ono ty synchrony jsou z hliniku a ten muj hlinik byl uplne upizlanej, je to mekej matros jak zvejka)

nebo 3-4k za prevodovku, s tim ze prevodovka muze byt OK nebo KO
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno

#28 Příspěvek od elgroso »

Díky moc všem za reakce.

To Killca: škoda, že si nemůžu editovat a nechat zobrazit podpis, kde bych měl napsaný aspoň typ auta a motorizaci. Vždycky na tenhle údaj zapomenu, omlouvám se - moje chyba. Je to na vůz e36, 323i Touring.

Díval jsem se, že ty synchrony nestojí raketu. Větší legrace bude asi domluvit odvážlivce, co se nebude bát na ten problém zaměřit. Já si na to netroufám, beztak by na mě všechny díly vyskákaly a po složení by mi nějaké zbytečné díly zbyly - jak je tomu vždy :-)

Každopádně moc díky za pomoc a s případným rozuzlením se opět přihlásím.
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno

#29 Příspěvek od elgroso »

To Killca:

analogicky jsem vyhledal v ETK převodovku pro svůj vůz, ale ztrácím se v animacích.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... nsmission/

Nenašel jsem nic, co by se podobalo Tebou poslanému odkazu. Podle popisu by to měl být obrázek číslo 5 (viz výše) nebo přímo tento:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... ing_parts/

ale z něho nevím na co se zaměřit, které díly by mohly být poškozené. Díly v mé převodovce, asi nepůjdou vyměnit metodou bez rozebírání převodovky "odšroubovat kryt a magnetem vyndat pružiny, čepy a kuličky"

Prosím o dovysvětlení.. :-)
wartes
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 17.11.2009 01:00
Bydliště: albrechtice KA

#30 Příspěvek od wartes »

noname píše:Zkusil bych se zaměřit na ten plastový čudlík, který podpírá vypínací páku spojky, hodně často bývá ojebaný a spojka špatně vypíná, proto jde špatně řadit kvalty zejmena 1 a 2...

Prosím tě, mohl by jsi sem dát odkaz z ETK, co přesně je a kde se nachází ten plastový čudlík. e36 328i
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od noname »

wartes píše:
noname píše:Zkusil bych se zaměřit na ten plastový čudlík, který podpírá vypínací páku spojky, hodně často bývá ojebaný a spojka špatně vypíná, proto jde špatně řadit kvalty zejmena 1 a 2...

Prosím tě, mohl by jsi sem dát odkaz z ETK, co přesně je a kde se nachází ten plastový čudlík. e36 328i


http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ch/clutch/ - Díl číslo 6

Je to jedna z možností, rychlá a levná oprava... A pokud todle nezabere, tak potom kouknout na ty synchrony. Pořípadě dát do cajku šalt páku - podložky na řadíci tyči a kroužek uložení kulisy.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#32 Příspěvek od Killca »

elgroso píše:ale z něho nevím na co se zaměřit, které díly by mohly být poškozené. Díly v mé převodovce, asi nepůjdou vyměnit metodou bez rozebírání převodovky "odšroubovat kryt a magnetem vyndat pružiny, čepy a kuličky"
Prosím o dovysvětlení.. :-)
zrejme ti jde o ty pruzinky s kulickama, to ve tve prevodovce tak nejak neni stejny :D ale osobne shledl bych cislo 15 a 16, pres to se ti taky hejbe tyc razeni, ale zrejme budes mit na vymenu jako ja u ISa tady cislo 15 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... put_shaft/

u me se to ale projevovalo trochu jinak, me kvalt sel zaradit dobre, ale stale vyskakoval pri zaberu spojky
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno

#33 Příspěvek od elgroso »

to Killca:

diky za snahu mi to vysvetlit :-)

Doufam, ze to shrnu dobre - mam se tedy zamerit na dily 15 + 16 (pruzninka a zajistovaci kolicek) z teto animace:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... ing_parts/

a dil 15 (synchronizacni krouzek) z teto animace:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... put_shaft/

Je to tak?

Jen na zaver - pro overeni stavu prevodovky a nalezeni priciny zavady to nelze udelat jinak nez otevrit prevodovou skrin? Nebo existuje podobny zpusob na mem voze (e36,323i) jak jsi popisoval na predchozi strane s magnetem :-)?
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#34 Příspěvek od Killca »

1)ano
2)ano
3)overit jen rozebranim

jinak mala pomucka, nakonec, az budes chtit zakrytovat streva zase obalem, tak na konci prevodovky bude takovy plechovy kryt loziska ale zevnitr, ten kryt se da nasroubovat az kdyz je obal nasazen a jen z venku, ale pritom musi byt po loziskem ktere se teprve zasune do obalu po nandani obalu..........takze na to je potreba vzit delsi kovovy prut, prumer stejny jako dira na sroub v prevodovce, do toho prutu nakonec udelat zavitnikem zavit, prut protahnout dirou v prevodovce zavitem zvenku dovnitr a ten plechovej kryt si na to nasroubovat pred nandanim obalu (ten plechovej kryt uz mit usazen prave pod tim danym loziskem) pak nasouvat obal a na to vsechyn srouby

tohle poznas, az to budes mit rozebrany, uvidis sam a pochopis, kdyztak zavolej (mozna ze tam ani nebude, ale u me byl a byl to orisek, nez nas trklo jak na vec
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno

#35 Příspěvek od elgroso »

Diky vsem za reakce a doporuceni!

Especially for Killca: diky moc za totalni popis mnoha zaludnosti i doporuceni pri oprave razeni.
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#36 Příspěvek od Kalasnikov »

Ahoj do převodovek trochu dělám sice ne BMW ale princip je podobný. Tohle si myslím že synchron nebude to by bylo jasně slyšet křupnutí kdy nezabržděné kolo spojí přesuvník s jádrem synchra-hřídelí.

Když pominu věci jako něco s řadící pákou atd kterým nerozumím tak mě napadají dvě možné věci. První že ti úplně nevypíná spojka, a díky tomu to jedničkový synchron nezvládá zabrzdit, ovšem když hodíš trojku tak ta hřídel přibrzdí a pak už tam jednička spadne. Nebo druhá věc je něco špatně se samotným řazením ať už aretační pružiny, kuličky nebo třeba zkřivená tyč jedničkové vidlice, případně řadící segment. Pokud zjistíš že spojka neunáší tak bych odkrytoval převodovku zkoušel řadit a sledoval co se děje kde se co kříví, kde co drhne atd.

Sice je to jen teorie ale řešení závad na převodovkách je můj denní chleba i když v jiné automobilce.
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#37 Příspěvek od jarin36 »

Ja mam taky problem s razenim 1 a nekdy i 2 stupne. Nedela mi to ale porad,vetsinou kdyz se auto zahreje tak je to tak nejak ok. Ja se priklanim k tomu ze to bude spojka,at uz jeji spatne vypinani nebo neco jinyho. Kdyz totiz narazim na odpor pri razeni a tlacim tam tu jednicku tak se auto da mirne do pohybu :? Chtel bych jenom vedet jaky na to mate nazor,jestli je to zavzdusneny nebo je spatny lozisko a tak? Spojka nijak neprokluzuje,jen bych rekl ze pri seslapavani nejde pozvolna ale ze tam jakoby neco drhne. nestava se to vsak pravidelne,jak rikam nekdy jde radit normal nekdy ne :wink:
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#38 Příspěvek od jarin36 »

Tak olejem to neni urcite,dnes sem menil a problem pretrvava a navic olej co sem vypustil byl jak novej :wink: U me by to mohlo byt to vypinani spojky. Vyresil uz nekdo tento problem?
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od noname »

jarin36 píše:Tak olejem to neni urcite,dnes sem menil a problem pretrvava a navic olej co sem vypustil byl jak novej :wink: U me by to mohlo byt to vypinani spojky. Vyresil uz nekdo tento problem?


Jak jsem již zde psal, může to dělat špatné vypínaní spojky díky tomu vypodložení vypínací páky, ktéré býva ojebané. Momentálně mám všechno rezebrané, tak nevím kdy to vyzkouším, ale 1 a 2 mě někdy pěkně srala... :roll:

Obrázek
wartes
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 17.11.2009 01:00
Bydliště: albrechtice KA

#40 Příspěvek od wartes »

Další poznatek. Když auto stojí na místě tak tam tu jedničku bez překonání odporu prostě nenarvu. Ale když stojím třeba mírně z kopce a pomalu se rozjíždím, tak v malé rychlosti tu jedničku dám úplně lehce bez odporu. Nevíte náhodou jestli to je spojkou, že by špatně vypínala, nebo něco jiného?
Odpovědět