Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Špatné řazení
-
capri
- Registrovaný
- Příspěvky: 1470
- Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2068
- Kontaktovat uživatele:
pokud si dobře představim jak maj bejt ty kola seskladany tak jednotka synchron nema a zpátečka taky ne
tady jednotka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
tady zpátečka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
Edit: oprava k jednotce tam sychron je špatně jsem juknul
tady jednotka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
tady zpátečka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
Edit: oprava k jednotce tam sychron je špatně jsem juknul
-
noname
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: sob 12.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 2290
- Kontaktovat uživatele:
Nojo, ale proč je tam potom 5 sinchronůcapri píše:pokud si dobře představim jak maj bejt ty kola seskladany tak jednotka synchron nema a zpátečka taky ne
tady jednotka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
tady zpátečka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
Dříve sem taky řešil sinchrony, bo mi haprovala 2 ka, ale problém byl v tom kolíčku na páce....
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
(sYnchron od toho sYnchronizovat dva a vice pohybu dohromady)
v odkazu u jednicky cislo 19 je co?
v odkazu u zpatecky cislo 11 je co?
ELGROSO: synchron muze byt nacaty, ja sem ho shanel stal v bmw kolem 1500kc myslim, ale jeste muze byt u tebe problem zde cislo 16, 18, 19 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... g_parts-2/
(vybiram nejvetsi shit motor, protoze jsi nerek, co mas za auto)
da se to vymenit i bez rozebirani prevodovky, odsroubovat kryt a magnetem vyndat pruziny, cepy a kulicky
v odkazu u jednicky cislo 19 je co?
v odkazu u zpatecky cislo 11 je co?
ELGROSO: synchron muze byt nacaty, ja sem ho shanel stal v bmw kolem 1500kc myslim, ale jeste muze byt u tebe problem zde cislo 16, 18, 19 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... g_parts-2/
(vybiram nejvetsi shit motor, protoze jsi nerek, co mas za auto)
da se to vymenit i bez rozebirani prevodovky, odsroubovat kryt a magnetem vyndat pruziny, cepy a kulicky
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
elgroso:
každopadně ještě k tomu synchronu, pravděpodobně to bude jím, osobne sem kvuli tomu rozebiral dve prevodovky nakonec, protoze v jedne byla vadna jednicka a ve druhe 4ka
jako makacka to je, ale je to celkem prijemna a zabavna prace, kdyz mas na to prostor, cas a teplo
muzes vysolit 1500 za synchron, ale ten tvuj nynejsi muze byt OK i KO, dokud to nerozeberes, nebudes vedet (ono ty synchrony jsou z hliniku a ten muj hlinik byl uplne upizlanej, je to mekej matros jak zvejka)
nebo 3-4k za prevodovku, s tim ze prevodovka muze byt OK nebo KO
každopadně ještě k tomu synchronu, pravděpodobně to bude jím, osobne sem kvuli tomu rozebiral dve prevodovky nakonec, protoze v jedne byla vadna jednicka a ve druhe 4ka
muzes vysolit 1500 za synchron, ale ten tvuj nynejsi muze byt OK i KO, dokud to nerozeberes, nebudes vedet (ono ty synchrony jsou z hliniku a ten muj hlinik byl uplne upizlanej, je to mekej matros jak zvejka)
nebo 3-4k za prevodovku, s tim ze prevodovka muze byt OK nebo KO
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
-
elgroso
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2462
Díky moc všem za reakce.
To Killca: škoda, že si nemůžu editovat a nechat zobrazit podpis, kde bych měl napsaný aspoň typ auta a motorizaci. Vždycky na tenhle údaj zapomenu, omlouvám se - moje chyba. Je to na vůz e36, 323i Touring.
Díval jsem se, že ty synchrony nestojí raketu. Větší legrace bude asi domluvit odvážlivce, co se nebude bát na ten problém zaměřit. Já si na to netroufám, beztak by na mě všechny díly vyskákaly a po složení by mi nějaké zbytečné díly zbyly - jak je tomu vždy
Každopádně moc díky za pomoc a s případným rozuzlením se opět přihlásím.
To Killca: škoda, že si nemůžu editovat a nechat zobrazit podpis, kde bych měl napsaný aspoň typ auta a motorizaci. Vždycky na tenhle údaj zapomenu, omlouvám se - moje chyba. Je to na vůz e36, 323i Touring.
Díval jsem se, že ty synchrony nestojí raketu. Větší legrace bude asi domluvit odvážlivce, co se nebude bát na ten problém zaměřit. Já si na to netroufám, beztak by na mě všechny díly vyskákaly a po složení by mi nějaké zbytečné díly zbyly - jak je tomu vždy
Každopádně moc díky za pomoc a s případným rozuzlením se opět přihlásím.
-
elgroso
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2462
To Killca:
analogicky jsem vyhledal v ETK převodovku pro svůj vůz, ale ztrácím se v animacích.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... nsmission/
Nenašel jsem nic, co by se podobalo Tebou poslanému odkazu. Podle popisu by to měl být obrázek číslo 5 (viz výše) nebo přímo tento:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... ing_parts/
ale z něho nevím na co se zaměřit, které díly by mohly být poškozené. Díly v mé převodovce, asi nepůjdou vyměnit metodou bez rozebírání převodovky "odšroubovat kryt a magnetem vyndat pružiny, čepy a kuličky"
Prosím o dovysvětlení..
analogicky jsem vyhledal v ETK převodovku pro svůj vůz, ale ztrácím se v animacích.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... nsmission/
Nenašel jsem nic, co by se podobalo Tebou poslanému odkazu. Podle popisu by to měl být obrázek číslo 5 (viz výše) nebo přímo tento:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... ing_parts/
ale z něho nevím na co se zaměřit, které díly by mohly být poškozené. Díly v mé převodovce, asi nepůjdou vyměnit metodou bez rozebírání převodovky "odšroubovat kryt a magnetem vyndat pružiny, čepy a kuličky"
Prosím o dovysvětlení..
-
noname
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: sob 12.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 2290
- Kontaktovat uživatele:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ch/clutch/ - Díl číslo 6wartes píše:Prosím tě, mohl by jsi sem dát odkaz z ETK, co přesně je a kde se nachází ten plastový čudlík. e36 328inoname píše:Zkusil bych se zaměřit na ten plastový čudlík, který podpírá vypínací páku spojky, hodně často bývá ojebaný a spojka špatně vypíná, proto jde špatně řadit kvalty zejmena 1 a 2...
Je to jedna z možností, rychlá a levná oprava... A pokud todle nezabere, tak potom kouknout na ty synchrony. Pořípadě dát do cajku šalt páku - podložky na řadíci tyči a kroužek uložení kulisy.
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
zrejme ti jde o ty pruzinky s kulickama, to ve tve prevodovce tak nejak neni stejnyelgroso píše:ale z něho nevím na co se zaměřit, které díly by mohly být poškozené. Díly v mé převodovce, asi nepůjdou vyměnit metodou bez rozebírání převodovky "odšroubovat kryt a magnetem vyndat pružiny, čepy a kuličky"
Prosím o dovysvětlení..
u me se to ale projevovalo trochu jinak, me kvalt sel zaradit dobre, ale stale vyskakoval pri zaberu spojky
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
-
elgroso
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2462
to Killca:
diky za snahu mi to vysvetlit
Doufam, ze to shrnu dobre - mam se tedy zamerit na dily 15 + 16 (pruzninka a zajistovaci kolicek) z teto animace:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... ing_parts/
a dil 15 (synchronizacni krouzek) z teto animace:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... put_shaft/
Je to tak?
Jen na zaver - pro overeni stavu prevodovky a nalezeni priciny zavady to nelze udelat jinak nez otevrit prevodovou skrin? Nebo existuje podobny zpusob na mem voze (e36,323i) jak jsi popisoval na predchozi strane s magnetem
?
diky za snahu mi to vysvetlit
Doufam, ze to shrnu dobre - mam se tedy zamerit na dily 15 + 16 (pruzninka a zajistovaci kolicek) z teto animace:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... ing_parts/
a dil 15 (synchronizacni krouzek) z teto animace:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... put_shaft/
Je to tak?
Jen na zaver - pro overeni stavu prevodovky a nalezeni priciny zavady to nelze udelat jinak nez otevrit prevodovou skrin? Nebo existuje podobny zpusob na mem voze (e36,323i) jak jsi popisoval na predchozi strane s magnetem
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
1)ano
2)ano
3)overit jen rozebranim
jinak mala pomucka, nakonec, az budes chtit zakrytovat streva zase obalem, tak na konci prevodovky bude takovy plechovy kryt loziska ale zevnitr, ten kryt se da nasroubovat az kdyz je obal nasazen a jen z venku, ale pritom musi byt po loziskem ktere se teprve zasune do obalu po nandani obalu..........takze na to je potreba vzit delsi kovovy prut, prumer stejny jako dira na sroub v prevodovce, do toho prutu nakonec udelat zavitnikem zavit, prut protahnout dirou v prevodovce zavitem zvenku dovnitr a ten plechovej kryt si na to nasroubovat pred nandanim obalu (ten plechovej kryt uz mit usazen prave pod tim danym loziskem) pak nasouvat obal a na to vsechyn srouby
tohle poznas, az to budes mit rozebrany, uvidis sam a pochopis, kdyztak zavolej (mozna ze tam ani nebude, ale u me byl a byl to orisek, nez nas trklo jak na vec
2)ano
3)overit jen rozebranim
jinak mala pomucka, nakonec, az budes chtit zakrytovat streva zase obalem, tak na konci prevodovky bude takovy plechovy kryt loziska ale zevnitr, ten kryt se da nasroubovat az kdyz je obal nasazen a jen z venku, ale pritom musi byt po loziskem ktere se teprve zasune do obalu po nandani obalu..........takze na to je potreba vzit delsi kovovy prut, prumer stejny jako dira na sroub v prevodovce, do toho prutu nakonec udelat zavitnikem zavit, prut protahnout dirou v prevodovce zavitem zvenku dovnitr a ten plechovej kryt si na to nasroubovat pred nandanim obalu (ten plechovej kryt uz mit usazen prave pod tim danym loziskem) pak nasouvat obal a na to vsechyn srouby
tohle poznas, az to budes mit rozebrany, uvidis sam a pochopis, kdyztak zavolej (mozna ze tam ani nebude, ale u me byl a byl to orisek, nez nas trklo jak na vec
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
-
Kalasnikov
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
- Klubové ID: 2343
Ahoj do převodovek trochu dělám sice ne BMW ale princip je podobný. Tohle si myslím že synchron nebude to by bylo jasně slyšet křupnutí kdy nezabržděné kolo spojí přesuvník s jádrem synchra-hřídelí.
Když pominu věci jako něco s řadící pákou atd kterým nerozumím tak mě napadají dvě možné věci. První že ti úplně nevypíná spojka, a díky tomu to jedničkový synchron nezvládá zabrzdit, ovšem když hodíš trojku tak ta hřídel přibrzdí a pak už tam jednička spadne. Nebo druhá věc je něco špatně se samotným řazením ať už aretační pružiny, kuličky nebo třeba zkřivená tyč jedničkové vidlice, případně řadící segment. Pokud zjistíš že spojka neunáší tak bych odkrytoval převodovku zkoušel řadit a sledoval co se děje kde se co kříví, kde co drhne atd.
Sice je to jen teorie ale řešení závad na převodovkách je můj denní chleba i když v jiné automobilce.
Když pominu věci jako něco s řadící pákou atd kterým nerozumím tak mě napadají dvě možné věci. První že ti úplně nevypíná spojka, a díky tomu to jedničkový synchron nezvládá zabrzdit, ovšem když hodíš trojku tak ta hřídel přibrzdí a pak už tam jednička spadne. Nebo druhá věc je něco špatně se samotným řazením ať už aretační pružiny, kuličky nebo třeba zkřivená tyč jedničkové vidlice, případně řadící segment. Pokud zjistíš že spojka neunáší tak bych odkrytoval převodovku zkoušel řadit a sledoval co se děje kde se co kříví, kde co drhne atd.
Sice je to jen teorie ale řešení závad na převodovkách je můj denní chleba i když v jiné automobilce.
-
jarin36
- Registrovaný
- Příspěvky: 126
- Registrován: stř 30.07.2008 00:00
- Bydliště: Prachatice
- Klubové ID: 2213
Ja mam taky problem s razenim 1 a nekdy i 2 stupne. Nedela mi to ale porad,vetsinou kdyz se auto zahreje tak je to tak nejak ok. Ja se priklanim k tomu ze to bude spojka,at uz jeji spatne vypinani nebo neco jinyho. Kdyz totiz narazim na odpor pri razeni a tlacim tam tu jednicku tak se auto da mirne do pohybu
Chtel bych jenom vedet jaky na to mate nazor,jestli je to zavzdusneny nebo je spatny lozisko a tak? Spojka nijak neprokluzuje,jen bych rekl ze pri seslapavani nejde pozvolna ale ze tam jakoby neco drhne. nestava se to vsak pravidelne,jak rikam nekdy jde radit normal nekdy ne 
-
noname
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: sob 12.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 2290
- Kontaktovat uživatele:
Jak jsem již zde psal, může to dělat špatné vypínaní spojky díky tomu vypodložení vypínací páky, ktéré býva ojebané. Momentálně mám všechno rezebrané, tak nevím kdy to vyzkouším, ale 1 a 2 mě někdy pěkně srala...jarin36 píše:Tak olejem to neni urcite,dnes sem menil a problem pretrvava a navic olej co sem vypustil byl jak novejU me by to mohlo byt to vypinani spojky. Vyresil uz nekdo tento problem?

