Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Olej 5W-40

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Koby »

já jsem měl v IS 10w-40.. žralo to asi litr na 10 000km...

kde je vubec majorovi konec?:-(
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#23 Příspěvek od Kami1 »

Pokud motor zere olej tak zjistit pricinu uniku
- nekde prolina - zasranej motor (vymenit tesneni, gufera)
- spatnymi krouzky - vyssi spotreba, kourivost, horsi komprese (ktere se zlepsi pri striknuti trochy oleje do valcu) - vymenit krouzky
- voditkama ventilu - vyssi kourivost (obzvlast po nastartovani), vymenit gufera
- odsavanim klikove skrine - zkontrolovat/vymenit tesneni olejovyho vicka a merky

1l na 10tkm podle me neni zas tak moc
na M42 pouzivam syntetiku 5w40 (po koupi vymeneno tesneni pod vanou, gufero remenice, gufera ventilu, odkarbonovano)
sice to taky trochu zere, ale muzu s klidem spat, ze sem pro mazani motoru udelal maximum (0w40 by teda bylo jeste lepsi, no)
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Koby »

1litr na 10tisíc je uplně v pohodě... to si vezme skoro každej motor...

I litr na 5000km je pořád dobrý, např. u 1.9tdi, M54 u BMW atd..
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#25 Příspěvek od DAVe_1 »

litr za 10000km to jde nejak poznat? :D
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#26 Příspěvek od Kami1 »

člověk s IQ veverky a výš to pozná :D
horší by bylo 2l za 20000km
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Koby »

DAVe píše:litr za 10000km to jde nejak poznat? :D


:D tady je návod..

Při výměně oleje nalej nový olej po horní rysku... Pokud za 10 000km bude olej na spodní rysce měrky - z 99% ti ubyl litr :-)
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#28 Příspěvek od Paavo »

je to az neskutecny......jizda vyhradne po meste, strudena dvaapule M50,od vymeny oleje najeto cca 4500km a stale olej na horni rysce.Olej 10w-40 Total Q7000(najeto 208,5kkm)...se divim ze M54 si veme i 1L na 5kkm.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#29 Příspěvek od jurasis »

Tak buď rád a nepruď tady ostatní, protože v tomto případě je jedno, jestli kecáš nebo mluvíš pravdu... :lol: :lol: 8)

Ale vážně, pořád je důležité, že se bavíme o relativně dost starých motorech, kdy se s opotřebením musí počítat. Kami1 to vypsal, tak koho to sere, ať si udělá generálku, nic jiného nepomůže... :twisted:
A litr za výměnu (10kkm) je normální stav...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Koby »

Paavo píše:je to az neskutecny......jizda vyhradne po meste, strudena dvaapule M50,od vymeny oleje najeto cca 4500km a stale olej na horni rysce.Olej 10w-40 Total Q7000(najeto 208,5kkm)...se divim ze M54 si veme i 1L na 5kkm.


m54 si vezme i litr na 1000km... bohužel... a litr na 3000km je normální jev. litr na 5000km nadprumer nebo jezdíš klobouka..
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#31 Příspěvek od HAMANN »

M54 i 1l na 1000km? To uz je asi trochu prutokac ne? Vim ze tyhle nektery motory zerou vic ale 1l na tisic se mi zda trochu moc. Sam mam M52 a za dve vymeny jsem nenalil snad ani kapku. Ale kamos ma taky M52 a leje tak 1l na 2tis coz se me zda uz docela dost.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Mno, vím i o motoru, který si bere 1l 10W-60 na 500 km :lol:
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#33 Příspěvek od DAVe_1 »

Kami1 píše:člověk s IQ veverky a výš to pozná :D
horší by bylo 2l za 20000km


nechces delat nekde bavice? nebo hrat v komedii? jsi vtipny...

nejsem zadnej mechanik nebo domaci kutil abych se v tom furt hrabal a sledoval nejakej litrikovej ubytek za rok. Az je cas vymeny oleje jedu do servisu.
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Koby »

HAMANN píše:M54 i 1l na 1000km? To uz je asi trochu prutokac ne? Vim ze tyhle nektery motory zerou vic ale 1l na tisic se mi zda trochu moc. Sam mam M52 a za dve vymeny jsem nenalil snad ani kapku. Ale kamos ma taky M52 a leje tak 1l na 2tis coz se me zda uz docela dost.


znám dost M54 a asi 3 auta žerou tohle... A ten zbytek většinou od 2000 - 4000km /litr...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#35 Příspěvek od Kami1 »

DAVe: Nevim, jestli to o komedii myslis vazne nebo sarkasticky :roll: , kazdopadne si tu mou hlasku nemusis brat moc k srdci,
chtel jsem jen naznacit, ze je to jednoduchy.
Kdyz to jde, tak se snazim byt vtipnej nebo vyprovokovat k zamysleni. :wink:

Ty hodne zerouci motory maj vyhodu v tom, ze je v nich i po 20tkm stale relativne novej olej (prubezne dolito 20l)
a stacilo by v ramci ekonomicnosti jenom pravidelne menit filtr.
raging
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: ned 28.06.2009 00:00
Bydliště: Olomouc a Bouzov

#36 Příspěvek od raging »

Nevite nekdo,kolik ma 320 i E 46 spotrebu oleje uvadenou vyrobcem?Nemuzu to nikde najit :?: 8O
kyo
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: pát 03.04.2009 00:00

#37 Příspěvek od kyo »

to nevim ale mam 320i s M54, najeto od vymeny asi 5000km cukani po meste, tedy to nejhorsi a oleje to nesezralo ani decku.

Trochu jen ubyla chladici kapalina, ale je povlak okolo uzaveru, takze doufam ze byl jen spatne utahlej..
Pitrsh
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 13.09.2009 00:00
Bydliště: Karlovy Vary

#38 Příspěvek od Pitrsh »

vetsinou by si od vymeny do vymeny nemel dolivat nepatrna spotreba ma compakta a nedolivam a to jezdim skoro porad po meste
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Koby »

kyo píše:to nevim ale mam 320i s M54, najeto od vymeny asi 5000km cukani po meste, tedy to nejhorsi a oleje to nesezralo ani decku.

Trochu jen ubyla chladici kapalina, ale je povlak okolo uzaveru, takze doufam ze byl jen spatne utahlej..


jestli to nebude tim.... zkus jet 200km po dálnici opravdu na krev pořád nad 5000 otáček...
kyo
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: pát 03.04.2009 00:00

#40 Příspěvek od kyo »

no já to vytáčim dost.. hlavně ale při startech, to chodim až do 6500ot.. takže myslim že v tom problém nebude. něco to žrát bude protože když sem měnil minulej kterej tam byl od minulého majitele, tak tam něco chybělo, ale nijak moc. Takže co se týče žraní oleje, myslím že je to ok.
Odpovědět