Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Olej 5W-40
z googlu:
http://www.pkservis.com/data/web/upload/43-total-oleje/total-classic-5w-40.pdf
http://www.pkservis.com/data/web/upload/43-total-oleje/total-classic-10w-40.pdf
http://www.oleje-levne.com/index.php?sekce=katalog&baleni=1&category=&znacka=&od=40&po=10
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
http://www.pkservis.com/data/web/upload/43-total-oleje/total-classic-5w-40.pdf
http://www.pkservis.com/data/web/upload/43-total-oleje/total-classic-10w-40.pdf
http://www.oleje-levne.com/index.php?sekce=katalog&baleni=1&category=&znacka=&od=40&po=10
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
Pokud motor zere olej tak zjistit pricinu uniku
- nekde prolina - zasranej motor (vymenit tesneni, gufera)
- spatnymi krouzky - vyssi spotreba, kourivost, horsi komprese (ktere se zlepsi pri striknuti trochy oleje do valcu) - vymenit krouzky
- voditkama ventilu - vyssi kourivost (obzvlast po nastartovani), vymenit gufera
- odsavanim klikove skrine - zkontrolovat/vymenit tesneni olejovyho vicka a merky
1l na 10tkm podle me neni zas tak moc
na M42 pouzivam syntetiku 5w40 (po koupi vymeneno tesneni pod vanou, gufero remenice, gufera ventilu, odkarbonovano)
sice to taky trochu zere, ale muzu s klidem spat, ze sem pro mazani motoru udelal maximum (0w40 by teda bylo jeste lepsi, no)
- nekde prolina - zasranej motor (vymenit tesneni, gufera)
- spatnymi krouzky - vyssi spotreba, kourivost, horsi komprese (ktere se zlepsi pri striknuti trochy oleje do valcu) - vymenit krouzky
- voditkama ventilu - vyssi kourivost (obzvlast po nastartovani), vymenit gufera
- odsavanim klikove skrine - zkontrolovat/vymenit tesneni olejovyho vicka a merky
1l na 10tkm podle me neni zas tak moc
na M42 pouzivam syntetiku 5w40 (po koupi vymeneno tesneni pod vanou, gufero remenice, gufera ventilu, odkarbonovano)
sice to taky trochu zere, ale muzu s klidem spat, ze sem pro mazani motoru udelal maximum (0w40 by teda bylo jeste lepsi, no)
Tak buď rád a nepruď tady ostatní, protože v tomto případě je jedno, jestli kecáš nebo mluvíš pravdu...
Ale vážně, pořád je důležité, že se bavíme o relativně dost starých motorech, kdy se s opotřebením musí počítat. Kami1 to vypsal, tak koho to sere, ať si udělá generálku, nic jiného nepomůže...
A litr za výměnu (10kkm) je normální stav...



Ale vážně, pořád je důležité, že se bavíme o relativně dost starých motorech, kdy se s opotřebením musí počítat. Kami1 to vypsal, tak koho to sere, ať si udělá generálku, nic jiného nepomůže...

A litr za výměnu (10kkm) je normální stav...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1352
- Registrován: sob 23.07.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Paavo píše:je to az neskutecny......jizda vyhradne po meste, strudena dvaapule M50,od vymeny oleje najeto cca 4500km a stale olej na horni rysce.Olej 10w-40 Total Q7000(najeto 208,5kkm)...se divim ze M54 si veme i 1L na 5kkm.
m54 si vezme i litr na 1000km... bohužel... a litr na 3000km je normální jev. litr na 5000km nadprumer nebo jezdíš klobouka..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1352
- Registrován: sob 23.07.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
HAMANN píše:M54 i 1l na 1000km? To uz je asi trochu prutokac ne? Vim ze tyhle nektery motory zerou vic ale 1l na tisic se mi zda trochu moc. Sam mam M52 a za dve vymeny jsem nenalil snad ani kapku. Ale kamos ma taky M52 a leje tak 1l na 2tis coz se me zda uz docela dost.
znám dost M54 a asi 3 auta žerou tohle... A ten zbytek většinou od 2000 - 4000km /litr...
DAVe: Nevim, jestli to o komedii myslis vazne nebo sarkasticky
, kazdopadne si tu mou hlasku nemusis brat moc k srdci,
chtel jsem jen naznacit, ze je to jednoduchy.
Kdyz to jde, tak se snazim byt vtipnej nebo vyprovokovat k zamysleni.
Ty hodne zerouci motory maj vyhodu v tom, ze je v nich i po 20tkm stale relativne novej olej (prubezne dolito 20l)
a stacilo by v ramci ekonomicnosti jenom pravidelne menit filtr.

chtel jsem jen naznacit, ze je to jednoduchy.
Kdyz to jde, tak se snazim byt vtipnej nebo vyprovokovat k zamysleni.

Ty hodne zerouci motory maj vyhodu v tom, ze je v nich i po 20tkm stale relativne novej olej (prubezne dolito 20l)
a stacilo by v ramci ekonomicnosti jenom pravidelne menit filtr.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1352
- Registrován: sob 23.07.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
kyo píše:to nevim ale mam 320i s M54, najeto od vymeny asi 5000km cukani po meste, tedy to nejhorsi a oleje to nesezralo ani decku.
Trochu jen ubyla chladici kapalina, ale je povlak okolo uzaveru, takze doufam ze byl jen spatne utahlej..
jestli to nebude tim.... zkus jet 200km po dálnici opravdu na krev pořád nad 5000 otáček...