Stránka 2 z 3
Napsal: čtv 18.01.2007 13:49
od JRC
Speedy píše:sepíšu to
e36 4 vály(pred faceliftem) s klimou maj elektrickou a whisku
e36 4 vály(pred faceliftem) bez klimy maj whisku
e36 4 vály(po faceliftem) maj elektrickou (s klimou i bez)
e36 6ti vály bez klimy maj jenom whisku
e36 6ti vály s klimou maj whisku a pred chladicema elektrickou
e46 6ti vály maj vždy jen elektrickou(tedy nemaj whisku)
Je to tak?
Zdar.
Mám E46 330D s klimou a přesto mám jak mech. větrák s visco spojkou, tak i el. před chladičem. Takže bych poslední bod opravil.
Napsal: čtv 18.01.2007 14:19
od Maslista
Speedy píše:sepíšu to
e36 4 vály(pred faceliftem) s klimou maj elektrickou a whisku
e36 4 vály(pred faceliftem) bez klimy maj whisku
e36 4 vály(po faceliftem) maj elektrickou (s klimou i bez)
e36 6ti vály bez klimy maj jenom whisku
e36 6ti vály s klimou maj whisku a pred chladicema elektrickou
e46 6ti vály maj vždy jen elektrickou(tedy nemaj whisku)
Je to tak?
mám e46 323i s klimou a mám visku i elektriku
Napsal: čtv 18.01.2007 17:15
od Maikl
z3bmw píše:tobě ta visco spojka odešla? nebo proč si chceš přidělávat starosti s předěláváním na elektriku? originál mě chodil vždycky OK a to už od E21.
jinak to jde předělat bez problémů, stačí čidlo ze škodovky 105 a motorek na ventilátor. no je to hrozná bastovina nehodná BMW.
Pomalu odchází, tak sem si řekl, proč tam rovnou nedat elektrickou a motoru trochu odlehčit...
Napsal: stř 11.04.2007 11:57
od Wolfi
Chtěl jsem se zeptat jestli vám elektrická vrtule spíná v případě potřeby (nestíhá viskozní) jenom s klíčkem v poslední pozici před startováním... Logicky jsem usuzoval, že pokud je potřeba chladit, tak i v případě že jsem už auto zaparkoval v garáži...Jedná se mi o to, jestli už nemusím, jak trotl, čekal u auta až se dochladí ?
Napsal: stř 11.04.2007 12:31
od Hanz
ta el vrtule ma 2 rychlosti, pricemz na druhou ma opravdu velky vykon (i prikon), rozehraty vodni chladic i klima chadic po 200km vychladi za 3min tak, ze je uplne studeny... pokud odmontujete visco doporucuju nainstalovat bud tepl spinac s nizsim bodem sepnuti (cca 85) nebo alespon vytahnout spinac (idealne s indikaci zapnuti-ledka )do kabiny... ten standardni spinac je moc vysoko-motor pri 98st sepnuti (samo to spina v nejakym rozsahu, navic je to cidlo v chladici, voda v hlave je na vyssi teplote) je jiz prilis teplotne namahan=dlouhodobe problem... u M3 na brzde dela rozdil 8PS (ovsem v pripade potreby ten el ventilator taky zvysi odpor alternatoru=zisk vykonu ma smysl uvazovat jen v pripade race aplikace)
Napsal: stř 11.04.2007 13:25
od stanley07
Já bych teda visku nechal na místě. Naopak, mě nefunguje ta elektrická na klimu a žádnej problém s tím nemám. Ani v největších vedrech a v koloně se to nehřálo a uchladila to viskospojka. Nevim, jak by to dopadlo bez ní..
Napsal: stř 11.04.2007 13:48
od ajfel
ja taky, teda od doby, co jsem koupil novou (na e30), nedam na visku dopustit .. zadny kraval a funguje
na e34 visco asi jede .. a elektricka nevim .. az budu mit cas, tak to pred letem testnu

Napsal: stř 11.04.2007 14:49
od Speedy
Pro race použití se viska vyndavá a dáva alektricka. Kazdopadne pro bezny provozt staci ta vrtule od klimy. Pro race a nebo bocky uz to nestaci, tedka jsem to testoval a bez visky se to proste prehriva az do cervenyho.
Napsal: stř 11.04.2007 16:11
od Fikop
Wolfi píše:Chtěl jsem se zeptat jestli vám elektrická vrtule spíná v případě potřeby (nestíhá viskozní) jenom s klíčkem v poslední pozici před startováním... Logicky jsem usuzoval, že pokud je potřeba chladit, tak i v případě že jsem už auto zaparkoval v garáži...Jedná se mi o to, jestli už nemusím, jak trotl, čekal u auta až se dochladí ?
Při vypnutém motoru el.vrtule nejede, pač když motor nejede tak se nic neohřívá a schládne to samo....to že jsi musel čekat u starých aut až ti vypne vrtule bylo tím že to mělo svuj el.okruh bez nějaké elektroniky a spínal to pouze teplotní snímač na chladiči. Většinou tam ani relátko nebylo....
Napsal: stř 11.04.2007 16:22
od Wolfi
Fikop píše:Při vypnutém motoru el.vrtule nejede, pač když motor nejede tak se nic neohřívá a schládne to samo....to že jsi musel čekat u starých aut až ti vypne vrtule bylo tím že to mělo svuj el.okruh bez nějaké elektroniky a spínal to pouze teplotní snímač na chladiči. Většinou tam ani relátko nebylo....
mě se v tom loni vrtali a měl jsem zato, že to špatně zapojili. Tak jsem raději nechával E36 (TDS) dochladit s klíčkem v zapalování.
Zkrátka jsem předpokládál, že ten kdo navrhoval moje auti, počítal s tím, že ele. vrtule se bude točit v případě nutnosti chlazení. To že neběží motor ještě neznamená že teplota nestoupá.... Existuje určitě nějaká tepelná setrvačnost materiálů resp. chybý náporový vzduch a tak jsem logicky usuzoval, že když je potřeba chladit tak chladím protože je to nutné a né proto že jede motor. Ale pokud je to tak normální budiž

Napsal: stř 11.04.2007 16:31
od Fikop
Wolfi píše:Fikop píše:Při vypnutém motoru el.vrtule nejede, pač když motor nejede tak se nic neohřívá a schládne to samo....to že jsi musel čekat u starých aut až ti vypne vrtule bylo tím že to mělo svuj el.okruh bez nějaké elektroniky a spínal to pouze teplotní snímač na chladiči. Většinou tam ani relátko nebylo....
mě se v tom loni vrtali a měl jsem zato, že to špatně zapojili. Tak jsem raději nechával E36 (TDS) dochladit s klíčkem v zapalování.
Zkrátka jsem předpokládál, že ten kdo navrhoval moje auti, počítal s tím, že ele. vrtule se bude točit v případě nutnosti chlazení. To že neběží motor ještě neznamená že teplota nestoupá.... Existuje určitě nějaká tepelná setrvačnost materiálů resp. chybý náporový vzduch a tak jsem logicky usuzoval, že když je potřeba chladit tak chladím protože je to nutné a né proto že jede motor. Ale pokud je to tak normální budiž

Tepelnou setrvačnost to určitě má, nejvíce se projevuje tam kde je to teplo vytvářeno a to v motoru...jenže teplotní čidlo co spíná vrtuli je na chladiči, ochladí se ti chladič a vrtule vypne a vmotoru může teplota vesele stoupat......samo že to ofoukne i trochu motor ale proto tam tu vrtuli nedávali.
Napsal: stř 11.04.2007 16:55
od Wolfi
Fikop píše:Wolfi píše:Fikop píše:Při vypnutém motoru el.vrtule nejede, pač když motor nejede tak se nic neohřívá a schládne to samo....to že jsi musel čekat u starých aut až ti vypne vrtule bylo tím že to mělo svuj el.okruh bez nějaké elektroniky a spínal to pouze teplotní snímač na chladiči. Většinou tam ani relátko nebylo....
mě se v tom loni vrtali a měl jsem zato, že to špatně zapojili. Tak jsem raději nechával E36 (TDS) dochladit s klíčkem v zapalování.
Zkrátka jsem předpokládál, že ten kdo navrhoval moje auti, počítal s tím, že ele. vrtule se bude točit v případě nutnosti chlazení. To že neběží motor ještě neznamená že teplota nestoupá.... Existuje určitě nějaká tepelná setrvačnost materiálů resp. chybý náporový vzduch a tak jsem logicky usuzoval, že když je potřeba chladit tak chladím protože je to nutné a né proto že jede motor. Ale pokud je to tak normální budiž

Tepelnou setrvačnost to určitě má, nejvíce se projevuje tam kde je to teplo vytvářeno a to v motoru...jenže teplotní čidlo co spíná vrtuli je na chladiči, ochladí se ti chladič a vrtule vypne a vmotoru může teplota vesele stoupat......samo že to ofoukne i trochu motor ale proto tam tu vrtuli nedávali.
Hmmm...to má nějakou logiku, nějak sem si neuvědomil, že ta ochlazovaná voda stejně při vyplém motoru necirkuluje

Napsal: stř 11.04.2007 16:58
od petto
je normální že se mi ta vrtule před chladičem vůbec nespíná???? ani když zapnu klimu....

Napsal: stř 11.04.2007 18:51
od Fikop
petto píše:je normální že se mi ta vrtule před chladičem vůbec nespíná???? ani když zapnu klimu....

není!!!
Napsal: stř 11.04.2007 20:29
od petto
Fikop píše:petto píše:je normální že se mi ta vrtule před chladičem vůbec nespíná???? ani když zapnu klimu....

není!!!
a čím to může bejt?? na diagnostice mi to ukazalo nějaky teplotni čidlo, ale jarax nevěděl o co jde a ja už vubec ne...

auto se nepřehřívá, drží se přesně v půlce
Napsal: stř 11.04.2007 20:51
od Fikop
petto píše:Fikop píše:petto píše:je normální že se mi ta vrtule před chladičem vůbec nespíná???? ani když zapnu klimu....

není!!!
a čím to může bejt?? na diagnostice mi to ukazalo nějaky teplotni čidlo, ale jarax nevěděl o co jde a ja už vubec ne...

auto se nepřehřívá, drží se přesně v půlce
jo tak to nevím, musíš hledat.....když stojíš tak ti to asi neklimatizuje co? nebo vlažně? je to tím že to neochlazuje ten chladič....zkus drtit 5 minut auto např.na parkovišti a uvidíš že se začne přehřívat pokud ti nesepne vrtula...čidlo je na nějakých 98 °C
Napsal: stř 11.04.2007 20:57
od stanley07
Mě ta elektrická vrtule nejede vůbec, auto se nepřehřívá ani když dostává záhul a klima normálně chladí. Všechno i v největších vedrech zvládá viska. Na E39 je to čidlo, který tu vrtuli spíná, v pravým horním rohu chladiče.
Napsal: stř 11.04.2007 21:10
od petto
jj je to takovy vlažny.... auto dostává ceres vcelku často a ještě se mi teplota nepohla ni o milimetr...akorát když mi praskla příruba a vytekla voda, ale to je jasny čím to bylo a to se myslím taky neroztočil takže to čidlo bude někde na chlasiči co?? podívám se potom...díky

Napsal: stř 11.04.2007 21:21
od Fikop
petto píše:jj je to takovy vlažny.... auto dostává ceres vcelku často a ještě se mi teplota nepohla ni o milimetr...akorát když mi praskla příruba a vytekla voda, ale to je jasny čím to bylo a to se myslím taky neroztočil takže to čidlo bude někde na chlasiči co?? podívám se potom...díky

čidlo je na chladiči, to najdeš vedou k němu dráty

ale čidlem to asi nebude když se ti to netočí ani u klimy....zkus zkontrolovat konektor co vede k vrtuli, vedou tam 3 dráty, kostra a 2 rychlosti, proměř jestli máš kostru a pak ty dva +V.....
Napsal: stř 11.04.2007 21:28
od petto
Fikop píše:petto píše:jj je to takovy vlažny.... auto dostává ceres vcelku často a ještě se mi teplota nepohla ni o milimetr...akorát když mi praskla příruba a vytekla voda, ale to je jasny čím to bylo a to se myslím taky neroztočil takže to čidlo bude někde na chlasiči co?? podívám se potom...díky

čidlo je na chladiči, to najdeš vedou k němu dráty

ale čidlem to asi nebude když se ti to netočí ani u klimy....zkus zkontrolovat konektor co vede k vrtuli, vedou tam 3 dráty, kostra a 2 rychlosti, proměř jestli máš kostru a pak ty dva +V.....
pomužeš mi to najit v ETK?? ja to nejsem schopnej to čidlo najit...ale jestli to nebude čidlem, tak že by byl ten větrák v řiti...snad to bude jen nějaka prkotina
