Stránka 2 z 3

Napsal: pon 24.04.2006 11:26
od George_D
Budu dělat podvozek, tak jsem dnes obědnal ty Meyle, tak doufam že budou na cajk a vydrží všechno :lol:

Napsal: pon 24.04.2006 21:06
od mira2
Tak máme tu operaci za sebou:-)
Bez stahováků jsme se docela u toho sunávání z auta zapotili.Musí se u toho povolit spodek teleskopu,protože se jinak člověk k prvnímu čepu nedostane.Šroub člověk povolí bez problémů,ale vymáčknout ho je docela problém.
Ten delší šel povolit taky dobře,ale ven šli oba poze vytlouct a to docela těžce.
Nejhorší ze všeho bylo dostat ven ty čepy z ramena.Nakonec jsme je odbrousili a vytloukli.
V praci jsem si nechal nové nalisovat,protože bez lisu to prostě nejde.
Co se týče těch nosných čepů,tak ten co ce dával do E36 od začátku výroby je váleček s lůžkem na kloub z vnějšku obalený v silentbloku a zapouzdřený,přesně jak psal Hanz,takže budí pocit,jako by se hýbal nahorů i dolů.Pokud zvednete auto,tak se s ním dá i trošku hnout,pokud do něj se zpoda něčim silou zatlačíte.
Já jsem tam dal tu novou tvrzenou verzi čepu od Meile,tak uvidim v čem má být lepší.
Doufám,že to stálo za tu námahu.

Napsal: úte 25.04.2006 09:48
od Speedy
mira2 píše:Speedy,ještě jednou tohle co přikládáš je Febi a ten je pohyblivý tudíž stará verze a tu mi právě nedoporučili,právě proto,že odchází.
Co se týče originálních dodavatelů do BMW,tak tyto díly dodávají kromě Meile i Lemforder a ještě třetí firma,ale to bych musel pátrat přímo v BMW
Pracuji jako kvalitář ve firmě která dodává originální podvozkové díly kromě jiných automobilek i do BMW,tak vím o čem mluvím.
Mím zákazníkem je hlavně BMW Regensburg , Dingolfing a Mnichov.
Sorry
Sorry, ale nechápu, co tím chceš říct.

Pracuješ jako kvalitář a přitom víš prdlajs, co a jak funguje na e36, což dokládají i další tvoje reakce.
Čep, který by se pohyboval v ose X by byl uplně k ničemu a samozničil by se během pár kilometrů.
3.dodavatel je SWAG.
By mě zajímalo, jaxi řezal do toho čepu, že ti to šlo tak špatně ven.
Bez lisu to nejde... aha... to je zajímavý, teď (před pár hodinama) jsem ty čepy bez lisu vyměnil 4.

Máš to marný hochu, mě nepřěsvědčíš těmito argumenty.

Napsal: úte 25.04.2006 12:18
od sumachr
Speedy píše:
mira2 píše:Speedy,ještě jednou tohle co přikládáš je Febi a ten je pohyblivý tudíž stará verze a tu mi právě nedoporučili,právě proto,že odchází.
Co se týče originálních dodavatelů do BMW,tak tyto díly dodávají kromě Meile i Lemforder a ještě třetí firma,ale to bych musel pátrat přímo v BMW
Pracuji jako kvalitář ve firmě která dodává originální podvozkové díly kromě jiných automobilek i do BMW,tak vím o čem mluvím.
Mím zákazníkem je hlavně BMW Regensburg , Dingolfing a Mnichov.
Sorry
Sorry, ale nechápu, co tím chceš říct.

Pracuješ jako kvalitář a přitom víš prdlajs, co a jak funguje na e36, což dokládají i další tvoje reakce.
Čep, který by se pohyboval v ose X by byl uplně k ničemu a samozničil by se během pár kilometrů.
3.dodavatel je SWAG.
By mě zajímalo, jaxi řezal do toho čepu, že ti to šlo tak špatně ven.
Bez lisu to nejde... aha... to je zajímavý, teď (před pár hodinama) jsem ty čepy bez lisu vyměnil 4.

Máš to marný hochu, mě nepřěsvědčíš těmito argumenty.
ja je menil take a lis sem nepotreboval i kdyz sem ho mel metr od sebe

Napsal: úte 25.04.2006 12:21
od Hanz
no, asi jsem pomalejsi, ale lisem to jde samo, nevim proc to drasat jinak :wink:

Napsal: úte 25.04.2006 12:23
od sumachr
mira2 píše:Tak už mám konečně jasno
ten pohyblivý,viz obrázek nahoře od firmy Febi se rychle opotřebuje díky tomu pohybu nahoru a dolů a je ve všech sériových bávech,což znamená,že ho většina z Vás má.
zajimave mam rok 97 a nic takoveho co tu pises nemam , mam pevne i ty co jsem vyndaval a meli na sobe logo bmw tak se rozhodne nepohybovali po tve ose X :lol: zajimavy kontakt :smich:

Napsal: čtv 27.04.2006 08:54
od mira2
Dopustil jsem se chyby co se týká toho silentbloku v nosném čepu.
čep pruží díky silentbloku v ose Z(na horu a dolu) né v ose X.
Jinak jsem chtěl pouze nějaké informace v této záležitosti a určitě nebylo mím záměrem někoho poučovat,takže těm co to tak přijali se omlouvám.

Napsal: čtv 27.04.2006 09:53
od George_D
Já tě pochopil, protože když jsem dělal pře nedávnem ty zadní silenbloky, tak mi mechanik povolil i ty přední a divil se že vypadaj v pohodě, ale je divný že maj vůli nahoru a dolu, ale když se utáhly tak ne, tak možná to bylo tim, no uvidim až vyměnim :wink:

Napsal: pát 24.09.2010 07:21
od Adeon88
Zdravim chlapy...

potrebuju radu... vcera jsme s kamosem menily cepy... dlouhy( ten uprostred ramene) sel krasne ven a novy dovnitr... na obou ramenech za pul hodky zfouknuto...

Problem nastal, kdyz jsme vylisovali ten nosny cep (na kraji ramene)...
resite tu, ze jsou pevne a pohyblive... a je v tom trochu gulas...

Ale co je hlavni... novy cep (FEBI 03825 - sedí dle BMW čísla) je o cca 8mm na prumeru vetsi, nez otvor v rameni...

Otazka tedy zni vyrabeji se snad 2 druhy cepu na E36??? (jde mi o ten průměr na kterém se to lisuje...)
Nebo to tam mame proste zalisovat... moc se mi to nezda.. 8mm přesah u lisovani to je blaznovina...

Jeste jedna podstatna informace... ramena nejsou primo z meho auta ale byly porizeny jako nahradni dil... je mozne, ze E36 maji rozdilna ramena?

Diky vsem za odpovedi.

Napsal: pát 24.09.2010 08:09
od Francis
Adeon88: Asi máš ramena z E30.

Napsal: pát 24.09.2010 08:48
od Adeon88
Francis píše:Adeon88: Asi máš ramena z E30.
Na E30 jsou oba průměry pro čepy stejné? Pokud ano tak je to pravděpodobně tak..:(

Mohl by mi prosím někdo kdo má ramena E36 změřit průměry děr pro vlisování čepů? Abych tak mohl 100% identifikovat ramena?

Napsal: pát 24.09.2010 08:53
od Francis
E36 má vnější oko pro čep větší právě kvůli integrovanému silentbloku. Vnitřní čep je "celokovový" (úplně celokovový ne, vnitřní pánev čepu asi bude plastová).

Napsal: pát 24.09.2010 09:06
od Adeon88
Tak máš asi pravdu... jde nejspíš o ramena na E30...

viz toto:
E30 http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=16&
- vizuálně se shoduje s tím, co jsem včera vylisoval..

E36 http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?
- vizuálně se shoduje s tím, co jsem koupil...:(

Takže z toho vyplývá otázka... je geometrie a konstrukce ramena E30-E36 stejná?
Pokud ano, mohl bych vyměnit nosné (krajní) čepy za čepy z E30 a prostřední čep zůstal z E36 a namontoval na E36:)???:)

Napsal: ned 26.09.2010 19:58
od Pavel H
Na E36 se lisily cepy na M podvozek a serii prave v tom prumeru oka.

Napsal: ned 26.09.2010 21:08
od Adeon88
Takze dalsi varianta... nevedel by nekdo presny prumer te diry pro krajni (nosny) cep u ramen M3 E36?? Tim bych pak mohl identifikovat zda jde o ramena z M3... ono je to i dost mozne podle kamarada od ktere je mam..

Napsal: ned 26.09.2010 21:14
od Pavel H
Mam je v servisu. Ve stredu
ti je zmerim.

Napsal: pon 27.09.2010 06:58
od Adeon88
Skvele, diky moc a cekam..:)

Napsal: stř 29.09.2010 20:41
od Adeon88
Zdravim, dostal jsi se k tomu premereni toho prumeru??

Napsal: stř 29.09.2010 20:42
od Pavel H
Ahoj, dostal. Ted se na to akorat chystam to napsat :-)
M podvozek ma 41 mm, standard ma 49 mm.

Napsal: stř 29.09.2010 22:57
od Adeon88
aaa super... tim se potvrdilo, ze mam M3 ramena a ze diry a cepy jsou pro E30 a E36 M3 stejne... nalisoval jsem tam dneska totiz cepy z E30... prumerove mi to sedelo...

Ramena byla opiskovana, prelisovany cepy a natreny zakladovou sedou barvou... vysledek je zde, zitra jdou na auto.[/b]