Stránka 2 z 3

Napsal: úte 24.01.2006 23:37
od GeorgosAc
mpacket píše:
GeorgosAc píše:
Baxon píše: udělej to jako já, na zimu si kup prostě X5 4.4i :D
nj.. ale ta nejezdi za 5l nafty :lol:


a 325 Tds jezdí za 5 litru nafty??? od kdy?? a jeste v zime...! 8O
skautik umi zazraky :D

Napsal: stř 25.01.2006 02:26
od major
Pivson píše:zamrzá vám auto?
Co jít na to takhle

http://www.autohificlub.cz/index.php?bo ... 41&begin=0
Príma nezávisle-závislé přídavné topení :D .

Napsal: stř 25.01.2006 11:02
od skautik
GeorgosAc píše:
mpacket píše:
GeorgosAc píše: nj.. ale ta nejezdi za 5l nafty :lol:


a 325 Tds jezdí za 5 litru nafty??? od kdy?? a jeste v zime...! 8O
skautik umi zazraky :D
:mad:

Napsal: stř 25.01.2006 11:29
od JaraX
marek26 píše:
JaraX píše:cau, ty prostredky urcite zabrani zamrzani nafty, ale zaserou trysky, radsi si kupte kvalitni naftu, ja beru jen na shëllce a Diesel V-power ma jeste snizenu teplotu tuhnuti.
Zaserou trisky? Ja pouzivam Stopogel aj ten zasere trysky? Ja tankujem OMV Alpin diesel. Chces povedat ze u shelky Diesel V-power nie je len marketingovy trik? Nato si nepomyslel ze to moze byt nafta do kterej davaju tie prisady mozno podobne co si davame my ako bezny maly zakaznici v malych flaskach s tym rozdielom ze oni namixuju 500 hl a mi iba tu nasu malu nadrz? Nemoze to tak byt? Alebo sa absolutne mylim. Racej by som prijal tu druhu moznost, a to ze mozno maju prepracovanejsie tie prisady.
čau, no třeba jsme testovali že V-power benzin se vyplatí, nejen že čistí motor, ale spotřeba je o tolik nižší že se vyplatí rozdíl ceny.
Diesel V-power ještě otestovanej, ale beru naftu výhradně na shellce, a mám doporuceni i od myho cerpadlare, aby to nevymrdalo cerpadlo, nejaka shit nafta.

Napsal: stř 25.01.2006 11:34
od JaraX
major píše:
JaraX píše:cau, ty prostredky urcite zabrani zamrzani nafty, ale zaserou trysky, radsi si kupte kvalitni naftu, ja beru jen na shëllce a Diesel V-power ma jeste snizenu teplotu tuhnuti.
A tuhle informaci máš odkud? Nezlob se, ale pokud tomu moc nehovíš, tak takovéhle bejkárny nepiš.
Pro ostatní na vysvětlenou.
V ČR, ale i v ostatních státech EU se dle norem a zákonů používá více druhů MN, u nás to jsou celkem čtyři druhy, které jsou mimo jiné odlišeny teplotou filtrovatelnosti(CFPP) a teplotou vypadávání parafínů (CP).
U nás v ČR je to takto:
MN třídy B(tzv.letní) se vyrábí v termínu 15.4-30.9 a CFPP je 0 C, CP se neudává
MN třídy D(tzv.přechodová) se vyrábí v termínu 1.10-15.11 a 1.3-14.4. a CFPP je -10 C, CP se neudává
MN třídy F(zimní) se vyrábí v termínu 16.11-28.2. a CFPP je -20 C, CP je -8 C
Dále se pak vyrábí při dlouhodobých venkovních teplotách překračujícíh cca -15 C ještě MN třídy 2(tzv.arktická) a ta má CFPP -32 C a CP -22 C
Ta poslední se ale vyrábí opravdu pouze při dlouho trvajícíh nízkých teplotách kdy je potvrzuje i předpověď počasí, zhruba tak 7-14 dní dopředu. Výroba je totiž nákladnější a v případě náhlého poklesu teplot by se z cenových důvodů neprodala.
CFPP znamená zhruba min teplotu při které je ještě MN schopna projít paliv. filtry vozidel.
CP je teplota při níž se z MN začnou vylučovat parafíny a MN se stává kalnou a plavou v ní takové bílé šlemy.
Pro majitele vozidel s přímím vstřikem(common rail,PD) je hlavně důležitá hodnota CP, neb již malé množství parafínu je schopno ucpat vstřikovače těchto motorů, které mají podstatně menší otvory než klasické atmosférické diesly a TD(TDS).
Zapomeňte na to, že MN při tankování obsahuje v případě třídy F dostatečné množství aditiv, tzv."zlepšovače tekutosti". Je to totiž značně nákladné a zvýšilo by to cenu MN a tedy i snížilo zisk . Některé společnosti samozřejmě něco používají (většinou petrolej :) ), ale to při teplotách pod -20 většinou nestačí. Pokud tvrdí že ano, nechte si ukázat produktový list od dodávky, kterou mají zrovna v nádržích. Pak se snimy v případě zamrznutí můžete handrkovat. Nikdy totiž nevíte jakou MN tam měli před tím a hlavně kolik. Protože v případě, že do třídy F nalejou arktiku tak se pochopitelně snižují hodnoty té arktické MN přímo úměrně k poměru smísení.
Tudíž jak už jsem to tu v minulosti psal, jenže vy jste hlavy skopové a nepamatujete si to,používejte "zlepšovače tekutosti". Vždy si před nastávající zimou kupte lahvičku zlepšovače tekutosti( ARAL má opravdu výtečný) a v případě nastávajícíh nízkých teplot ho aplikujte do nádrže. Ale POZOR, VŽDY PŘED TANKOVÁNÍM. Je to z důvodu kvalitního promisení aditiva s MN.
Já prostě v zimě přidávám aditivum před každým tankováním a mám už hodně let klid.
Ještě jedna věc: dejte si také pozor kam na noc stavíte auto pokud nemáte naaditivováno. I v případě, že venkovní teplota nedosáhne hraničních hodnot CFPP a CP MN ve vaší nádrži nemusíte, ráno nastartovat. Stačí když je venku třeba -14 a foukne sem tam vítr. V poryvu se totiž teplota vzduchu vlivem proudění místy rapidně snížuje. No a z -14 ,máte -25 až -30 a je po žížalkách. Takže parkovat v závětří. Fakt věřte, často toto řešíme u čerpaček, které mají nádrže nad zemí a stojí v otevřené krajině.
Jinak v případě nutnosti můžete do MN jako prostředek proti zamrzání použít i obyč. petrolej (asi tak do 20% obsahu).
Tak doufám, že to už chápete hadi :D .
čau. no, mě to říkalo hodně lidí, je pravda že není aditivum jako aditivum ale žádný nebude asi jako nafta, asi bych to ředil jen čistým petrolejem, ale seru na to, beru kvalitní naftu a startuje to furt.

Napsal: stř 25.01.2006 11:47
od Toydolls
No znamej mi vcera rikal, ze mel problemy se startovanim,nerikam primo,ze mu to zamrzlo s HDI Peugeotem, tak tam neco dumal a pribehl za nim soused (automechnik) a rika mu, ze on natankuje plnou coz bylo nejakych cca. 40l a prida tam tak 2deci benzinu

Udajne se tam pak cosi nevytvari a nerikam,ze to nezamrzne,ale lepe to startuje. Nevim, berte to s rezervou,ale on to tak udelal a kdyz to ma studeny, skorem vubec ted neceka az to nazhavy a sup chyta jako das.

===
Druhymu znamymu vcera zamrznul nakladak, nenapadlo ho nic chytrejsiho,nez ze to letlampou zahreje - jenze odbehl do garaze a nes se vratil auto v plamenech, dost barvite popisoval jak to placal rukama:)) samosebou tam cosi odeslo...dneska to odkahnou do servisu

Napsal: stř 25.01.2006 13:28
od JaraX
Toydolls píše:No znamej mi vcera rikal, ze mel problemy se startovanim,nerikam primo,ze mu to zamrzlo s HDI Peugeotem, tak tam neco dumal a pribehl za nim soused (automechnik) a rika mu, ze on natankuje plnou coz bylo nejakych cca. 40l a prida tam tak 2deci benzinu

Udajne se tam pak cosi nevytvari a nerikam,ze to nezamrzne,ale lepe to startuje. Nevim, berte to s rezervou,ale on to tak udelal a kdyz to ma studeny, skorem vubec ted neceka az to nazhavy a sup chyta jako das.

===
Druhymu znamymu vcera zamrznul nakladak, nenapadlo ho nic chytrejsiho,nez ze to letlampou zahreje - jenze odbehl do garaze a nes se vratil auto v plamenech, dost barvite popisoval jak to placal rukama:)) samosebou tam cosi odeslo...dneska to odkahnou do servisu

No nam taky zamrzlo vito 115CDI, rok stary auto, najeto 14000km, nakonec to nastartovalo, ale tak minutu jsme tocili starterem, v origo servisu to svedli na spatnou naftu z shellky, a prej máme do nádrže nafty (80L) pridat cca 3litry naturalu.

Napsal: stř 25.01.2006 14:12
od RuDoSh
JaraX píše:
Toydolls píše:No znamej mi vcera rikal, ze mel problemy se startovanim,nerikam primo,ze mu to zamrzlo s HDI Peugeotem, tak tam neco dumal a pribehl za nim soused (automechnik) a rika mu, ze on natankuje plnou coz bylo nejakych cca. 40l a prida tam tak 2deci benzinu

Udajne se tam pak cosi nevytvari a nerikam,ze to nezamrzne,ale lepe to startuje. Nevim, berte to s rezervou,ale on to tak udelal a kdyz to ma studeny, skorem vubec ted neceka az to nazhavy a sup chyta jako das.

===
Druhymu znamymu vcera zamrznul nakladak, nenapadlo ho nic chytrejsiho,nez ze to letlampou zahreje - jenze odbehl do garaze a nes se vratil auto v plamenech, dost barvite popisoval jak to placal rukama:)) samosebou tam cosi odeslo...dneska to odkahnou do servisu

No nam taky zamrzlo vito 115CDI, rok stary auto, najeto 14000km, nakonec to nastartovalo, ale tak minutu jsme tocili starterem, v origo servisu to svedli na spatnou naftu z shellky, a prej máme do nádrže nafty (80L) pridat cca 3litry naturalu.
to ze se ma v zime redit nafta naturalem je i v origo manualu k e34...

Napsal: stř 25.01.2006 14:28
od J_H_
Nö já mám na víčku od nádrže nálepku s vykřičníkem Neředit benzínem.

Napsal: stř 25.01.2006 14:42
od Jirka-328
Berte to s rezervou, ale kamoš co jezdil dřív rusko s tirákem mi říkal že při -35°C dával na 800l nafty 100l benzinu aby mu to nemrzlo....

Napsal: stř 25.01.2006 14:53
od RuDoSh
J_H_ píše:Nö já mám na víčku od nádrže nálepku s vykřičníkem Neředit benzínem.
ja jsem to do TDS redil V-powerem a jezdilo (cca 5%) :lol:

Napsal: stř 25.01.2006 15:54
od Hitman
JaraX píše:
marek26 píše:
JaraX píše:cau, ty prostredky urcite zabrani zamrzani nafty, ale zaserou trysky, radsi si kupte kvalitni naftu, ja beru jen na shëllce a Diesel V-power ma jeste snizenu teplotu tuhnuti.
Zaserou trisky? Ja pouzivam Stopogel aj ten zasere trysky? Ja tankujem OMV Alpin diesel. Chces povedat ze u shelky Diesel V-power nie je len marketingovy trik? Nato si nepomyslel ze to moze byt nafta do kterej davaju tie prisady mozno podobne co si davame my ako bezny maly zakaznici v malych flaskach s tym rozdielom ze oni namixuju 500 hl a mi iba tu nasu malu nadrz? Nemoze to tak byt? Alebo sa absolutne mylim. Racej by som prijal tu druhu moznost, a to ze mozno maju prepracovanejsie tie prisady.
čau, no třeba jsme testovali že V-power benzin se vyplatí, nejen že čistí motor, ale spotřeba je o tolik nižší že se vyplatí rozdíl ceny.
Diesel V-power ještě otestovanej, ale beru naftu výhradně na shellce, a mám doporuceni i od myho cerpadlare, aby to nevymrdalo cerpadlo, nejaka shit nafta.

a to byl test toho vpower 95 nebo racing "100" ?

Napsal: stř 25.01.2006 16:02
od RuDoSh
Hitman píše:a to byl test toho vpower 95 nebo racing "100" ?
no racing urcite ne ..... aby se vyplatil tak by ti to muselo pri svizne jizde zrat 6l ;-)

jezdim na v-power a rozdil mezi racingem nepoznam...... mezi obyc a 95 v-power bych rekl ze jo :lol:

Napsal: stř 25.01.2006 18:20
od Huska
major píše:
xsun píše:a u benzinu to je jak? :)
Tam se hodnoty CP a CFPP pochopitelně neuvádějí. U BA záleží hlavně na obsahu vody. Pokud je jí tam dostatek :D , zamrzne taky. Normálně by samozřejmě zamrznout při těchto venkovních teplotách neměl.
pěkně jsi popsal .. to jsem nevěděl Díky
Jen s tím parkováním v závětří je to není úplně košer, protože většinou zamrzneš při jízdě... viz moji kolegové z práce zamrzli po 5km jízdy :lol:

Napsal: stř 25.01.2006 18:47
od Bulda
unas v praci tam davaj do dieselu 2 panaky benzinu a sou max spokojeny a je to autorizovany servis tak otom neco vedi

Napsal: stř 25.01.2006 18:50
od kosh
Bulda píše:unas v praci tam davaj do dieselu 2 panaky benzinu a sou max spokojeny a je to autorizovany servis tak otom neco vedi
Si myslíš že když se někdo pyšní titulem autorizovaný servis tak je automaticky ten nejchytřejší? BLBOST
By ses divil jací šílency dělají v servisech.

Napsal: stř 25.01.2006 20:12
od Bulda
kosh píše:
Bulda píše:unas v praci tam davaj do dieselu 2 panaky benzinu a sou max spokojeny a je to autorizovany servis tak otom neco vedi
Si myslíš že když se někdo pyšní titulem autorizovaný servis tak je automaticky ten nejchytřejší? BLBOST
By ses divil jací šílency dělají v servisech.
ja to vim delam tam taky unas to pouzivaj vsichni co maj diesel i reditel a mistr atd. fakt to pomaha a nicemu to neuskodi

Napsal: stř 25.01.2006 20:23
od Dave
Huska píše:
major píše:
xsun píše:a u benzinu to je jak? :)
Tam se hodnoty CP a CFPP pochopitelně neuvádějí. U BA záleží hlavně na obsahu vody. Pokud je jí tam dostatek :D , zamrzne taky. Normálně by samozřejmě zamrznout při těchto venkovních teplotách neměl.
pěkně jsi popsal .. to jsem nevěděl Díky
Jen s tím parkováním v závětří je to není úplně košer, protože většinou zamrzneš při jízdě... viz moji kolegové z práce zamrzli po 5km jízdy :lol:
Jestli to nebude tím že těch 5 km ujeli na naftu z čerpadla a tu zmrzlou jim to už nenatáhlo :lol:

Napsal: stř 25.01.2006 20:42
od Lukas H.
Ja jednou omylem natankoval do TDS 20L naturalu, dolil jsem to 40L nafty takze to bylo asi 20L:45L a nepoznal jsem rozdil... :D

Napsal: stř 25.01.2006 21:26
od major
Jo kluci, s tím benzínem je to pravda. Dělalo se to už za války. Jen nesmíte přehnat ten poměr. Diesly jsou stavěné tak, že se počítá i smazací schopností MN ,což BA(obvzláště bezolovnaté) samozřejmě neumí. Do 50 lt nádrže tak max. 4-5 lt BA, max. poměr se pohybuje někde okolo 1:15-20.