Napsal: čtv 25.08.2005 11:08
ještě mně napadlo že Pyron by měl mít jednu M40 na prodej.. skus se optat
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
Maslista píše:Jak jsem říkal,vyměň vačku.Možná to bude stačit.Přinejhorším budeš muset čenžnout ještě ty hydra.Ale je to na 90% tímto.major píše:Len ci jej vymena vyriesi moj problem.
Je problem v nej?
Používej oleje třídy 10W-40 a ještě lépe 5W-40 od renomovaných značek.Pokud si chceš o olejích počíst něco více,mrkni do tématu "Jaký olej" v této sekci.Řešili jsme tam toho s klukama už hóódněpaul píše:Urcite to budem riesit opravou toho motora.
Ale napadla ma jedna vec,
sice voz je velmi zachovaly, pravidelne vymeny oleja, serviska, proste spokojnost... No ale preco tam predomnou liali mineral 15W40 Valvoline? Svedcia o tom vignety nalepene na aute.
V serviske nieje pisane aky olej sa tam lial po celu dobu, no vymeny su dodrziavane. Olejove vicko na nepatrne (min.) usadeny a okolie vacky bez usadenin, ale zas zlto-hnedy povlak. Sprcha maze pekne, rovnomerne.
Nemohol to ten olej vsetko pokazit a nastal moj problem s max. otackami motora?
Ak budem menit vacku+hydrostely+vahadla, chcem menit olej, no rozhodne nie MINERAL.
Co bude potom, pre ten motor NAJVHODNEJSIE ???
paul píše:Urcite to budem riesit opravou toho motora.
Ale napadla ma jedna vec,
sice voz je velmi zachovaly, pravidelne vymeny oleja, serviska, proste spokojnost... No ale preco tam predomnou liali mineral 15W40 Valvoline? Svedcia o tom vignety nalepene na aute.
V serviske nieje pisane aky olej sa tam lial po celu dobu, no vymeny su dodrziavane. Olejove vicko na nepatrne (min.) usadeny a okolie vacky bez usadenin, ale zas zlto-hnedy povlak. Sprcha maze pekne, rovnomerne.
Nemohol to ten olej vsetko pokazit a nastal moj problem s max. otackami motora?
Ak budem menit vacku+hydrostely+vahadla, chcem menit olej, no rozhodne nie MINERAL.
Co bude potom, pre ten motor NAJVHODNEJSIE ???
Máš pravdu,že jen olejem to rozhodně není.Změna minerálu na synt v současnosti už problém nebývá.Pokud má čistý motor, což se nejlépe pozná dle čistoty VNITŘNÍFrajerT píše:Podľa mňa to tým minerálom nemohli pokazi?. Tieto motory proste mali vo všeobecnosti tento problém a používanie kvalitnejšieho oleja to mohlo len trochu oddiali?...
Pokiaľ tam ale celú životnos? bol používaný minerál, aj po výmene vačky by som pri ňom asi ostal (viď spomínaný článok _"Jaký olej"), maximálne by som ešte možno uvažoval o polosynt., ale veľmi to neodporúčam...
major píše:Máš pravdu,že jen olejem to rozhodně není.Změna minerálu na synt v současnosti už problém nebývá.Pokud má čistý motor, což se nejlépe pozná dle čistoty VNITŘNÍFrajerT píše:Podľa mňa to tým minerálom nemohli pokazi?. Tieto motory proste mali vo všeobecnosti tento problém a používanie kvalitnejšieho oleja to mohlo len trochu oddiali?...
Pokiaľ tam ale celú životnos? bol používaný minerál, aj po výmene vačky by som pri ňom asi ostal (viď spomínaný článok _"Jaký olej"), maximálne by som ešte možno uvažoval o polosynt., ale veľmi to neodporúčam...strany ventilového víka,je vše OK.A do motoru M40 bych rozhodně minerál nemohl doporučit,právě z důvodů špatně vyřešeného domazávání vačky a přítomnosti hydroštelů.U těchto motorů je vhodnější používat oleje s vyskozitním indexem nad 150.Takže pokud máte kluci ty motory čis?ounký,tak se přechodu na vyšší třídu oleje bát nemusíte
.
Co se týče čistoty motoru, současné moderní kvalitní oleje a to i minerály obsahují aditiva rozpouštějící úsady.Múžeš tedy jezdit tolik km na minerál a motor je čistý.Zde spíše záleží na stabilitě olejového filmu a výkonosti oleje ve vyšších teplotách (pístní čep,kroužky).Oleje s čistě minerálním základem skupin I. a II.(označení typu základového oleje) mají nižší bod vzplanutí a i nižší vyskozitní index(pod 120) proto při vyšších teplotách (nad 100 stupňů) dochází ke snížení kinematické viskozity,olej se stává "řidším" a není schopen již udržet stabilní mazací film.Též dochází k jeho vyššímu odparu,který ale při dostatečné aditivaci nemusí nutně vést k tvorbě úsad.Je tedy skutečně jedno zda nasadíš "polo" či "plnou syntetiku" neb v současné době se pro výrobu drtivé většiny olejů které jsou presentovány jako syntetické či plně syntetické atd. používají stejně vysoce kvalitní základové minerální oleje skupiny III,maximálně s určitým obsahem základových olejů ze skupin IV,V,VI.Olejů s čistě syntetickým základem (ze skupiny IV,V,VI) tedy vyrobené syntézou plynného etylenu(polyalfaolefíny) či jiným druhem syntézy,je jako šafránu.V drtivé většině se tedy setkáme s produkty obsahujícímy směsy základových olejú minerálních a syntetických.Vzhledem k neexistenci nějakého předpisu v označování olejů je dokonce možné zakoupit např.olej třídy 5W-40 označený jako syntetický,který neobsahuje ani kapku syntetické složky.A to i od opravdu velkých výrobců.Proto nám zbývá pro orientaci prakticky pouze hodnota vyskozitního indexu.Pod cca 130 olej nemá se syntetikou mnoho společného.Zajímavější jsou hodnoty nad cca 150,tam se s velkou pravděpodobností už s nějakým tím solidnějším procentem syntetického základu potkáte.Rozhodně se nelze řídit při určování "kvality" oleje pouze z vyskozity (10W-40,5W-40 atd.),to vám v současné době "super moderních výrobních technologií" příliš nepomůže.Jak jsem již předeslal záleží tedy spíše na kvalitní aditivaci.FrajerT píše:major píše:Máš pravdu,že jen olejem to rozhodně není.Změna minerálu na synt v současnosti už problém nebývá.Pokud má čistý motor, což se nejlépe pozná dle čistoty VNITŘNÍFrajerT píše:Podľa mňa to tým minerálom nemohli pokazi?. Tieto motory proste mali vo všeobecnosti tento problém a používanie kvalitnejšieho oleja to mohlo len trochu oddiali?...
Pokiaľ tam ale celú životnos? bol používaný minerál, aj po výmene vačky by som pri ňom asi ostal (viď spomínaný článok _"Jaký olej"), maximálne by som ešte možno uvažoval o polosynt., ale veľmi to neodporúčam...strany ventilového víka,je vše OK.A do motoru M40 bych rozhodně minerál nemohl doporučit,právě z důvodů špatně vyřešeného domazávání vačky a přítomnosti hydroštelů.U těchto motorů je vhodnější používat oleje s vyskozitním indexem nad 150.Takže pokud máte kluci ty motory čis?ounký,tak se přechodu na vyšší třídu oleje bát nemusíte
.
No to je práve otázka, ako vyzerá motor, ktorý jazdil 280 či koľko tisíc na minerále... v každom prípade by som si ale dovolil odporuči? prechod iba na polosynt. a nie na plnú... predsa len o tom rozpúš?aní karbónu už sa tu toho popísalo dos?... neviem, to je môj názor...
FrajerT píše:Ja by som mal ešte inú otázku k tejto téme. Neexistuje nejaká možnos? utíši? zvuk "šijacej mašiny" aspoň na nejaký čas (napr. z dôvodu predaja a tak...![]()
) trebárs nejakým tým super prípravkom vymedzujúcim vôle v motore alebo nejakou inou lacnou fintou?
Samozrejme za predpokladu, že ide normálne, iba rachoce...
RuDoSh píše:FrajerT píše:Ja by som mal ešte inú otázku k tejto téme. Neexistuje nejaká možnos? utíši? zvuk "šijacej mašiny" aspoň na nejaký čas (napr. z dôvodu predaja a tak...![]()
) trebárs nejakým tým super prípravkom vymedzujúcim vôle v motore alebo nejakou inou lacnou fintou?
Samozrejme za predpokladu, že ide normálne, iba rachoce...
ano vsichni ti poradi aby takovou mrdku pak koupili...
RuDoSh píše:FrajerT píše:Ja by som mal ešte inú otázku k tejto téme. Neexistuje nejaká možnos? utíši? zvuk "šijacej mašiny" aspoň na nejaký čas (napr. z dôvodu predaja a tak...![]()
) trebárs nejakým tým super prípravkom vymedzujúcim vôle v motore alebo nejakou inou lacnou fintou?
Samozrejme za predpokladu, že ide normálne, iba rachoce...
ano vsichni ti poradi aby takovou mrdku pak koupili...
skautik píše:RuDoSh píše:FrajerT píše:Ja by som mal ešte inú otázku k tejto téme. Neexistuje nejaká možnos? utíši? zvuk "šijacej mašiny" aspoň na nejaký čas (napr. z dôvodu predaja a tak...![]()
) trebárs nejakým tým super prípravkom vymedzujúcim vôle v motore alebo nejakou inou lacnou fintou?
Samozrejme za predpokladu, že ide normálne, iba rachoce...
ano vsichni ti poradi aby takovou mrdku pak koupili...
jo prodava se na to plno sracek, nebo tam dej olej 15w
paul píše:Riesim tu vec s otackami...,
tak som porovnaval moju vacku s jednou NOVOU a s jednou STARSOU v M40 motore, ktory toci krasne do 6500 ot. v poho.
Verdikt: nemam tu moju v totalne zlom stave. Je takmer rovnako porovnatelna ako ta STARSIA... Dalsia vec, hydrostely mi vobec nezacvakaju pri prvom nastartovani studeneho motora.
Vypada to vraj na zlu RJ, proste, ze "skoro vypina" a zacne pri cca. 5000 ot. vynehavat.
Zatial pani...
paul píše:Riesim tu vec s otackami...,
tak som porovnaval moju vacku s jednou NOVOU a s jednou STARSOU v M40 motore, ktory toci krasne do 6500 ot. v poho.
Verdikt: nemam tu moju v totalne zlom stave. Je takmer rovnako porovnatelna ako ta STARSIA... Dalsia vec, hydrostely mi vobec nezacvakaju pri prvom nastartovani studeneho motora.
Vypada to vraj na zlu RJ, proste, ze "skoro vypina" a zacne pri cca. 5000 ot. vynehavat.
Zatial pani...
Maslista píše:paul píše:Riesim tu vec s otackami...,
tak som porovnaval moju vacku s jednou NOVOU a s jednou STARSOU v M40 motore, ktory toci krasne do 6500 ot. v poho.
Verdikt: nemam tu moju v totalne zlom stave. Je takmer rovnako porovnatelna ako ta STARSIA... Dalsia vec, hydrostely mi vobec nezacvakaju pri prvom nastartovani studeneho motora.
Vypada to vraj na zlu RJ, proste, ze "skoro vypina" a zacne pri cca. 5000 ot. vynehavat.
Zatial pani...
Teď jsem nepochopil... tu vačku máš novou? nebo si srovnával tu tvojí jetou s jinou jetou... uvědom si, že se jedná o strojní součásti u kterých se měří přesnost na setiny milimetrů a né pohým okem..