Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Dsikuze 4valec vs. 6valec

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od RedBaron »

psena píše:Si delas kozy ne?Nebavim se o 2litru, tam mas recht, ale 2,5 je ideal na sestival.Idealni obsah jednoho valce je 400-500cm na druhou.


Spíš objem a na třetí, ale týhle poučky se teda ten zpatlanej dvoulitr, od kterýho nakonec definitivně upustili až po tolika letech, moc nedržel, co?
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Bombarder »

psena píše:
Bombarder píše:mi se nelibi, ze u E36 delali 320i a 325i v sestivalcich. meli to nechat na 4 nebo max 5-ti.


Si delas kozy ne?Nebavim se o 2litru, tam mas recht, ale 2,5 je ideal na sestival.Idealni obsah jednoho valce je 400-500cm na druhou.


2,5 je idealni na sestival v cem? snad jedine v tom, ze je motor kultivovanejsi, tišší. nic jineho v tom nevidim. dle meho je motor tupy v reakcich pri seslapnuti plynoveho pedalu oproti 4v.
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od RedBaron »

To samé třiapůle, reakce na plyn taky nic moc, ale mám pocit, že tomu stojí v cestě veškerá elektronika na motor nalepená. Kvůli zlepšení téhle veličiny například M3 CSL vůbec nemá váhu vzduchu. Dvaapůlka není žádnej hotrod, ale ten motor vůbec není špatnej a proti tříapůlím má i ve vyšším věku skvělý hladký chod.
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Bombarder »

RedBaron píše:To samé třiapůle, reakce na plyn taky nic moc, ale mám pocit, že tomu stojí v cestě veškerá elektronika na motor nalepená. Kvůli zlepšení téhle veličiny například M3 CSL vůbec nemá váhu vzduchu. Dvaapůlka není žádnej hotrod, ale ten motor vůbec není špatnej a proti tříapůlím má i ve vyšším věku skvělý hladký chod.


taky netvrdim, ze 325 je nejaky hotrod. je to auto na bezne jezdeni. s tou elektronikou mas asi recht.
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od psena »

RedBaron píše:
psena píše:Si delas kozy ne?Nebavim se o 2litru, tam mas recht, ale 2,5 je ideal na sestival.Idealni obsah jednoho valce je 400-500cm na druhou.


Spíš objem a na třetí, ale týhle poučky se teda ten zpatlanej dvoulitr, od kterýho nakonec definitivně upustili až po tolika letech, moc nedržel, co?


Jasne ze na treti :oops:
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od psena »

Bombarder píše:
psena píše:
Bombarder píše:mi se nelibi, ze u E36 delali 320i a 325i v sestivalcich. meli to nechat na 4 nebo max 5-ti.


Si delas kozy ne?Nebavim se o 2litru, tam mas recht, ale 2,5 je ideal na sestival.Idealni obsah jednoho valce je 400-500cm na druhou.


2,5 je idealni na sestival v cem? snad jedine v tom, ze je motor kultivovanejsi, tišší. nic jineho v tom nevidim. dle meho je motor tupy v reakcich pri seslapnuti plynoveho pedalu oproti 4v.


ted premyslim, jestli znam nejakej 4V 2,5 ...
audi 2,3 V5, Alfa 2,5 V6, VW VR6 2,8, Medan mel taky myslim nad dva litry V5.
Fakt neznam, tak neporovnam, jestli ty mas nejakou praktickou zkusenost s 2,5 V4 tak napis, uprimne me to zajima. :)
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od matal Moderátor »

psena píše:
Bombarder píše:
psena píše:[quote="Bombarder"]mi se nelibi, ze u E36 delali 320i a 325i v sestivalcich. meli to nechat na 4 nebo max 5-ti.


Si delas kozy ne?Nebavim se o 2litru, tam mas recht, ale 2,5 je ideal na sestival.Idealni obsah jednoho valce je 400-500cm na druhou.


2,5 je idealni na sestival v cem? snad jedine v tom, ze je motor kultivovanejsi, tišší. nic jineho v tom nevidim. dle meho je motor tupy v reakcich pri seslapnuti plynoveho pedalu oproti 4v.


ted premyslim, jestli znam nejakej 4V 2,5 ...
audi 2,3 V5, Alfa 2,5 V6, VW VR6 2,8, Medan mel taky myslim nad dva litry V5.
Fakt neznam, tak neporovnam, jestli ty mas nejakou praktickou
zkusenost s 2,5 V4 tak napis, uprimne me to zajima. :)[/quote]

V létě jsme s polu jezdili v Porsche 944 2,5 V4.. si nevspomínáš? sice to byla stará plečka, ale jezdilo to snad špatně?
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od matal Moderátor »

Nevím co tu řešíte, jde snad o fandovství k BMW a ne machrovat s oběmy a výkony..Rád se podívám na udržovanou E30 než vybydlenou 750 a vůbec bych se nebál jít do 116 nebo 118d, vše je otázka peněz. Nesouhlasím s Pšenou, že všichni skončíme s 7mě, ne že by se mi nelíbyla, ale prostě na to nikdy nebudu mít..(na novou) :wink: 8)
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Bombarder »

psena píše:
Bombarder píše:
psena píše:[quote="Bombarder"]mi se nelibi, ze u E36 delali 320i a 325i v sestivalcich. meli to nechat na 4 nebo max 5-ti.


Si delas kozy ne?Nebavim se o 2litru, tam mas recht, ale 2,5 je ideal na sestival.Idealni obsah jednoho valce je 400-500cm na druhou.


2,5 je idealni na sestival v cem? snad jedine v tom, ze je motor kultivovanejsi, tišší. nic jineho v tom nevidim. dle meho je motor tupy v reakcich pri seslapnuti plynoveho pedalu oproti 4v.


ted premyslim, jestli znam nejakej 4V 2,5 ...
audi 2,3 V5, Alfa 2,5 V6, VW VR6 2,8, Medan mel taky myslim nad dva litry V5.
Fakt neznam, tak neporovnam, jestli ty mas nejakou praktickou zkusenost s 2,5 V4 tak napis, uprimne me to zajima. :)[/quote]

napr.
http://www.mercedes-classic.cz/mercedes201/galerie.htm

na okruhu v brne s tim jezdi jeden skill driver. mluvil jsem s nim a rikal, ze na okruhu rozmrda prdel i M3. takze..

jo s tim porsakem to, to je jiste.
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Bombarder »

psena píše:
Bombarder píše:
psena píše:[quote="Bombarder"]mi se nelibi, ze u E36 delali 320i a 325i v sestivalcich. meli to nechat na 4 nebo max 5-ti.


Si delas kozy ne?Nebavim se o 2litru, tam mas recht, ale 2,5 je ideal na sestival.Idealni obsah jednoho valce je 400-500cm na druhou.


2,5 je idealni na sestival v cem? snad jedine v tom, ze je motor kultivovanejsi, tišší. nic jineho v tom nevidim. dle meho je motor tupy v reakcich pri seslapnuti plynoveho pedalu oproti 4v.


ted premyslim, jestli znam nejakej 4V 2,5 ...
audi 2,3 V5, Alfa 2,5 V6, VW VR6 2,8, Medan mel taky myslim nad dva litry V5.
Fakt neznam, tak neporovnam, jestli ty mas nejakou praktickou zkusenost s 2,5 V4 tak napis, uprimne me to zajima. :)[/quote]

to co jsi tu vyjmenoval jsou podle me sračičky. alfa neumi dodnes udelat motor 2,5 s podobnymi parametry jako bmw. vr6 2ventily na valec V usporadani. a megan ? no.. kadopadne to jsou motory, u kterych je kladen duraz na vydrz a komfort chodu a potom az prubeh krouticiho momentu. kdyby to udelali ve 4valcich, tak to pro urcenou cilovou skupinu zakazniku nebude ono.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#31 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Bombarder píše:
psena píše:
Bombarder píše:[quote="psena"][quote="Bombarder"]mi se nelibi, ze u E36 delali 320i a 325i v sestivalcich. meli to nechat na 4 nebo max 5-ti.


Si delas kozy ne?Nebavim se o 2litru, tam mas recht, ale 2,5 je ideal na sestival.Idealni obsah jednoho valce je 400-500cm na druhou.


2,5 je idealni na sestival v cem? snad jedine v tom, ze je motor kultivovanejsi, tišší. nic jineho v tom nevidim. dle meho je motor tupy v reakcich pri seslapnuti plynoveho pedalu oproti 4v.


ted premyslim, jestli znam nejakej 4V 2,5 ...
audi 2,3 V5, Alfa 2,5 V6, VW VR6 2,8, Medan mel taky myslim nad dva litry V5.
Fakt neznam, tak neporovnam, jestli ty mas nejakou praktickou zkusenost s 2,5 V4 tak napis, uprimne me to zajima. :)[/quote]

napr.
http://www.mercedes-classic.cz/mercedes201/galerie.htm

na okruhu v brne s tim jezdi jeden skill driver. mluvil jsem s nim a rikal, ze na okruhu rozmrda prdel i M3. takze..

jo s tim porsakem to, to je jiste.[/quote]

No jezdil jsem v tom a zas takové maso to nebylo :D každopádně to bylo ve své době moc zajímavé auto a výkonově bylo na úrovni M3, MB 190 EVO II už bylo jiné maso :D to krásné mega křídlo :D každopádně M3 e30 je legenda což 190ka není :mrgreen: ikdyž se přiznám že to bylo kdysi auto mých snů.... Jo a s 944 kou 2,5 4vál jsem se honil v golfu GTI TDI a neujelo :D teda v provozu,jasný že po dálnici fpoho.Týpek nechápal jak jede ropa s čipem
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od psena »

Bombarder píše:
to co jsi tu vyjmenoval jsou podle me sračičky. alfa neumi dodnes udelat motor 2,5 s podobnymi parametry jako bmw. vr6 2ventily na valec V usporadani. a megan ? no.. kadopadne to jsou motory, u kterych je kladen duraz na vydrz a komfort chodu a potom az prubeh krouticiho momentu. kdyby to udelali ve 4valcich, tak to pro urcenou cilovou skupinu zakazniku nebude ono.


Jo na to Porsche jsem zapomel...jinak nemyslel jsem Megan, ale Meďan jako Mercedes, jen neumim psat s hackama. :D
Ale vidim ze i tam jsem se spletl o tom typu jak jsi dal link, jsem nevedel... :oops:

Jinak si myslim, ze kdyz ridis sestival tak prave tou kultivovanosti nemas takovy pocit nejakych kopancu od plynu, ale realita skutecneho tahu je dobra.
Mam doma jeste Renault R 5 GTE, ten kope jak blazen, tah jak krava, motokara hadra, ale s Bawem bych mu natrel na jakekoliv vzdalenosti a jakekoliv startovaci rychlosti.Pritom kdybych v tech dvou autech nekoho povozil, tak rekne ze Renault musi vyhrat.Jsou to jen pocity, pocit je subjektivni.
motohanz

#33 Příspěvek od motohanz »

ja mam zase renault magen coupe 2,0 16v je na nem 170 koni...je to docela rachot dal jsem i 325 e36...ale to jent tak mimochodem...:) jsem rad ze se to tu trochu rozseklo s tema motorama stvou me ty kecy maseru co jen pomlouvaj...
GeorgosAc Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 12682
Registrován: pát 28.01.2005 01:00

#34 Příspěvek od GeorgosAc Čestný člen »

Neni to otazka vzdy penez . Ja mam penez dost na silnejsi auto a nestydim se za iso. (ac :D )
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Bombarder »

stejne to jsou vsechno kecy. nikdo z nas nepracuje ve vyvoji motoru, tak se muze jen domnivat, co je lepsi :) nebo se pletu?

ale kazdopadne bych rad na okruhu v brne videl ten race MB Evo vs M3 respektive Mitsu Lancer od JFK.. :)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Huska »

RedBaron píše:Motor a obzvláště u BMW je strašně moc velkej rozdíl. Sám jsem nedávno prodělal kvůli svým koníčkům downgrade z 540iA na 524td a je to úplně jiný auto. Jo, je pohodlný, bezpečný, tichý a v pohodě jízdní vlastnosti, ale je kvůli tomu motoru je to střep. Zmizet ve 180ti jako dráha dopředu nebo váhat s předjetím a motat se za čoudící Ávií sedm kilometrů protože to nejede, to je prostě jinej svět. Navíc k silnějšímu motoru se automaticky řadí silnější brzdy, jinej podvozek, jiná kola a obutí, prostě jinej svět, není o čem diskutovat.



Toto je přesně vyjádřený i můj názor. Jezdím skoro se všemi typy BMW a každé je v něčem lepší a jinde horší.

Ale nesouhlasím že větší obsah je vždy nákladnější, protože leckdy je to na stejno a momentálně to krásně vidím na svém autě. 1,8čce jsem šlapal a proto žrala ... s 2,5tkou jezdím stejně a dokonce s menší spotřebou. (tím nechci říct, že bych se s 1,8 nedostal níž .. nová majitelka jezdí s přehledem o 2l líp než já :oops: :oops: , ale ....

"Život je otázkou priorit"
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Hitman »

psena píše:P.S komu se nechce cekat na vlastni poznani , tak prozradim ze vsichni skoncime v plne vybavenych vysokoobjemovych sedmickach... :D


presne tak :) souhlasim :)
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#38 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

motohanz píše:ja mam zase renault magen coupe 2,0 16v je na nem 170 koni...je to docela rachot dal jsem i 325 e36...ale to jent tak mimochodem...:) jsem rad ze se to tu trochu rozseklo s tema motorama stvou me ty kecy maseru co jen pomlouvaj...


Prijed s nim pristi tejden na regional dame race... :)
N54 PWR
motohanz

#39 Příspěvek od motohanz »

ok, snad uz bude hotovej, dela se na nem pozimni generalka a musim na nej dat este letnaky...a nebo snim prijede mlada a ja s bmw a kdy a kde regionálek je?
MIKI
Registrovaný
Příspěvky: 668
Registrován: úte 28.10.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od MIKI »

motohanz píše:ok, snad uz bude hotovej, dela se na nem pozimni generalka a musim na nej dat este letnaky...a nebo snim prijede mlada a ja s bmw a kdy a kde regionálek je?


sraz je pristi ctvrtek.....kdy a kde se pravdepodobne dozvis tady na foru.... :)
Odpovědět