Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Chlazení motoru-Pomoc!!!

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
ignor
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: úte 02.03.2004 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od ignor »

mrtvej termostat se vetsinou pozna tak ze se auto neohreje a vetsjinou skoro vubec netopi.
v konektoru u cidla jsou tri draty, pokdu spojis prostredni s krajnim tak by se mel sepnout vetrak, jeden krajni je prvni rychlost a druhy krajni druha rychlost. Prostredni drat je kostra. Snad je to stejne jako u me 725.
Pokud vse bezi tak nastartovat a cekat jestli se rozebehne vetrak, pry byva casto v haji nejaka krabicka co reguluje rychlost ventilatoru, je v ni jen odpor.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#22 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Tu krabičku jsem u svého auta nenašel a proto myslím, že tam u benzína není. ale čert ví. Jiank se má odvzdušňovat za zvýšených otáček motoru.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#23 Příspěvek od skautik Čestný člen »

krabicka neni, u e36 je odpor prisroubovany primo na tele vetraku. a ten elektrickej vetrak maji jen auta s klimatizaci.

jinak musim rict ze kdyz se to roztoci je to hukot, nasava to travu a bordel pres masku :(
xboy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: ned 02.06.2002 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od xboy »

To je jasný, el. ventilátor je jenom s klimou.Zkus tu visko spojku, na 90% to bude dělat ona. 8)
honzka
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 07.04.2009 00:00

#25 Příspěvek od honzka »

Stala se mi nasledujici věc jel jsem a prasknul mi termostat (bez jakehokoliv predchoziho varovani), nechal jsem ho vymenit a jezdil jsem da. Pak mi praskla expanzni nadoba, tak jsem to zacal resit. Udajna zavada: tlakovani chladici soustavy způsobené netesnosti hlavy. Nechal jsem prefrezovat hlavu, vymenit vicko na expanzce a chvili byl klid. Po ujeti cca 1000 km to ale zacalo cele znovu. Tlakovani chladiciho systemu pokracovalo a to tak, že jsem nebyl schopen zmacknout hadici od chladice. Dal jsem to opet do servisu (jineho), tam znovu premerili hlavu i blok motoru a opet zjistili, ze je vse ok (tesni a neni tam zadna prasklina). Včera volali, ze zjistili, ze ma auto 3 chladice (jeden na klimatizaci, jeden klasicky v masce auta a ještě jeden umisteny nekde na spodku auto - buh vi k cemu). Tento treti chladic byl pry na 80% neprůchozí. Chci se zeptat, zda vymena chladice pomuze resp. zda vas napadaji ještě nejake priciny tlakovani? Když uz to mají rozebrane a bude me to stat balik penez, tak at prohlidnou všechny mozne priciny. Diky moc. P.S. V opravách aut se prilis nevyznam, spis se vozim tz omluvte mou neodbornou mluvu
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#26 Příspěvek od Cuky »

No to co jsi popisoval opravdu vypadá na prasklou hlavu,nebo fouknuté těsnění pod hlavou. A ten neprůchozí chladič to nebude,jelikož vodní pumpa nedělá moc velkej tlak na to aby praskla expanzka. A pokud ti zabrušovaly hlavu tak předpokládám že vyměnili i těsnění pod hlavou pokud to nejsou prasata. A zabroušení hlavy nevyřeší prasklinu to by musely zavařit. A pokud vím praskliny v hlavě se zjišťují rentgenem(pokud kecám opravte mne). A ten chladič kdesi v podvoku? Pochybuji že by to byl chladič na vodu. To bude spíš chladič oleje.
honzka
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 07.04.2009 00:00

#27 Příspěvek od honzka »

Cuky píše:No to co jsi popisoval opravdu vypadá na prasklou hlavu,nebo fouknuté těsnění pod hlavou. A ten neprůchozí chladič to nebude,jelikož vodní pumpa nedělá moc velkej tlak na to aby praskla expanzka. A pokud ti zabrušovaly hlavu tak předpokládám že vyměnili i těsnění pod hlavou pokud to nejsou prasata. A zabroušení hlavy nevyřeší prasklinu to by musely zavařit. A pokud vím praskliny v hlavě se zjišťují rentgenem(pokud kecám opravte mne). A ten chladič kdesi v podvoku? Pochybuji že by to byl chladič na vodu. To bude spíš chladič oleje. A mohu se zeptat co že máš za motor?


hlava byla u dvou specializovanych firem - zjistenim je ze sedi dobre a nema v sobe zadne praskliny, tesneni pod hlavou mi menili za nove. Shrnuto podtzeno - hlavu bych s jistotou vyloucil. O jaky jde chladic vazne netusim, pro me i pro servis bylo prekvapeni, ze tam ten chladic vubec je :D Mam 3 litr motor, diesel v automatu, 135 kW (model 330xd z roku 2003, e46, najeto +210-tis km)
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#28 Příspěvek od Cuky »

¨Tak teď jsi mne dostal¨. To netuším a kdyby byla chladící soustava kdekoliv ucpaná tak vodní pumpa nedokáže vytvořit nijak velký tlak. A hlavně pokud by bylo cokoliv ucpané poznáš snadno za tím mýstem kde je neprůchozí to bude studené všude jinde horké tudí by jsi s nějvětší pravděpodobností vařil. A to si nepsal o tom že by ti to teď vařilo nebo ano?
honzka
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 07.04.2009 00:00

#29 Příspěvek od honzka »

Cuky píše:¨Tak teď jsi mne dostal¨. To netuším a kdyby byla chladící soustava kdekoliv ucpaná tak vodní pumpa nedokáže vytvořit nijak velký tlak. A hlavně pokud by bylo cokoliv ucpané poznáš snadno za tím mýstem kde je neprůchozí to bude studené všude jinde horké tudí by jsi s nějvětší pravděpodobností vařil. A to si nepsal o tom že by ti to teď vařilo nebo ano?


nevarilo, jen kdyz mi prasknul termostat a expanska, slo to do cerveneho (ale to je pochopitelne, protoze mi vytekla chladici kapalina)

jinak pruvodnim jevem, ktery byl spojeny s tlakovanim byl i unik chladici kapaliny. po cca 300-500 km jsme musel dolivat cca 1 l destilky (svitila kontrolka indikujici nedostatek chladici kapaliny); vubec si nedokazu vysvetlit co to muze byt; ikdyby byla praskla hlava, tak by mi prece nemizela ta chladici kapalina; jsem z toho na prasky pze nikdo si nevi rady co s tim; autorizovanejm servisum neverim, tam mi akorat vymeni vadnej dil a vic neresi...
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#30 Příspěvek od Cuky »

No pokud je praská hlava tak to vodu žere(ale nemusí) jelikož motor má jednu z fází sání a když tlačí při stlačování vzduch do vody tak při sání tu vodu saje do válce. A autorizovanejm servisům nevěř já v jednom dělám a to co píšeš je bohužel pravda ono když ti na to někdo dá normu za jakou tomáš stihnout tak nemáš čas se zaobírat tím proč to opravdu dělá jan měníš díly dokud se to nezpraví
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Brody »

Ten třetí chladič nemohl by to být chladič oleje?Možná ale píšu kravinu
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#32 Příspěvek od Cuky »

Podle mne máš pravdu už jsem to také psal co by tam dělal nějakech chladič chlaící kapaliny do podvozku se dává olejový filtr to by mě zajímalo u jakejch mechaniků to měl
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Brody »

jo ted sem si to precetl od tebe poradne. :lol:
patrick
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pon 12.10.2009 00:00

#34 Příspěvek od patrick »

Zdravim,mam problem s chlazenim motoru.Mam e36 1.8.Kdyz jsem auto koupil,chladic nejakej kutil zalepil utesnovacem,tak se motor hral,tak jsme koupili novej,ale zacala se ztracet voda.Z okruhu ven nic neuteklo,tudiz usuzuju,ze do motoru jo,ale na vicku od oleje a ani na merce po vode ani stopa,zadna pena,emulze apod.Nikde, ani v nadobce na vodu... :( :( :(
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Zave »

patrick píše:Zdravim,mam problem s chlazenim motoru.Mam e36 1.8.Kdyz jsem auto koupil,chladic nejakej kutil zalepil utesnovacem,tak se motor hral,tak jsme koupili novej,ale zacala se ztracet voda.Z okruhu ven nic neuteklo,tudiz usuzuju,ze do motoru jo,ale na vicku od oleje a ani na merce po vode ani stopa,zadna pena,emulze apod.Nikde, ani v nadobce na vodu... :( :( :(


voda se ti muze ztracet do valce, kde se spali. Nejde ti nadmiru para z vyfuku? nebo tez casto se voda ztraci nekde v netesnosti hadice/priruby pomalicku kde se odparuje a okem jen tak to nezahlednes... Zalezi jak ti to moc vali pryc..
patrick
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pon 12.10.2009 00:00

#36 Příspěvek od patrick »

prave ze to nekouri.napadlo me to stou netesnosti (ze by se voda ztracela na zahratej motor a pak bych si toho nevsimnul).Nejspis asi tesneni pod hlavou a voda by se ztracela za poslednim valcem.Po zahrati je expancka dost natlakovana.Kdyby to byla ta hlava...na co asi prijde oprava...tlak,brus hlavy,tesneni...materialove jen asi cena dilu?
vonderka
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: pon 26.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od vonderka »

mam problém u 325 tds voda se hřeje při šlapání na plyn se obsah nádrzky začne vytékat ven (přeplní se) ale obsah nádržky zustává stejny voda nemizí.a hadice co vede z chladiče do termostatu je pořád studená termostat je nový.možná by to stačilo odvzdušnit ale nikde sem nenašel odvzdušnovací šroub nebo něco čím bych to odvdušnil.diky za rady
dede789
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: stř 10.03.2010 01:00
Bydliště: Teplice

#38 Příspěvek od dede789 »

Cus tds co jsem se dozvedel je samoodvzdusnovaci :) hledal jsem ten sroub pul dne :cry: ma se nechat ohrat a pak 2-3min drzet v otackach cca 2500..a pomalu povolovat vicko od nadobky.
Odpovědět