Stránka 2 z 3
Napsal: ned 22.02.2004 23:34
od Lopatta
LOPOLO píše:Lopatta píše:Nevěřím že by měla 325i vanos žrát nějak víc než 328i. Já mám 13 teď přes zimu, většinou krátký trasy po Praze a celkem často to kotlím. A pokud jedu po dálnici tak jedu tak 190 - 210 km/h takže nic moc úspornýho.

Proc neveris? Vzdyt je to o jednu generaci starsi/horsi motor. Pravda je ze ja jezdim po dalnici kolem 170ti a rychleji spis zridka a kratkodobe.
Třeba je starší, ale mrkni se na technický parametry současný 2,5 v báwech. Výkon, krou?ák, obsah, spotřeba - všechno je papírově stejný jak v mojí 325i z 94'.
Napsal: ned 22.02.2004 23:42
od LOPOLO
Lopatta píše:
Třeba je starší, ale mrkni se na technický parametry současný 2,5 v báwech. Výkon, krou?ák, obsah, spotřeba - všechno je papírově stejný jak v mojí 325i z 94'.
Mno to je prave ten rozdil o kterej jde! Prave sis sam odpovedel. Ses si opravdu jistej ze je udavana shodna spotreba. Ja se vsadim ze ne. Kone uz nejsou potreba pridavat, jde jen o lepsi rozlozeni kroutaku ( double VANOS ) a spotrebu. Soucasnej motor 2,5 je M54 a krom toho ze je vyrobenej z jinyho materialu i min zere a prosel znacnym vylepsenim.
Napsal: pon 23.02.2004 00:43
od Lopatta
LOPOLO píše:Lopatta píše:
Třeba je starší, ale mrkni se na technický parametry současný 2,5 v báwech. Výkon, krou?ák, obsah, spotřeba - všechno je papírově stejný jak v mojí 325i z 94'.
Mno to je prave ten rozdil o kterej jde! Prave sis sam odpovedel. Ses si opravdu jistej ze je udavana shodna spotreba. Ja se vsadim ze ne. Kone uz nejsou potreba pridavat, jde jen o lepsi rozlozeni kroutaku ( double VANOS ) a spotrebu. Soucasnej motor 2,5 je M54 a krom toho ze je vyrobenej z jinyho materialu i min zere a prosel znacnym vylepsenim.
Tak sem si doladil informace... ta tabulka je součsná 3jka coupé, spotřebu má papírově o 0,2l vyšší než ta moje mrkev!

Krou?ák je ten samej, akorát o 700 rpm níž. Ale max výkon je zas o 100 výš.
Napsal: pon 23.02.2004 02:10
od LOPOLO
Mno, tyhle cisla vypadaj realne. S tim kroutakem je to trosku komplikovanejsi. Ty vidis jen vrchol ( niz je samozrejme lepsi pro dynamiku auta ) ale ne celej prubeh coz je rekl bych docela podstatna informace. Z jakejch presne dat vychazis ty u svy kary?
Napsal: pon 23.02.2004 02:26
od LOPOLO
Tady je to videt ( originalni knizka k auto z roku 1994 ).
Ty mas prumernou podle vseho 11,9 a nova 2,5tka ma 9,0 (9,5).
Napsal: pon 23.02.2004 14:02
od Lopatta
LOPOLO píše:Tady je to videt ( originalni knizka k auto z roku 1994 ).
Ty mas prumernou podle vseho 11,9 a nova 2,5tka ma 9,0 (9,5).
Mám takovej pocit že Stadtfahrt není průměrná ale městská spotřeba. Vycházím z informací co jsou tady na webu, přehled technických paramerů.

Napsal: pon 23.02.2004 16:42
od bpytlik
lopatta> nezapomen ze v 94tem se spotreba merila uplne jinak a kdyz tehda udavali 9 tak ta bude zhruba jako kdyby dneska byla prumerna 12...
Napsal: pon 23.02.2004 20:37
od Lukas H.
bpytlik píše:lopatta> nezapomen ze v 94tem se spotreba merila uplne jinak a kdyz tehda udavali 9 tak ta bude zhruba jako kdyby dneska byla prumerna 12...
Tak nam povez jak se merila spotreba v 94tem, ja se rad necham poucit...

Napsal: pon 23.02.2004 21:29
od LOPOLO
Lopatta píše:LOPOLO píše:Tady je to videt ( originalni knizka k auto z roku 1994 ).
Ty mas prumernou podle vseho 11,9 a nova 2,5tka ma 9,0 (9,5).
Mám takovej pocit že Stadtfahrt není průměrná ale městská spotřeba. Vycházím z informací co jsou tady na webu, přehled technických paramerů.

Tehdy se mestska a mimomestka neudavala a Stadtfahrt je zkusebni jizda. Tedy normalni prumerna spotreba.
Napsal: pon 23.02.2004 22:47
od Lopatta
LOPOLO píše:Lopatta píše:LOPOLO píše:Tady je to videt ( originalni knizka k auto z roku 1994 ).
Ty mas prumernou podle vseho 11,9 a nova 2,5tka ma 9,0 (9,5).
Mám takovej pocit že Stadtfahrt není průměrná ale městská spotřeba. Vycházím z informací co jsou tady na webu, přehled technických paramerů.

Tehdy se mestska a mimomestka neudavala a Stadtfahrt je zkusebni jizda. Tedy normalni prumerna spotreba.
No já nevim, podle mě slovo Stadt znamená město, fahrt je nejspíš jízda. A podle těch hodnot mi to taky vychází. i. (Asi zaběhnu do Autecu a? mi tam pučej na pár dní novou 325i abych vyzkoušel ten rozdíl ve spotřebě

- to asi nepude)
Napsal: úte 24.02.2004 00:26
od LOPOLO
mas pravdu clovece. Jestli po tom budes dal pidit a na neco zajimavyho narazis, dej mi vedet. Nejak mi to nedava smysl pro by pak novejsi motor vic zral pri zhruba stejnejch parametrech. Nebylo by pak pro automobilku vhodnejsi davat tam stary motory a vysrat se na vyvoj? Je to nejaky divny ale tvoje poznamka je zcela opravnena.
Napsal: úte 24.02.2004 01:15
od Lopatta
Je to zvláštní, ale vychází mi to tak. M50 forever... :ucta:
Ještě zkusím někde vyškrábnout křivku výkonu a krou?áku od obou motorů. Třeba s toho něco zajímavýho vypadne. :mhihi:
Napsal: stř 25.02.2004 09:34
od svob
Teda, to jste si pokecali... Já nejsem zrovna ten, co kdo Vám chtěl něco vysvětlovat, ale s tím udáváním spotřeby je to pravda, že se kdysi měřila jinak (viz normy, když se podíváš do nějakýho katalogu BMW, dole je to vždy popsaný!). Navíc 328 má celý motor hliníkový, kdežto 325 myslím jen z části! Takže je tam velkej rodíl ve váze, proto ta spotřeba je tak nízká. A točák má lepší průběh. Tak stará 325 a nová to je to samý. Já jezdím v létě s 328 za 10,2 a v zimně 10,9 - 90% město!!!
Napsal: stř 25.02.2004 10:21
od Francis
Lukas H. píše:bpytlik píše:lopatta> nezapomen ze v 94tem se spotreba merila uplne jinak a kdyz tehda udavali 9 tak ta bude zhruba jako kdyby dneska byla prumerna 12...
Tak nam povez jak se merila spotreba v 94tem, ja se rad necham poucit...

Kdysi davno se merily tri spotreby: ustalenych 90 km/h, ustalenych 120 km/h a mesto, ze kterych se pak vypocetl aritmeticky prumer. Mereni se provadela na autech na polygonu.
V soucasnosti se meri myslim na dynamometru s presne specifikovnym simulacnim programem mesto/mimo mesto.
Napsal: stř 25.02.2004 10:37
od bpytlik
Aspon ze to psat nemusim, vubec se mi to totiz nechtelo vysvetlovat:) Dik

Napsal: stř 25.02.2004 11:03
od Lukas H.
bpytlik píše:Aspon ze to psat nemusim, vubec se mi to totiz nechtelo vysvetlovat:) Dik

Skoda ja jsem byl zvedavej zrovna na Tvoji odpoved...

Napsal: stř 25.02.2004 13:29
od LOPOLO
svob píše:Teda, to jste si pokecali... Já nejsem zrovna ten, co kdo Vám chtěl něco vysvětlovat, ale s tím udáváním spotřeby je to pravda, že se kdysi měřila jinak (viz normy, když se podíváš do nějakýho katalogu BMW, dole je to vždy popsaný!). Navíc 328 má celý motor hliníkový, kdežto 325 myslím jen z části! Takže je tam velkej rodíl ve váze, proto ta spotřeba je tak nízká. A točák má lepší průběh. Tak stará 325 a nová to je to samý. Já jezdím v létě s 328 za 10,2 a v zimně 10,9 - 90% město!!!
Ja proste neverim ze tvoje predposledni veta je pravdiva. A neni to proto ze bych nechtel

Napsal: čtv 26.02.2004 17:56
od Shrek
LOPOLO píše:svob píše:Teda, to jste si pokecali... Já nejsem zrovna ten, co kdo Vám chtěl něco vysvětlovat, ale s tím udáváním spotřeby je to pravda, že se kdysi měřila jinak (viz normy, když se podíváš do nějakýho katalogu BMW, dole je to vždy popsaný!). Navíc 328 má celý motor hliníkový, kdežto 325 myslím jen z části! Takže je tam velkej rodíl ve váze, proto ta spotřeba je tak nízká. A točák má lepší průběh. Tak stará 325 a nová to je to samý. Já jezdím v létě s 328 za 10,2 a v zimně 10,9 - 90% město!!!
Ja proste neverim ze tvoje predposledni veta je pravdiva. A neni to proto ze bych nechtel

No, svob by potřeboval nejdřív začít rozlišovat motory na typy a neplést dohromady M50B25, M52B25 a M54B25... (což je vlastně pořád 325/323, akorát že s různým podílem litiny, hliníku a VANOSů)

Napsal: ned 29.02.2004 13:25
od Lopatta
svob píše:Teda, to jste si pokecali... Já nejsem zrovna ten, co kdo Vám chtěl něco vysvětlovat, ale s tím udáváním spotřeby je to pravda, že se kdysi měřila jinak (viz normy, když se podíváš do nějakýho katalogu BMW, dole je to vždy popsaný!). Navíc 328 má celý motor hliníkový, kdežto 325 myslím jen z části! Takže je tam velkej rodíl ve váze, proto ta spotřeba je tak nízká. A točák má lepší průběh. Tak stará 325 a nová to je to samý. Já jezdím v létě s 328 za 10,2 a v zimně 10,9 - 90% město!!!
Tý tvojí spotřebě se mi nějak nechce věřit. Jestli je to pravda tak to musíš být dobrá brzda provozu. A pokud jezdíš na spotřebu tak si myslím že na to se hoděj spíš jiný auta. Kupovat si Báwo šestivál a pak ho jen tak lechtat... k čemu. Jo a ten litinovej blok, je sice pravda, ale tak brutální hmotnostní rozdíl to není aby to nějak výrazně ovlivnilo spotřebu a dynamický vlastnosti. Ty poznáš na spotřebě jestli si jel sám nebo vedle tebe někdo seděl?
Ps: Hlavně mi tu nepiš že jezdíš kládu a žere ti to deset.
Napsal: ned 29.02.2004 15:54
od Petr_1
Já to poznám, když si vedle mě sedne moje žena, tak se hned sníží rapidně spotřeba. Čím to asi bude?
