Stránka 2 z 3
Napsal: čtv 16.10.2003 08:34
od skautik
Originál zaslal LOPOLO [B]tak tohle me zacina zajimat
tebe taky?

Napsal: čtv 16.10.2003 09:08
od bmw tom
čerpadlo stejny, vzdzuch do motoru pod 50 C vykon se nezmění nad 50 C do 80c nic moc nad 80 moc
Napsal: čtv 16.10.2003 10:11
od skautik
hmm ten ventil ti tlak turba nezvedne
tady je pekne popsany princip Ic:
Your Intercooler, what is it, and what does it do?
Intercooling is the process of cooling the air or air/fuel mixture somewhere between the turbo and the engine. Intercooling is sometimes referred to as aftercooling or charge-air cooling.
When the air is compressed by the turbocharger the molecules are forced tighter together.
This causes friction between the molecules, kind of like what sometimes happens between co-workers. Friction creates a rise in temperature in the air or air/fuel mixture. In turn, when the temperature is decreased the pressure will decrease.
The air is cooled by going through a heat exchanger also known as an intercooler. The intercooler looks like a smaller radiator or an A/C condencer, which is usually mounted in front of the radiator. The method of cooling is by means of ambient air, ice water or engine coolant.
Ambient air is the most common in automotive use. The temperature drop through the intercooler will vary according to the temperature of the cooling medium and the available flow rate of the cooling medium. The pressure of the charge will always drop as it goes through the intercooler, but the air should become more dense. This will allow a greater mass of air per minute to flow through the engine at a given intake manifold pressure. The load on the engine is reduced and a higher density charge is supplied.
This will allow a greater amount of fuel to be burned producing an increase in horsepower, and everybody wants more horsepower don't they?
A one degree decrease in intake manifold temperature will result in a one degree decrease in exhaust temperature. This will not only make it easier on the exhaust valves,but it reduces the heat rejection requirement of the engine.
The cooling of the charge will lower the pressure, this will help to decrease the combustion chamber pressure and reduce the stress on the engine.
All in all, an intercooler is one of the best improvements for a turbo engine, gas or diesel.
Napsal: čtv 16.10.2003 20:26
od bmw tom
ten ventil ti zvedne tlak turba o tolik pokud budeš chtít ze ti vykluše turbo!!!jinak ten popis intercooleru je hodně obecný
Napsal: pát 17.10.2003 16:33
od Shrek
Originál zaslal bmw tom
[B]tlak turba na tds se da zvyšit ventilem viz foto který se da koupit ale není třeba da se dost dobře čipnout jede to gut čipovali jsme několik 325td až na 165hp a od tds se to prakticky neliší akorat ve velkem teple ale na podzim a na jaře je to same v letě v pařaku o 5 až 10hp min.po teto zkušenostech lituji lidi co daji do td chladič s tds a mysli že to bude mit 140 a ono furt 115 co je nastavena a (stažena) jednotka
Mno ale tenhle předraženej ventil se dá úplně stejně nahradit seřízením wastegate na osičce od regulátoru.
Jinak abychom se tady nějak nemátli, toto a výše zmíněná úprava nastavuje pouze hodnotu maximálního plnícího tlaku. Nezvyšuje to nijak tlak turba v celém rozsahu (to byste si tam museli dát jedno větší turbo, nebo dvě stejné či menší).
Jinak TD se krom jednotky (říkám celé jednotky-ne jenom programu) a IC od TDS skutečně ničím neliší. Jisté je, že se v průběhu let používaly různé jednotky a různá turba, v kombinaci se zpětným vedením spalin. Takže pokud by někdo chtěl přestavět TD na TDS, musel by si sehnat jen chytřejší jednotku, nějaká rozdílná čidla a samozřejmě trubkoviště s IíCákem. Jo a kdyby chtěl originál instalaci, nezapomenout na fakt, že TDS má jiný chladič (nižší).
Zdravíme Autohaus V&J, Tuning E35 apod.

Napsal: pát 17.10.2003 16:35
od Shrek
Originál zaslal bmw tom
[B]ten ventil ti zvedne tlak turba o tolik pokud budeš chtít ze ti vykluše turbo!!!jinak ten popis intercooleru je hodně obecný
IMHO jsem ještě neviděl "vyklusaný" turbo z toho, že mu někdo odpojil wastegate. Mno tak možná propálený písty a zohejbaný ojnice, případně popraskaný trubky... ale "vyklusaný" turbo...?

Napsal: pát 17.10.2003 21:10
od bmw tom
wastegate udržuje tlak plnění turba tim i tlak vzduchu do motoru ten ventil ji umí ovladat tim se zvedne tlak turba i pnění motoru je tak?a její druha vlastnost je že reguluje aby se turbo nepřetačelo tim nedošlo k jeho destrukci pokud se wastegate odpojí turbo se dřive nebo později znicí samozřejmě pokud dřive nepraskne něco jineho a k tomu předraženymu ventilu je to nejlepši co jsem kdy měl jde použit i mnoho levnějších ale meně kvalitních až po nevhodné jako zminované rozladění tahla coz zpusobí špatné regulovaní a přetačení turba ale tlak to zvýší jinak jsem mile překvapen že víš o čem píšeš což je jedině dobře
Napsal: sob 18.10.2003 13:59
od Martinéz
to bmw tom..rad si ctu tvoje prispevky a zajima me to, ale chci te poprosit o psani tecek a carek v souvetich, neda se to vubec pochytat..dik
Napsal: sob 18.10.2003 14:48
od skautik
ok, kam se ten ventil pripoji? a jak presne pracuje?
me by to vazne zajimalo.... chapu to, ze ten tlak reguluje, ale smerem dolu ??

..... jo ja tomu nerozumim, jen teoretizuju, tak mi to prosim vysvetlete

Napsal: sob 18.10.2003 15:17
od Petr_1
Taky si nejsem jistej, ale připojuje se zřejmě mezi turbo a regulátor obtokový klapky, takže se zmenší tlak, kterej přichází do regulátoru a tim pádem se později aktivuje ovládání klapky a tim se zvedne plnící tlak. Nebo se pletu? Co se týká řídící jednotky, tak asi nemůže bejt stejná. Mam váhu vzduchu, kterou td nemaj. Tak si myslim, že musí bejt i jinej program pro td a tds, ale to nejsem schopnej posoudit, do compu sem nikdy nedělal.
Napsal: sob 18.10.2003 19:32
od Martinéz
no dyt, td a tds maj jinou jednotku..
Napsal: sob 18.10.2003 21:03
od bmw tom
Originál zaslal Martinéz
[B]to bmw tom..rad si ctu tvoje prispevky a zajima me to, ale chci te poprosit o psani tecek a carek v souvetich, neda se to vubec pochytat..dik
Ok smolím to na notebooku za letu a snažím se to urychlit omlouvám se:)ps dnes jsme s kámošem pojeli s M5 na sprintu 200m vipera moc se mu to nelíbilo:D

Napsal: ned 19.10.2003 00:00
od Shrek
Originál zaslal bmw tom
[B]wastegate udržuje tlak plnění turba tim i tlak vzduchu do motoru ten ventil ji umí ovladat tim se zvedne tlak turba i pnění motoru je tak?a její druha vlastnost je že reguluje aby se turbo nepřetačelo tim nedošlo k jeho destrukci pokud se wastegate odpojí turbo se dřive nebo později znicí samozřejmě pokud dřive nepraskne něco jineho a k tomu předraženymu ventilu je to nejlepši co jsem kdy měl jde použit i mnoho levnějších ale meně kvalitních až po nevhodné jako zminované rozladění tahla coz zpusobí špatné regulovaní a přetačení turba ale tlak to zvýší jinak jsem mile překvapen že víš o čem píšeš což je jedině dobře
No čte se to fakt hrozně.

Viz to co napsal Petr = naprosto správně. TDS má váhu vzduchu a tím i o třídu lepší motormanagement, kdežto TD jen jednoduchou regulaci čidlem tlaku v sání a regulaci na čerpadle.
Jojo, turbo se může přetočit (konce lopatek přesáhnou rychlost zvuku a polámou se), ale to se stává jen u benziňáků. Komerční turba u komerčních troubodýzlů jako je TD,TDS prostě tolik netočí (mno možná nějaký neodregulovaný zaseklý VTG u 2.0d, 3.0d).
Ad špatné regulování, každý TDSko/TDčko má po 50.000 zanesenou membránu wastegate karbonem a olejem nasátým z odfuku hlavy tak, že se o nějaké "jemné" regulaci ala VTG turba nedá vůbec hovořit. Prostě se tam děje 0/1 (otevřeno/zavřeno) a mezi tím je cca 0.1 až 0.2 baru rozdíl.
Napsal: ned 19.10.2003 10:50
od darmon
panejo, vaha vzduchu je lepsi motormanagement, kurva musim se vo dyzlech jeste hodne naucit
Napsal: ned 19.10.2003 12:27
od Cantona
Je pravda že turbo tlačí u Td 0,65 b. a u tds 0,85 b? .....????
Napsal: ned 19.10.2003 14:24
od bmw tom
není pravda že tds se liší váhou vzduchu tds ji nemá taky záleží na roce.A že by regulace časem přestala chodit slyším taky poprvé pokud neodejde uplně. Jinak si tu regulaci odpojte uvidíte sami co to uděla!!!
Napsal: ned 19.10.2003 15:47
od darmon
no uz sem se lek, to zni strasne pritazeny za vlasy ze vzduchova vaha je lepsi nez cidlo tlaku

Napsal: ned 19.10.2003 15:52
od bpytlik
ja ji na TDS mam a kdyz nefunguje vim moc dobre co to dela

Napsal: ned 19.10.2003 16:14
od bmw tom
protože maš E 39 ta ji ma.zlatě bez ní E34
Napsal: ned 19.10.2003 18:34
od Petr_1
Originál zaslal bpytlik [B]ja ji na TDS mam a kdyz nefunguje vim moc dobre co to dela
A co konkrétně to dělá.