Stránka 2 z 3
Napsal: úte 31.12.2013 16:26
od all
žavící kolík je měněný? i když zhaví, nemusí žhavit dobře.....
nervy si šetři na podstatnější věci

Napsal: úte 31.12.2013 17:17
od horan
Kolik je meneny. Sice za starsi, ale mel by byt funkcni. Odpor neco kolem 3 Ohm. Na topeni se nic nezmenilo.
Napsal: úte 31.12.2013 23:50
od starML
Tak elektrika podle Tebe funguje, vzduchu asi bude dost, tak ještě prověř dodávku paliva do toho topení. Prohledal jsem zahraniční fóra a našel jsem dva podobné případy, jak popisuješ. Bohužel nikde jsem nenašel tlak a množství, kolik by měla dávat ta Dosierpumpe. Ale jak bylo popisováno, tak buď tam šla nafta se vzduchem, nebo to jen kapalo. Na zapálení to stačilo, ale když to mělo dávat víc při větších otáčkách větráku, tak to chcípalo. To čerpadlo stojí dost peněz na preventivní výměnu, napřed bych zkusil jestli dává palivo bez vzduchu pod nějakým tlakem, tj. stříká. Potom bych se podíval na průchodnost potrubí do a z čerpadla. V čerpadle je membrána a kulička zpětného ventilu. Ale pokud membrána praskne nebo se kulička "zašprcne", tak je z toho neopravitelná kapavka. Více zde
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=65
http://de.wikipedia.org/wiki/Standheizung

Napsal: stř 01.01.2014 14:39
od all
Z praxe při rozběhu dává čerpadlo:
1,5s interval mezi sepnutím čerpadla
množstní je vyprsknuté a málo odhadem při naplnění injekční stříkačky 1-2ml
on ale asi bude mít problém s tím, že nedosáhne teploty na sepnutí spalování, musí žhavka nažhavit na 1700°C (co píše diag) a pokud dosáhne o dos méně, ani se nesepne pumpa a vyhlásí to chybu teploty
Napsal: stř 01.01.2014 15:00
od horan
Presne tak.
Pres diag jak INPU tak thermotest jdou vsechny cleny zapnout a tvari se ok, ale ostrej start proste nejel. Nedozhavilo to, tudiz to nezacalo ani davkovat naftu a ani dmychadlo nejelo. To zaplo az po spadnuti do chyby a zacalo chladit komoru.
Ale ted uz jsem bez jednotky. Nevydrzela naval vzteku.

Napsal: stř 01.01.2014 16:03
od all
ona si totiž jednotka hlídá rampu najetí teploty žhav.kolíku a pokud mu nesedí, webasto nejede a nejede

Napsal: stř 01.01.2014 17:42
od pekarik
Zdravím,
a jakou chybu ti to nakonec vyhodí, když topení nenaskočí ? Kolík byl určitě funkční a teplota na čidle je už taky v pořádku, ale s toho co píšeš si bohužel stejně myslím, že je ŘJ v háji a nepozná plamen. Jestliže topení slyšitelně hoří a jednotka nepozná plamen tak to nemá codočinění s čerpadlem, ale se špatnou funkcí jednotky, nebo žhavicího kolíku, ale ten se ti posílal a jsem si jistý, že byl funkční.
Napsal: stř 01.01.2014 19:14
od horan
No jak uz jsem psal tak jednotka uz ted nezahlasi nikomu nic. Ono ani k tomu zapaleni horaku nedoslo. Spadlo to po cca 3vterinach.
Chyba byla jako se starym kolik. Hlidac plamene.
Napsal: stř 01.01.2014 23:36
od pekarik
Jak jsem už psal, já si myslím, že je v háji ŘJ, bohužel. Sám bych rád věděl o někom kdo je dokáže opravit, kdyby někdo věděl tak jich tady pár mám a rád opravu zaplatím, sám jsem se taky pokoušel a měnil výkonový tranzistor, který řídí žhavení a zpětně hlídání plamene, ale bez úspěchu.
Napsal: stř 01.01.2014 23:52
od horan
No All se nabidl ze by ji opravil,ale ja uz nemam co poslat. Pokud by ti je dal do kupy, tak bych od tebe asi jednu odkoupil.
Napsal: čtv 02.01.2014 08:57
od pekarik
ALLovi jsem psal SZ a zatím se mi neozval tak uvidíme, ale ty jednotky co zrovna mám nejsou z topeni pro bmw takže pro tebe nepoužitelné, ale zkusím se pozeptat.
Napsal: čtv 02.01.2014 09:10
od pekarik
Jinak zrovna dávám do svého auta Webasto ThermoTop V tak až to dobastlím a bude zájem můžu dát nějaké foto. Ještě jsem to nezjišťoval, ale předpokládám, že ventilátor je řízený šířkou pulzu, může mi to někdo potvrdit?
Napsal: čtv 02.01.2014 12:15
od all
SZ jsem nedostal
je řízený bohužel napětím, proto se tak hřeje....
chodí to od 7,2v do 12v
s jednotkama non bmw velkou uspěšnost nemám.....
kdež to bmw jednotky sem opravil 95%
leží mi tu asi 3 mrtvolné jednotky a na těch dělám další testy na rozchození
Napsal: čtv 02.01.2014 23:23
od pekarik
Díky ALLe, většina novějších aut má ventilátor řízený šířkou pulzu tak jsem docela překvapenej, nevíš náhodou jestli nemá climatronic ne E61 nějaký připravený PIN pro nezávislé topení, jako to má např VW. Jinak jestli dokážeš opravit ŘJ pro BMW tak by to neměl být problém ani u ostatních, protože se liší pouze naprogramováním a jsou dva druhy buď jsou spínány + nebo digitálně a s těmi je potom problém se spouštěním, jako např. Touran, ale hlídání plamene což je asi nejčastější závada mají dělaný stejně ne?
Napsal: pát 03.01.2014 13:59
od all
problematikou webast se zabejvám poslední dva roky a je to kus od kusu....
v e60 a podobných je webasto připojeno přez can bus.
neexistuje možnost jak webasto rozjet jinak.. myslím to origo.
tak že není nic připraveného....
na ostatní nemám diagnostiku, tak se tím nezabejvám... jen bmw
Napsal: pát 03.01.2014 18:28
od pekarik
Ahoj, já jsem si myslel, dneska jsem rozchodil topení ve své E61, ale ještě jsem nenapojoval ventilátor, mám to i nafocené. Komunikuje určitě přes CAN já si myslím že jede na K-line po seriové lince, už jenom proto, že na CAN potřebuješ 2 dráty. Topení by se taky mělo nechat rozjet přes PIN 1, ale ne všechny. Topení montuji už asi 10 let, tak kdybys něco potřeboval tak se ozvy a můžeme podebatovat. Jinak na ten ventilátor teda asi budu potřebovat nějaký dělič napětí, ale stejně na to napojím osciloskop, abych zjistil co si to mezi sebou vyměňují.
Napsal: sob 04.01.2014 01:14
od all
ve schéma zapojení je e61 zapojeno na can-bus
přesněji:
Pin 2 na webastu je K CAN SH
pin 3 na webastu je K CAN SL
a pro info z webasto fora je pin jedna W bus
tím se bohužel nerozjede nic než jen webasto
u těchto aut a již problém dálka, ted se tomu věnuju a dost mě to zajímá....
nejvíce info sem našel u kluků na Sk foru v sekci er7
kde TT simik a Laco19 píšou o složítém interface na CAS jednotku atd...
Napsal: sob 04.01.2014 23:41
od pekarik
Koukal jsem na schéma a máš pravdu, většinu topení po W-bus pustíš, ale nezkoušel jsem, když to pustím po w-bus jestli to nedá zpětně příkaz ke spuštění ventilátoru po CAN je li to tak nakódováno. Např. origo topení čeká na odezvu z CAN jinak hlásí chybu, která nejde smazat, ale ničemu to nevadí. Už jsem zapojoval i emulátor CAN na VW, ale nebyl jsem z toho moc natčenej, ale chodilo to.
Napsal: ned 05.01.2014 00:52
od all
jak to vypadá a funguje? emulátor na can? snažím se to vymyslet a odchytit příkaz z CAS jednotky co bude ovládat auto a webasto...
Napsal: ned 05.01.2014 12:11
od pekarik
Nevím jak to přesně dělá, ale napodobuje to příkaz z ŘJ auta,(běží motor,méně jak 8 stupňů) ale stejně nešel spustit ventilátor , ten jsem spouštěl zvlášť přes ipcu modul. Zařízení si dodal zákazník já ho jen namontoval. Při připojení emulátoru CAN musel být odpojen CAN auta, jinak mi to nechodilo. Mrkni se třeba sem, ale ten jsem nezkoušel
http://www.mtaplus.cz/emulatory-emu-spe ... modul.html