Stránka 2 z 8

Napsal: úte 29.10.2013 21:49
od Vlasta
Čím se měří ta teplota u neoriginální non AGM baterky?

Napsal: úte 29.10.2013 22:04
od JaraX
IBS si ju měří přes kontakt,

Napsal: stř 30.10.2013 01:30
od matiz
V polu baterie je mikroprocesor s cidlama a tam se meri vse. Data posila po sbernici. Zijeme v digitalnim svete :roll:

Napsal: pon 04.11.2013 19:09
od NYJO
co myslíte....
mám e61 535d r.v.04
origoš se do ní dávala 90Ah nebo 110Ah
když koupím 100Ah...půjde mi tam ta stovka normálně zaregistrovat nebo tam půjde nastavit pouze těch 90 nebo 110Ah?
A co by bylo případně pak lepší nastavit na 100Ah...těch 90, ale asi se nebude úplně dobíjet nebo 110 a bude mi to tu stovku přebíjet?....

Napsal: pon 04.11.2013 19:32
od Miguel
Nechápu proč to komplikovat, když se dá normálně koupit buď 90 nebo 110.
Pro E60 jsou pouze tyto možnosti:

80 Ah-Batterie
90 Ah-Batterie
110 Ah-Batterie
90 Ah-AGM Batterie (SA536)
80 Ah-AGM Batterie

Napsal: pon 04.11.2013 19:37
od Vlasta
Já tam mám 100Ah Vartu, doufám, že ji mám dobře zaregistrovanou. Mám ji asi 3 roky, dnes bych ale asi koupil 90Ah AGM. Před těma třema rokama byly ještě AGM kurewsky drahý

Napsal: pon 04.11.2013 20:03
od wEnC
JaraX píše:... u E65 jsem se setkal klidně i s nabijecím proudem 150A.
Měření teploty a následná teplotní kompenzace napětí, nebo ochrana proti přebíjení a přehřátí je všechno dobrá věc.
Počítání kapacity a opotřebení na základě vstupního a výstupního proudu, to taky vidím jako krok kupředu.
Ale každá Pb autobaterie si vezme tolik proudu kolik je schopna, to je dané jejím momentálním vnitřním odporem. Ale nabíjení autobaterie proudem 150A -> to lze max. pár sekund, po minutě by elektrolyt začal vařit a dál si to jistě domyslíte.
Nehledě na to, že tlačit víc jak 10A do 100Ah baterie se neblaze projeví na životnosti.

Napsal: pon 04.11.2013 20:07
od JaraX
todle samozřejmě platí pro AGM baterii, s životností to špatny není, v praxi cca 6 let AGM v E65 a to je hooodně slušny na tak vybaveny auto.

Napsal: pon 04.11.2013 21:55
od Teddy
já do toho nechci moc zasahovat, pač v tom nejsem kovanej.

Jen se nemůžu zbavit otázky, proč výrobci elektromobilů marně řeší rychlonabíjení. Když existuje baterie, do který můžu při kapacitě 100Ah rvát 150A aniž bych jí zničil, nebo jí zásadně zkrátil životnost. To by byla v podstatě za půl hodinky plně nabitá 8O

Taky mi leží v hlavě otázka čim a jak byly tyhle proudy měřený. :D

Napsal: úte 05.11.2013 07:43
od JaraX
proudy měří tyristor, je schopen "měnit" vnitřní odpor baterie, a právě řešit nabíjecí proudy, např hned po startu do studené baterie pustí 100A, necha to tam týct 1-2 minuty a shodí to třeba na 20A, ale mezitím se ta baterka už celkem slušně nabije. teplota vnitřku baterie se poměrně rychle přenese do kontaktu baterie.

Napsal: úte 05.11.2013 23:27
od ACDC
O kolik mají prosím tě,vyšší životnost akumulátory s tímto kurvítkem vyšší než bez něj. Znám třeba devět let na bavoru. Uznávám, že tenkrát nebyly takové odběry, ale o baterku se nijak zvlášť nepečovalo. Není to tam proto, aby se kompenzovali obecně downsizinkové AKU ?

Napsal: stř 06.11.2013 07:48
od JaraX
hlavní význam této elektroniky je možnost používat neomezeně spotřebiče v autě, např u E39 není možné dojíždět do práce 5-6km a před každou cestou si rano pustit nezavislé topení. po par dnech je baterka vybítá a misto do práce běháte kolem auta se start kablema

Napsal: stř 06.11.2013 17:43
od NYJO
Tak jsem dnes koupil tohle:
http://www.cekl-eshop.cz/blue/autobater ... c-80ah-f17

Tak snad tam půjde bez problému zaregistrovat.....
Chtěl jsem 90ku, ale tu neměli skladem...doufám, že tahle manší 80ka bude na to auto stačit :roll:

Napsal: stř 06.11.2013 18:24
od VRsix
ty brdo, prijde mi to malo

Napsal: stř 06.11.2013 18:43
od NYJO
no taky se mi to zdálo, ale všude uváděj u tohodle motoru M57N tyhle možnosti 80,90 a 110
výhřev sedaček nemám...parkuju v garáži... bufík nepoužívám...a dny rozvalených dveří a řvoucí hudby někde před dívčím intrem už mám tak nějak za sebou :-D tak si říkám, že by to mohlo stačit

Napsal: stř 06.11.2013 19:06
od JaraX
kapacitně do socky dobrý, ale blue dynamic je největší sračka, teda větší už je jen black dynamic, nicmene do bmw patří aspon silver dynamic, nejlepe StartStop

Napsal: stř 06.11.2013 19:34
od Vlasta
Marketing

Napsal: stř 06.11.2013 20:46
od NYJO
JaraX píše:kapacitně do socky dobrý, ale blue dynamic je největší sračka, teda větší už je jen black dynamic, nicmene do bmw patří aspon silver dynamic, nejlepe StartStop
No socku zrovna nemám....Navi Profi, Head-up, Aktiv. řízení, dynamic drive, memory sedačky atd........tak jsem zvědavej co na to baterka

silver dynamic 110ku jsem měl v X5 a po 14 dnech jsem ji šel reklamovat...dali mi jinou a ta vydržela rok a reklamaci neuznali...a prachy včudu...pak jsem koupil no name za pár peněz a ta frčela jak víno.
a ted jsem se zase nechal ukecat do VARTY :lol:

Napsal: stř 06.11.2013 23:54
od JaraX
aha, s vysokou řadou varty jsi nebyl spokojeny tak sis koupil nižší? :)

Napsal: čtv 07.11.2013 00:52
od hurvajs77
sedyvlk6 píše:Tak dnes jsem volal do autorizáku BMW Invelt. Bylo mi řečeno technikem že pokud se mění stará baterie za novou typově stejnou tak není potřeba registrace. Tak nevím
Na autorizák se vyser, jsou to hovada. V drtivé většine nic neumí