Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530dA Problem s vykonem Skoro vyreseno!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#21 Příspěvek od hadice »

Vesa88 píše:Tak uz mam problem skoro vyreseny, respektive jsem zjistil pricinu meho problemu s vykonem... Jak zde jiz bylo popsano jsou v poodtlakovem systemu dva ventily. Jeden u EGR a jeden u Turba. Dneska jsem na ne poradne koukal, kontroloval hadicky atd. a nasel jsem u toho ventilu co je u turba ze ma 3 vystupy na hadicky a ja v nem mam zapojene jen dve! to znamenalo, ze v systemu nebylo dost podtlaku na regulaci EGR a Turba, proto to nejelo. Zatim jsem to vyresil na Hulvata tak, ze jsem do toho volneho mista zapojil hadicku kterou jsem zaslepil...Nevim totiz odkud tam ma hadicka byt, nikde jsem zadnou nenasel :(

Proto se ptam nevi nekdo jake 3 hadicky tam vedou? Mam tam tusim jednu od silentbloku a jednu od toho zasobniku vzduchu...

jinak mi prijde ze auto jede jeste lip jak jelo predtim...Respektive jede jako prase, proto doporucuju kazdemu kdo ma 530D a zda se mu ze nejede, aby si zkontrolovaly, popripade nechali vymenit cele podtlakove vedeni, urcite poznate zlepseni! :)

..ten ventil má jen dva "nátrubky"... VAC a OUT....VAC: pripojení vakua od zásobníku a OUT je k turbu...pak je na nem i takový krychlový výbežek to je defakto odfuk....
....turbo,silentbloky, egr jsou samostatné okruhy "napájené"podtlakem ze stejné hlavní vetve....
...treba to turbo mám já na motoru zapojené takto...:hadička od rozvodky pod sáním jde do zásobníčku (na strane turba)...ze zásobníčku pak hadička do toho zminovaného EPV na pozici "VAC" pak z pozice OUT do turbo membrány.....teď jsem uplne znejistel jestli to nemám nejak spatne trebas jestli ten zásobníček má být mezi EPV a membránou....hoďte to sem ješte nekdo at toho víme víc.....kolego zverbo.... :wink: ...jinak já fakt nevim už me to proste pripadá že to zas tak moc nejezí...musím to dost nutit...dost často plyn na podlaze a čekám na tah....jako nejak to dobre nereaguje na plyn....nevím jestli jsem si už zvyk ale jak jsm už psal jinde....ochca 103 kw 2,0tdi tahá odspodu odost lépe....fakt nevim....nechci to sem psát abych s tím trebas nekoho nezatežoval,ale chci se nekdy príští rok poohlédnout po 535 nebo 530D e 60 možná i ten poslední kus...a nejak se toho hrozím že budu trochu i sklamanej....fakt nevim....takovou jakou jsem mel vždycky radost když jsem koupil BMW tak tu už nejako nemám..i když bych zase rád mel...nejsem jen vymejšleč..prachy taky na rozhazování nemám ale docela jsem se uskromnil v jinejch vecech...tož asik tak
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#22 Příspěvek od zverbo »

system v 535d 200kw a 530d 160kw OVER nema uz podtlak riadena ani zotrvacnosti.
Prve modely e60 530d mali este podtlak ale potom od CR OVER uz nie takze pokial pojdes do e60 co su over mas klud , taketo problemi ta uz necakaju, dost som to studoval ked som kupoval turbo z e60 do manzelkynej e39.

Chlapi uprimne, uplne viem ako sa citite ked mate BMW 3.0 a bravojtd vas naseka to by som asi neprehltol!

Nikoho tu tym nezatazujes je to forum, diskusia a komu to vadi nech sa poj.be, mas problem a chces ho riesit resp. riesis ha a nedari sa ti :cry:

Zapeklita vec chcelo by to komplet vsetko rozobrat ako som to robil ja samozrejme predtym ako som pomenil fakt vsetko a zbytocne :lol:
A moja rada a verim tomu najlepsia prevas oboch SYSTEM VYMENY KAZDEHO DIELU a tym padom eliminaciou toho spatneho.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#23 Příspěvek od zverbo »

1/vymena podtlakoveho systemu - investicia 00hovno
2/ test zasobnika podtlaku
3/ test silentblokou
4/ nove EPV - investicia 00hovno
5/ repas vstrekou 250kč kus
6/ vycistit turbo +- 500kč
7/ vymena dobrej vahy vzduchu
8/ test katalizatorou
9/ vymena lambd
10/ vymena palivoveho filtru a odvzdusnenie pal. systemu

tak nejak zaklad.

u EVP, lambd, vstrekou vam nemusi diagnostika nic ukazat aj ked to je spatne, potom jedine livedata a porovnat.

ja som sa natrapil a bol fakt zufali ale dopadlo to sami viete ako a teraz je ta 530d neznicitelna.

Staci ked vam stym niekto pomoze da vam k dispozicii dobre diely na skusku aby ste vedeli co je za problem, previezli sa v dobrej a spolahlivej 530d pre porovnanie, vycistili ktomu potrebne veci dokladne, atd...
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#24 Příspěvek od Vesa88 »

zverbo: uz se tesim az budes doma a vrhnem se na ten muj stroj :)

Jinak ja tam mam fakt tri vyvody...jsou jakoby nad sebou vsechny tri...A kdyz jsem ten posledni zaslepil, tak mi autouz jede normalne tak nevim...Zkusim to zitra zas odslepit, jestli jsem to nakonec nevyresil necim jinym :)
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#25 Příspěvek od hadice »

..kurnik tri vyvody to je divne...kdyžtak mi rekni kde máš zapojený ten zásobníček.....
...jinak chlapi dekuji že jsme se tady sešli normální lidi...vážne..kolega zverbo je vidno opravdu proškolený svými vozy... :wink:
...no já už práve taky nevim no možná bych to typnul na ty vstrikovače...nic jinýho už me asi nenapadá...nebo co já vím čerpadla elektrický naftový...nebo vejfuk....já nevim....kolego prosímte a kde to má lambdasondu?....
...jj sere me to páč švagr s vochcávií zminovanou me tady v jednom kopci od križovatky udelá a já vím že proste mu nestačím...
...me už dost dlouho drží myšlenka že BMW uvádí prehnaný výkon jen proto aby si to lidi kupovali....trebas audi 3,0 tdi 150kw zmizí aniž bych si všim vubec barvy :( ...doma me zustala jeste z podnikání tatra a ta jednoho dne minulý rok najednou se jí vysrala spojka na vstrikovacím čerpadle..vymenil jsem ji serídil predvstrik a to auto nákladní proste nejede a netáhne a mužu s tím delat co chci..proste me postihl sindrom zdechlejch motoru...toto se me taky drželo za dob kdy jsme lítali na jawkách..to samé....všem to jezdilo a me zdechlina....
zadalší...mám novou rodinu (prcka čerstvýho) a dodelávám barák....k tomu ted nová práce....čas žádnej prachy by asi byli ale ne tak nejak na rozhazování..k tomu auto je furt potreba....nevim jak to udelat...vstriky doma asi nevyndám podle toho co jsem videl na videjkách jak to rvali hupcukama...nikdo mi ani nepujčí normální solidní 530d 142kw na svezení...budto to tady lidi nemají nebo delají že te neznají....ach jo
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#26 Příspěvek od jararak »

no na obrazku kreslia 3 vyvody - ale toto je ventil pre EGR

Obrázek Vacuum control-AGR - BMW parts catalog

moj graf z brzdy
http://www.bmwklub.sk/download/file.php ... &mode=view

taktiez mam repasnute turbo (boh vie ako), stale mi vyskakuju tie podtlakove hadicky
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od Vesa88 »

To je ono!!! :) Ale ja tenhle ventil mam pridelany na strane u Turba...Ten cio ma dva vyvody mam u EGRu... Tak to nevim jak to kdo pozapojoval :(
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#28 Příspěvek od hadice »

jararak píše:no na obrazku kreslia 3 vyvody - ale toto je ventil pre EGR

Obrázek Vacuum control-AGR - BMW parts catalog

moj graf z brzdy
http://www.bmwklub.sk/download/file.php ... &mode=view

taktiez mam repasnute turbo (boh vie ako), stale mi vyskakuju tie podtlakove hadicky

...ano koukám na to že jsou tam tri , ale je potreba to mít skutečne zapojený..takto : VAC:privod vacua...OUT je vývod k nejakemu mechanickému členu...a ten tretí je jen odfuk....vždycky to musí mít odfuk....jinak vyhodit ten turbo ventil nní takovej problém...5 min a je venku....pokud byjste nekdo vydelával skuste jej pusou profouknout všema možnejma smerama....koloega zverbo psal že trochu má profukovat hned i odpojenej....me tu nejaký mechanik presvedčoval že do tohoto ventilu jde nejaké divné "strídavé"napetí což jako elektrikár technik si nejako nedokážu predstavit....mám za to a vždycky to u všech nákladních aut a jejich elektroventilu tak je..že budto do toho pustim napetí a tlaková část zmení stav ze zavreno na otevreno /nebo obrácene/nebo napetí nejde žádné...on hovoril o nejaké "střidě"..on je dobrej mechanik ale elektriku delá tak jak asi já peču buchty....
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#29 Příspěvek od Vesa88 »

Koukal jsem na to ze kdyz ho budu chtit vyndat, tak budu muset vyhazet pulku hadic z te strany :) Jen kdyz jsem zaslepoval ten treti vyvod, tak jsem se k tomu skoro nedostal :) Zkusim to na cestu z prace odpojit, co to udela, kdyz to zas nepojede tak nevim :) Ale ted to fakt leti jak strela! :)
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#30 Příspěvek od fornax »

to hadice: ...treba to turbo mám já na motoru zapojené takto...:hadička od rozvodky pod sáním jde do zásobníčku (na strane turba)...ze zásobníčku pak hadička do toho zminovaného EPV na pozici "VAC" pak z pozice OUT do turbo membrány.....teď jsem uplne znejistel jestli to nemám nejak spatne trebas jestli ten zásobníček má být mezi EPV a membránou....hoďte to sem ješte nekdo at toho víme víc.....

Máš to správně :D
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#31 Příspěvek od DaweTDS »

jararak píše:no na obrazku kreslia 3 vyvody - ale toto je ventil pre EGR

Obrázek Vacuum control-AGR - BMW parts catalog

moj graf z brzdy
http://www.bmwklub.sk/download/file.php ... &mode=view

taktiez mam repasnute turbo (boh vie ako), stale mi vyskakuju tie podtlakove hadicky


No koukám na ten graf a myslím,že to auto bude dole dost mrtvé.
Možná to je chyba v měření a nebo nevím proč,ale nejvyšší kroutící moment máš až daleko po 3500ot a pokud máš jen čip a turbo zůstalo stejné,tak ten nejvyšší krouťák musí být kolem 2000ot.
Možná se nepovedl ten repas a nebo jen nastavení turba a nebo je taky problém s podtlakem,ale tenhle průběh je spíš jako benzínový a né naftový.
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#32 Příspěvek od jararak »

aa, nedodadal som, ze az potom co som bol na brzde, som znova vyhadzal hadice (ani rok stare) - vyzerali takto http://www.bmwklub.sk/download/file.php ... &mode=view

nasledne som tam nahadzal nove, ale niesom isty ci sa to ovela zlepsilo, stale sa mi to vidi dole dost mrtve :( + samozrejme cas od casu vyhazuje chybu podtlaku, netusim, kde pokracovat ;(

asi vyhodim ten ventil a podtlakovu banku a skusim pouzit z ineho auta kde turbo pekne fici.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#33 Příspěvek od DaweTDS »

jararak píše:aa, nedodadal som, ze az potom co som bol na brzde, som znova vyhadzal hadice (ani rok stare) - vyzerali takto http://www.bmwklub.sk/download/file.php ... &mode=view

nasledne som tam nahadzal nove, ale niesom isty ci sa to ovela zlepsilo, stale sa mi to vidi dole dost mrtve :( + samozrejme cas od casu vyhazuje chybu podtlaku, netusim, kde pokracovat ;(

asi vyhodim ten ventil a podtlakovu banku a skusim pouzit z ineho auta kde turbo pekne fici.


No baňku na turbu jen tak nevytahuj.Musí se totiž poštelovt to táhlo a to na autě nenaladíš. To ladí na stolici s měřákem podtlaku atd. Nicméně by to chtělo vyzkoušet,jestli nepropouští.Právě to vypadá,že turbo začne foukat hodně pozdě a tak by to klidně mohl dělat ten podtlak. (protržená membrána u podtlaku a nebo ten ventil co ten podtlak řídí.
Já mám graf tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=115390 taky to ještě není hotové,ale já budu už jen ladit vršek.
Je tam sice jiný turbo a proto je ten max krouťák "až" v 2700ot,ale s origo turbem to musíš mít kolem 2000-2200ot a né po 3500ot.
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#34 Příspěvek od jararak »

dave, presne na toto som pozeral a strasne ma zaujala montaz toho turba (gt2260)

ma z vas niekto aj downpipe? alebo mate tam origo katalizatory?

tu banku by mi trebalo pretestovat, ale myslel som tu ciernu - plastovy zasobnik podtlaku
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#35 Příspěvek od DaweTDS »

jararak píše:dave, presne na toto som pozeral a strasne ma zaujala montaz toho turba (gt2260)

ma z vas niekto aj downpipe? alebo mate tam origo katalizatory?

tu banku by mi trebalo pretestovat, ale myslel som tu ciernu - plastovy zasobnik podtlaku


Já dowpipe nemám.Mám to takhle http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0 průměr 70mm od turba do místa,kde se v originále spojují ty 2 trubky do sebe + jeden naoko tlumič.
Jenže by chtělo zjistit,kde máš ten problém,že se to zbírá tak blbě.Já na origo autě když jsem měl třeba 1500ot na 3q a dal jsem cihlu,tak to hned tahalo. Teť mám "kopanec" kousek před 2000ot.
Hodně mi to připadá,jako tenhle graf http://www.club-opel.com/graphics/msgbo ... n10001.jpg
to je moje bývalá Omega 2,5td s turbem z E39 530d a tam právě trvalo,než se turbo roztočilo.Podle mě máš kopanec kolem 2500-2700 takže o 1000ot později než to má být.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#36 Příspěvek od Vesa88 »

To je tim podtlakem...kdyz je blbe udelanej podtalk, tzn ze nekde propousti, blbe to reguluju naklapeni lopatek na turbu a taha to az od 2800ot... mel jsem to kdyz jsem auto koupil, pak jsem nechal hadicky vymenit a bylo to dobre...A ted kdyz jsem zaslepil ten treti vystup na hadicku mi prijde ze to jede jak zbesili hned u 2000ot...
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#37 Příspěvek od DaweTDS »

Vesa88 píše:To je tim podtlakem...kdyz je blbe udelanej podtalk, tzn ze nekde propousti, blbe to reguluju naklapeni lopatek na turbu a taha to az od 2800ot... mel jsem to kdyz jsem auto koupil, pak jsem nechal hadicky vymenit a bylo to dobre...A ted kdyz jsem zaslepil ten treti vystup na hadicku mi prijde ze to jede jak zbesili hned u 2000ot...


Já právě když jsem namontoval první naklápěčku na omegu,tak jsem předělal ovládání na přetlak,ale dělal jsem to poprvé a dal jsem baňku obráceně.To znamená,že byly lopatky uplně otevřené a auto začlo jet až kolem 3000ot.
A to je přesně problém špatného podtlaku.Ten není dostatečnej a baňka nedokáže lopatky přivřít a nástup turba je hoodně pozdě.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od Vesa88 »

DaweTDS: Jo to je presne ono... :) ja kdyz jsem auto koupil, hadicky na nem skoro nebyli :) Takze se lopatky taky nenaklapeli :)
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#39 Příspěvek od zverbo »

Chalaniska mozno vam to pomoze.

Ked som ja kupil tu 530d tu z klubu tak Honzovi v servise povedali ze motor je posmrti chudak ked bude toto citat asi ho jebne :wink:

Servisak odbornik nato: vsetko je v poriadku, motor je posmrti pomoze len vymena

No nevadi kupil som ju aj tak na ND /povodne/ vo Vsetine som donej sadol az naten smrad po cigaretach pohoda /Honzo sorry ale zapalit si mozes vonku nie v aute fuj kako ble/, vykon ziadny, ale pohoda plne pojazdne
1q 0 - 4000 nasledne od 2500 bruuuu snazila sa ist
2q bruuu od 2000 naznak vykonu tlacil to samozrejme 3,0d
3q uz nie bruuu ale chod motoru normal vykon zase od 3000 do 4000
4q vykonovo ako bravo jtd proste vajca ale aspon nieco
5q no moc sa mu nechcelo ale 3,0d to valil aj tak dobre

Takze moj poznatok, motor musi byt v poriadku lebo ma tendenciu ist nie umret, nevadi aj tak je na ND mechanik odbornik povedal ze je ko tak je ko nie moj amatersky postrech :mad: , doma som odtlakoval valce a samozrejme mi to nedalo ako inak a kedze som mal doma vsetky ND potrebne k servisu pome hop na kuchanie a vymeni + diagnostika, no a ja debilko amater mam 530d plne v poriadku za 00hovno.
Fakt neviem co pomohlo, vymenil som vsetko, fakt vsetko okrem silentblokou, tie som vytiahol a odtlakoval a su ok, nejake tlakove skusky aj oststnych veci, nove EVP, nove hadice, naplne filtre atd...
Honzovi som daval zanu +- akurat za repas turba a nove vstreky co tam kupoval lebo odbornik mechanik mu to kazal kupit a turbo zrepasovat ze to je ono ze to je na vyne no a nebolo.

Davam vynu EVP a hadicam lebo boli nakasu aj tie, lebo si myslim ze motor OK ano, podtlak pohoda dotedy pokial nemusel EVP1 plnit turbo a zaroven EGR a dotoho naspet vracat tlak pre kontrolu EVP2 a potom uz bez tlaku nemal ako tlakovat SB jak Ľ tak P, dotoho podtlak bral tlak koly SB, brzde atd... a potom neostal potrebny podtlak na naklapanie lopatok v turbe, turbo bez reakcie otacok motoru lebo egr vajca nepretlaceny, EVP 2 nezopnuty, EVP1 akurat tlakoval malinko nadobku a nic viac.
NIE SOM MECHANIK som len LOL opravte ma ak to je kktina ale takto mi to funguje :D a funguje to kokotsky dobre!
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#40 Příspěvek od jararak »

cisto teoreticky - moze byt u mna problem s brzdovym posilovacom? mam ho v hajzli. potom by to vysvetlovalo, ze cely system prepusta podtlak a mozem sa aj posrat ale do turba uz nic nejde?

cize viem co buduci tyzden robim - menim brzdovy posilovac, nasledne uvidime ci sa chod motora zlepsi :)

dave - dik za obrazky, ked si tam narval ten IC, podarilo sa ti tam dat aj klimovu vrtulu?
Odpovědět