Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 530d problem s vykonom VYŘEŠENO - silentblok motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#21 Příspěvek od KoZi_man »

Tak to se stavím určitě! Dokud nějaké ND budou :) Mam seznam věcí. Dej vědět, udělám si výlet.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#22 Příspěvek od zverbo »

Jenom pro fandy jak to mam z okna, zitra k problemu napisu co sem zistil.
Přílohy
DSCN3886.JPG
DSCN3886.JPG (66.06 KiB) Zobrazeno 575 x
DSCN3885.JPG
DSCN3885.JPG (84.99 KiB) Zobrazeno 575 x
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#23 Příspěvek od bibikuba »

tak přemejšlím jestli mám taky problém s výkonem u 530d 135kw :D V nízkých otáčkách to jede tak normálně a když tomu opravdu nasypu tak to nejdřív moc nejede a kolem dvou tisíc to úplně znatelně zabere až do omezovače-je tohle taky problém nebo normální věc???
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#24 Příspěvek od KoZi_man »

Můj problém je, že nevím jak má správně 530 dA touring 135 kw správně jet.

Jelikož se mi zdá, že má slabej výkon a občas se stane, že nejede podle mě, když ji chci sešlápnout.


Moc ji nenakládám, nevím jak předchozí majitel s autem jezdil, ale nervu ji do omezovače atd, spíš pianko a občas dam kickdown:)
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#25 Příspěvek od KoZi_man »

Tak jsem dnes zjistil, že mi tam ten podtalk nefunguje.

Udělal jsem to, že jsem nejdříve sundal hadici od EGR ventilu, abych zjistil jestli ventil pulzuje...

Což nedělá, tak jsem odpojil tu malou hadičku co vede k egr ventilu, kde by měl vyznikat ten podtlak.

Zkoušel jsem jestli se přisaje na palec potom i na jazyk :D ale nic to nepřisává, hadičku jsem vystopoval jen kousek pak mizí kde si do "motoru" a objeví se na druhe staně zhruba před turbem kousek kde je nějakej motorek.

Tam je i poblít ten silenblok motoru kam vede další hadička, ale nevím zda to funguje.

Ani nevím jak opravit.

Máte někdo zkušenost
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#26 Příspěvek od zverbo »

Tak ja sem vymnenil silentbloky, hadice nakusu ne jen jedna ale asi vsechny, ta u silentbloku uplne totalne i s kolenem proste po smrti a v stavu zombie, dalej turbo zajebane doslova od nejakeho srobiku az po lopatky, dalej prasknuty ten medzi vyrovnavaci podtlakovy zasobnik, nasledkom toho silentbloku ktory znizil motor o 4cm co je masaker, odtrhol se ten zasobnik padol a dostaval rany od motora. Potom zase som zistil ze mi netesni hadica od turba do vahy vzduchu a navyse to ma poser priskrtena hadicka na naftu z filtra hned za krytom v tom zlome k liste.
Zajtra to bude vsetko uz v cajku tak vam popisem co to vsetko urobilo a co to stalo. Fotky este upnem aspon tie co mam.
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#27 Příspěvek od KoZi_man »

Ty kks, tak to je řádně dojebané, co udělaj nějaké hadičky s podtlakem ,, no asi mě to taky čeká, ale nechám si pak od tebe poradit. Tak at to šlape!
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#28 Příspěvek od zverbo »

A zoberme do uvahy to ze auto na 1q 2q 3q 4q do +- 80km/hod ide jako odtrhnute z retaze 123 trha doslova dlazbu a to je slabucky 142kw motorcek a pritom ten motor nemal ziadny podtlak, vobec ziadny, chvalabohu sa nato prislo, cena na opravu +-600kč + silentbloky kus po 1350kč v BMW, profi diagnostika zadarmo, skuska podtlaku na omnometri po vymene hadiciek vsetkych bude stat cokoladu a flasku, hned vymenim turbo radcej preistotu z e60 530d 160kw za 6500kč a nasledne necham repasovat vstreky za 250kč kus, zase bude a pojde 530d ako z vaticky, a myslim za klesne spotreba lebo tych 6l je myslim na 530d docela dost moc a potom uz bude motor neznicitelny :D

Pre mnazelku na dochadzanie do prace uplne idealne BMW, velke bezpecne nebespecne nasrane BMW aj ked do prace ale pre radost z jazdy.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#29 Příspěvek od bibikuba »

KoZi_man píše:Tak jsem dnes zjistil, že mi tam ten podtalk nefunguje.

Udělal jsem to, že jsem nejdříve sundal hadici od EGR ventilu, abych zjistil jestli ventil pulzuje...

Což nedělá, tak jsem odpojil tu malou hadičku co vede k egr ventilu, kde by měl vyznikat ten podtlak.

Zkoušel jsem jestli se přisaje na palec potom i na jazyk :D ale nic to nepřisává, hadičku jsem vystopoval jen kousek pak mizí kde si do "motoru" a objeví se na druhe staně zhruba před turbem kousek kde je nějakej motorek.

Tam je i poblít ten silenblok motoru kam vede další hadička, ale nevím zda to funguje.

Ani nevím jak opravit.

Máte někdo zkušenost
Co já vím a co jsem zkoušel tak ten ventil nefunguje pořád-když ho máš připojenej-myslím tím tu slabou hadičku na ovládání,nastartuješ motor a někdo ti malinko přidá tak je slyšet jak otevírá-mám pocit že na volnoběh otevírá jen málo a občas...
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#30 Příspěvek od zverbo »

bibikuba píše:
KoZi_man píše:Tak jsem dnes zjistil, že mi tam ten podtalk nefunguje.

Udělal jsem to, že jsem nejdříve sundal hadici od EGR ventilu, abych zjistil jestli ventil pulzuje...

Což nedělá, tak jsem odpojil tu malou hadičku co vede k egr ventilu, kde by měl vyznikat ten podtlak.

Zkoušel jsem jestli se přisaje na palec potom i na jazyk :D ale nic to nepřisává, hadičku jsem vystopoval jen kousek pak mizí kde si do "motoru" a objeví se na druhe staně zhruba před turbem kousek kde je nějakej motorek.

Tam je i poblít ten silenblok motoru kam vede další hadička, ale nevím zda to funguje.

Ani nevím jak opravit.

Máte někdo zkušenost
Co já vím a co jsem zkoušel tak ten ventil nefunguje pořád-když ho máš připojenej-myslím tím tu slabou hadičku na ovládání,nastartuješ motor a někdo ti malinko přidá tak je slyšet jak otevírá-mám pocit že na volnoběh otevírá jen málo a občas...
ANO ANO vsetko sa to robi za chodu motoru a pri otackych jednotlivo, aspon tak mi to vysvetlili.
sklenus
Registrovaný
Příspěvky: 180
Registrován: ned 19.12.2010 01:00
Bydliště: Brno/SR

#31 Příspěvek od sklenus »

no tie podtlaky sú postrach, inak k tomu stániu auta sa vyjadrím, asi rok mi stálo doma na dvore, kým sme ho s bratom zbúchali dokopy, naštartované bolo občas, ale ako sa zložilo tak išlo v pohode, hneď od začiatku, nemal som s ním problém

no a tie podtlaky, doporučujem každému pomeniť a všetky, hadička môže vyzerať fajn ale koncovka sa roztiahne a chytá falošný vzduch a k tomu rozvodu podtlaku, síce dosť práce ale citeľný rozdiel, kamoš mal hlavu v smútku turbo mu bralo až okolo 3tis, vymenil hadičku a hneď sa posunulo asi na 2400, kdesi to ešte má dierku ale znateľný rozdiel už je

k obrázku (ak sa mýlim opravte ma prosím)
1 - vákuová pumpa - ide z nej tá zelená hadica, sú tam Tčka (poloha 2)
3 - regulátor podltaku z ktorého ide výstup práve do EGR - u mňa modrá hadica s čiernym pruhom
4 - miesto pod saním na krabici krytu elektrického zväzku kde sú umiestnené 2 podtlakové regulátory (jeden je ten EGR, mám ho vytiahnutý dopredu, kvôli káblovačke nie bežne)

a z toho Tčka (2) a z tých regulátorov idú rozvody ďalej, silentbloky - pokiaľ sa nemýlim tak vedú do hrebeňa riadenia a do regulátora podtlaku na serve, ďalej podtlak pre brzdový valec - ten je primárna vetva z tej vákuovej pumpy, ďalej podtlak k turbu - do "granátu" podtlakový zásobník, z neho do regulátoru a z neho do turba, alebo tak nejak

každopádne na každom regulátore sú minimálne 3 hadičky, s vekom odchádzajú a robí to nepríjemnosti, buď sa prederú alebo zpuchria koncovky a kanec filma

u mňa osobne mám utrhnuté oba siláče motora - bol som na streche - podtlakový zásobník má utrhnutý držiak a je položený :? na nápravnici, naštastie nezlomený a auto ide stále dosť dosť pekne aj v porovnaní s fukčnou e39, z 0-100 stále 8s takže dobre
Přílohy
podtlak.jpg
podtlak.jpg (186.36 KiB) Zobrazeno 514 x
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#32 Příspěvek od hadice »

..pár dní to tady sleduju....me jede až od 2800...turbo mám nové....pripadá me že nejede jak má.....ochcávka 2,0 103 kW jede znatelne líp a to si myslím že by snad ani nemela.....najeto mám 228tis km..a vím že všechny hadičky podtlaku jsou puvodní snad jen ta ke "granátu" u turba jsem dával novou....
...dost zajímavá informace že jde podtlak i do serva....na co to tam je?
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#33 Příspěvek od KoZi_man »

No já z toho obrázku s popiskem nejsme vůbec moudrý.

Jelikož jsem myslel, že vedou podtlakové hadice k EGR, turbu a silenblokum motoru, tak vůbec nevím co vše je tam vyznačené...

Pokud kvuli kontrole budu muset sundat to víko, tak rovnou vyměním žhavičky, abych to pak nemusel sundavat znova...
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#34 Příspěvek od zverbo »

SERVO BRZDY A SAMOTNE TURBO je ovladane podltakom asi tak nejak som to pochopil.

Inak po vymene silentblokou, po vymene podtlakoveho systemu, po vycisteni turba a po vycisteni vstrekou konecne ide ako ma, IDE IDE IDE konecne ako spravna 530d 142kw

Uz dokonca ani nedimi ako predtym teraz sa zase prezmenu ozyvaju zadne ramena kedze to doteraz neslo ako malo bolo to nezistitelne ale po oprave HHU masicko nato ze to je iba 142kw to je fakt rachot, takze zajtra repas zadnej napravy a konecne bude ako tak dobra.

Moje poznatky:
auto netahalo, diagnostika ani tuk, auto nebrzdilo, servo sice normal ale hucalo
PO VYMENE PODTLAKOVEHO SYSTEMU

Vykon:
auto ide ako ... nemam to k comu porovnat lebo je to BMW
Brzdy:
brzdy ako kurva, nastup hned v momente a dokonale ale 324x33 zimermmann sport a to iste zadok 298x20 full nove vsetko co sa tyka brzd od DOT4 az po kotuce
Servo: ziadny rozdiel ale uz nehuci, zajtra este vymenim servo olej.

Dalej po navrate z Rumunska necham repasovat turbo a necham to cipnut na 160kw :D
PRE MANZELKU NA DOCHADZANIE DO PRACE IDEALNE AUTICKO
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#35 Příspěvek od hadice »

....mám to samé.....netahá netahá netahá :cry: ...diag nic nikdy nic....proste nic... :( ..turbo mám nové origo fungel nágel...chystám se na to že sundám prední nírazník vyhodím cooler...skontroluju ho..hadice aj trubky....zmerím si podtlak....vymením vsechny podtlak hadicky..nebo to už fakt není mozné.....vcera jsem jel z cech do TN za rodinou....semtam slapne clovek víc na brzdu a vono ejhle pedál trochu jakože me pripadá tvrdší.......

...prosím te a kedze vede podtlak do serva...co to tam jako má robit?..v realoemu nic není..
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#36 Příspěvek od KoZi_man »

hele mam dotaz, jak jsem si hral s tou hadičkou podtlaku od EGR atd,, foukal jsem do ni atd.

Je možné, že to má vliv teb podtlak i na brzdovej pedál ?

Stalo se to, že se mi špatně vrací zpět a když ho mačkam tak jde jakoby s lehčim odporem a pak sám brzdí, musim ho vratit nohou zpět.

Jednou se mi stalo, že v zimě zamtznul brzdovej válce, byl špinavej odtok a vytvořil se tam rybník... Teď to má podobnej efekt, ale u válce je sucho.

Nevím čim by to bylo, v ničem jiném jsem se nehrabal. Brzdovky je dost.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#37 Příspěvek od zverbo »

Ja netusim mne to bolo iba povedane, nevedel som ani to ze to tlaci do brzd ani som nevedel ze ked odyde silač motoru ze to moze dojebat tolko veci.
Hold je to tak a nic stym nejde urobit, iba si to strazit a pri spravnom servisovani aj malickosti robit a potom mas auticko ako lusk.

Menil som vsetky hadice krom 21 26 a 3 tie vedu niekam neviem kam a to som neskumal, akurat som velice pozorne skukol ako su natom obrezal konce zvetrane, osetril, vycistil, preistotu gumacom premazal a napojil do systemu, brzdy som nanovo odvzdusnil pri nastartovanom aute samozrejme.
Ked som nastartoval po vymene zrazu stichol aj divny sepot a nejaky taky sikot ak ked pocujete ladnicku neviem co to je ale uz to nerobi chvalabohu.

ESTE dvolezite, turbo pistalo ako kurva, odfukovalo ukrutne strasne, teraz iba nadherna pistalka s kulturou ALE pri tazkej nohe brzdaPLYNbrzdaPLYN turbo svisti a motor nanho reaguje uplne jednotne s odfukom.

Premyslam ze este fakt necham nahodit turbo z60 530d 160kw a hned ktomu dam aj regulacni ventil pre istotu a necham zrepasovat vstreky, necham vycistit aj cerpadla a hadam uz nic ine nebude treba, 530d ma za sebou 260000km tak si to zasluzi a manzelke sa moc lubi tak preco nie.
Mna caka kupa 745Li ktora bude potrebovat taktiez servištek na urovni.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#38 Příspěvek od zverbo »

KoZi_man píše:hele mam dotaz, jak jsem si hral s tou hadičkou podtlaku od EGR atd,, foukal jsem do ni atd.

Je možné, že to má vliv teb podtlak i na brzdovej pedál ?

Stalo se to, že se mi špatně vrací zpět a když ho mačkam tak jde jakoby s lehčim odporem a pak sám brzdí, musim ho vratit nohou zpět.

Jednou se mi stalo, že v zimě zamtznul brzdovej válce, byl špinavej odtok a vytvořil se tam rybník... Teď to má podobnej efekt, ale u válce je sucho.

Nevím čim by to bylo, v ničem jiném jsem se nehrabal. Brzdovky je dost.
Ano vraca to pedal jak brzdovy tak aj spojkovy.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#39 Příspěvek od hadice »

...tož zaujimave.....co to servo...proč tam jde podtlak?
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#40 Příspěvek od ardo »

se servořízením nemá podtlak nic společného :!: kdo na to zas přišel :D
Odpovědět