Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e39 530d problem s vykonom VYŘEŠENO - silentblok motoru
Můj problém je, že nevím jak má správně 530 dA touring 135 kw správně jet.
Jelikož se mi zdá, že má slabej výkon a občas se stane, že nejede podle mě, když ji chci sešlápnout.
Moc ji nenakládám, nevím jak předchozí majitel s autem jezdil, ale nervu ji do omezovače atd, spíš pianko a občas dam kickdown:)
Jelikož se mi zdá, že má slabej výkon a občas se stane, že nejede podle mě, když ji chci sešlápnout.
Moc ji nenakládám, nevím jak předchozí majitel s autem jezdil, ale nervu ji do omezovače atd, spíš pianko a občas dam kickdown:)
Tak jsem dnes zjistil, že mi tam ten podtalk nefunguje.
Udělal jsem to, že jsem nejdříve sundal hadici od EGR ventilu, abych zjistil jestli ventil pulzuje...
Což nedělá, tak jsem odpojil tu malou hadičku co vede k egr ventilu, kde by měl vyznikat ten podtlak.
Zkoušel jsem jestli se přisaje na palec potom i na jazyk
ale nic to nepřisává, hadičku jsem vystopoval jen kousek pak mizí kde si do "motoru" a objeví se na druhe staně zhruba před turbem kousek kde je nějakej motorek.
Tam je i poblít ten silenblok motoru kam vede další hadička, ale nevím zda to funguje.
Ani nevím jak opravit.
Máte někdo zkušenost
Udělal jsem to, že jsem nejdříve sundal hadici od EGR ventilu, abych zjistil jestli ventil pulzuje...
Což nedělá, tak jsem odpojil tu malou hadičku co vede k egr ventilu, kde by měl vyznikat ten podtlak.
Zkoušel jsem jestli se přisaje na palec potom i na jazyk
Tam je i poblít ten silenblok motoru kam vede další hadička, ale nevím zda to funguje.
Ani nevím jak opravit.
Máte někdo zkušenost
Tak ja sem vymnenil silentbloky, hadice nakusu ne jen jedna ale asi vsechny, ta u silentbloku uplne totalne i s kolenem proste po smrti a v stavu zombie, dalej turbo zajebane doslova od nejakeho srobiku az po lopatky, dalej prasknuty ten medzi vyrovnavaci podtlakovy zasobnik, nasledkom toho silentbloku ktory znizil motor o 4cm co je masaker, odtrhol se ten zasobnik padol a dostaval rany od motora. Potom zase som zistil ze mi netesni hadica od turba do vahy vzduchu a navyse to ma poser priskrtena hadicka na naftu z filtra hned za krytom v tom zlome k liste.
Zajtra to bude vsetko uz v cajku tak vam popisem co to vsetko urobilo a co to stalo. Fotky este upnem aspon tie co mam.
Zajtra to bude vsetko uz v cajku tak vam popisem co to vsetko urobilo a co to stalo. Fotky este upnem aspon tie co mam.
A zoberme do uvahy to ze auto na 1q 2q 3q 4q do +- 80km/hod ide jako odtrhnute z retaze 123 trha doslova dlazbu a to je slabucky 142kw motorcek a pritom ten motor nemal ziadny podtlak, vobec ziadny, chvalabohu sa nato prislo, cena na opravu +-600kč + silentbloky kus po 1350kč v BMW, profi diagnostika zadarmo, skuska podtlaku na omnometri po vymene hadiciek vsetkych bude stat cokoladu a flasku, hned vymenim turbo radcej preistotu z e60 530d 160kw za 6500kč a nasledne necham repasovat vstreky za 250kč kus, zase bude a pojde 530d ako z vaticky, a myslim za klesne spotreba lebo tych 6l je myslim na 530d docela dost moc a potom uz bude motor neznicitelny
Pre mnazelku na dochadzanie do prace uplne idealne BMW, velke bezpecne nebespecne nasrane BMW aj ked do prace ale pre radost z jazdy.
Pre mnazelku na dochadzanie do prace uplne idealne BMW, velke bezpecne nebespecne nasrane BMW aj ked do prace ale pre radost z jazdy.
Co já vím a co jsem zkoušel tak ten ventil nefunguje pořád-když ho máš připojenej-myslím tím tu slabou hadičku na ovládání,nastartuješ motor a někdo ti malinko přidá tak je slyšet jak otevírá-mám pocit že na volnoběh otevírá jen málo a občas...KoZi_man píše:Tak jsem dnes zjistil, že mi tam ten podtalk nefunguje.
Udělal jsem to, že jsem nejdříve sundal hadici od EGR ventilu, abych zjistil jestli ventil pulzuje...
Což nedělá, tak jsem odpojil tu malou hadičku co vede k egr ventilu, kde by měl vyznikat ten podtlak.
Zkoušel jsem jestli se přisaje na palec potom i na jazykale nic to nepřisává, hadičku jsem vystopoval jen kousek pak mizí kde si do "motoru" a objeví se na druhe staně zhruba před turbem kousek kde je nějakej motorek.
Tam je i poblít ten silenblok motoru kam vede další hadička, ale nevím zda to funguje.
Ani nevím jak opravit.
Máte někdo zkušenost
ANO ANO vsetko sa to robi za chodu motoru a pri otackych jednotlivo, aspon tak mi to vysvetlili.bibikuba píše:Co já vím a co jsem zkoušel tak ten ventil nefunguje pořád-když ho máš připojenej-myslím tím tu slabou hadičku na ovládání,nastartuješ motor a někdo ti malinko přidá tak je slyšet jak otevírá-mám pocit že na volnoběh otevírá jen málo a občas...KoZi_man píše:Tak jsem dnes zjistil, že mi tam ten podtalk nefunguje.
Udělal jsem to, že jsem nejdříve sundal hadici od EGR ventilu, abych zjistil jestli ventil pulzuje...
Což nedělá, tak jsem odpojil tu malou hadičku co vede k egr ventilu, kde by měl vyznikat ten podtlak.
Zkoušel jsem jestli se přisaje na palec potom i na jazykale nic to nepřisává, hadičku jsem vystopoval jen kousek pak mizí kde si do "motoru" a objeví se na druhe staně zhruba před turbem kousek kde je nějakej motorek.
Tam je i poblít ten silenblok motoru kam vede další hadička, ale nevím zda to funguje.
Ani nevím jak opravit.
Máte někdo zkušenost
no tie podtlaky sú postrach, inak k tomu stániu auta sa vyjadrím, asi rok mi stálo doma na dvore, kým sme ho s bratom zbúchali dokopy, naštartované bolo občas, ale ako sa zložilo tak išlo v pohode, hneď od začiatku, nemal som s ním problém
no a tie podtlaky, doporučujem každému pomeniť a všetky, hadička môže vyzerať fajn ale koncovka sa roztiahne a chytá falošný vzduch a k tomu rozvodu podtlaku, síce dosť práce ale citeľný rozdiel, kamoš mal hlavu v smútku turbo mu bralo až okolo 3tis, vymenil hadičku a hneď sa posunulo asi na 2400, kdesi to ešte má dierku ale znateľný rozdiel už je
k obrázku (ak sa mýlim opravte ma prosím)
1 - vákuová pumpa - ide z nej tá zelená hadica, sú tam Tčka (poloha 2)
3 - regulátor podltaku z ktorého ide výstup práve do EGR - u mňa modrá hadica s čiernym pruhom
4 - miesto pod saním na krabici krytu elektrického zväzku kde sú umiestnené 2 podtlakové regulátory (jeden je ten EGR, mám ho vytiahnutý dopredu, kvôli káblovačke nie bežne)
a z toho Tčka (2) a z tých regulátorov idú rozvody ďalej, silentbloky - pokiaľ sa nemýlim tak vedú do hrebeňa riadenia a do regulátora podtlaku na serve, ďalej podtlak pre brzdový valec - ten je primárna vetva z tej vákuovej pumpy, ďalej podtlak k turbu - do "granátu" podtlakový zásobník, z neho do regulátoru a z neho do turba, alebo tak nejak
každopádne na každom regulátore sú minimálne 3 hadičky, s vekom odchádzajú a robí to nepríjemnosti, buď sa prederú alebo zpuchria koncovky a kanec filma
u mňa osobne mám utrhnuté oba siláče motora - bol som na streche - podtlakový zásobník má utrhnutý držiak a je položený
na nápravnici, naštastie nezlomený a auto ide stále dosť dosť pekne aj v porovnaní s fukčnou e39, z 0-100 stále 8s takže dobre
no a tie podtlaky, doporučujem každému pomeniť a všetky, hadička môže vyzerať fajn ale koncovka sa roztiahne a chytá falošný vzduch a k tomu rozvodu podtlaku, síce dosť práce ale citeľný rozdiel, kamoš mal hlavu v smútku turbo mu bralo až okolo 3tis, vymenil hadičku a hneď sa posunulo asi na 2400, kdesi to ešte má dierku ale znateľný rozdiel už je
k obrázku (ak sa mýlim opravte ma prosím)
1 - vákuová pumpa - ide z nej tá zelená hadica, sú tam Tčka (poloha 2)
3 - regulátor podltaku z ktorého ide výstup práve do EGR - u mňa modrá hadica s čiernym pruhom
4 - miesto pod saním na krabici krytu elektrického zväzku kde sú umiestnené 2 podtlakové regulátory (jeden je ten EGR, mám ho vytiahnutý dopredu, kvôli káblovačke nie bežne)
a z toho Tčka (2) a z tých regulátorov idú rozvody ďalej, silentbloky - pokiaľ sa nemýlim tak vedú do hrebeňa riadenia a do regulátora podtlaku na serve, ďalej podtlak pre brzdový valec - ten je primárna vetva z tej vákuovej pumpy, ďalej podtlak k turbu - do "granátu" podtlakový zásobník, z neho do regulátoru a z neho do turba, alebo tak nejak
každopádne na každom regulátore sú minimálne 3 hadičky, s vekom odchádzajú a robí to nepríjemnosti, buď sa prederú alebo zpuchria koncovky a kanec filma
u mňa osobne mám utrhnuté oba siláče motora - bol som na streche - podtlakový zásobník má utrhnutý držiak a je položený
- Přílohy
-
- podtlak.jpg (186.36 KiB) Zobrazeno 520 x
..pár dní to tady sleduju....me jede až od 2800...turbo mám nové....pripadá me že nejede jak má.....ochcávka 2,0 103 kW jede znatelne líp a to si myslím že by snad ani nemela.....najeto mám 228tis km..a vím že všechny hadičky podtlaku jsou puvodní snad jen ta ke "granátu" u turba jsem dával novou....
...dost zajímavá informace že jde podtlak i do serva....na co to tam je?
...dost zajímavá informace že jde podtlak i do serva....na co to tam je?
SERVO BRZDY A SAMOTNE TURBO je ovladane podltakom asi tak nejak som to pochopil.
Inak po vymene silentblokou, po vymene podtlakoveho systemu, po vycisteni turba a po vycisteni vstrekou konecne ide ako ma, IDE IDE IDE konecne ako spravna 530d 142kw
Uz dokonca ani nedimi ako predtym teraz sa zase prezmenu ozyvaju zadne ramena kedze to doteraz neslo ako malo bolo to nezistitelne ale po oprave HHU masicko nato ze to je iba 142kw to je fakt rachot, takze zajtra repas zadnej napravy a konecne bude ako tak dobra.
Moje poznatky:
auto netahalo, diagnostika ani tuk, auto nebrzdilo, servo sice normal ale hucalo
PO VYMENE PODTLAKOVEHO SYSTEMU
Vykon:
auto ide ako ... nemam to k comu porovnat lebo je to BMW
Brzdy:
brzdy ako kurva, nastup hned v momente a dokonale ale 324x33 zimermmann sport a to iste zadok 298x20 full nove vsetko co sa tyka brzd od DOT4 az po kotuce
Servo: ziadny rozdiel ale uz nehuci, zajtra este vymenim servo olej.
Dalej po navrate z Rumunska necham repasovat turbo a necham to cipnut na 160kw
PRE MANZELKU NA DOCHADZANIE DO PRACE IDEALNE AUTICKO
Inak po vymene silentblokou, po vymene podtlakoveho systemu, po vycisteni turba a po vycisteni vstrekou konecne ide ako ma, IDE IDE IDE konecne ako spravna 530d 142kw
Uz dokonca ani nedimi ako predtym teraz sa zase prezmenu ozyvaju zadne ramena kedze to doteraz neslo ako malo bolo to nezistitelne ale po oprave HHU masicko nato ze to je iba 142kw to je fakt rachot, takze zajtra repas zadnej napravy a konecne bude ako tak dobra.
Moje poznatky:
auto netahalo, diagnostika ani tuk, auto nebrzdilo, servo sice normal ale hucalo
PO VYMENE PODTLAKOVEHO SYSTEMU
Vykon:
auto ide ako ... nemam to k comu porovnat lebo je to BMW
Brzdy:
brzdy ako kurva, nastup hned v momente a dokonale ale 324x33 zimermmann sport a to iste zadok 298x20 full nove vsetko co sa tyka brzd od DOT4 az po kotuce
Servo: ziadny rozdiel ale uz nehuci, zajtra este vymenim servo olej.
Dalej po navrate z Rumunska necham repasovat turbo a necham to cipnut na 160kw
PRE MANZELKU NA DOCHADZANIE DO PRACE IDEALNE AUTICKO
....mám to samé.....netahá netahá netahá
...diag nic nikdy nic....proste nic...
..turbo mám nové origo fungel nágel...chystám se na to že sundám prední nírazník vyhodím cooler...skontroluju ho..hadice aj trubky....zmerím si podtlak....vymením vsechny podtlak hadicky..nebo to už fakt není mozné.....vcera jsem jel z cech do TN za rodinou....semtam slapne clovek víc na brzdu a vono ejhle pedál trochu jakože me pripadá tvrdší.......
...prosím te a kedze vede podtlak do serva...co to tam jako má robit?..v realoemu nic není..
...prosím te a kedze vede podtlak do serva...co to tam jako má robit?..v realoemu nic není..
hele mam dotaz, jak jsem si hral s tou hadičkou podtlaku od EGR atd,, foukal jsem do ni atd.
Je možné, že to má vliv teb podtlak i na brzdovej pedál ?
Stalo se to, že se mi špatně vrací zpět a když ho mačkam tak jde jakoby s lehčim odporem a pak sám brzdí, musim ho vratit nohou zpět.
Jednou se mi stalo, že v zimě zamtznul brzdovej válce, byl špinavej odtok a vytvořil se tam rybník... Teď to má podobnej efekt, ale u válce je sucho.
Nevím čim by to bylo, v ničem jiném jsem se nehrabal. Brzdovky je dost.
Je možné, že to má vliv teb podtlak i na brzdovej pedál ?
Stalo se to, že se mi špatně vrací zpět a když ho mačkam tak jde jakoby s lehčim odporem a pak sám brzdí, musim ho vratit nohou zpět.
Jednou se mi stalo, že v zimě zamtznul brzdovej válce, byl špinavej odtok a vytvořil se tam rybník... Teď to má podobnej efekt, ale u válce je sucho.
Nevím čim by to bylo, v ničem jiném jsem se nehrabal. Brzdovky je dost.
Ja netusim mne to bolo iba povedane, nevedel som ani to ze to tlaci do brzd ani som nevedel ze ked odyde silač motoru ze to moze dojebat tolko veci.
Hold je to tak a nic stym nejde urobit, iba si to strazit a pri spravnom servisovani aj malickosti robit a potom mas auticko ako lusk.
Menil som vsetky hadice krom 21 26 a 3 tie vedu niekam neviem kam a to som neskumal, akurat som velice pozorne skukol ako su natom obrezal konce zvetrane, osetril, vycistil, preistotu gumacom premazal a napojil do systemu, brzdy som nanovo odvzdusnil pri nastartovanom aute samozrejme.
Ked som nastartoval po vymene zrazu stichol aj divny sepot a nejaky taky sikot ak ked pocujete ladnicku neviem co to je ale uz to nerobi chvalabohu.
ESTE dvolezite, turbo pistalo ako kurva, odfukovalo ukrutne strasne, teraz iba nadherna pistalka s kulturou ALE pri tazkej nohe brzdaPLYNbrzdaPLYN turbo svisti a motor nanho reaguje uplne jednotne s odfukom.
Premyslam ze este fakt necham nahodit turbo z60 530d 160kw a hned ktomu dam aj regulacni ventil pre istotu a necham zrepasovat vstreky, necham vycistit aj cerpadla a hadam uz nic ine nebude treba, 530d ma za sebou 260000km tak si to zasluzi a manzelke sa moc lubi tak preco nie.
Mna caka kupa 745Li ktora bude potrebovat taktiez servištek na urovni.
Hold je to tak a nic stym nejde urobit, iba si to strazit a pri spravnom servisovani aj malickosti robit a potom mas auticko ako lusk.
Menil som vsetky hadice krom 21 26 a 3 tie vedu niekam neviem kam a to som neskumal, akurat som velice pozorne skukol ako su natom obrezal konce zvetrane, osetril, vycistil, preistotu gumacom premazal a napojil do systemu, brzdy som nanovo odvzdusnil pri nastartovanom aute samozrejme.
Ked som nastartoval po vymene zrazu stichol aj divny sepot a nejaky taky sikot ak ked pocujete ladnicku neviem co to je ale uz to nerobi chvalabohu.
ESTE dvolezite, turbo pistalo ako kurva, odfukovalo ukrutne strasne, teraz iba nadherna pistalka s kulturou ALE pri tazkej nohe brzdaPLYNbrzdaPLYN turbo svisti a motor nanho reaguje uplne jednotne s odfukom.
Premyslam ze este fakt necham nahodit turbo z60 530d 160kw a hned ktomu dam aj regulacni ventil pre istotu a necham zrepasovat vstreky, necham vycistit aj cerpadla a hadam uz nic ine nebude treba, 530d ma za sebou 260000km tak si to zasluzi a manzelke sa moc lubi tak preco nie.
Mna caka kupa 745Li ktora bude potrebovat taktiez servištek na urovni.
Ano vraca to pedal jak brzdovy tak aj spojkovy.KoZi_man píše:hele mam dotaz, jak jsem si hral s tou hadičkou podtlaku od EGR atd,, foukal jsem do ni atd.
Je možné, že to má vliv teb podtlak i na brzdovej pedál ?
Stalo se to, že se mi špatně vrací zpět a když ho mačkam tak jde jakoby s lehčim odporem a pak sám brzdí, musim ho vratit nohou zpět.
Jednou se mi stalo, že v zimě zamtznul brzdovej válce, byl špinavej odtok a vytvořil se tam rybník... Teď to má podobnej efekt, ale u válce je sucho.
Nevím čim by to bylo, v ničem jiném jsem se nehrabal. Brzdovky je dost.
